Annons:
Etiketthuskurer
Läst 8121 ggr
abbis
2010-01-09 10:47

Blåskatarr?

Har åkt på blåskatarr troligen.Har aldrig haft sådana problem förut.Jag har inte varit ute i kylan ens och jag klär mig varmt även inomhus..

Är det någon som har tips på vad jag kan göra ?

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Annons:
bluemary
2010-01-09 11:12
#1

Är själv väldigt känslig för det. Har ofta trott att det varit fråga
om en urinvägsinfektion men sedan efter något dygn så har det
släppt. Hoppas att det går lika bra för dig, för det är jobbigt
när det bara tränger på.

chik
2010-01-09 11:22
#2

Hello!!

Tranebergsjuse tror jag man skall dricka.

o så ett läkarbesök så det inte travar i väg till njurarna

Lena.P är jag i verkliga livet.

Tuva-Lena
2010-01-09 11:23
#3

Jag undrar om lingon är lika effektivt vid blåskatarr som vid urinvägsinfektion..? Annars har säkert Jeremina nåt råd att ge dig!  Ett vanligt läkemedel är annars sånt som innehåller acteysalicylsyra, typ magnecyl…

Usch, det är inte roligt att gå med sånt. Ont gör det också. Hoppas att du får någon effektiv hjälp! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Spanaren]
2010-01-09 11:25
#4

Snabb hjälp är att sitta på en varmvattenhink och låta ångan göra det lite bättre.

Vet att de finns några bra tabletter att köpa på Hälsokost men kommer inte ihåg namnet.

Du får säkert fina svar av dom som kan detta Abbis :-)

/kram Spanaren

Toyan
2010-01-09 12:49
#5

God förmiddag!

Blåskatarr gör så ont Abbis, har haft det själv för många år sedan. Detta med vattenhinken provade jag själv då och det lindrade lite men risken är  som chik skriver att det går vidare till njurarna.

Fick njurbäckeninflammation så det är inte att leka med.

Rekommenderar också läkarbesök, te på Åkerfräken är bra, 1 tsk per kopp, låt koka 10 min sila och drick 2-3 koppar per dag. Bra att dricka både innan och efter läkarbesök.

På hälsokostaffärererna finns även tranbärstabletter att ta i förebyggande syfte.

Hoppas du får snabb hjälp med detta Abbis.

Kram/ Toyan

abbis
2010-01-09 15:38
#6

Tack för alla tips..

Kan man ta vetevärmaren istället för hinken?

Gubben skulle gå förbi hälsokosten innan hann kommer hem! Så vi får se vad han kommer med.

Jag har haft njurbäckeninflammation när jag va gravid , det va inte och leka med!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Annons:
[Spanaren]
2010-01-09 16:19
#7

#6 Ingen aning … men det med hinken är ett gammalt beprövat knep. Kom bara ihåg att om det blir värre så går du till doktorn Flört

Sedan ska du dricka mycket läste jag i min bok.

Når din duschslang till toan? Prova i så fall med att spola vamt vatten under dig och efter kanten men passa mössan Tungan ute

/kram Spanaren

Upp till toppen
Annons: