Annons:
Etikettnaturlig-hudvård
Läst 5145 ggr
Hellas
4/26/12, 1:45 PM

Allting går att sälja med mördande reklam....

Det här är en toppen sida värd att läsa och begrunna, som så mycket annat på Shenet.

Blaha, blaha

Första gången jag läste den fick jag en Aha upplevelse, andra gången likaså, numera använder jag den som en påminnelse till mig själv om att allt behöver inte vara så märkvärdigt som det låter.

Eller allt är inte heller så gudabenådat som det låter.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Ians
4/26/12, 5:42 PM
#1

Bra inlägg!

Joppo
4/26/12, 6:14 PM
#2

Kul läsning!

Angående reklam till just kvinnor så verkar det verkligen sälja om produkten innehåller nåt slags "naturligt extrakt". Det brukar jag tänka på när det visas TV-reklam som är riktad till kvinnor. Nyligen har jag till exempel hört "bambuextrakt" och för ett tag sen "bidrottninggelé".

Det jag undrar är om dessa ämnen egentligen fyller någon som helst funktion eller om de  låter de bara mysiga och "naturliga"? Hur naturligt det nu är att kleta in bambusaft eller larvmat i håret kan man kanske diskutera Skrattande

En annan sak jag brukar undra är hur mycket av dessa ämnen produkterna egentligen innehåller? Bidrottninggelé misstänker jag är rätt dyr(såvida den inte framställs syntetiskt) och det kanske inte ens är en procent av kletet som återfinns i shampooflaskan eller vad det nu må vara…

Hrm… Jag undrar förresten om det finns nån liknande text som behandlar manlig reklam? Det vore kul att läsa hur vi blir lurade också Skrattande

Hellas
4/26/12, 6:44 PM
#3

Ja, visst är den rolig och man rodnar lite lätt ibland vill jag lova Skrattande.

Jag tror att det här är applicerbart på herrarna med men det läggs då på en mer maskulin toutch så att produkten istället utlovar styrka, uthållighet och strävhet.

Istället för att det är Bidrottningen som får stå för ingredienserna så skulle det mycket väl kunna vara att någonting utvinns ur Getingens bohag.

Det man även ska ha klart för sig är att allt naturligt inte behöver vara tjänligt för oss människor.

Nu är jag ju för "naturliga" produkter så långt det nu är möjligt och det optimala är väl att det man har utanpå kroppen även ska kunna ätas Tungan ute

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Klass
4/26/12, 8:02 PM
#4

Hoppar in med ett boktips:

När du gör som jag vill, skriven av Henrik Fexeus.

http://www.boksidan.net/bok.asp?bokid=7379

MaMaMade
4/26/12, 9:14 PM
#5

Det är skrämmande hur lättpåverkad man är när man sitter där framför TV:n…anser mig vara svårflörtad men ibland är man inte på sin vakt o då känner jag hur jag liksom dras med…*farligt*!

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Tuva-Lena
4/27/12, 9:42 AM
#7

..och helt otroligt att man kan bygga upp en miljardindustri inom kosmetika, där basen utgörs av biprodukter från råolja!Förvånad

#6 Du, vi får hoppas att kontrollen av homeoptaiska medel *har gått framåt* sedan dess.. 50-talet, få se… det var då man sprutade banvallarna med hormoslyr också. Tuuur att man upptäckte det du!Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Denna kommentar har tagits bort.
Hellas
4/27/12, 10:47 AM
#9

#7 Precis Tuva, ´vi till och med smörjer in våra bäbisar med motorolja Skrikandes.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Denna kommentar har tagits bort.
Hellas
4/27/12, 1:49 PM
#11

Nja, livsmedel skulle jag nog vilja sätta som nummer 1 samt all reklam som riktar sig till barn.

Idag färgar man vitt bröd så att det ska se mörkare ut…varför då, jo vi luras att tro det är lite nyttigare än vad det i själva verket är.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Anders49
4/27/12, 9:58 PM
#12

#11 Förmodligen är det fler som går på livsmedelsbluffarna. Det är säkert inte lika många som går på kvackarnas lögner. Och det är bra om man skyddar barnen från dessa lögner.

Magi-cat
4/30/12, 8:23 AM
#13

#4 bra och intressant bok! Kom ihåg att den lärdomen gäller alla.

#12 Anders på g igen med samma homeopatihat och tugg om lögner. Eftersom du inte är särskilt insatt i sakfrågorna föreslår jag att du nöjer dig med att konstatera att det finns olika sätt att betrakta livet och levandet och att vi alla har rätt att göra våra individuella val, även om det innebär att vi vill använda homeopati.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Anders49
4/30/12, 3:27 PM
#14

#13 Magi-cat  Hur kan du påstå följande utan att veta något om mig

"Eftersom du inte är särskilt insatt i sakfrågorna"

Jag är mycket bra insatt i de frågor som jag skriver om. Du vet inte något om mina kunskaper på dessa områden. Jag kan tillräckligt om homeopati för att förstå att det är humbug. Det är väldigt få människor som tror på homeopati och de flesta av dessa är okunniga.

[sökerskan]
4/30/12, 7:30 PM
#15

ett snabbt inpass innan valborgseldenGlad

kommer lite OT här men ni kan kanske fimpa inlägget   -det blir långt

Studie visar att Klassisk Homeopati är en effektiv behandling vid smärtor i ländryggen
Homeopathic treatment of patients with chronic low back pain: A prospective observational study with 2 years’ follow-up.

Homeopati fungerar vid mensvärk Homeopathic treatment of patients with dysmenorrhea: a prospective observational study with 2 years follow-up.

En meta-analys som visar att homeopati är 2.5 gånger bättre än placebo:   Are the clinical effects of homeopathy placebo effects? A meta-analysis of placebo-controlled trials Forskningasrapport

Olika fysiska besvär minskade till hälften av homeopati.               Homeopathic treatment of elderly patients–a prospective observational study with follow-up over a two year period.

En dubbelblindad och placebokontrollerad studie som visar att homeopati är effektivare än placebo vid sömnlöshet  Chronic primary insomnia: efficacy of homeopathic simillimum.

Homeopathy significantly slow the progression of cancer and reduce cancer incidence and mortality i Can homeopathic treatment slow prostate cancer growth?

Tysk artikel Proof of the effectiveness of homeopathic drugs

Homeopati kan kanske bota japansk encefalit Decreased Intensity of Japanese Encephalitis Virus Infection in Chick Chorioallantoic Membrane Under Influence of Ultradiluted Belladonna Extract

Homeopatisk medicin kan förebygga infektionssjukdomen leptospirosis Artikel: Medical news TodayPdf

Homeopatisk medicin kan ersätta antibiotika vid behandling av diarré hos griskultingar Homeopathy as replacement to antibiotics in the case of Escherichia coli diarrhoea in neonatal piglets

Homeopatisk medicin och möss Dose-effect study of Gelsemium sempervirens in high dilutions on anxiety-related responses in mice.

Homeopathy consultations can benefit arthritis patients

75% kroniskt sjuka patienter blev bättre av homeopatisk behandlingHomeopathic Treatment for Chronic Disease: A 6-Year, University-Hospital Outpatient Observational Stud

Homeopathic Doses of Gelsemium sempervirens Improve the Behavior of Mice in Response to Novel Environments.

Ca 200 studier som visar att homeopati fungerar

Treatment of Acute Childhood Diarrhea With Homeopathic Medicine:

Clinical trials of homoeopathy. Kleijnen J, Knipschild P, ter Riet G.

Towards standard setting for patient-reported outcomes in the NHS homeopathic hospitals.

Patients Whose GP Knows Complementary Medicine Have Lower Costs and Live Longer

Antibiotics and the development of resistant microorganisms. Can homeopathy be an alternative?

Placeboeffect sizes in homeopathic compared to conventional drugs – a systematic review of randomised controlled trials

Anders49
4/30/12, 8:40 PM
#16

#15 Sökerskan

Det är inte något nytt att det finns mängder av kvasivetenskap och dåliga vetenskapliga arbeten där man påstår att man har bevisat att homeopati fungerar.

Detta är bara till för att lura dem som inte klarar av att själva bedöma dessa artiklar.

Det finns inga seriösa forskare som anser att dessa artiklar bevisar något.

Anders49
4/30/12, 8:49 PM
#17

Det är skrämmande och att se hur långt dessa bluffmakare kan gå för att lura på folk att deras bluffmedicin fungerar. Det är också skrämmande och se hur lättlurade folk är.

Homeopatilobbyn lägger ner enorma resurser på propaganda.

Det har inte någon betydelse hur många undersökningar de gjort så länge inte en enda bevisar något. Men de försöker bevisa med mängden artiklar. Det håller inte.

Magi-cat
5/1/12, 8:01 AM
#18

#17 nu vet vi att du vidgat din ordarsenal till bluff, bluffmakare, lättlurade, homeopatilobbyn, propaganda också. Har du lämnat bort "lögner"?

Du kan räkna antalet artiklar till många, men kan du analysera innehållet också? Eller har du ens läst dem? Men - jag förstår, du anser dig "VETA" redan att allt är bluff…

#15 Tack sökerskan för sammanställningen!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ians
5/1/12, 8:14 AM
#19

Jag vill påminna samtliga i de senaste inläggen att hålla sig till trådens egentliga syfte!

Kosmetika industrins fiffel med ord, som säljer!

Inget i Ts tar upp något av det ni skriver om! Även om det kan vara frestande när Anders går över styr igen o börjar ta upp homeopatin, helt osökt i denna tråd.

Sökerskans ifs bra inlägg, kanske skall hitta en egen tråd att bo i så att Den informationen inte går förloradFlört I övrigt går vi tillbaka till Ts! Några fler avvikelser accepteras inte!

Anders49
5/1/12, 8:50 AM
#20

#18 Magi-cat

Jag tvivlar på att du eller Sökerskan klarar av att läsa och analysera någon av de artiklar som Sökerskan nämner i #15. Har du några kunskaper i ämnet. De kommentarer som ni gjort tidigare tyder på att ni har mycket dåliga kunskaper om vetenskap.

#19 Ians  Rubriken var : Allt går att sälja med mördande reklam.

Homeopati är väl ett praktexempel på detta.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Tuva-Lena
5/1/12, 10:45 AM
#22

#21 Ibland undrar man var ni vill komma med er negativa inställning till alternativa terapier/mediciner/..? Är ni förbannade över att folk har det som uppehälle, eller är det er otvetydiga "omtanke om mänskligheten" som talar? Jag gissar på det förra, för skulle man reta upp sig på allt som näringslivet tjänar storkovan på, så skulle man aldrig få en harmonisk stund i livet, men i ditt fall rör det sig enbart om människor som tjänar sitt uppehälle på avvikande terapier - ett väldigt smalt område dessutom. Du är så hjärntvättad i din självgoda syn på vad som tjänar mänskligheten, att du ser alla som har en avvikande åsikt som "svikare" av vetenskapen! Herre gud, har vi inte åsiktsfrihet i det här landet? 

Och besöker du en sajt där rubriken direkt hänvisar till alternativa terapier så kan du inte annat förvänta dig, än att vi som hämtar information härifrån är individer - inte en flock - som vill gå våra egna vägar, och som inte sväljer allt som vetenskapen tutar i oss som "sunt förnuft".

 Du är bara ute efter att få reta upp dig på nåt, men ta en joggingrunda istället - betydligt nyttigare och framför allt så undviker du att behöva ta blodtrycksmedicin resten av livet.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Magi-cat
5/1/12, 11:35 AM
#23

#22 Tuva-Lena!!

Instämmer helt!!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ians
5/1/12, 1:12 PM
#24

kommentaren #21 borttagen Det är mig veterligen INTE tillåtet att skriva ut namn på de som skriver här! Eller avslöja medlemmarnas rätta indentitet! Detta ger anders49 skriv förbud under en vecka!

Ians
5/1/12, 6:23 PM
#25

För kännedom:

Skriv förbudet på Anders49 upphävt.

Hans sätt att skriva gör det ifs svårt att avgöra Vem han syftar på i texten, lätt att misstolka mao.

Men Marina Szöges Är inte Sökerskan utan en Klassisk Homeopat som Driver E-tidningen Dagenshomeopati.se

Så rätt skall vara rätt, så jag tar därmed bort skrivförbudet !

Ber om ursäkt för detta missförstånd Skäms

Upp till toppen
Annons: