Go´morron 30 juli!
Gomorron kära vänner!
Framme i Värmland nu - efter en bilresa på 14 timmar, genom alla möjliga väderlekar och bilköer, olyckor….usch!
Trött med vid gott humör ändå. Och lilla vovven var ett härligt sällskap, även om hon med var urless på resan och satt och tvättade växelspaken minitiöst sista milen!
Idag är är mulet och det blir nog regn. Åker strax in till affären och handlar ingredienser för att göra Banoffipajen.
Ha en fin dag och glöm inte bort att vara snäll mot dig själv!
kram

Morn
Teatern igår va sketarolig..
Vi satt på första raden och hade skådespelarna i knäet bokstavligen..
Ska blogga om detta när bilderna är redigerade..
Mulet här fast dom lovat sol så vi får se..
nu jobb
Kraaaam
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

God morgon!
Semestern är över och det fina vädret likaså, känns inte riktigt så hårt att börja jobba då… Jag har sällskap av min lilla dotter, eller lilla och lilla, hon är ju 10.. men ändå. Hon ville inte vara hemma själv idag .
Shigne, hoppas du får det underbart i Värmland - det är du värd!
Abbis, vad var det för teater?
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

Go'morrn shigne och alla ni andra!
Duktig shigne fixar resan själv! Hoppas som sagt att du får en underbar avkoppling där nere!
Teater är roligt abbis, live förstås så jag hoppas att bloggandet blir en lyckad beskrivning av hur roligt det kan va! Men du har ju vanan..
Välkommen tillbaka Elpida! Har varit lite trist utan dina inlägg faktiskt, men jag förstår dig, det kan bli för mycket också.. Hälsa lilla dottern och ha en fin dag!
Här regnar det idag, fast dom lovade "skiftende skydekker" till idag. Strunt samma, det finns massor att hitta på inomhus också. Imorrn åker jag ner till hudkliniken i S-vall, hoppas att dom hittar orsaken nu bara. Ansiktet ser hemskt ut idag, röda blaffor överallt.. och sviiider så in i bomben! Vad sägs om kylskåpsstädning en sån här dag? Tror jag skall ta en sån faktiskt.. sen måla kanske.. ?
Kram kram till er alla!
Har hittat dom första åkerbären, smakar sött o gott..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Äntligen vaknar jag och känner mig "vanlig" igen efter två dagar med åskväder, huvudvärk,tunga fötter o allmän apati. Idag har jag åter energi - tack för det! Runt 28 idag o sol, kanske kommer vi iväg på ett kvällsdopp.
Det är babyboom i min närhet denna sommar/höst. Väntar nu ivrigt på nyheter från en vän o en kusin som båda gått över tiden, sedan ska en annan kusin ha om 2 veckor och min bror 1 månad efter mig. Många bebbar!
Sighne -14 h- det var ingen dålig resa…märks att jag blivit bortskämd av att bo i detta lilla land, stort som Småland…jag gruvar mig för 3 h-resan till stugan i helgen
. Skönt att allt gick bra iaf
Välkommen tillbaks Pidan , hoppas att du känner dig utvilad och pånyttfylld efter semestern
Och Tuvis, håller tummarna att du får bra svar o hjälp!
Kylskåpet fick sig en sväng igårkväll här…det var inte alls länge sedan men tänk att man ändå alltid kan hitta mjuka morötter, simmiga små gurkslut och nån bortglömd liten burk som kryper iväg när man öppnar locket
Önskar er alla en fin dag!

Jösses vilken massa bebbar i din närmaste sfär Sz, helt otroligt ju
Elpida glad att se dig
Teater Abbis, kuligt. Kultur! Ska kolla in bilderna sen.
Hade för mig det var i dag du skulle till doktorn Tuvan, en dag till i väntan då. kylskåpsstädning, alltid lika kul…not. Ändå tittar man in där flera gånger på en dag. Underligt! Fast jag har redan haft mitt lilla roliga och slipper för ett tag.
Shigne, hoppas du får det riktigt riktigt gott i Värmland du sköna
Här blir det en tur till Göteborg och god mat. Gråtrist väder här. en än så länge uppehåll.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

Visst är det märkligt med kylskåp, man tycker man är och rensar och torkar lite då och då men det är jäklar vad snabbt det gror igen
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

G´dagens!
Jag säger såhär jag: roligt att se er *alla*…fast det har gått riktigt bra att vara utan dator, hade varit värre om det varit vinter, skulle jag tro!
Jag o Guben har varit duktiga o kört upp en hel släpvagn m skrot till samhället. Det enda som var sorgligt att slänga var min o syrrans gamla 3-hjuling. Men den var så ihoprostad o har ett sådant där styre som snurrar runt helt fritt, totalt livsfarligt…o den var ju trots allt över 30 år gammal…nästan antik ju! En glass på hemvägen som löning för gott arbete o ett stop på Apoteket för att köpa avmaskningspiller till Lasse-Maja.
Nu har vi stoppat i honom pillret o jag ska gå ut o se om jag kan hitta igen den andra kycklingen som lyckades rymma idag. En satt o pep hjärtskärande på fel sida om stängslet o gick lätt att fånga in. Det var den tuffaste tuppkycklingen o de hoppar o sparkar mot handen om man sätter fram den. Brukar sluta med att de (särskilt han) hoppar upp i handen, går upp på armen o sedan lägger sig tillrätta. Kaxiga små rackare…värre med hönskycklingarna, de är skvättiga o räddhågade av sig. Hoppas att den hittar in genom hålet igen så vi slipper stressa upp den. Tassa har utegångsförbud o töserna har fått stränga order om att hålla sig borta från förrådet o hönshusen. Hoppas att den försöker ta sig in till brahmorna igen, de små har vi stängt in i hönshuset tills vi har tätat hålet. Hållna tummar o böner emottages med tacksamhet!
Ha en fin dag allahopa!

Godmiddag Vänner!
Har sovit efter att varit vaken från kl 10.30 igår till kl 9.30 i morse!
Nu har jag druckit morgon drink…..hehehehe…nej inte sprit utan morgon smoothie med nässlor o lite annat smått o gott som får kroppen o sinnet att sparka igång!
Samt en obligatorisk balja koffein haltigt!
Så nu är jag på G!
en natt kvar sedan är jag ledig fram till Torsdag kväll!
Stor kram till alla som behöver en eller flera!
Ber för den lille rymmaren Mama o för Tuvans problem med eksem o elände!
Och sänder en tanke till Er andra också…

Liten är tillbaka i flockens trygga famn igen!
Brahmorna stod tryckta tätt intill stängslet där hålet var o skrockade lite ojande när jag gick in. Jag gick ut igen när jag ätit lunch o då stod den lille krabaten inne i hönsgården igen - *hurrey*! Det hjälpte nog till med skrockande o ojande fostermammor! Han (el hon, ett osäkert kort den där) visade på ett annat ställe där h*n kunde trycka sig igenom men gick så småningom uppför bryggan o in till de andra. Skyndade mig efter brädor o sten o tätade hålen, så nu är det väl 17 om de lyckas ta sig ut igen! Naturligtvis började det regna rejält medan jag hade värsta jobbet därnere i jord o hönsskit. Straffet för att jag inte upptäckte kryphålen när jag "säkrade" hägnet tidigare månntro?
Hängde upp foderautomaten så att de små slutar ligga o sova på rännan o skita där…reste mig hastigt upp o drämde in huvudet i en spik i sittbrädan som vi missat när vi satte upp den. *AJ*! Gav upp efter det o gick in o duschade. Nu gör Guben pannkaka till middag o efteråt ska vi äta stekta äpplen m kardemumma o kanel o vaniljsås till det…because we´re worth it!
Efter middagen ska jag sila upp o söta älgörtsdrickan…tänk om den blir odrickbar!?!? *Spännande*…första ggn jag gör den! Avslutar m att rengöra kläckningsmaskinen o tvätta de nya äggen o sedan starta upp för en ny omgång. Har kanske en intresserad köpare…en kompis till Mellis kom hit o hennes mamma är intresserad. :) Tyvärr hade de inte Virkon på apoteket i Vindeln (sterilmedel) men jag ska ättiksbadda maskinen o tvätta äggen i ättiksvatten…man får prova sig fram när man bor i glesbygd! Så fortsätt o håll tummarna tack!
Ha en fin kväll allahopa!