Annons:
Etiketthälsokost-kosttillskott
Läst 1542 ggr
Tuva-Lena
2013-03-05 10:07

Quick-fix så hinner vi mer!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det slår mig, inte bara idag, jag har tänkt på det tidigare också att; tänk så många annonser det finns för viktnedgång, kostersättning, åldersfördröjning och bla bla bla..!

Har vi slutat att lägga ner tid på oss själva och försöker kompensera det genom att stoppa i oss piller istället? Jag ser en tjej som står och håller ut brallorna och menar att, Tack vare dessa piller som heter …. Carb, så kan jag hålla på precis som förut; äta osunt och strunta i motionen bara jag kommer ihåg att ta mitt piller istället!🤔 - förhoppningsvis gör hon det men det vete gudarna, fast då märker hon det säkert genom att avståndet till byxlinningen minskar allt eftersom.. Ja just ja! Jag måste ju ta mitt piller också!☝️ Huvudsaken är ju att midjan är smal - fast huvvet blir bara tjockare, ju mindre ansvar vi tar för våra kroppar och våra liv och överlåter det till pillertrillare som tjänar miljoner på vår slöhet.😡

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
shigne
2013-03-05 10:49
#1

Bra inlägg Tuva!!

Visst hägrar det där att se bra ut, oavsett ålder! Man vill så gärna känna sig "fit for fight"!

Men till vilket pris? Då är vi inne i en diskussion om kvantitativt eller kvalitativt på nått sätt.

Det ska gå fort, snabbt och enkelt att ta bort överflödet på kroppen (även rynkorna) - kosta vad det kosta vill!!! Men hur mår vi i längden? Hur mycket förstör det våra gener/celler med dessa preparat?

Det finns naturliga sätt att må bättre, att se fräch ut och som dessutom inte kostar annat än tid och eftertanke!

Allt det här med att gå ner i vikt inför sommaren etc. är nått som marknadsförs och driver på utan de som vill tjäna en ordentlig slant på oss "mindre förstående".

Men handen på hjärtat - visste ni att det finns smala, fräscha människor som är så infernalist feta och igengrodda invärtes? Å faktiskt finns det personer som är tvärtom!!!!

Tänk sunt, värna om dig själv och naturen och skippa det konstgjorda sättet som ändå bara i längden förstör din framtid!

Här kommer ett ex. om vad vi stoppar i oss;

Margarin som miljöhot

Ians
2013-03-05 11:32
#2

Vilken bra Tråd Tuvan!!!!

Och Jätte bra inlägg från Shigne!

Just så är det, det finns en Quick Fix till allt. Såg en annons igår…Nu är det dags att börja jobba på solbrännan…med en bild på Tre tuber 🤔

trodde man fick färg av att vara ute o få lite frisk luft, och D-vitamin  dessutom…men det är väll gammalmodigt 😉 Allt skall Fejkas numer!

Själv har jag gått över till naturliga ingredienser istället för vitaminer tabletter….kör med råsafts juice varje morgon gjord på grönt och frukt. Samt lite nässelpulver. Gärna en egen pressad grönsaks juice till kvällen också!

Tänkte börja odla vetegräs också o köra ner det i juicepressen….klorofyllet i det gräset är bra för hälsan. Så blir det lite rejuvelac för att få i sig probiotika som är bra för magen och immunförsvaret. Och en daglig dos lymfyoga….

Så tänkte jag hålla mig friskare och mer Fit, men jag är väll lite gammaldags ….och trivs med det 😎

abbis
2013-03-05 19:33
#3

Jag är tjock och du är ful…jag kan banta..

Skämt åsido..Tycker man vikten påverkar hälsan DÅ ska man kanske fundera över en bättre mathållning..

Men många överviktiga äter helt galet..köper läsk,chips,godis,snabbmat,pizza osv osv och säger sen att dom inte alls äter fel..

Men jag som äter bara bra mat , mycket sallad aldrig halvfabrikat bara kaffebröd en dag i veckan aldrig snacks eller läsk..JAG är överviktig ändå..Varför jo för att jag rör på mig för lite ..Men det vet jag ju om.

Skulle dock aldrig lägga 1 spänn på nån Qvick fix  för det är jag för smart för att förstå att det hjälper inte..

Det var nån som sa till mig ..DU kan äta allt men i måttliga mängder och sen röra på sig då behöver man inte bli fet.

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

LottaO
2013-03-05 22:39
#4

Bra tråd! Jag är faktiskt mest fascinerad av hur många som går på det. Quick fixarna. Ät riktig mat gjord på bra råvaror! Ät när man är hungrig, till man är nöjd och inte proppmätt. Det gjorde att jag nådde min matchvikt. Åtta kg på ett år. Det håller sen dess!

Dansa kan man alltid göra!

Tuva-Lena
2013-03-06 09:30
#5

Jaa ni har så rätt allihopa! Tror ni att det är "tidsbristen" då, som gör att så många går på det där pillerfixet istället? Eller handlar det om att omprioritera vad som viktigt i livet? Det kan ju i för sig vara olika för olika individer, inte minst för de yngre som skall hinna med så mycket som möjligt.

Det tar tid att blanda sina egna juicer, tar tid att laga sin egen mat och det kostar på att börja röra på sig, både fysiskt och tidsmässigt, om man inte är van det sedan tidigare..och sen allt socker man vräker i sig numera! Socker som inte "används" omvandlas ju till fett som älskar att klistra sig fast i våra blodådror och runt bukväggen..

Jag tror att reklammakarna bör ta en stor del av ansvaret för att det har  blivit på det här sättet: Man skall se ut på ett visst sätt, ja visst, men samtidigt så räcker det inte med det; man skall dessutom hinna med lika mycket på en dag som man gjorde på en vecka för 30 år sen..😮"Because I'm worth it.."

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2013-03-06 09:40
#6

Apropå solbrännan som du berättar om Ians. Bara att uttrycka sig så i en annons! "Dags att börja JOBBA på solbrännan"!? Skall man behöva jobba för att få lite färg i ansiktet? Varför måste man JOBBA för allting numera? Går man bara utanför dörren så får man den gratis ju! Men ju mer man JOBBAR på en sak idag, desto mer "inne" är man. Nu har det gått så långt dessutom, att det man faktiskt kan få helt gratis av moder natur, skall man ge järnet åt några intensiva minuter för att inte tappa FOKUS, genom att gå utanför dörren!💔

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
abbis
2013-03-06 09:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Som alla dessa träning ställen..Jag skulle aldrig betala för att gå på ett band eller cykla på en träningscykel INOMHUS..När det bara är att gå ut..☀️

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
2013-03-06 16:29
#8

Abbis…..hahahahahahaha

Elpida
2013-03-06 21:20
#9

Grejen är ju att vi VET vad som är rätt att äta och vi VET att vi ska röra på oss för att kroppen ska fungera ordentligt och hålla lite längre. Ingen kan undgå att vara upplyst i det moderna samhället. Antagligen så handlar det många gånger som Tuvan säger om tidsbrist. Vi har så mycket vi ska hinna med och uppleva hela tiden, sköta karriär, familjen,renovera huset, trädgården som ska vara stajlad, vi ska hinna shoppa de nyaste kläderna, resa långt, bjuda vännerna på fancy middagar, gå på gymmet och sen på yogaklass för det ligger rätt i tiden just nu, en lite spaweekend klämmer vi in också. Vi ska uppdatera oss på facebook, blogga, twittra och hänga med på nätet, ta kort på lyckliga familjen när vi lyckats samla oss vid något väl valt tillfälle och lägga ut till allmänheten etc etc. Och någonstans där mittemellan ska vi hitta oss själva, vara nöjda och finna en balans, och gör man inte det… så kan man ju ta ett piller…. eller två…

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Upp till toppen
Annons: