Bubbel 20 mars!
Gomorron AB-vänner!
Här är det -7,1 och mulet…
Först idag blir det hundpromenad i vanlig ordning, sen ska jag till Vårdcentralen och lämna prov - tror jag åkt på urinvägsinfektion 😮 och sen blir det in till stan och jobb i nån timme….
Nu strax kaffet klar och det är tid att försöka vakna.
Tror jag gör en mysmorgon = tänder ljus medan jag dricker morgonelixiret och sänder varma tankar till vännerna här inne.
Ha det gott och är rädd om dig!
kram

God morgon Shigne, Och ni andra när ni kikar in. Ännu en jobb natt, till ända o strax hemma. Så bli det en runda med hunden. Sedan är det dax att sova. Ha en trevlig dag alla Godingar. ..o blåser lite läkande vindar åt ditt håll Shigne♥

Dubbel bubbel idag denna vårdagjämning (eller är det imorrn?)… Hej Shigne och Ians! Jo snö! Stora flingor som virvlar. -7 grader och så blåser det. Huuu! Väderprognosen för kommande vecka hade jag tagin när som helst i december, januari eller februari. Men i slutet på mars i Södra Sverige… Näää! Testade som sagt BodyJam igår. Det var kul. Men de körde sista omgången av en korreografi och så byter de nästa vecka. Så jag hängde inte med helt överallt. Men ganska kul var det. Har ju själv kört konceptet fast utan att veta att det var just BodyJam. På väg till jobbet! På bussen som gick i tid trots snön! Det brukar funka kanonbra! Ha en go dag! Le åt eländet! Man blir glad av att le!
Dansa kan man alltid göra!

Då stänger jag den andra. ..när Lotta har skrivit i denna tråden oxå. Kram ♥

Go'morron shigne! Och hej hej på er alla andra!🙂
Idag är det en speciell dag; gudinnan Ostara nedstiger till jorden utklädd till hare och delar ut ägg och godsaker till barnen..🌈Vårdagjämningen inleder en ny tid här på jorden, åtminstone för oss på norra halvklotet, fast man skulle kunna tro att hon har ställt klockan fel den här gången, jag håller med dig Lotta.. Vi hälsar ljuset och det nya livet välkommet och det är väl tur att vi kan göra det ändå, fastän termometern manar oss att stänga in oss och göra upp en eld istället.🤔
Hoppas att du får ordning på infektionen shigne, kan vara besvärligt den här årstiden, när det är så lätt hänt att man sätter ner rumpan på det kalla underlaget och solen lurar oss att det är "varmt ute".. In't ä' nä' varmt in't! F*n va ja frös igår eftermiddag när jag var ut med hunden, fastän jag hade både kalsingar och täckisar, ja hela vintermunderingen! Men det blåste småspik se..🥶
Idag lyser solen och det är 10 minus, igår kväll när jag tog nattprommisen till stallet var det 20.. mer säger jag inte.😮 Kvällen innan såg jag ett otroligt vackert norrsken! Såg ni det? Det dansade över himlen och vid stallet finns det knappt några gatlysen så det var ett fantastiskt skådespel jag hade ovanför huvudet! Stod bara o gapade! Igår kväll hade gatlysena slocknat helt så jag kände mig nästan som hemma - ute på landet alltså - riktigt mysigt att gå där i mörkret med månen som enda lampa.🌛
Alltid finns det nån fördel när det klatrar, eller hur?👍
Ha en fin dag allihopa! Suss gott Ians, när du får tillgång till sängen och upp med hakan Lotta, snart är våren här trots allt..!🙂
Kram till er alla!🙂
Gudinnan Ostara
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Fy för fasen va kallt det är..och snöar 😕
Tur man får vara inne 🙂och jobba..
Har du vatt kall om rumpan Shigne ?
Tuvan ..en gång i mitt liv såg jag norrsken .Jag va 12 år och va på scoutläger utanför Ö-vik då jag bodde i Bjästa 6 månader.Min far hade fått för sig att arrendera Norrviksgården men det gick som det gick..
Ikväll är det kurskväll igen..men vi drar igång nästa vecka igen..🙂
Om ni inte sett mina harar så kommer dom här…
kram
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Gu vad fina Harar Abbis!

😉
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Vill bara säga, Heeeej! och, jädrans vilken fin bild Tuvan!