Annons:
Etikettmassage
Läst 1679 ggr
[Spanaren]
2010-02-17 10:11

Hur gör ni vardagsmassage?

Varje kväll så masserar jag och maken varandra kring nacke, axlar och rygg.

Det blir nästan som taktil massage Flört

Kroppen mår bra av att man rör vid varandra eller rör på sig själv.

Då löses spänningar upp och det känns varmt och skönt och massor av "må bra-endorfiner" strömmar ut.

Hur ger ni er själva/eller varandra massage?

Annons:
MaMaMade
2010-02-17 10:17
#1

Åh så brukade vi också göra men nu har det varit en period då vi inte har orkat. Det har varit så mkt kring barn, hushåll o allt så jag har ofta suttit o jobbat på kvällarna. Nog har man hunnit sticka in lite massage men man glömmer när det blir för mkt. Guben ställer upp o gör så mkt här hemma trots heltidsarbete så man drar sig för att be om ngt sådant också. Tycker liksom att han ska få sitta o slappa framför TV:n el datorn ett tag på kvällen o koncentrera sig fullt ut på programmet o så. Han tuppar av före mig också. Men du har så rätt, jag saknar det. Tur att vi går mot ljusare o piggare tider nu!

[Spanaren]
2010-02-17 10:21
#2

# 1 Du får väl smeka gubbens nacke när du går förbi honom då och då Flört /kram Spanaren

MaMaMade
2010-02-17 10:25
#3

Jamen det gör vi ju! Vi kramar mkt också! Skrattande

Har alltid tyckt att våra kompisar/bekanta är så konstiga för man ser aldrig att de kramas, håller om varandra, håller handen el pyssas offentligt. OK, man behöver ju inte grovhångla men yttra sin kärlek med en liten puss kan väl inte stöta ngn!? Som småbarnförälder (o kanske värkbrutna därtill) orkar man (hinner man) ju inte alltid med så mkt "romantik" o då tycker jag det är viktigt att med jämna mellanrum visa tillgivenhet istället.

[Spanaren]
2010-02-17 10:30
#4

# 3 Så bra att ni visar er kärlek och ömhet för varandra och det blir dessutom ett fint arv att föras över till era barn Skrattande

Vi mår bra av att ta på varandra/ kram Spanaren

Tuva-Lena
2010-02-17 10:41
#5

Jag får nog massera mig själv ifall det ska bli nån massage, fast då bör den väl bli desto effektivare eftersom jag är massör. Jag masserar mig själv varje dag kring nacken, som är den som spökar mest för mig. Min sambo sitter sällan på baken och de gånger han gör det, så att jag hinner uppfatta det, så sover han på soffan. Ni vet, det finns män - och det finns "flygare".. 

Jag träffade en flygareFoten i munnen

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Soffe
2010-02-17 10:48
#6

Jag gör inget speciellt mer än att när jag behöver så knådar jag på själv där det behövs och använder liniment.

Annons:
nillanb
2010-02-17 11:33
#7

När man inte kan själv, eller inte har någon till hjälp,

finns det ett knep som jag brukar använda mig av för att få igång cirkulationen i ryggen.

Jag ligger på rygg och lyfter huvudet från golvet, hakan sänkt mot bröstet, lyfter benen och drar dem mot magen, lägger händerna i knävecken. Börjar *rita cirklar* med ländryggen mot golvet, du får massage från underlaget.

Ligg kvar i samma position men gunga dig nu i sidled en stund,

Samma ställning, kura ihop dig som en boll, gunga fram och tillbaka, från axlar till ryggslut.

 

Upp till toppen
Annons: