Annons:
Etiketthälsokost-kosttillskott
Läst 19719 ggr
Tuva-Lena
2012-09-27 10:10

Gröna kaffebönor=snabb viktnedgång!!?

Vad tror ni om det här? Är det ännu ett sätt för företagen att utnyttja vår kroppsfixering eller fungerar dom verligen? Gröna kaffebönor?!Förvånad

Någon som har provat?

Här kan ni läsa mer!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
abbis
2012-09-27 10:13
#1

Ja dricker du 5 liter kaffe om dagen så behöver du ju inte äta…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2012-09-27 10:16
#2

Skrattande Ha ha abbis, nä det har du rätt i, magen är tvärfylld ändå - av kaffeblask. Borde nästan gå att öka förbränningen med kaffe också då..? fastän dom bönorna är rostade..Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Pagan
2012-09-27 20:51
#3

suck känner jag bara. All denna reklam. orkar inte ens läsa alla superlativer om vad dessa kurer ger för resultat. Det ena miraklet efter det andra. Stackars de som har problem med vikten och som går på alla dessa snabbafix lösningar som oftas kostar skjortan. Det enda hjälper i det långa loppet är ju att äta rätt och röra på sig mer. Rätt enkel matematik. Sitter du och proppar i dig bullar och äter massa godis, dricker läsk och annat mindre bra varenda kväll så behöver man ju inte vara ett snille för att begripa vad vågen säger.

Har själv en svägerska som var en mästare att ljuga för sig själv och övertyga alla andra om att hennes övervikt var av den svåra sorten som inte gick att göra nåt åt. Tills hennes granne ringt och meddelat att kylskåpslampan blinkat 62 gånger nu senaste timmen, för att göra henne uppmärksam på hur det egentligen stod till. det var hennes wake up call - hon var inte ens medveten om det!!FörvånadObestämdNu har hon lyckats gå ner i vikt, med övervakning av läkare för det var en betydande övervikt vi talar om. Men hon fixade det. Men det var inga piller, bönor eller annan quick fix - bara mindre mat och mer motion och det tog sin tid. Tar det flera år att gå upp så får man kanske ge viktnedgången lite tid också.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

LottaO
2012-09-28 06:47
#4

Wow vilken cool granne! Som verkligen vågade. Håller med dig i övrigt också! Och om det nu skulle vara nyttigt så blir jag less på att allt ska vara fokuserat på vikt. Men det säljer väl…

Dansa kan man alltid göra!

abbis
2012-09-28 09:53
#5

62 ggr….Skrattande Tuff granne där…

eller som jag sa till en bekant ..-Tror du verkligen inte att du byter bara ut ditt missbruk mot nått annat än mat när du gör en gastric bypas…-Hon svarade nej..Hon tränar nu som en tok..och har varit jättesjuk pga av att kroppen blivit chockad..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
2012-09-28 10:44
#6

Många upplever ju di där operationerna som enlösning på deras problem. Tyvärr inser de inte faran i dem. Dels genom att kroppen blir chockad och det kan uppstå värre hälsoproblem …men också att en operation är en operation.

Dessutom gör man ju inget åt sitt missbruk…man bara gör sig av med resultatet av sitt missbruk på ett smidigt sätt.

Detta är generellt tänk runt detta. Naturligvis finns det de som både har varit tvugna att göra något drastiskt åt sin situation och som dessutom har mått bra av det.

Men generellt så är det så i samhället idag att man skall hitta snabba lösningar till allt.

Ingen blir ju fet…inkl mig själv…utan att äta något! Trots att man gärna vill tro det Flört

Annons:
Pagan
2012-09-28 10:44
#7

ja det är en snäll och väldigt tuff granneGlad Men det betydde att min svägerska faktiskt fattade att hon åt sig till sin vikt. Väldigt lätt att ljuga för sig själv - gäller ju för övrigt alla missbruk.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[tililili]
2012-09-28 20:03
#8

#5

så vad ska man göra åt beroendet då? hur blir man av med det istället för att byta ut det?

LottaO
2012-09-28 20:56
#9

Bra fråga, tilili! Jag tror att det handlar om att bestämma sig! Gärna ha bra stöd av någon! Och givetvis vara medveten om att man har ett missbruk.

Dansa kan man alltid göra!

Ians
2012-09-29 12:48
#10

#9 Det tror jag också. Man måste bli medveten om varför man äter…över äter…

Annars har man bara löst det akuta problemet.

Å ena sidan så är väll tränings freak bättre än att sitta o äta bort sina problem…o skaffa sig ett nytt!

Icke att förakta  mao…även om man som stående på sidan kan se en röd tråd.

De som däremot bara opererar sig o fortsätter i gamla banor kan man väll fundera lite över Vad de gör med sina kroppar egentligen.

viktigt är att omgivningen förstår att detta är ett missbruk som beror på något o inte dålig karraktär bara!

Vi löser våra problem på olika sätt….endel äter andra tar droger/ mediciner för att stilla draken i själen som sakta för gör oss inifrån!

Pagan
2012-09-29 12:55
#11

Ja hur kan man bryta ett beroende utan att falla i en annan fälla? Säkert en himla svår problematik, men som Lotta säger så kan ju att bestämma sig vara ett sätt, hitta orsaken till vad och varför ett annat - själva insikten i att man har ett problem så man är vaksam på sina reaktioner. Ställa nödvändiga frågor till sig själv och lyssna på svaren. Förstå vad, hur och varför man hamnar i olika situationer, uppmärksamma dem och agera utifrån det. Skulle tro att alla har olika sätt och olika ingångsvägar i sådan problematik så det finns nog inga generella svar.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

LottaO
2012-09-29 13:05
#12

Jag har en bekant som jobbar med kosthållning och att hjälpa folk att äta sunt. Hon avråder starkt att börja på en måndag. Inte för att det är fel att börja på måndagar, utan att det är lätt att börja med sunda vanor varje måndag. Efter att man har fikat på jobbet på torsdag, haft fredagsmys och släktkalas på helgen…

(tråden bytte karraktär lite från ämnet, hoppas det är ok)

Dansa kan man alltid göra!

[tililili]
2012-09-29 13:20
#13

många års träningsberoende, bulimi och svältperioder gör att jag har svårt att ha mat tillgänglig utan att få ätsug.

Ha den på bordet när man är med vänner, efter en måltid eller snacks i soffan…hur mätt jag än är!

Maten som man har i kylskåpet är jobbig när jag är hemma, kan äta vad som helst när suget sätter in. Extra jobbigt när man ska plugga eller göra ngt annat som kan vara lite jobbigt/träligt.

Annons:
Pagan
2012-09-29 13:24
#14

Hur hanterar du problemet? Vad gör du när suget sätter in? Är du medveten om att du agerar som du gör? Ätsug skriver du, blir det för övermäktigt att bemästra? Försöker förstå hur du känner, kanske du tycker om känslan att tugga? Svälja? Eller bara gör du utan att fundera och sedan får du olust känslor efteråt?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: