Annons:
Etiketthealing
Läst 1058 ggr
Searchingmoonwolf
2012-03-14 20:45

Safeplace med reiki

Hejsan.

Jag undrar hur ni med hjälp av Reiki (kanske 2ans symboler eller utan) får ett sk. safeplace/ skydd omkring er?

Jag skulle tex behöva det när jag gör min healing över natten iom min sambo ligger juh bredvid… Och annars oxå skulle jag villa ha ett dylikt skydd omkring mig utan att behöva skydda hela rummet…

Tackar!

Annons:
mayolica
2012-03-14 21:43
#1

jag brukar visualisera en stor kraftsymbol omkring mej,ibland använder jag mastersymbolen.

~ mayolica ~

Tuva-Lena
2012-03-14 22:42
#2

Jag brukar använda den vanliga, genomskinliga bubblan.Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hellas
2012-03-14 22:56
#3

Jag bubblar jag med  + att jag kommunicerar med min Guide (Doorkeeper) att hjälpa till med ordningen, han ser garanterat till att allt sköts även om jag själv sover Skrattande

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Elpida
2012-03-15 07:31
#4

Oftast nöjer jag mig med att skänka tanken om beskydd, ibland bubblar jag eller tar på mig kastrullen. Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Searchingmoonwolf
2012-03-15 10:22
#5

Oj, ni bubblar tydligen rätt mycket här. Skrattande

#2 Tuva-Lena;  Hur på sätt "framkallar" du den då? Visualisering?

Kanske man oxå försöker göra nåt enkelt till jättesvårt. Hmm…

mayolica
2012-03-15 11:48
#6

ja ibland kan det nog vara så att vi krånglar till saker och gör det svårare än vi behöverSkrattande

Ett enkelt sätt är att du tänker dej att du har en skyddande bubbla omkring dej. Du kan skapa det energiskydd du behöver och som käns bäst för dej med dina tankar.

Jag brukar inte använda "bubblan"utan istället leva mej in i att jag är i ren reikienergi och skapa ett skydd av den. Jag brukar visualisera en reikisymbol omkring mej och tänka att jag är inne i den, men det går bra att göra skydd med reikienergi utan symboler oxå.

~ mayolica ~

Annons:
Searchingmoonwolf
2012-03-15 13:28
#7

#3 Tackar Mayolica! Du skrev tidigare om din master symbol, jag har nyligen fått Reiki II:ans symboler, och kommer att få vänta länge på master…. Är det mastersymbolen du använder dig av, om man får fråga.. eller nån annan?

mayolica
2012-03-16 01:24
#8

Man kan använda Kraftsymbolen"Cho Ku Rei" till att beskydda sej. Flört

Jag tycker att det verkar konstigt att du inte fått lära dej om reiki-symbolerna av din reikilärare? Obestämd

~ mayolica ~

Searchingmoonwolf
2012-03-16 10:29
#9

#8 jo visst har jag det, det är inte alltid man bara kommer ihåg dem, och när jag frågade var det lite skralt med minnet. Obestämd. Har juh just börjat med symbolerna, så jag kommer inte direkt ihåg alla och deras betydelse… Rynkar på näsan

mayolica
2012-03-16 13:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Nej det förstår jag verkligen att du inte kan komma ihåg allt,det är väldigt mycket att lära sej och det kan ta sin tid. Förvånad . här får du lite info.

Kraftsymbolen .mantra."Cho Ku Rei"(kotodama ho ku ei)symboliserar fysisk manifestation. Nao Hi heter den på Japanska. mantrat Cho Ku Rei har sitt ursprung i Shintoismen och betyer ungefär "med gudomlig avsikt" symbolen samlar ki energi från himlen och jorden till en fokuserad punkt…… ger en känsla av ren stark reikienergi när den är laddad… symbolen är ett hjälpmedel för att sätta reiki där man önskar……man kan använda symbolen på många olika sätt förutom i själva healingen …tex .. beskydd…skydda saker…rena rum o platser…och visualisera den för att få positiv energi…

reikisymbolerna är hjälpmedel för att snabbt och lätt tona in sej på dom olika energifrekvenserna som symbolerna står för.

Om det är något något du undrar över om symbolerna är det bara att fråga,eller om du har andra frågor om reiki.Flört

Jag kommer inte ihåg all fakta utantill, men vi fick reikihandböcker och skrivet kursmaterial som hör till kurserna.Glad

~ mayolica ~

Upp till toppen
Annons: