Annons:
Etikettövrigt
Läst 859 ggr
Magi-cat
2012-03-15 14:20

"Manicker ersätter magkänslan"

är rubriken på en notis i Må Bra 4-12. citerar:

"En ny programvara för smartphones, med tillhörande armband, registrerar alla måltider och noterar dina känslor i anslutning till dem. Allt för att utröna vilken mat som får dig att må bäst. Du kan sedan i lugn och ro analysera grafer och diagram för att kunna skräddarsy dina framtida matplaner."

Gudars skymning om man så säger - maskiner börja tala maaat!

Dags att säga stopp mot alla manicker som vi förväntas acceptera och betrakta som oumbärliga. Att inga maskiner går upp mot den egna magkänslan är så självklart så det behöver inte sägas….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Elpida
2012-03-15 15:19
#1

Nä, det är rätt skrämmande att vi hellre lyssnar på vad en manick talar om istället för att lyssna på vårt inre. Men allt går ju att sälja med mördande reklam och man undrar ibland om världen varit mer osäker än vad den är nu…

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Magi-cat
2012-03-15 15:24
#2

instämmer!

Och det här är väl bara början på apperi- och manickerisjukan.

Risken är stor för ett kontrollsamhälle, att man inte vågar ta egna beslut utan att kolla en eller annan manick, att dessa håller reda på om man tagit sin medusin och när det är dags för nästa vaccinering…

nä jag betackar mig!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ians
2012-03-15 16:45
#3

Jag tänker både si o så…för dem som behöver en påminnelse manick ex för att ha en tillvaro där man klarar sig mest själv…..ex påminnelser att man skall ta vissa mediciner etc

Men det är väll inte främst Dem detta är inriktat till…och då är det ju bara en ny stress manick…. En elektronisk "mamma"

Tuva-Lena
2012-03-15 22:09
#4

Ja med tanke på att människan börjar bli helt förslöad så förvånar det mig inte - speciellt då det gäller vad hon behöver för att må bra - eller magkänslan som du nämner "katten".

Man vill alltså inte ta sig den tid det krävs för att se till sitt eget mående - för det borde ju bara finnas där, eller ? - så man måste använda apparater som registrerar hur man mår istället. Ja ja, vad månde bliva? Herre gud, vart har livet tagit vägen..?! Och självbevarelsedriften?!Förvånad Vårt släkte degenererar..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

LottaO
2012-03-16 07:02
#5

Jag tycker det låter jätteintressant. Frågan är hur den skulle hålla koll på måendet. Jag gissar att det är någon dagboksvariant där man skriver vad man äter och hur man mår så kanske man kan få ut någon statistik så småningom. Själv tror jag mig ha rätt bra koll på att känna efter vad jag behöver. Men jag är inte lika bra på vad jag inte behöver. Jag blir inte frisk trots att jag försökt utveckla känslan för min kropp i 20 år. Än har jag inte hittat någon nyckel. Det är ju inte säkert en app skulle göra det heller, men jag är inte rädd för att den skulle ta över min magkänsla.

Dansa kan man alltid göra!

Upp till toppen
Annons: