Annons:
Etikettövrigt
Läst 1219 ggr
shigne
2012-12-02, 07:36

2 December = 1:a Advent!

Gomorron alla!

Sänder en kram till er alla och önskar en fin 1:a advent!

Mysigt med alla ljusen och att det pyntas lite överallt. Jag ser fram emot en promenad i nått centrum idag - är som tradition att kika på alla fina skyltfönster etc.

Fast finaste har jag redan sett…..Abbis vackra! Flört

Sen har vi bjudit syrran och svåger hit på lite glögg"mingel"

Idag känner jag verkligen att det börjar närma sig att tomten kommer.

Ha en underbar dag och är rädd o dig!

kram

Annons:
Ians
2012-12-02, 07:50

Godmorgon Shigne!

Hade problem att logga in….o någon mening med det var det ju….så slapp vi dubbla trådar idag!

Önskar dig Shigne o alla Andra som kikar in idag en underbar advent! Här fuskade vi o drack adventskaffe redan igår kväll….döttrarna hade gjort ett pepparkakshus…….pepparkakor o saffransbullar!

Och så bjöd de på Blossas äppleglögg…DEN var Riktigt god! Allt smakade smaskens…men just glöggen var extra god!

Nu är det kaffe o iväg till yogakursen även idag! Igår varj jag helt slut efteråt…vi tränade på lymfyoga…så det måste satt oigång en hel del  i kroppen. Raglade hem efteråt o somnade på soffan…..vaknade o fikade med de andra o så gick jag o lade mig på riktigt!

Stor kram till Er alla!

Tuva-Lena
2012-12-02, 09:45

Go'morrn shigne och alla ni andra!

Ja lite julkänning har man kanske, annars är det så kallt att man har fullt upp med att hålla värmen .. Mamma och jag bestämde oss för att åka till kyrkan på eftermiddan och se luciakröningen i stan. Får väl höra med henne först om hon tycker att det är för kallt, eller vad hon säger.. Vackert med alla ljusen i kyrkan och stämningen med lucia och tärnor. Varje år utser man ju lucia ni vet, genom omröstning i lokalpressen. En mörk lucia blev det i år, vacker som en dag och roligt att inte alla måste vara blonda.

Shigne, jag fångar din 1:a adventskram och skickar den vidare till nästa. Tar vägen förbi Ians först bara..Kyss

Helt slut i kroppen och knoppen med andra ord Ians. Ja det är som när jag gick hypnoskursen. Gissa om jag var urlakad i hjärnan på kvällarna? Kanske man använder "slumrande" sinnen såna där gånger - som helt plötsligt aktiveras, så det är därför man blir så härligt trött? Bästa eftermiddagsluren för mig, är när jag har yogat innan också. Man blir så skönt avslappnad. Va roligt att du har hittat din nisch Ians!Kyss

Slut på kaffet idag, så jag hade bara till två koppar kaffe på morgonen.. Får väl "hägd mä'" tills affären öppnar och med andra ord är det lika bra att motionera sig genom timmarna - därför tar jag en rejäl prommis till att börja med. Ryggen fick sig en rejäl smäll igår också. Hittade den enda isfläcken på grusvägen och for i backen med en duns, så idag är jag stel som en pinne där bak. Lika bra alltså att mjuka upp bakdelarna med en promenad.Skrikandes

Ha en fin dag allihopa och skön 1.a Advent!Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Indiania
2012-12-02, 10:39

Godmorgon alla!

Det är vackert ute i dag med sol, ett tunt snötäccke och 9,5 grader ute.

i går var sambon och jag bjudna på julbord, kocken är fransman och maten var jättegod!

I dag får jag se vart vägarna bär.

Ha en fin första Advent! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Toyan
2012-12-02, 10:47

God morgon shigne, Ians, Tuvan och övrigaGlad

Ha en trevlig dag med promenad och mingel shigne. Kram tillbakaKyss

Har aldrig provat på yoga men kan tänka mig att du var trött efteråt Ians. Gott med pepparkakor och lussebullar efter vilan, ha en fin dag.

Aj..aj Tuvan..fort går det när man slår i backen och jäsiken så ont det görRynkar på näsan

Ha en trevlig dag med Mamma! Hur är det nu med voffsingen? Puss på nosen får hanKyss

Solsken, blå himmel och 9 minus.

Var ute på julmarknad och kikade runt igår, så idag tänker jag hålla mig hemma, blir adventskaffe med familjen i em/kvällGlad

Kram på er allihopa och ta det lugnt där uteKyss

abbis
2012-12-02, 18:27

Gokväll

Kom hem för en timme sen..Full rulle i butiken .Hann inte ens få en fikapaus..

Sambon lite stressad  märkte jag och brände bullar osv osv..-Va , jag är inte stressad…säger han..JO JO

Hade pyntat utanför butiken med levande gran .Julbock lika stor som en liten häst och en tomte som hängde trött över min antika cykel med lampa i arslet och massor med paket på pakethållaren fram ..Uppskattat Tungan ute

Mina saffrans biscotti jag bakade igår var uppskattade och vi sålde minst 7 liter varm choklad..(istället för glögg)

-13 grader gjirde att chokladen gick åt..

ha en go söndag

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Elpida
2012-12-03, 08:04

Aj Tuvan - oskönt där bak. Hoppas du inte lider sviter efter vältan!Kyss

Abbis, härligt det låter med tomten Skrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
abbis
2012-12-03, 19:15

Jaaa så här blev de