Annons:
Etikettövrigt
Läst 895 ggr
Tuva-Lena
2013-01-30 12:42

Fobier/rädslor..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi pratade om fobier och andra rädslor i dagens bubbeltråd så jag tänkte höra med er om ni går omkring med någon fobi, eller rädsla som ni tycker inverkar menligt i ert liv?

Har du någon fobi?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Tuva-Lena
2013-01-30 12:48
#1

Jag kryssade i Annat för jag har haft fobier som jag har jobbat bort. Sedan finns det saker som man är "sunt" rädd för, men det handlar mer om en överlevnadsstrategi, för ett visst mått av rädsla måste vi ha för att klara livhanken också. Pladdrande människor till exempel, får rygghåret att resa sig på mig.Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

LottaO
2013-01-30 14:12
#2

Kryssade också annat! Jag är extremt konflikträdd. Vill alla väl. Vill att alla ska vara snälla och goa och vilja andra väl. Tror naivt att de allra flesta faktiskt vill det. Men igår lämnade jag ifrån mig en nyckel och skrev ett litet avskedsbrev till min gamla träningsklubb. Jag hade hjältklappning, sug i magen och svettades bara av att skriva lappen. Borde kanske ha ringt men det orkar jag inte. Förklara för någon att jag är missnöjd och vill lämna. Blääää! Smyger hellre därifrån och försvinner. Men nu hade jag en nyckel jag behövde lämna ifrån mig. Så är hjärtat igång bara av att skriva det.

Dansa kan man alltid göra!

gummimamma
2013-01-30 15:17
#3

Fobi kan man nog inte kalla min rädsla för djupt vatten. Jag kan utsätta mig för djupt vatten, men jag tycker det är otroligt obehagligt att vara på djupt vatten och inte veta hur djupt och vad som finns där nere. Att ge sig ut med båt, liten eller stor, är skräckinjagande för mig. Otroligt nog är det värst med mellanstora båtar, typ sådana som folk har i stället för sommarstuga. En liten eka eller kanot är inte så otäck, för då är vattenytan närmare och jag kan lättare se ner i vattnet. En STOR båt, typ finlandsfärja, är så stor så det känns inte som man är på vatten. Mer som ett hotell.

Att simma på djupt vatten är också riktigt otäckt. Attans den som kommer på djupt vatten och tar i mig! Den personen slår jag ihjäl! Nästan i alla fall… Den ende som fått ta på mig och t o m klänga på mig när jag simmat på djupt vatten är min dotter. Men när jag har varit utomlands, har jag utan problem kunnat snorkla på djupt vatten. Då ser jag ju botten och allt som finns under ytan!Skrattande

Ians
2013-01-30 19:55
#4

Ormar! Och tandläkaren. ..men det jobbar jag hårt på just nu ;)

Elpida
2013-01-30 20:58
#5

Jag har höjdskräck, något som dök upp som vuxen. Även om jag utsätter mig för det och tänker att det går hur bra som helst så reagerar kroppen innan jag ens sett "utsikten"Tyst

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

shigne
2013-01-31 07:13
#6

Spindlar….det är skräcken det!! Fast när jag är ute i skogen etc. och så länge de inte krälar på mig är det okej. Men inomhus, då finns det bara en slags bra spindel och det är en död en!!

Ormar ibland, tycker de är otäcka och vill inte träffa på nån. Men det har hänt att jag legat på knä i jordgubbslandet och rensat och det kom en huggorm - grabbade jag tag i och slängde till skogs. Jag undrar vem som blev mest förvånad då….jag eller ormen???

Samt tanvårdsskräcken - helt okej att gå till tandis, sitter i väntrummet och känner ingenting, men så ropar de in och jag sätter mig i stolen. Då blir jag så liten, så liten och tårarna rinner och jag skakar i hela kroppen…

Blev skrämd som liten av en tandläkare, som var jätte hårdhänt samt att det var fyra personer (inkl. min mor) som höll fast mig. Blev så rädd att jag bet tandläkarn så det blödde och han blev vansinnigt förbannad på mig. Sen dess är det skräck att sitta i den där stolen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: