Annons:
Etikettövrigt
Läst 929 ggr
shigne
12/16/12, 8:40 AM

Morgonbubbel 3:e advent - 16/12

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Från flera minus och rikligt med snö, har vi nu gått till +grader (0,3) och alldeles stilla, mulet …

Tänder det 3:e ljuset nu på morgonen, kaffe med en liten gräddskvätt och en hembakad ostfralla Glad

Dygnets allra bästa stund!

Önskar er alla en underbar söndag och hoppas ni mår bra, tvåbent som fyrbent!

Är rädda om Er!

kram

Annons:
Toyan
12/16/12, 9:21 AM
#1

En god morgon till dig shigne och alla som tittar in senare.

Här är det också plus idag, skippade att gå på julmarknad  igår då det var snöstorm hela dagen, blöt sådan.

Idag blir det lite plock och pyssel och så ska jag till en väninna som fyller år.

Ha en underbar dag och ta det lugnt där uteKyss

Tuva-Lena
12/16/12, 10:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hej igen o go'morron på er alla!Kyss

3:e advent… är det inte otroligt så säg? Jag fattar inte vart hösten tog vägen..

Va mysigt du har det på morronkvisten shigne! Själv tog jag sista prommisen då kl var halv 2 så jag sov ganska länge idag. Snöyra och på nollan har vi, herre gud va det har vräkt ner. Tror jag skottade 5 ggr igår men jag gillar att göra det så det går ingen nöd på mig direkt.

Upplever en minst sagt ångestfylld helg just nu. Var ju ner till S-vall i fredags, och fick domen. Båda ögonen är kaputt. Vovven har drabbats av glaukom, d v s grön starr som man kallade det förr. Ena ögat är "trasigt" sedan han har gått in i nåt i sin blindhet men det är inte det som är värst sa man. Det andra ögat. som ser friskt ut, har för högt tryck. Vätskan som bildas i ögat har ingen utfartsväg s a s och då blir trycket för högt inne i ögat. Det smärtar. Nu finns det mediciner som sänker trycket - har jag tagit reda på själv genom att läsa allt jag kommit åt ang glaukom på internet. Men varför säger då vet att man måste operera bort BÅDA ögonen?! Det finns ju bot med mediciner!? Antingen ta bort hunden eller ta bort båda ögonen sa hon - utan att ens testa medicinerna? Gissa om mitt förtroendekapital är förbrukat för vissa veterinärer?Rynkar på näsan Vilken tur att internet finns så amn kan hämta information på egen hand numera! Herre gud, hur många onödiga avlivningar och operationer tror ni inte har gjorts tidigare?Foten i munnen

Idag måste jag åka ut till landet. Hämta mer antibiotika oxh SKOTTA förstås. Gården lär vara igensnöad vid det här laget..

Shigne, Toyan och alla ni andra som kanske tittar in: Kram o ha en fin 3:e advent!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Elpida
12/16/12, 1:43 PM
#3

TuvanGråter Snacka om att de vill göra det lätt för sig - veterinärerna. De vill inte ens ge dig ett alternativ för de tycker att det är smidigast att avliva förmodligen. Horribelt!!!!Skrikandes

Pepparkakskolan står nu på spisen, strax färdig! 3:e advent ja… jag som knappt fattat att det är vinter nu. Vet inte vad det är med mig men det som att jag gått i ide på någon vis. Jag är inte alls med på att det är jul nästa vecka, känns som att jag sitter av tidenObestämd. Särskilt nu när ryggen är paj och jag inte kan röra mig som jag vill, inte kan träna som jag vill… Det blir nog återbesök imorgon med förhoppnignsvis lite laser. Min högerarm är inte okej, armbågen är öm och handleden har jag tappat styrkan i, den smärtar vid fel vinkel eller fel belastning. Jaja, det är skit med kärringen men hon ger ju inte upp!Flört.

Barnen knorrar visst om mat så det är lika bra att sätta igång. Köpte förresten D 3-vitaminer till maken igår. Tänker tvinga i honom dem så att han får orken tillbaka!

Ha det bäst goingar!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ians
12/16/12, 5:16 PM
#4

Godkväll på Er!

Hoppas ni har o har haft en trevlig 3dje advent söndag!

Själv ha jag sovit gott!!! Glad

Elpida hoppas kolan smakar gott!

Tuvan Håller tummarna för vovven din! Och den kärlek du visar honom värmer även mitt hjärta!

Toyan Lite kalas låter trevligt, hoppas du har det riktigt gott!

Shigne…vi har också plusgrader o snön har nästan försvunnit helt. Hoppas det hinner torka upp lite innan nästa omgång. Så det inte blir snorhalt!

Nu skall jag dricka lite kaffe o så snart iväg till natt 2 av ev 3…..vi har några i personalen som är sjuka!

kram till Er alla!

abbis
12/16/12, 5:49 PM
#5

Gokväller

Tuvan…Om du ser att vovven mår bra och inte har ont så ska det väl inte vara något problem mer än att du får ta extra hand om honom..Förstår inte varför man inte kan medicinera..

människor som får gråstarr avlivar man inte ..Gråter

Gött me kola Elpida ..Själv bakade jag en liter lussebullar igår fyllda med choklad..

Igår va det snöstorm men folk ändå..Idag va det milt + grader och julmarknad nästgårds..Men väldigt lite folk ute..

Fick i alla fall  göra klart det jag drejade igår..Så imorgon ska det putsas så öronen glöder..

kram kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

LottaO
12/16/12, 8:04 PM
#6

Tuvis! Inte roligt! Kram!

Dansa kan man alltid göra!

Annons:
Upp till toppen
Annons: