Annons:
Etikettövrigt
Läst 1656 ggr
inisklo
2013-03-08, 02:13

8.3.2013.INTERNATIONELLA KVINNODAGEN

KÄRA VÄNNER…STOLTA KVINNOR VI HÖJER 🍸O TÄNKER PÅ ALLA VÄRDENS KVINNOR MED❤️

JAG ÖNSKAR TILL ER ALLA NÅT EXTRA I DAG O GE  EN LITEN 🌺HA DET SÅ BRA O VI SES NÄR VI SES O HÖRS🎧

Annons:
Ians
2013-03-08, 03:05

God morgon inisklo o ni som kikar in sen. Jag önskar Er alla en riktigt trevlig dag….och undrar om det är några här som gör något speciellt idag? För att uppmärksamma att det är just kvinnodagen, , idag. Stor kram till er alla ♥

LottaO
2013-03-08, 07:38

Hej på er! Tror inte det blir något speciellt. Men jag engagerar mig i jämställdhet i vardagen. Jobbar just nu med ett projekt om jämställd medborgarservice. Män och kvinnor ska ha lika rätt och möjlighet att påverka samhället och vardagen. Här tog vintern fart igen. -9 och solen lyser! Men idag såg det inte ut att klättra över noll ens mitt på dagen. Fredag! Skönt! Ha en go inledning på helgen!

Dansa kan man alltid göra!

shigne
2013-03-08, 08:49

Gomorron!

Vicken kanondag!!! Solen skiner, -9 och helt vindstilla vad jag då kan se från vårt köksfönster.

Kvinnodagen firas inte nått speciellt här, har faktiskt inte satt mig in i vad den här dagen betyder! En massa jippon lite överallt, men annars vet jag inte 🤦‍♂️

Igår var jag på intro.kurs hos Rädda Barnen - wow vilket jobb dom gör. Trodde det var mest gamla tanter som gick omkring och samlade in pengar i bössor…. 

Ledig dag idag!!! 

Kramar till er alla och en önskan om en underbar dag!

p.s. Tuva - maila foto på lilla kusen så ska jag se om jag känner nått.

abbis
2013-03-08, 09:36

morn..

Solen skiner från en blå himmel..skit samma om det är lite kallare..

Blev inte klar med ugnen igår heller..Hade 4 elever oberoende av varann nere och pratade och jobbade..Då hinns det inte så mycket..

Jag har 1/4 kvar att ladda i ugnen så det får bli att jag drar igång den när vi stänger imorgon då det är onödigt med extra värmen som blir i morgon på dan..

Internationella Kvinnodagen..ja då får väl sambon passa upp på mig lite extra idag ..😂. Undrar om han gillar min nya outfit

Ha det riktigt gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2013-03-08, 09:45

Go,morron inisklo - superkvinna för jag förmoda - och alla ni andra glada och lite generade kvinns, som inte är vana vid en sån uppmärksamhet.🤫

Nä, någon kvinnodag firar jag inte, jag tror på lika värde över hela linjen och numera så skulle jag vilja se männen höja sina röster också. Kvinnodagen borde man däremot FIRA i de muslimska länderna, som ju ligger ljusår efter oss här i väst då det gäller jämställdhet.😡(Kommer ni ihåg kvinnan som blev innebränd med sina barn för några år sen..? På begravningen var det ENDAST män som stod vid graven, kvinnorna hade man föst bakom en avspärrningslinje, på behörigt avstånd från sin olyckssyster..! Eller tjejerna som bara vill leva som sina jämnåriga kamrater, men riskerar att bli mördade - p g a att familjen blir vanhedrad om hon beter sig som en tonåring SKA vara!) Rena medeltiden!😕Vad dessa priviligierade och avskyvärt stöddiga män borde tänka på är, att i våra gener finns det både kvinnligt OCH manligt hormon, det är dom tillsammans som bildar arten människan. (Med överskott av det ena eller andra beroende på vilket kön man tillhör förstås.)

Jag lägger detta till handlingarna för jag märker att jag bara blir irriterad och upprörd, nåt som inte är bra att starta dagen med.🤔

Nä ut i solen istället, kallt som attan har vi haft i natt, -15 men vadå, solen värmer snart upp hela paketet.😉

Ha det gottast alla kvinns och ni övriga stackare som inte får någon egen dag! Kram kram!🌺

Sommar i stugan och gissa om jag längtar dit!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tuva-Lena
2013-03-08, 09:49

Abbis! Kärleken är blind och banne mig om jag inte tror att du har förblindat karln!😃

Tack shigne-vännen, va snällt om du vill kolla in min trötta häst!❤️

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Annons:
Toyan
2013-03-08, 15:08

God middag allihopa.

Här har vi haft/har halv storm i dagarna 2. Oavsett vad det är för dag och väder så önskar jag er en underbar dag och helg🤗❤️

Ians
2013-03-08, 15:30

#4……Abbis vilken underbar bild! 😂

👋 vink vink till er andra också! Tuvan, Shigne, Toyan, LottaO

Upp till toppen
Annons: