Annons:
Etiketthomeopati
Läst 1748 ggr
Kidinlove
2013-04-15 20:14

Homeopati

Hej, tänkte kolla lite om det är någon här som har studerat vid Arcanumskolan till homeopat? skulle va intressant att höra upplevelserna ni fått under tiden och om det var värt det? :)

Annons:
Ians
2013-04-16 06:10
#1

Tyvärr har jag inte gjort det. Men har haft funderingar. Någon annan här som har erfarenhet av denna skola?

Denna kommentar har tagits bort.
Tugge
2013-04-16 12:54
#3

Kidinlove!

Tycker absolut du ska titta på denna skola om du känner att det är något du vill syssla med. Det finns säkert andra skolor också.

Alternativutbildning är tyvärr ofta dyr då den kanske inte ligger under de statliga systemens finansiering. Men är det utbildning du söker går det att söka stipendium och bidrag från olika organisationer.

 [REDIGERAT TEXTEN PGA OT/ Ians]

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Anders49
2013-04-16 16:55
#6

Kindlove!

Innan du ger dig in i denna branch bör du vara medveten om att dessa personer censurerar sanningen. Det borde ringa någon varningsklocka då. Varför vill de inte höra kritik. Tänk på det.

Annons:
[Starman]
2013-04-16 17:11
#7

Ja, här blev det censurerat, och varför då? Jo, för att jag påpekade att man inte behöver någon utbildning för att kalla sig homeopat och för att jag påpekade att homeopatska preparat inte har någon uppmätt effekt på någon av alla de hundratals sjukdomar som homeopater påstår att homeopatika kan bota.

Tugge
2013-04-16 18:39
#8

#7

Vilka belägg har du för dina påståenden?

Vilka studier stödjer du dina teser på?

Riktiga referenser tack!

Inga tillrättalagda studier.

Anders49
2013-04-16 18:54
#9

#8 Tugge!

Är du en mumie som nyss vaknat upp? Kunskapsmassan som visar att homeopati är bluff är så stor att man inte kan sammanfatt den i ett inlägg. Det borde du känna till.  

Kan du ge belägg för att jorden är rund och inte platt och vilka studier stödjer detta påstående. Det går kanske att svara på men var ska man börja.

Tugge
2013-04-16 18:56
#10

Alla känner ju vid detta lag till Rymdflygaren Fågelsång.

Han skulle bevisa att homeopatiska medel inte fungerade. På bästa sändningstid och på Almedalsveckan skulle det ske. Rymdgubben blev riktigt bladig efter att ha svalt en hel burk med homeopatiskt sömnmedel. T.o.m programledaren skrattade och tyckte han skulle sätta sig ned. Så visst fungerar homeopati. Att man inte vill svara på sk. kritik är att många av frågorna är riggade för att man då ska mena att det inte fungerar. Bästa sättet är att prova själv. Det är ju helt overksamt så någon fara kan man ju inte påvisa då. Eller?

Utbildningen är ganska omfattande och ligget väl närmast traditionell läkarutbildning. Men utan att utbildningen är styrd av läkemedelsindustrin. Därför är den då också dyrare för ingen går in och subventionerar. Du kan heller inte förvänta dig att något läkemedelsföretag lockar dig med forskningsuppdrag. Du måste våga stå på egna ben, och det kan faktiskt vara en fördel.

Tyvärr styrs lagstiftningen i dag hårt av lobbyister som gör att utbildningen inte står högt i kurs om man vill göra nytta och skillnad utanför den traditionella vårdapparaten. Tyskland kan vara ett alternativ. Där har man betydligt högre i tak när det gäller alternativa behandlingsmetoder, särskilt homeopati. Man har visat på goda resultat och många studier är gjorda. Kanske ett alternativ om du tröttnat på Sveriges trångsynthet. England är ett annat land där alternativmedicin har hög status. I båda länderna ingår alternativ behandling i sjukvårdssystemet.

Anders49
2013-04-16 20:13
#11

#10 Tugge 

De flesta tycker att Christer Fuglesangs drift med homeopaternas stolliga teorier var lyckad. Den blir ju ännu mera lyckad när man ser homeopaternas desperata förtalskampanj mot honom. Det blir ren komik.

Du skriver om vekligheten på ett helt absurt sätt. Homeopati har inte hög status någon stans. Du ljuger också når du påstår att det finns studier som visar på goda resultat med homeipati. Det är en ren lögn som sprids av flera homeopater, bland annat Marina Szöges.

Anders49
2013-04-16 20:26
#12

Englands regering (jag  tror det var underhuset) har slagit fast att homeopati är bluff. Jag är säker på at de flesta homeopaater känner till detta men av vana trogen så mörkar de allt som talar emot dem.

Homeopati är altså inte accepterat i England heller.

Anders49
2013-04-17 07:29
#13

Birgitta Willams som är rektor för Arcanumskolan försvarar bluffmakaren Jerremy Sherr som påstår att han kan bota AIDS i Afrika och gör fejkade  fallbeskrivningar. Hon är en av de värsta homeopaterna och det tycks inte finas någon gräns för hennes lögner.

Annons:
Ians
2013-04-17 09:39
#14

Nu stänger jag denna tråden. TS avsikt var att fråga om någon studerat vid Arcanumskolan och i så fall vilka erfarenheter de haft av dem. Inte huruvida Homeopati är bluff eller inte.

Då ingen verkar kunna svara på TS fråga och det enbart utspinner sig en vendetta ang Homeopatins varande eller icke varande, så anser jag att tråden inte upp når det syfte som var menat med tråden.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: