Annons:
Etikettövrigt
Läst 1700 ggr
[GunillaR]
2012-06-05 17:38

Tarotkurs - intresseanmälan

Jag kommer att hålla tarotkurs i höst, som vanligt. Jag har lagt till lite mera i kursen och gjort liteförändringar. Kursen startar någon gång kring 1 september.

Kursen innehåller:

Vecka 1: - Genomgång av tarotlekens uppbyggnad, både Stora och Lilla Arkanan (nytt)

Vecka 2 – 7: - 6 lektioner då man får tillfälle att bekanta sig med olika stjärnor, lära sig att hantera både kortens betydelse och intuitionen. En lektion i veckan

Vecka 8: - Intuitionsövningar under en vecka. (nytt)

Vecka 9: - Examensuppgift

Kostnad 600 kronor

Efter klarad examen får man ett digitalt diplom

Kursen är till för nybörjare och ger en plattform till att själv bygga på med träning och erfarenhet, om så önskas.

Du som anmäler ditt intresse får i god tid innan kursstart en inbjudan från mig. Denna intresseanmälan är inte bindande.

Ställ gärna frågor Glad

Annons:
Ians
2012-06-06 13:58
#1

kanske skall fundera på en sådan här kurs Flört hade varit kul o använda leken jag har här hemma skrotandes.

Tuva-Lena
2012-06-06 15:23
#2

Faktiskt också nåt som jag funderar på Ians. Verkar intressant. En tarotkurs ingick i häxkursen jag gick, men den gick inte så på djupet utan gav en genomgång av korten bara..Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[GunillaR]
2012-06-06 16:42
#3

Jag sätter upp er båda på min lista Glad

MaMaMade
2012-06-06 20:56
#4

Har länge längtat efter att få lära mig lite om tarot… Om du inte startar tidigare (helst lite senare) så är jag intresserad av att vara med! (För mkt med jobb, barn o så svamp, bär o skördetid där i augusti/september…man måste välja sina gracer likväl som strider,tyvärr.)

[GunillaR]
2012-06-06 21:25
#5

# 4- Jo det är väl alltid ett trix att få tiden att gå ihop. Det innebär inte att du måste avsätta all tid för lektionerna, det viktiga är att du någon gång får lugn och ro några timmar i veckan sammanlagt. Jag kan lägga den i mitten av september, det spelar ingen roll. Starttiden kan man alltid samsas om Flört

Jag lägger till dig på min lista!

Tuva-Lena
2012-06-07 09:41
#6

Jag har en otroligt vacker lek som heter "The Gendron Tarot". Såå vackra bilder att man tror att man befinner sig i sagans värld.Oskyldig

Jättekul Gunilla!Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
[GunillaR]
2012-06-07 15:50
#7

# 6 - Den har jag också! Den är verkligen vacker!

Glad

MaMaMade
2012-06-07 16:56
#8

Måste skaffa en lek…har sett så många mysiga men det är kanske bäst att börja med en klassisk som nybörjare.

FNgn som vet om det finns det ngn fysisk butik i Rättvikstrakten? Gillar att pilla på grejorna innan jag köper ngt… Tungan ute

[GunillaR]
2012-06-07 20:28
#9

# 8 - Räcker det inte att "pilla" med ögonen? Flört

Det finns ju väldigt många nätburiker som har tarokort.

Tuva-Lena
2012-06-08 00:45
#10

#8 Mamsen, jag har en tarotlek över i lokalen! Skall ta o kolla vilken sort det är så kan du köpa den till "riktigt-snäll-pris"!Flört

Rättvikstrakten..? Är det inte lite långt för dig att pilla på den leken..? Eller är du kanske ovanligt "långfingrad"..?Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

MaMaMade
2012-06-08 07:44
#11

Har ett antal "önskelekar"…en kinesisk, en katt samt blomsterleken…mina intressen liksom. Skrattande

Åker till Dalarna om 1½ v, ska på Filurum-träff, föräldrar med särskilt begåvade barn-gruppen har träff i en by utanför Rättvik. Hoppas på sol o värme då stugan vi har hyrt ligger bredvid en fin badsjö o hon vi hyr av (en av de andra föräldrarna) har får, höns, kaniner o tamråttor, kul för töserna! Glad

shigne
2012-06-08 07:47
#12

Digitalt diplom - vad innebär det?

För mig är 600 kr rätt mycket - kan man göra någon slags avbet.? Eller annan överenskommelse?

Vad finns det för olika kortlekar? Och vilken är bäst att börja med?

Tuva-Lena
2012-06-08 10:14
#13

#11 Kom på vad leken heter när jag hade stängt datorn; "Cosmic Tarot" heter den och har också väldigt vackra bilder. Åhh va härligt att få träffa "likasinnade" mamsen! Håller tummarna för att ni får kanonväder!Kyss

Hoppas att du kan va med också shigne..Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
[GunillaR]
2012-06-08 13:09
#14

# 12 - Det går jättebra att delbetala!

Digitalt diplom innebär att jag gör ett diplom i Photoshop och skickar det till dig via epost. Vill du så kan du skriva ut det.

Det är bäst att börja med en enkel och traditionell lek som innehåller de ursprungliga sviterna och de ursprungliga figurerna.

Cosmic Tarot

Cosmic tarot (svensk)

Rider-Waite

Rider-Waite svensk tarot (medium)

Gilded

The Gilded Tarot : 78-Card Tarot Deck with Organdy Tarot Bag

Lenormand

Tarot Lenormand

Jolanda

Jolanda : tarotkortlek

Gendron

The Gendron Tarot: 78-Card Deck

MaMaMade
2012-06-08 16:42
#15

Oh den ser fin ut Tuvan! Tänkte skaffa mig en Rider-Waite av just den anledningen att den är "ursprunglig" o enkel…men särskilt vacker är den ju inte… Tyst

Du får fundera på vad du ska ha för den…om den nu är passade för en nybörjare!

[GunillaR]
2012-06-08 16:48
#16

Mamsen, Cosmic Tarot är jättebra för nybörjare!

MaMaMade
2012-06-08 17:11
#17

Låter bra det! Glad

[GunillaR]
2012-06-08 23:28
#18

Jomenvisst - det passar ju perfekt!

Ians
2012-06-09 11:34
#19

Då har jag alltså en jätte bra kortlek för nybörjare….Cosmic tarot.Flört

shigne
2012-06-09 14:14
#20

Jag måste nog hoppa över erbjudandet!

Alltför mycket runt omkring mig just nu och känner att jag nog inte kommer att kunna lägga ner den tid och engagemang som det nog skulle behövas!

Annons:
[GunillaR]
2012-06-09 17:10
#21

Det kommer fler tillfällen!Flört

Upp till toppen
Annons: