Etikettövrigt
Läst 892 ggr
[
2012-06-12, 19:36

Obs! EU vill styra ditt uttag av pengar

Den som inte behöver några pengar alls för att handla mat eller betala hyran, räck upp en hand!

EU håller just nu på att diskutera möjligheten för privata banker att begränsa ditt uttag av dina egna pengar!

De kan alltså strypa åtkomsten till dina egna pengar, hindra dig från att ta ut pengar. Banken äger dig och styr ditt liv. Banker är privata företag!

Läs och sprid informationen till så många som möjligt. Detta är INTE okej!

http://www.irishtimes.com/newspaper/breaking/2012/0612/breaking24.html

http://www.eubusiness.com/news-eu/finance-public-debt.h3c

Joppo
2012-06-13, 11:09

Observera att detta endast gäller "ATM-machines", dvs bankomater. Om detta scenario inträffar så kommer du fortfarande att kunna betala med kort. Dessutom så har väl inget av detta att göra med oss, eftersom vi inte är med i eurosamarbetet?

Som jag tolkar texten, så handlar den om att förbereda sig för att lindra effekten av Greklands eventuella utträde ur euron. Om det blir oroligt då och väldigt många bestämmer sig för att ta ut alla sina pengar från bankerna, så kan detta ytterligare förvärra krisen. Personligen tycker jag att det är bra att EU undersöker vad detta kan få för konsekvenser och planerar lösningar om dessa scenarion blir verklighet.

Tuva-Lena
2012-06-13, 12:56

EU vill bestämma mycket dom. Nu har dom infört en gemensam valuta, som vem som helst begrep att inte alla länder kunde vara delaktiga i, och nu försöker man lindra effekterna av dessa vansinniga utopier man själv ville tro på, genom att muddra vanligt folk.

Att människor skall kunna rädda sina pengar borde väl vara en självklarhet!? Varför skall gräsrötternas surt förvärvade slantar rädda politikerna, när dom har fattat oöverlagda beslut som får såna konsekvenser att ett land blir bankrutt och tvingas lämna samarbetet för att rädda landets välfärd?! Oansvarigt, som det mesta man beslutar om i den där "politikerkuvösen".

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
[
2012-06-13, 13:34

Det handlar om frihet, om alla människors rätt till att bestämma över sig själva och sina liv. Suveränitet. Det är inte ens en diskussion, utan en fullständig självklarhet för mig.

Så länge man går med på att psykopater får bestämma, så länge bestämmer de.

Ingen bestämmer över mig. Särskilt inte då allt detta med det "ekonomiska systemet", bl a, bl a, är en ren och skär illusion som blir verklig endast för att vi säger ja till den…

Det är därför det är så galet det hela. Det är ju inte verkligt, hur kan något som är påhittat av några galna idioter med storhetsvansinne få styra människors liv? Det är närmast skrattretande samtidigt som man blir förbannad. No more. Enough. Sparka ut psykopaterna med huvudet före.

[
2012-06-13, 16:11

världen skönaste och elegantaste utskällning! Nigel Farage läser lusen av eukraterna med en sån skärpa och språklig finess att den kan ses om och om igen med behållning.

"Who the hell do you think are?"

och jag tror hon baronessan som aldrig ens varit folkvald som sitter på fin position fick sig en rejäl känga också…det var ett tag sen jag såg klippet

edit: lyssna gärna från 2:02 det är där han säger det viktigaste…men annars hela för klippet är bra hela vägen!

[
2012-06-13, 16:41

här är den med baronessan…1:02 börjar det med  att Nigel talar om att den nya hyfsat okände presidenten för EU von Rompuy har högre lön än Obama hur de fixar det gött för sig sen ger han sig på Baronessa som aldrig haft "a proper job" aldrig varit vald men vars man var polare med Tony Blair…man ser Margot Wallström kolla in Nigel från sin plats brevid Rompuy

Nigel Farage säger som det är…här är det mors å goodbye med demokratin….det är sorgligt men han säger det med sån finess så att man bara kan garva.

Upp till toppen