Annons:
Etikettörtmedicin-kosmetika
Läst 14541 ggr
Howliten
2009-11-16 18:34

Leverrensning - gick den galet?

Hejsan,

bestämde mig för att testa en lever/njur-rensning för 14 dagar sedan. En sådan där mild. Man tar 1 msk olivolja, pressar en citron och så vatten så det blir totalt 4,5 dl. Sedan drack jag denna dryck innan frukost, lunch och middag. Försökte hålla mig till nyttig mat men levde ändå inte efter någon diet. Drack lite kaffe och mycket vatten (1-1,5 liter).

Började på måndagen (2 veckor sedan) och kunde inte gå på toan på flera dagar, svullnade i buken, hade till och från smärtor. Torsdag morgon vaknade jag och var svullen i hela kroppen. Inte jättemycket men ändå en hel del. Kände det i ansiktet och hela kroppen. Fredagen lade jag av med kuren (den skulle pågå i 3 veckor). Tog mig mer än en vecka att återhämta mig, kan väl säga att det inte lugnat sig i kroppen riktigt än.

Det enda som jag känner kan ha satt igång den här reaktionen är lever/njur-rensningen. Nu till mina frågor.

Ska det vara så här när man gör kuren?

Var jag för snabb att ge upp kuren?

Tacksam för råd

Sanne

Jag är glad. Är du?

Annons:
korseett
2009-11-16 20:45
#1

den här varianten har jag inte hört talas om tidigare så jag vet inte. Jag har själv gjort den stora leverreningen med epsomsalt, grape och olivoolja. Den satte minsann fart på det hela och jag vfick vara nära toaletten

Tuva-Lena
2009-11-16 23:13
#2

#0 Usch det låter nästan otäckt Howliten! Kan det vara gallstenar som gjorde att du fick förstopning, det brukar ju bli tvärt om s a s..?

Jag hittade en sida där man ger råd om hur man kan genomföra en leverrening.

Leverrening

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Howliten
2009-11-17 09:25
#3

#1 Jo, har sneglat på den varianten  oxå men den här med olja+citron skulle vara mildare.

#2 Det var jobbigt, men det var själva svullnaden i kroppen, vätskan, som jag tyckte var mest obehaglig. Kollar på sidan du länkade till. Tack.

Jag är glad. Är du?

chik
2009-11-18 10:45
#4

Howliten..

Du!!jag kände det som att du var alegisk o fick en reaktion.

Bra att du sluta med det…

För i det stora hela så skulle du ju inte ha märkt något…

Nu kan jag inte sådant här.Men jag tror att man skall bli bra inte sjuk..Efter som du åt normalt..

Själv så drack jag nässelte o det fick jag sluta med.Ficj ont i njurarna..O så skall det ju inte vara..

Så!!Vi äter o dricker bara sånt som vi mår bra av..

Lena.P är jag i verkliga livet.

mayolica
2009-11-18 11:05
#5

Tycker inte att det låter som normala utrensningssymtom,kanske det var fel metod för dej.  Jag känner inte till den här metoden,men jag tror att det är viktigt att få magen att fungera ordentligt annars kommer ju inte skräpet ut.

~ mayolica ~

Howliten
2009-11-18 11:58
#6

Jo, det kändes inte rätt att fortsätta. Ska försöka hitta något som är mildare. Tackar för råden.

Jag är glad. Är du?

Annons:
[Jeremina]
2009-11-18 20:17
#7

#0 Jag dricker det där nu och mår så bra för jag slipper halsbrännan och får mindre sug efter choklad. Tack för tipset men det var synd att det inte passade dig. Dock tror jag att det var något annat som gjorde dig sjuk.

Lycka till med någon annan metod som t ex maskrosdroppar kramar från Jeremina!

Ove-D
2013-09-22 01:37
#8

Hur fungerar maskrosdroppar och var köps det?

Upp till toppen
Annons: