Annons:
Etikettövrigt
Läst 4137 ggr
Hoppfull
2009-02-04 10:55

Magar och andra bekymmer

Som ni säkert vet härinne är min mage av den stökiga sorten och jag efterforskar ständigt för att lära mig mer. Nu hade jag aningens förhöjda inflammationsvärden i mitt prov så nu har jag läst mera och snubblat över denna nätbok Annika Lagerhorn

Boken handlar först och främst om hennes inflammerade tarm men den visade sig innehålla massor av kanonbra information för magar som krånglar och som kan vara i olika förstadier till sjukdom.

Så för alla som är nyfikna på basallergi, candidainfo mm kommer här en väldigt matnyttig bok. Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
korseett
2009-02-04 21:52
#1

tack så mycket för tipset Hoppis

Hoppfull
2009-02-04 21:56
#2

Vassego! Jag tyckte att den var superintressant!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
2009-02-04 22:56
#3

Alert är du i alla fall Hoppis, även om magen krånglar. Tack för tipset! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Carrisma
2009-02-08 20:37
#4

Jag kan rekommendera något som är super för magen, Aloe vera gel.Har testat det på mig ,sambon djuren samt släkten, och alla har märkt skillnad, speciellt mamma som redan från början hade problem med magen. Renar tarmarna så att de kan ta upp mer näring och gör att magen fungerar bättre. Innehåller 75 kända ämnen som vitaminer, mineraler och aminosyror.

Ekologiskt odlat och gelén färskpressas och därefter tillsätts inget annat än naturliga konserveringsmedel.

Säljs ej i affärer utan bara av oss återförsäljare så är någon intresserad är det bara att höra av sig!

Hoppfull
2009-02-09 08:47
#5

AloeVera är kanon för magen! Det har vi klunkat i flera år här, tyvärr hjälper det inte oss långsiktigt men vid extra problem är det super.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Hoppfull
2009-06-02 15:02
#6

Puttar upp den här till Howliten och andra som har bekymmer med att samla på sig vätska och annat!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
[asamaria]
2009-06-02 19:48
#7

Aloevera gel använder jag på sår eftersom det är bakteriedödande också. Verkar ha ett brett användningsområde, just gelen tänkte jag på dåGlad

MaMaMade
2009-06-06 23:44
#8

Såg ett intressant program på TV igår…förrgår?…om parasiter. Där ställde forskare sig frågan huruvida parasiter alltid är dåliga för oss. Naturligtvis finns det en massa som verkligen ställer till det, t ex toxoplasmos men några st så ex tarmparasiter (maskar) som ngt positivt.

Ett par st talade om ett positivt utbyte ifråga om allergier. En av forskarna hade själv svår pollenallergi. Han blev smittad av hakmask när han var på Nya Guinea o har sedan dess inte haft några som helst känningar av sin allergi.

Nu till magproblemen; en amerikansk läkare forskar (testar) m att tillföra…spolmask?…hos personer med ulcerös colit. Vi fick höra en kvinna som haft grava besvär m svåra diarréer mellan 7-15 ggr/dag. Hon har nu inga som helst problem o mår jättebra. Masken lägger sig strax under slemhinnan i tarmen. Där utsöndrar den ett ämne som stoppar immunförsvarets attacker på tarmen.

Fascinerande…!

Volito
2009-06-07 10:19
#9

Gick över till CKHF dieten eller med andra ord äter inga kolhydrater: alla magbesvär är som bortblåosta- ingen uppblåshet osv. Jag gjorde det inte pga övervikt men pga inflamatoriskt tillstånd i kroppen som visar sig som utslag (prickor i ansiktet) i vuksen åldern… Sam dieten låvar minskad känslighet mot förkylningar som för mig är aktuellt. Dr. Lindqvist i sin bok förklarar det allt jättebra.

För mig var stort överaskning att Omega 6 inte alls är så bra som konsumention påstor och är inflamation väckande….

Volito
2009-06-07 10:19
#10

Gick över till CKHF dieten eller med andra ord äter inga kolhydrater: alla magbesvär är som bortblåosta- ingen uppblåshet osv. Jag gjorde det inte pga övervikt men pga inflamatoriskt tillstånd i kroppen som visar sig som utslag (prickor i ansiktet) i vuksen åldern… Sam dieten låvar minskad känslighet mot förkylningar som för mig är aktuellt. Dr. Lindqvist i sin bok förklarar det allt jättebra.

För mig var stort överaskning att Omega 6 inte alls är så bra som konsumention påstor och är inflamation väckande….

MaMaMade
2009-06-07 10:32
#11

Jag har aldrig mått så bra som när jag åt halvstrikt LCHF! Nu har jag återgått till gamla vanor o ser ut som om jag ska föda barn imorgon; vätska o gaser. Vissa dagar skulle jag nog kunna driva ett mindre energiverk! Tungan ute Eksemen blommar o humöret är värre än annars. Försöker dra ner på mjöl o socker igen men det är svårt. Dessutom går hushållskassan hårt åt vår ekonomi, 5 pers o helst skulle jag vilja att även de åt mer prot o mindre kolisar (bra fett har vi alltid ätit) o då stiger kostnaden ngt. Hoppas att Guben kan få skjuta bättre till hösten. Fick inga gäss i fjol…ett trevligt ombyte mot älgköttet som vi är ganska less på att äta.

Nu hoppas jag på väderombyte så jag kan sätta ut mina plantor. Blir det en bra sommar kommer jag nog att kunna hålla mig m grönt framemot våren! Glad (Vitkål, blomkål, broccoli, brysselkål, fänkål, squash, tomater o lite bondbönor.)

Hoppfull
2009-06-07 14:10
#12

Känsliga magar beror oxå ofta på underliggande känslomässiga blockeringar. Magen är känslornas centrum och det är lätt att glömma bort.

Sedan är jag övertygad om att vetemjöl och socker är stora bovar för många. Tyvärr är ju även annan säd smittad av vetegluten så även om de inte skulle skapa problem som rena produkter mår man dåligt av dem pga vetet de härbärgeras med.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Saiva]
2009-06-07 21:03
#13

Jag hade också problem med magen förut, sedan gick jag över till LCHF och nu och problemen är nu helt borta! Förut fick jag ont i magen, mådde illa om jag väntade med att äta för länge och gaser. Nu är allt bra. :o)

Annons:
Hoppfull
2009-06-07 21:05
#14

#13 Så bra att du hittat något som funkar för dig! Glad

Jag har oxå ätit LCHF och för mig var det inte alls bra.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Saiva]
2009-06-07 21:19
#15

#14 Jaa, det är jätteskönt att slippa alla problem. :o) I mitt fall berodde nog magproblemen på att jag helt enkelt har svårt att bryta ner stärkelse(min teori). För jag får aldrig problem med magen av  socker, bara spannmål och större mängder frukt.

Synd att det inte fungerade för dig… Hoppas du hittar något snart, det är inte alls roligt att ha problem med magen. :o(

Hoppfull
2009-06-07 21:23
#16

Ja spannmål verkar vara en stor bov för mångas hälsa.

Jag kämpar på och till slut ska jag nog hitta vad det är som stör. Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[kishintai]
2009-06-08 12:33
#17

#4 Aloe Vera är jättebra, men inte för alla magproblem. jag utgår ifrån att du inte menade det heller, men jag tror det är viktigt att förtydliga det. Jag har haft ett stort antal patienter som fått stora problem med magen för att de använt aloevera. Den är så kall i sin energi att det kan stoppa upp och skapa jättemycket olika problem. Det är detsamma med kinesisk röd ginseng, även om det är raka motsatesen, den är mycket het i sin energi och skapar också massor med problem om man använder den fel.

Alla örter har sina egna funktioner och bör bara användas vid de tillfällen när de är motiverade av det som är just nu…

Lina Strindlund
2015-03-08 18:00
#18

#8 OJ! intressant! har du länkar på det om tarmparasiter? '

#12 Så sant! När jag ibland varit trög i magen, så har jag blivit så arg /less att jag storgråtit, och DÅ har magen kommit igång! ;) häftigt!


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Upp till toppen
Annons: