Annons:
Etikettövrigt
Läst 15857 ggr
BranDuir
2008-10-22 17:13

Fluor är ett dödligt gift!!!

Flera miljoner oskyldiga människor har blivit hjärntvättade av aluminiumföretag att felaktigt tro att tillsättning av natriumfluorid till vårt dricksvatten skulle reducera karies hos våra barn. 

Fluor, den kemiska undervärldens gangster, möjliggjorde atombomben. Den enda vetenskapliga väg att fria dom nödvändiga kvantiteterna av klyvbart Uran 235, begravt i den inerta massan av dess härstamning U-238, är att tvinga Uran-hexafluorid-gas genom många antal porösa barriärer. Nästa del av processen koncentrerar gradvis elementen och skapar en dödlig risk av strålning. "Hex" är vad dom kallade detta otäcka ämne.

Miljoner människor dricker vatten som är spetsat med natriumfluorid-lösning, en kemisk kusin till natrium, fluor är inte lika giftigt som "Hex"…men tillräckligt giftigt att, i höga koncentrationer, vanligen användas till att döda kackerlackor och råttor och som en dödlig pesticid. Ändå är denna fruktansvärda, dödliga natriumfluorid, i realiteten tillsatt i dricksvatten och har förklarats vara "absolut säker för all mänsklig konsumtion". Varje kvalificerad kemist vet att en sådan "absolut säkerhet" inte bara är ouppnåelig, utan total illusion! Fluor är en medicinsk bluff och kan enkelt kontrolleras genom ett besök på ett biomedicinskt bibliotek!!!

År 1993 gjorde man studier i USA, Indien och Japan där man undersökte 445000 barn som bodde i områden med naturligt höga halter av fluor i dricksvattnet. I samtliga fall utgjorde en högre fluorhalt i dricksvattnet fler hål i tänderna. Man konstaterade att det inte existerar någon forskning som stöder teorin att fluor förebygger karies. Även data från WHO visar att högre fluorhalt i dricksvatten ökar risken för hål i tänderna.

Detta kan vara en möjlig mekanism för fluors skadeverkningar på vår kropp: Fluor är en negativ jon. Metaller som kvicksilver, aluminium och bly är positiva joner. Joner kan inte ta sig in i kroppens celler för att dom är laddade partiklar. Men om däremot en positiv jon stöter på en negativ jon, så förenas dom och blir tillsammans neutrala, och kan då ta sig in i en cell. Fluor är den negativa jon som starkast och lättast förenar sig med positiva joner och kan på detta vis ta med sig giftiga metaller in i celler, lämna dom där och ta med sig en, för cellen livsviktig, metall ut. På liknande sätt som fluor förstärker effekten hos Mogadon®, kan fluor förstärka den skada som metallerna utgör i t.ex. hjärnan. Fluor kan också förena sig med organiska ämnen i vårt blod, där resultatet är okänt.

Den grymma historien bakom fluorering

Det var år 1939 som ett berömt institut i östra delarna av Förenta Staterna förordnade deras biokemist att finna en användning för det natriumfluorid-avfall som produceras av aluminium-gjuterierna. Ungefär 45 andra industrier hade också problem med att bli av med fluoriden. Många var plågade av dyra skadeståndssviter som uppstod från dom skadliga effekterna av giftet på boskap och skörd. Oljeraffinaderier, metallsmälterier, kakel, tegel, stål, gödningsmedels- och keramiska fabriker och många anläggningar hos Atom Energi Kommissionen var inblandade. Kostnaderna för att eliminera denna kemikalie var fantastiskt höga.

Fanns det inget sätt denna biprodukt kunde bli lönsamt använd? Nu var denna biokemist en smart och listig man. Han kom på en stor idé att göra pengar på: varför inte tillsätta ämnet i dricksvatten? Han hade absolut ingen medicinsk bakgrund och hade inte lett någon klinisk forskning om effekterna av natriumfluorid på vår kropps kemi(!). Hans idé slog igenom stort hos företag som var tyngda av vad dom skulle göra med natriumfluorid-avfallet.

Nästa steg var inte svårt…bolla över idén till reklambranchen och låt dom hjärntvätta allmänheten att tro att det största måttet av hälsa i modern tid blivit funnet. Ge en "fantastisk lögn" till den lättlurade allmänheten och om det låter vetenskapligt så kommer dom att svälja både kroken och betet! Så dom använde den fantastiska lögnen att natriumfluorid i dricksvattnet skulle förhindra karies hos barn, efter dom funnit en stad i Texas som hade natriumfluorid naturligt i dricksvattnet och att det verkade som att dom hade färre tandskador. Allmänheten var ivrig att höra mer. Äntligen, ett sätt att förhindra karies! Sorgligt nog, dom flesta blev övertygade från början trots att varje skarpt tänkande person vet att karies kommer av dåligt näringsintag och speciellt av hög konsumtion av raffinerade läskedrycker, godis och andra sötade produkter.

Det bästa sättet att marknadsföra en verkligt ohälsosam produkt är, naturligtvis, att påstå hur hälsosam den är! "Big business" och stora professionella organisationer har en förmåga att hålla ihop. Kom ihåg, dom har makten över medierna bakom dom på grund av den ekonomiska kontrollen brukad av förläggarnas huvudkällor för reklambolagsintäkter! Med hjälp av TV, radio, tidningar och tidskrifter, marknadsförde dom största business-, samhälls- och professionella organisationerna dom "stora fördelarna" med natriumfluorid, fastän det var totalt felaktigt och farligt för människor.

Den som officiellt ifrågasatte denna förgiftning av dricksvattnet med natriumfluorid kallades dum, okunnig, oinformerad och efterbliven! Dom flesta läkare och tandläkare gav efter för dessa maktfulla krafter av rädslan att bli misskrediterade av sina professionella sammanslutningar och samfund. Emellertid, du kan alltid hitta några ärliga och uppriktiga professionella som slåss för sanningen hur mycket andra än kan förlöjliga dom! Extremt tryck sattes upp mot kommunstyrelser och regeringar för att fluorera dricksvattnet. Stora affärsverksamheter och omfattande professionella organisationer, som kan bete sig som Maffian, tar inte ett "Nej" som svar! Dom vet hur dom skall sätta staten, städer och vatten-ämbeten under tryck så att dom tänker och handlar som dom vill, ofta inte till det bättre!

Chockerande historiska fakta om fluor

** Adolf Hitler sökte en möjlighet att göra människor fogliga och lättpåverkade. Han upptäckte att luktfri natriumfluorid sakta förgiftar och gör den lilla vävnaden i hjärnans vänstra bakre nacklob, som normalt hjälper en person att motstå dominering, overksam.

** De nivåer av fluor som vi får i oss genom tandkräm och dricksvatten är neurotoxiska.

** Fluor gör så att muskler rör sig åt ett håll, men inte att slappna av. I stora doser orsakar fluor förlamning och död.

** Natriumfluorid är klassificerat tillsammans med arsenik och cyanid som ett farligt gift och används i råttgift.

** Fluor är den huvudsakliga beståndsdelen i nervgasen Sarin.

** Fluor används som insektsbekämpningsmedel i t.ex. Parathion.

** Flera psykoaktiva droger är fluorföreningar, t.ex. Prozac® och Rohypnol®. Den s.k. våldtäcksdrogen som är fluorerad Mogadon® är ett gift.

** Vätefluorid är ett miljöfarligt ämne från industrin. Det är olagligt att sälja eller ge bort ett piller på 1 mg (i USA).

** Fluor förstör sakta kroppens självläkande förmåga, föryngrings-förmåga och ger upphov till förtidigt åldrande, benskador och deformationer, ökad risk för osteosarkom (skelettcancer) och ökad tillväxt av andra cancerceller.

** Fluor ökar risken för höftfrakturer med 41%.

** Benförändringar finns kvar i upp till 22 år efter avslutat intag av fluorerat dricksvatten.

** Fluor kan ge upphov till att tandemaljen ruttnar, dålig hälsa, mongolism hos spädbarn.

** Fluor sänker intelligensen, påverkar inlärningsförmågan negativt och påverkar hjärnans utveckling under fostertiden.

** Fluorintag ger hyperaktivitet hos nyfödda och kognitiva störningar hos vuxna. 

Viktiga råd som hjälper oss till en bättre hälsa

och ett längre och rikare liv

Använd alltid tandkräm utan fluor (införskaffas på hälsokostaffär eller Konsum)! Tillåt inte att tandläkaren penslar "banansalva" på era barns eller era egna tänder! Tillåt inte att ditt barn sköljer med fluor i skolan eller hemma, och gör det inte själv heller! Bannlys fluortuggummi och fluortabletter! Använd bara ekologiska produkter! Odla grödor och föd upp djur själv! Fluor är inget näringsämne! Det finns inget som heter fluorbrist! Fluor är ett dödligt gift!!!

* * *

"Fluorering är det största fallet av vetenskapligt bedrägeri i detta århundrade, om inte i alla tider."

- Robert Carton, Ph.D., Toxikolog

"Överlevnaden av denna falska kontrovers representerar en av dom största triumfer av vetenskapligt kvacksalveri i våra tider."

- Consumer Reports '78

"Efterhand som fler och fler respekterade forskare och kunniga börjar tala om de skadeverkningar kronisk påverkan av fluor kan ge, kan vi bara hoppas att tandläkarna vill besvära sig med att läsa den dokumenterade forskningen."

- DR. Hardy Limeback

"Fluorider är generella protoplasmiska gifter, med förmåga att ändra cellers ämnesomsättning genom hämning av speciella enzymer. Källor till fluorförgiftning inkluderar dricksvatten innehållande 1 ppm eller mer fluor."

- The American Medical Association, 18 September 1943

"Dricksvatten innehållande så lite som 1.2 ppm fluorid orsakar utvecklingsstörningar…vi kan inte riskera att orsaka sådana allvarliga störningar. I ljuset av vår nuvarande kunskap om kemin bakom ämnet, överväger de potentiella skadorna de potentiella fördelarna".

- The American Dental Association, 1 Oktober 1944

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Annons:
Soffe
2008-10-22 17:42
#1

Usch! Det är ju förjäkligt att sådan här skit ska få finnas!

Waara
2008-10-22 17:49
#2

Men huvva! nog visste jag det var giftigt.. men det här..?!

Näe, inge mer pensling på barnens tänder! men dricksvatten då..?

Kan en sån där vatten kanna med rengörings filter vara verksam tro.. tror den heter Klara eller nåt sånt.. ska kolla. Tack oxå!

Magi-cat
2008-10-22 18:29
#3

suck, säger jag bara, suck….Gråter


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Blodeuwedd
2008-10-22 19:37
#4

USCH!!!
Nää inge mer fluor.. tur att jag är så dålig på att stoppa i mina barn en massa konstgjorda mediciner och vitaminer, det har förhindrat oss från användande av fluortabletter trots tandläkares inrådan, då våran kommun sägs ha låga flourhalter i dricksvattnet.

Tack för upplysningen.

Brokenfether
2008-10-22 20:11
#5

Broken säger en lång ramsa fula ord om detta och avslutar med ….fan! Tandkrämsbyte på bumsen! Tack BD!

mayolica
2008-10-22 20:11
#6

jag undrar oxå hur det är med kannorna som man renar vatten i med patroner med aktivt kol. vi har gjort det i flera år jag anser att vattnet i lysekil är odrickbart. det smakar i alla fall vatten när man har renat det i kannan, men jag har hört att vissa skadliga ämnen sitter kvar.

~ mayolica ~

Annons:
Hoppfull
2008-10-22 20:15
#7

Men fyyyyyy!!!

Det var det värsta! Ska genast skaffa tandkräm på konsum (vilken sort?)!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Bengt-Olov
2008-10-23 01:00
#8

Om ni är intresserad av frågan VARFÖR vi prackas på flour (det kanske det också är läge att FUNDERA på) - så tror jag att David Wilcock har några riktigt bra förklaringar… Framförallt för att vå tallkottskörtel, vårt "tredje öga" i hjärnans mitt, ska kalka igen… Varför då - ja, det skulle ni inte tro på eller begripa, om jag bara sa det… Ta en titt på följande föredrag, som kommer att vara ett av de mest uppseendeväckande ni upplevt:

http://video.google.com/videoplay?docid=-4951448613711060908

Tuva-Lena
2008-10-23 02:26
#9

Fy Farao hör ni, man går aldrig säker! Skrikandes Vet någon hur det är med  Listerin då, som man gör sån reklam för..?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

BranDuir
2008-10-23 12:43
#10

Läs innehållsförteckningen..*S*

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

sockerrattan
2008-10-23 13:56
#11

Mycket av det du har skrivit här går stick i stäv med vad jag har lärt mig som tandsköterka. Att flour liksom salt är giftigt i stora mängder säger jag absolut inte emot!

Mia//


Bengt-Olov
2008-10-23 14:15
#12

Mycket av det MÅNGA yrkesgrupper och mycket av vad alla människor får lära sig i skolor av alla de slag, går stick i stäv med verkligheten…

BranDuir
2008-10-23 14:27
#13

Fluor är ett gulgrönt gasformigt grundämne som framställdes isolerat första gången 1886 av Henri Moissan. Fluor, klor, brom, jod (och det instabila ämnet astat) utgör de s.k. halogenerna bland grundämnena. Fluoratomerna har en mycket stark tendens att förena sig med andra ämnen, så det är ganska svårt att framställa i ren form. Fluor kan förena sig med alla andra ämnen, även med andra halogener. Före andra världskriget förekom ingen större industriell tillverkning av fluor. Senare har processer vid anrikning av uran, aluminiumframställning, produktion av konstgödsel, lera m.m. resulterat i att stora mängder fluor producerats som bi- eller avfallsprodukt.

Fluorföreningar förekommer i naturen och vattnet i olika mängder, så vi får alltid i oss mer eller mindre. De flesta är dock numera överens om att fluor inte hör till de essentiella spårämnen som kroppen behöver, vilket länge påstods av WHO (Handbook on Human Nutritional Requirements, WHO Monograph Series No 61, 1974), svenska Socialstyrelsen (SOSFS 1977:26) m.fl. Amerikanska FDA ändrade dock åsikt i frågan vid mitten av 60-talet (se Bergström, "Åttio maximaldoser", 1969, s 51).

Fluor befinner sig i giftighetsgrad någonstans mellan bly och arsenik. Forskning tyder på att fluorider kan orsaka såväl allergier, benskörhet, dental fluoros som neurologiska skador (det senare har bl.a. dr. Phyllis Mullenix beskrivit i sin och medarbetares "Neurotoxicity of sodium fluoride in rats", Neurotoxicol Teratol. 17(2), 1995).

Den härdande effekt fluorid anses ha på tandemalj, beror på att ämnet hydroxiapatit, som finns i emaljen, får en OH-grupp utbytt mot fluor så att fluorapatit Ca5(PO4)3F bildas. Emaljen blir hårdare, men många anser också att den blir sprödare. 
 

Arvid Carlsson, som år 2000 tilldelades Nobelpriset i fysiologi/medicin, var en hård motståndare till vattenfluoridering på 1970-talet och skrev flera artiklar om fluor och fluoros:

"Det är väsentligt att poängtera att emaljfluoros inte enbart är en kosmetisk fråga. Socialstyrelsens försäkran att emaljfluoros är ett ur medicinsk synvinkel oskyldigt symtom saknar nämligen täckning. Såväl svenska som utländska undersökningar visar att svårare grader av emaljfluoros är associerade med en abnormt hög kariesförekomst […]."

"Det förtjänar i detta sammanhang påpekas att 'den stabila bevisningen för placentabarriären mot fluoren' (Ericsson 1970) nu tillhör medicinhistorien (Armstrong o a 1970; se även Forsman 1974 b). Det finns därför anledning att beakta möjligheten att fluorid kan inverka på barnens somatiska och mentala utveckling."

"Våra hälsovårdsmyndigheter kommer i framtiden i allt högre grad att bli engagerade i de problem som denna belastning [den kemiska belastningen av vår miljö] för med sig, problem av mycket hög komplexitet med hänsyn till svårigheterna till kvantitativ kartläggning, interaktion mellan olika ämnen etc. Vårt samhälle kommer att behöva satsa allt större resurser på att hålla nere den kemiska expositionen på en acceptabel nivå. "

Ur Arvid Carlsson: "Aktuella problem rörande fluoriders farmakologi och toxikologi", Läkartidningen 14, 1978, s. 1388-1392. 

För hela den låååånga artikeln tryck här

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Annons:
Blodeuwedd
2008-10-23 15:30
#14

Jag blir ledsen när jag läser sånt här.. samtidigt känns det som om det förklarar en massa saker jag undrat över men inte kunnat bevisa eller argumentera för, kunskap som alltid funnits inuti mej utan förklaring liksom. Suck..

Waara
2008-10-23 15:31
#15

#8 Tack för länken, tittat lite men hann inte se hela filmen just nu, ska göra det sen! tack

Mayolica, vad bra att erat dricksvatten blir bättre med Brita/Anna kannan, den hette så.,kollade upp det här, ringde Hälans naturmedicin, en av dom som som marknads för dem, då jag inte fann info. på nätet.

Dessvärre kanske inte kannan filtrerar bort alla skadlig ämnen som du sa Mayolica, men fick veta att den filtrerar bort  tungmetaller,  koppar, bly, klor samt rester av bekämpningmedel , flour fanns inte med på listan vad dom kunde se där, försökte få fatt i tillverkaren men utan resultat..

#13 Tack för artikeln.

korseett
2008-10-23 16:02
#16

#11 det är det som är så tråkigt med flera utbildningar för de ger många gånger en syn på saken enbart och det ska tryckas in vissa saker och inte får man ifrågasätta heller för då klassas man som besvärlig.

Hoppfull
2008-10-23 16:02
#17

På mitt konsum fanns det ingen tandkräm utan fluor vad jag kunde se. Vilket märke vad det BranDuir?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

BranDuir
2008-10-23 16:11
#18

#17 jag vet inte ..jag köper själv på hälsokosten….

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Hoppfull
2008-10-23 16:12
#19

Aha, ok då ska jag köpa där istället :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

BranDuir
2008-10-23 17:10
#20

här finns flera…. MåBra

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Annons:
sockerrattan
2008-10-23 20:08
#21

Finns även på apoteket!

Mia//


Magi-cat
2008-10-23 20:42
#22

jaha ja, och om vi nu, helt ovetandes, är igenkalkade i tallkottkörteln, hur kan man få bort det då? (en annan växte ju upp med fluorsöljning i skolan…) Tänk att en sådan här ren BLUFF fått fortgå så länge!?!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Hoppfull
2008-10-23 21:58
#23

Jag är oxå uppvuxen med detta! Jag tror att kroppen kan rena om man slutar tillföra mer. man kan ju äta tillskott så att kroppen får skjuts på reningen. Det här kör jag alkagreens det är mycket bra! Har varit utan nu i drygt två veckor pga att jag skulle ta prover och ville vara fri från tillskott och omedelbart fick jag tillbaka min problemmage, svullen, ojämn (lös, hård) ond osv. Så nu är jag på igen och ska få ordning på torpet :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Bengt-Olov
2008-10-23 23:17
#24

Tror som dig Hoppfull:

"Jag tror att kroppen kan rena om man slutar tillföra mer."

Hur man får bort bort flouret i kommunala kranvattnet, det vetti fåglarna förstås… Någon som vet om sådana där vattenrenare får bort det!?

Hur som helst - så är nog vår DIET (ja, i alla fall för dem som äter såsom maktens företrädare - läs Livsmedelsverkets och Socialstyrelsens professorer - vill att vi ska äta) en STÖRRE bov när det gäller förkalkningar, eller vad säger du trådskapar'n!? Kan man inte se det avlagrade kalket i blodomloppet och lite överallt i kroppen, OCKSÅ som ett resultat av näringsbrist, precis som karies!?

Ursäkta om vi kom lite långt ifrån ursprungsfrågan här, men det här hör väl ändå till (i alla fall om anledningen till att flouret fått en positiv stämpel, är för att det ska försvåra för folk att komma åt de andliga dimensionerna/energierna)…

Waara
2008-10-23 23:59
#25

#23 Tror jag som du oxå, alkagreens ska se länken :)

#24 Tycker det är alldelens förträffligt att du finner vidare spinn på ämnet jag :) det skapar mer frågor och samband finns ju, så.. bra frågor..

BranDuir
2008-10-24 01:00
#26

Hitler använde/eperimenterade visst med fluor i koncenrtrationslägren för att göra fångarna mer medgörliga och minska dertas vilja att revoltera…

kanske därför vi svenskar finner oss i alla tokigheter …jämfört med resten av europa….?…

tankespinn

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Bengt-Olov
2008-10-24 01:27
#27

Har sökt runt lite på nätet här: Som jag förstår, så tycks det vara så att flour INTE TILLSÄTTS i kommunala kranvattnet i SVERIGE. Ja, eller i varje fall att det inte gör det OFFICIELLT sett… Någon som har någon annan uppgift!?

Annons:
BranDuir
2008-10-24 01:29
#28

JAg tror du har alldeles rätt där Bengt Olov…däremot lär vi ha relativt höga "naturliga" halter i dricksvattnet….främst i Eskilstuna och Upssala…

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

[lanns]
2008-10-24 01:39
#29

Kopierat inlägget jag skrev i Tandkräm utan - tråden.
Passar väl bättre här eller lika bra kan hända.

När jag läser om detta med fluor och tandkräm kom jag att tanka på Alternativmixen och sidan om amalgam.
När jag skulle hämta länken dit upptäckte jag att här står det om fluor oxå.

http://www.alternativmixen.com/miljo.htm#ARTIKLAR-AMALGAM

En bra sida överhuvudtaget. Här finns mycket läsvärt.

Hoppfull
2008-10-24 10:13
#30

Jag tror inte heller att man tillsätter fluor i vattnet längre. I vår kommun gör man det i alla fall inte.

#24 Jag tror oxå att kosten spelar stor roll. Men jag skulle väl inte påstå att maktens företrädare anser att vi ska äta pizza, pommes frites, färdiga kakor, kex, rökt skinka med 7-8 E-medel mm mm. Det är ju trots allt överkonsumtion av mat med risigt innehåll som är grunden till många sjukdomstillstånd!

Jag tror personligen att de behandlingar vi ger våra råvaror är den största boven! Jag tror att man kan äta blandad kost om man avstår från sådant som är "sönderprocessat". Om maten vi handlar i affären skulle vara ren och icke förberedd, processad, fylls med diverse tillsatser, utspädd för att bli billigare osv skulle vi inte blir på långt när lika sjuka. Och om vi odlade utan konstgödning och lät våra djur beta ute skulle vi inte heller bli lika sjuka.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Bengt-Olov
2008-10-24 12:01
#31

JAG tror att det kan vara svårt att avgöra hur stor andel som de följande olika faktorerna bidrar med:

  • rena miljögifter,
  • giftlik påverkan till följd av sönderprocessad behandling av födoämnena, och
  • giftlik påverkan på kroppen till följd av delvis artfrämmande föda (för mycket morötter och t.o.m. för mycket vatten har väl en giftlik påverkan på vår organism - frågan är hur stor påverkan som en alldeles för stor kolhydratandel, en alldeles för skev omega 6/3-balans, en föda som förser oss med alldeles för lite D-vitamin etc., har!?)

"Jag tror personligen att de behandlingar vi ger våra råvaror är den största boven!"

Jag kan mycket väl tänka mig att du har RÄTT, att den sönderprocessade behandlingen ÄR den största boven, om man ser till befolkningen som HELHET (även om det på individuell nivå nog kan variera ganska "friskt" hur mycket olika faktorer bidrar med).

Ja, fast ÄVEN HÄR - så GODKÄNNER våra förbannade maktens företrädare på matområdet alla de där E-medlen, transfetter och gud vet allt, och de sätter POSITIVA stämplar på "livs"medel som har LITE fett o.s.v. De gör detta, TROTS att det borde vara hur uppenbart som helst för dem som satt sig in i kemi och vad människan faktiskt är ANPASSAD för, att detta får negativa konsekvenser för oss…

Ja, och maktens företrädare GODKÄNNER att fabriker spyr ut miljögifter, och satsar hellre på att komma till rätta med cancer och andra sjukdomar genom att promota forskning som ska sälja s.k. läkemedel  för att komma till rätta med problemen, än att "stänga av kranarna"…

Ska vi i alla fall inte tänka TANKEN, att det inte bara finns ett SAMBAND mellan både det ena och andra, utan att makteliten i världen är BRA mycket jävligare (bokstavligen talat) än vad vi hittills har inbillat oss, och att vi är utsatta för en manipulation, hjärntvätt och konspiration av guds nåde!?

Waara
2008-10-24 13:25
#32

You right! ;) ^^^

satori
2008-10-29 10:58
#33

Fastnade extra för stycket

"** Adolf Hitler sökte en möjlighet att göra människor fogliga och lättpåverkade. Han upptäckte att luktfri natriumfluorid sakta förgiftar och gör den lilla vävnaden i hjärnans vänstra bakre nacklob, som normalt hjälper en person att motstå dominering, overksam."

Luktar kanske inget om natriumfluoriden men det luktar väldigt starkt av nåt annat här - maktkontroll av den stora massan då vi ju dagligen stoppar i oss massa dricksvatten. Bojkotta även Ramlösa som innehåller extrema mängder fluor läste jag nyss. Tror "allmänheten" skulle garva ihjäl sig och tycka man är totalt paranoid av konspirationsteorier om man berättade vad man vet i förbigående.

anebit
2008-10-29 11:24
#34

När mina barn gick i skolan på 80 talet så var dom de enda barnen som inte fick skölja flour i skolan p.g.a. att jag redan då läste om hur det påverkade tallkottskörteln och själslivet.

Sån tur att man som mamma fick bestämma det, men tandsköterskan tyckte allt att jag var lite konstig.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Annons:
Bengt-Olov
2008-10-29 11:35
#35

# 33: Ja, man undrar ju hur mycket floruet kan påverka vår egen vilja och så också…

# 34: Oj Anebit - 20 år före din tid… :-) Kommer du ihåg vad det var för rön som du fick del av!? Någon smarting att hänvisa till!?

anebit
2008-10-29 11:54
#36

#35  Det var en artikel i tidningen Hälsa från hösten 1976. Så det är alltså 32 år sedan.

Mina barn började skolan 76 och 80 så det var faktiskt redan 76 som min son inte fick skölja, han hann bara skölja ett par ggr. innan jag läste om det.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

satori
2008-10-29 20:57
#37

#36 Wow *beundra* Då är du som en klok gammal gumma då! Tungan ute

carip
2008-11-04 12:21
#38

Det finns en bra tandkräm med Aloe Vera utan fluor från Forever - kolla om ni inte har någon återförsäljare i närheten (säljs inte i butik) - hittar ni ingen kan jag hjälpa till att leta åt er.

martinpa
2008-12-17 17:05
#39

Hej allesamman,

Det är riktigt enkelt att hitta olika bra flourfria tandkrämer i hälsokostbutiker, men har någon lyckats att hitta en tandläkare som är mot fluoranvändning? Jag bor i Skåne och letar efter en tandläkare till hela vår familj som man inte måste munhuggas med varje gång man går dit…

Hälsningar

Martin Andersson

Hoppfull
2008-12-17 17:08
#40

Tycker du Martin? Vi har inte hittat någon tandkräm som hela familjen gillar. Den sista smakar gott i ca fem sekunder sedan löses den upp och försvinner i munnen, den vi hade innan smakade salva med teetree smak Tyst Vilken använder du?

ps har aldrig ens diskuterat saken med en tandläkare… ds

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

martinpa
2008-12-17 19:16
#41

Vi använder Urtekrams tandkräm just nu, vilken alla i familjen är nöjda med. Den är väldigt lätt att få tag på och finns i de flesta ekologiska affärer och hälsokostbutiker. Vi hade även en annan tidigare med starkare mintsmak som jag tyckte bättre om som jag tror var A. Vogel. Jag kommer inte riktigt ihåg var vi köpte den, men jag tror att det var i en hälsokostbutik i Lund som vi inte brukar gå till. Med tre barn (6 år, 2 år och 6 månader) så tar vi så få omvägar som möjligt just nu…

Martin

Annons:
ladonna
2008-12-17 19:24
#42

Som barn vägrade jag skölja tänderna med flour.

Vi borde alltså inte dricka kranvatten?

Hoppfull
2008-12-17 19:26
#43

#41 ok då kanske vi ska testa den nästa gång. Tack för tipset!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

martinpa
2008-12-17 19:59
#44

Vi använder filtrerat kranvatten, med vattenfilter av aktivt kol och tillhörande bringare inköpt i hälsokostaffär.

Martin

Hoppfull
2008-12-17 20:18
#45

Här där jag bor tillsätter man inte fluor, det kan man väl kolla med sin kommun?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

mayolica
2009-06-03 21:15
#46

Den här artikeln är intressant men skrämmande.

~ mayolica ~

satori
2009-06-03 21:56
#47

#46 Det värsta är att det här är ju bara EN av alla de myter som vi blir ilurade via samhälletGråter

Hoppfull
2009-06-03 21:59
#48

Ja, men det kommer att ändra sig. Vi är de som lever precis i den här tidsandan men en vändning är på väg. Det märks inte minst med den ökade medvetenhet som vi ser bland annat i artiklar som den här. De blir fler och fler och till slut kommer tillräckligt många att vara medvetna för att man från myndighetshåll ska bli tvungna att agera Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
satori
2009-06-03 22:16
#49

Det tror jag med! Och det måste finnas folk som vågar stå upp för detta och säga sin mening. Jag gör det, men tycker det är asjobbigt då jag har svårt att vara tyst och hålla med men när man berättar om sånt här hoppar folk istället på en och man blir idiotförklarad och paranoidförklarad. Vill så gärna väcka folk och hjälpa dem men det är jobbigt.

mayolica
2009-06-03 23:16
#50

Många är övertygade om att flour är nödvändigt för tändernas, ändå är det ingen nyhet att flour är giftigt. Jag hörde det hemma redan som barn och behövde därför inte delta i den obligatoriska floursköljning i skolan.

~ mayolica ~

Hoppfull
2009-06-04 09:55
#51

Nej det är sant satori, jag får samma reaktioner som du Glad Folk tycker att man är löjlig och pinsam och anser att man inte vet vad man pratar om… men de kommer ju att få se sen så det är bara att försöka bita ihop och se glad ut.

Vilken tur du haft som haft så kloka föräldrar mayolica!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

korseett
2009-06-04 10:22
#52

fluoret är en av orsakerna till sköldkörtelrubbning. Det tränger ut det viktiga selent, tror jag det var.

satori
2009-06-04 10:25
#53

Ja, jag har haft ett par duster med min dotters tandläkare men det värsta är sättet de tittar snett på en. JAG gör det ju för min dotters välmående och de försöker få mig att känna mig som en dålig mamma typ. Fast allt har sin tid. När jag var liten var Amalgam inte heller farligt.

Hoppfull
2009-06-04 10:30
#54

Jag har äntligen lyckats övertala min dotter att använda samma tandkräm som jag gör, utan fluor. Sönerna de vägrar!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

mayolica
2009-06-04 12:33
#55

#53 Ja men det är väll så typiskt hur man blir bemött när man när man går emot samhället,man ska bara göra som dom säger och lita på att dom vet bäst och har rätt.

#51 jo men det är tack vare att min mammas bror alltid varit aktiv i hälsorörelsen sen långt innan jag föddes,han hade alltid koll på all sån forskning, höll oxå på med en massa alternativa terapier. Ibland kunde det bli dubbla budskap när jag var liten med det som skolan sas i skolan tex med flouret,givetvis tyckte jag att skolan hade fel och var okunniga.

~ mayolica ~

Annons:
JILE
2009-06-04 15:31
#56

Nej, karies kommer nog inte av sötsaker, dåligt näringsintag mm. Det måste vara av något annat.

Jag tror ev på saliven eller något sådant. Känner en som aldrig nästan borstar tänderna, äter dålig och ofta men aldrig hål i tänderna. Blir ju inte mkt flour heller kan jag tro:-)

Men detta med flour är otäckt, helst om det finns i dricksvattnet också.

Jag ska sluta anv flourtandkräm nu, fick av tandläkaren för jag hade början till tandtroll att köpa en flaska med flour skölj ..hm tog en ggn men det var så starkt. Tur det kanske.

Jag har en tandkräm från ayurveda, kanske det vore ngt att fortsätta med.

Kram jile

MaMaMade
2009-06-06 19:08
#57

Forever Livings tandkräm smakar helt OK…liiite för mkt åt det söta hållet för mig men jag överlever…egentligen behöver man ju inte anv tandkräm, den är mest till för "den fräscha känslan" efteråt.

Jag har också problem m att fixa diskussioner m tandhygenist o tandläkare, särskilt nu när jag är däckad men jag gör som så att jag låtsas lyssna o sedan gör som jag själv vill. I skolan börjar de visst skölja m flour i åk 3 men det kan de glömma när det gäller mina barn!

[Saiva]
2009-06-07 21:15
#58

Jag har slutat med fluortandkräm men det blir lite svårt att sluta dricka kranvatten… Här ligger fluorhalten på ca 1mg/liter :oS

MaMaMade
2009-06-07 21:30
#59

Vi har kallkälla, känns tryggt o bra! Gott vatten som bara den men vi måste ha kalkfilter annars blir större delen av byns invånare grönhåriga. Skrattande

Killuminati
2010-01-30 18:25
#60

http://www.ecoop.se

Där finns ett par filtreringsmetoder. Finns en Kanna på 398kr som sägs räcka till 500 liter på en filter (99kr).

Sedan finns det också en vattenrenare där för 400kr som sägs räcka till 3000 liter. Så liten skillnad på pris men stor skillnad på rent vatten,  sen är fråga också om det verkligen filtrerar bort fluor eller ej?

Kolla upp smartstill också, en destilleringsaparat, den är rätt seg dock, tar flera timmar för att få nå liter rent vatten, fungerar med aktiv kol filter.  Jag läste dock på en annan sida att fluor inte binder med kol, och då borde detta inte fungera, dock så står det på deras sida att det visst filtrerar bort även fluor.

Upp till toppen
Annons: