Annons:
Etikettövrigt
Läst 904 ggr
md(am)
8/6/12, 9:48 AM

Vatten :)

Var på ett föredrag av dr. Emoto för ett par år sedan, och blev påmind om vattnets kraft precis. Har ni några tankar kring det?

Vattnet är livsviktigt för oss för att kunna leva. Jag tycker att det känns bättre att dricka vatten som tycks må bra än vatten som inte gör det…

Annons:
md(am)
8/6/12, 9:50 AM
#1

Några fina vattenkristaller Glad

Tuva-Lena
8/6/12, 10:39 AM
#2

Ja, det är förunderligt hur vatten kan reagera på omgivningen! Att till o med vatten kan "må bra" eller "dåligt", så inte kosntigt alls att vi påverkas av hur vattenkvailtén är. Undra hur många vattendrag/sjöar som skulle visa upp den där "glädjefyllda" atomkedjan? om man gjorde en undersökning..?

Vattnet kan vara vägvisaren i livet också. Om man t ex följer "vattnets väg", så vet man att det är just den rätta vägen för ens egen personliga utveckling också.. Vattnet, livgivaren i många avseenden.Oskyldig

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
8/6/12, 6:36 PM
#3

och att man kan dö av för lite respektive för mycket ….Rynkar på näsan

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

mayolica
8/6/12, 7:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

När jag gick Reikiutbildning gjorde vi ett experiment där vi hade två glas med vatten, till vattnet i ett glas gav vi healing-energi medans vattnet i det andra glaset fick stress. Vi hade delat in oss i två grupper som turades om att ge energi till vattenglasen,den andra gruppen fick vara i ett annat rum under tiden.  Sen fick vi prova om vi kunde känna skilnad på vattnet som fått healing-energi och vattnet som fått stress-energi,och om vi kunde peka ut vilket vatten som var vilket? Jag kan säga att skilnaden kändes väldigt tydligt, ingen  tog fel.

Så visst påverkas vatten av hur vi mår och tvärtom,och det gäller säkert inte bara vatten utan allt i vår omgivning.

~ mayolica ~

Upp till toppen
Annons: