Annons:
Etikettövrigt
Läst 1254 ggr
shigne
2012-06-11 06:38

Morgonbubbla 11 juni!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan ni fatta att vi är snart i mitten av Juni Förvånad Åh sommarvärmen har vi bara känt av några få dagar!

Här är regn i luften idag igen, mulet och +7 just nu!

Ska strax åka in till stan för sambon´s provtagning och jag ska sola på Hudmott.

Ny dag, ny vecka och nya möjligheter!

Ha en fin dag alla!

kram

Annons:
Ians
2012-06-11 07:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Två trådar idag.. Flört

Väljer att skriva här för Shigne var några minuter före!

Valpträffen igår var en regnig historia, men full av valp mys! Och med en eld att grilla lite korv över blev det riktigt mysigt!

De andra systrarna har jätte rara familjer….så det var kul att träffa dem!

Och trots att det gått 6-7 månader så är vi fortfarande säkra…..Tindra är vår typ av vovve!

De lekte o for som skottspolar…värst var Tindra…som är lugn annars, det är bara när det kommer till lek som hon lägger in en racer växel!

Hon blir en toppen hund för agility!

Mitt i leken hördes ett plums i sjön….o en av valparna var puts väck!

Gissa vem som kom upp ur vattnet som en dränkt katt….jo Tindra!

Men doppet bekom henne inte alls…fullt ös igen!

När det var dags att bege sig hemåt var det en mycket trött hund som låg o sov hela resan hem Flört

Toyan
2012-06-11 08:10
#2

Låter som en fin dag Ians, livet med hund är hääärligtGlad

Elpida
2012-06-11 08:37
#3

God morgon!

Sitter och ler med hela ansiktet när jag läser om Tindras framfart igår, låter som att ni hade en toppendag Ians, precis vad du behövde!

Shigne, den där sommarvärmen… Ja den lurar lite bland molnen, låter en få en liten aning i små glimtar om hur det skulle kunna vara om bara solen fick komma fram. Jag hoppas verkligen att det här vädret inte är signifikativt för sommaren 2012 - brrrr!!!!

Helgen försvann i ett jehu, kalas i lördags och lite grillning på kvällen. Kändes som att jag och köket var tighta den dagen. Maken brukar vara så bra på att plocka undan och ta disken men han mådde inte alls så bra så jag fick göra det mesta själv. Hans allergi proppade igen luftrören och han kunde inte andas ordentligt, nu har jag fått honom att köpa nya allergitabletter.

Igår var det ett evigt pusslande med tiden. Jag hade en jättebra healingsession, hämtade tv med släp, färgade håret på 19-åringen, lagade mat, lämnade släpet, skjutsade17-åringen med pojkvän till grannsamhället och tåget, zumbapass, spelade tennis med minstan, monterade ihop nya tv: n med hjälp av dotran, dammsugade och tillslut fick jag i mig lite fralla. Blev så svullen i magen av kolhydraterna så jag såg gravid ut. Minstan var mäkta nöjd med att det bara var "bröd"mage eftersom hon minsann inte vill ha en lillebror deklarerade hon!Flört

Har sovit skitkasst i natt så det lär vara en trött Elpida framåt lunch, får väl stänga kontorsdörren och fälla ner stolen några minuter hehe. Hoppas ni får en fin start på veckan!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

abbis
2012-06-11 09:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Morn

Ser att ni haft fullt upp hela helgen..

Igår åkte vi ut med bil till skärgården och promenerade runt lite..Men regnmolnen hängde tungt runtom så vi drog oss hemåt efter ett par timmar..Här kan det verkligen störtregna..Tungan ute

Har svårt att somna på kvällen numera men sover som en stock om jag halvligger i soffan..kan sova 10-12 timmar om jag får..Mycket snurrar i huvet nu..Vi väntar ff på pengar för Kga butiken ..Banken kan inte träffas med nya köparen fören den 18:e.Ställer till en massa för oss.Rynkar på näsan

Bara att gilla läget ..hoppas alla andra kan gilla läget oxå..Cool

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2012-06-11 10:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Go'morron Ians ocha lla ni andra! Nä shigne ska det ju va! Morrn morrn i alla fall!Skrattande

Hann inte mer än skriva att vi inte har fått en droppe regn här i gårdagens tråd så öste det ner!Skrattande Idag är himlen ljusare men luften är genomfuktig så vi hade dimma inatt..

Åker in till stada nu på förmiddan för att hämta medicin och köpa mer salva. Fick en faktura på telerecept, så det måste ju betyda att jag har fått ett sånt då - efter två veckors väntan..! Eksemen har ju slagit till igen, antagligen p g a förkylningen men har försökt att mota Olle i grind' med ringblomsalvan.

Pidan, jag måste fråga; Hur många timmar har dygnet nere i Småland? Hur kan du hinna med såå mycket på en enda dag?Förvånad

Jag ler också när jag läser om valparnas framfart, dom kan verkligen kosnten att njuta av nuet! SEr att hon sover sött i bilen på väg hem.. *puss på den lilla*Kyss

Trist shigne, med sommaren, jag håller med dig och bävar för att sommaren skall frysa eller regna bort. Tänk, det är midsommar om två veckor - herre gud, här har vi vår än!

Du är som sambon abbis, han sover som en stock i soffan på kvällarna, men när natten kommer så springer han upp o ner. För många tankar kanske..? Om du har radion på med låg volym och avlsappnande musik..? Vad säge rhunden? Syns inte, men jag kan tänka mig att den känner sig snuvad på konfekten.. Ha det gottast och jag hoppas att det ordnar sig med betalningen.. Kyss

Go'morron goa Toyan!Kyss

Nä dags att göra sig i ordning. Måste bara visa klänningen som jag köpte i lördags. Ser ni att alla elementen finns med i färgerna? Klänningen heter "Minerva"..

Kram till er alla och ha en fin dag!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2012-06-11 10:24
#6

Oj bilden är lite mörk men syns det liite i alla fall..?Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Elpida
2012-06-11 10:26
#7

#5 Alldeles för få timmar kändes det som igår…Obestämd. Vilken urläcker klänning, den är verkligen DU Tuvan. Underbara färger och så läckra armar!!!Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

LottaO
2012-06-11 13:19
#8

Hej på er!

Håller med dig om sommaren, shigne! Vill ha värme nu!

Låter som en härlig valpträff, Ians! Inte konstigt att man blir trött efter såna äventyr!

Tack för igår, Elpida Glad 

Abbis! Hoppas det löser sig med allt! Nu när det börjat så bra!

Underbar klänning, Tuvan! Och den är inte så mörk, det är nog din skärm som behöver lite ljus…

Jag som också är smålänning - eller i alla fall bor där, hann inte riktigt med lika mycket. Lite tvätt och stryk och så fixa en pirat! Den andra fixade sig själv.

Idag är det grått med nyanser av grått. Men man aaanar en viss värme. Kanske lite av den som är i Kiev… Tänk det är ganska behagligt att vara sportintresserad såna här år. Man går liksom in i sin bubbla och kommer ut om några veckor. Ingen förväntar sig att man ska hitta på några andra saker… Så Fotbolls-EM, Friidrotts-EM (inte jättestort, men dock) och OS!

Dansa kan man alltid göra!

Elpida
2012-06-11 13:24
#9

#9 Kyss

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

szirius
2012-06-11 16:17
#10

Bra att du skickar pussar till dig själv PidanSkrattandeFlört

Härligt det låter med valpträffenIans!

Fin klänning Tuvis, vill se dig i den ocksåFlört

Vädret här pendlar mellan het sol, kvavhet o regn o åska…har faktiskt inte ens varit ut idag, utan mest lagat mat o bakat, varvat med att sitta med benen högt pga ödem, ajaj, ingen skön historia.

Nu hör jag hur det börjar dundra igen, så snart kommer väl regnet.Mitt huvud gillar INTE dessa väderomslagRynkar på näsan

Är inte ett dugg intresserad av EM men Sverigematcherna ska jag se iaf, blir lite kul familjestämning här…har plockat fram sverige-t-shirts tills ikväll och så blir det väl lite gotta till det.

Sonen räknar ner inför sommarlov…jag tycker väl att det känns sådär lagom kul…Tystbrukar bara dröja några dagar innan mistluren kommer igång och allt är trååååkigt o det finns inget att göööööraaaaaFlört….i sommar har jag iaf krävt att vi ska få ha bilen hemma så att vi inte är strandsatta…maken får puttra iväg på moppenTungan ute

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Elpida
2012-06-11 20:04
#11

#10 Ja tänk, jag tyckte väl jag kände mig extra älskad idagSkrattande. Bäst jag skickar en till Lotta oxåKyss.

Och när jag ändå är igång kan ni få en stor pöss hela högenKyssSkrattandeTungan ute

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Upp till toppen
Annons: