Annons:
Etikettövrigt
Läst 1932 ggr
JILE
2013-04-02, 22:31

kvinnligt håravfall!

Halloj! Jag tänkte höra om någon vet vad det kan bero på att jag tappar mkt hår, har blivit tunnare och tunnare. Känns risigt, jag som har haft tjockt hår och fått tunna ur hos frissan? HJÄLP!!! VILL EJ SE UT SOM RUMPNISSARNA.

Annons:
Bybo
2013-04-02, 23:22

Uh, har ingen förklaring, ev bara en tröst. Jag började att tappa hår, och det höll i typ 6 mån. Blev rädd. Tänkte på detta med övergångsbesvär. MEN det slutade,

Tuva-Lena
2013-04-03, 09:04

Håller med dig, det är bara så hemskt att se stora testar falla när man borstar håret. Jag fick håravfall i samband med mina eksem, men faktiskt sedan dom hade börjat ge med sig. Mitt hår är fortfarande tunnare än det var förut men håravfallet har slutat sedan jag började äta bockhornsklöver. Det är inte bara bra mot just hudbesvär, det hjälper också mot håravfall. Ett litet tips så att säga.🙂

Sedan håravfall kan ha många orsaker: Infektion i kroppen är den vanligaste, men kan också bero på hormonomställningar i kroppen och som i mitt fall då; yttre påfrestningar i livet som dels yttrar sig i eksem men även kan drabba håret ..

Hoppas att du får hjälp JILE, inte roligt alls att se sitt vackra hår falla av.❤️

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ians
2013-04-03, 10:19

Det finns ju somsagt många anledningar till att håret blir tunnare. en vanlig anledning är just hormon relaterat. Eller stress…

Jag kan rekommendera B-vitaminer och silicea…åkerfräken tex

B-vitaminer behöver man extra boost av när man har stressiga perioder. De är vattenlösliga och behöver fyllas på dagligen….

Tuva-Lena
2013-04-03, 11:59

Jaa jag skrev ett inlägg till ang just åkerfräken, men vart tog det vägen?🤔 Åkerfräken innehåller mycket kisel, plocka när det börjar grönska, torka och brygg te på det. Smakar gott och inte som många andra örttèer, hö alltså, utan en rätt stark tesmak, typ ryskt te. Åkerfräken är bra både för hud, hår och naglar, som kosttillskottet Silicea som Ians nämner.🙂

Ett OBS! bara: ge inte till djur som ni tycker har glanslös päls! Djur tål INTE kisel utan blir förgiftade och kan bli dödssjuka!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

JILE
2013-04-14, 18:08

Tack :) Ja jag provar ett homeopatmedel nu som en duktig immunolog har rekommenderat. Han misstänkte att det var sköldkörteln, trots mina värden vid blodprov visade inget fel. Han sa att när dessa prover visar ngt har det gått långt. Nu tar jag en tablett i veckan för hormonerna…vi får väl se. Otäckt är det och jag äter nu ngt som heter hårkontroll och ska smörja med ricinolja som jag läste ska ge bra hårväxt..man får passa att ha det i ansiktet så man inte får värre skäggväxt..hi..hi.

Det sa finnas ngn progesteronsalva som många tar med naturligt progesteron. Många har blivit mkt piggare. Man får ju sämre med det med åren och jag är ju över 40 år nu så mkt händer. Kram till er <3

Upp till toppen
Annons: