Annons:
Etiketterakupressurakupunktur
Läst 47574 ggr
Tuva-Lena
2008-05-10 02:01

Behandla själv med akupressur

Tänkte starta en tråd för er som är intresserade av lite egenvård. Skriv ner ert problem här i tråden så tipsar jag på lämpliga punkter som ni kan behandla med akupressur!

Självklart skall ni inte betrakta det här som något som skall ersätta professionell läkarvård. Kontakta alltid läkare för att få en riktig diagnos om du dras med bestående besvär. Den här tråden är till för dig som har lindriga åkommor som nack-ryggbesvär eller tillfällig huvudvärk, kankse svår att sova eller mer alldagliga symptom.

Hittar vi någon som är duktig på zonterapi skulle vi kunna skapa en liknande tråd för den terapin. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Magi-cat
2008-05-10 11:28
#1

Ha, vilken bra tråd Inga-Lena!

Här får du något att börja med: Påsar på ögonlocken på morgonen! Det syns att de är liksom vattenfyllda. (frisk f.ö. Glad)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

BitteS
2008-05-10 12:56
#2

Hej Inga-Lena. Jag har ständigt återkommande problem med värkande bihålor så fort jag blir minsta förkyld. Dock inte alltid som det blir varigt utan mera bara att det är supersegt slem som täpper till och stoppar upp. Har kanske trånga gångar som gör att när slemhinnorna svullnar så blir gångarna fyllda till bristningsgränsen. Finns det några punkter som man kan trycka på för att svälla av dessa slemhinnor?

mommo
2008-05-10 20:48
#3

Och jag har ofta huvudvärk. Ibland ( sällan) migrän, ofta spänningshuvudvärk, och ibland också från bihålorna.

Tuva-Lena
2008-05-10 21:00
#4

#2 och #3. Ni kan titta under länken Huvudvärk som bybo skapat. Där har jag tipsat om lämpliga punkter. Men för dig BItteS skall jag komplettera med några fler punkter.. Du kan dessutom använda två punkter som sitter alldeles bredvid näsvingarna, i rak linje nedanför de två vid ögonbrynen. Du har dessutom två punkter i rak linje nere på hakan. När du kommer rätt så ömmar punkterna något och ligger i en liten "grop".

#1 Förlåt om du får vänta Magi-Cat, men det där var lite klurigare, så jag måste ta till "läseboken" den här gången: :) Återkommer när jag hittat lämplig behandling! ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2008-05-11 00:53
#5

#1 Det verkar vara en infektion du har fått. Står att den kan orsakas av bakterier och leder till en inflammation på kanten av ögonlocket.

Punkter: 1. Mitt på ögonbrynet, rakt ovanför pupillen 2. längst in i ögonvrån vid ögat. 3. Ca 0,5 cm utanför yttre kanten på ögat, alltså mot tinningen. 4. mellan 7:e halskotan ovh 1:a bröstkotan. ( 7:e halskotan är den stora kotan som sticker ut nedanför nacken.) 5. På yttre sidan av armvecket när du flexar armbågen.

Hör av dig om det är svårt att förstå! Lycka Till! :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Magi-cat
2008-05-11 11:41
#6

o katten - är det så? FörvånadTack för punkterna, ska genast prova! Glad


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Hoppfull
2008-05-11 13:37
#7

Jag har problem med att jag samlar vätska i kroppen Inga-Lena, finns det någon punkt för det :) ?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Ayena_old
2008-05-11 21:05
#8

# 2 - Bitte!

Jag är också en "bihålemänniska" och får mycket lätt inflammation i bihålorna. Ibland är jag inte ens förkyld utan kan få inflammation ändå.

Jag blev i början på året rekommenderad att dagligen använda Renässans. Finns att köpa på apotek. Det är vanlig koksaltlösning som man duschar upp i näsan några gånger om dagen. Ta tre duschar i vardera näsborren och böj sedan huvudet framåt så att vätskan verkligen får rinna ner/upp i bihålorna.

Den andra saken jag blev rekommenderad är Noseoil, finns också på apotek. Denna är ganska dyr men är väldigt viktig speciellt under vinterhalvåret då vi har torr luft inomhus pga uppvärmningen.

Det finns också något som heter Sinova som ska vara bra mot trånga bihålor. Finns på apotek och hälsokost. Jag har dock inte testat detta.

Tuva-Lena
2008-05-12 02:12
#9

#7 Skall kolla upp det Hoppis! Ikväll har jag kursat på ÖN, så jag har inte kunnat vara inne här tidigare. men jag tar itu med det imorgon! ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hoppfull
2008-05-12 10:06
#10

Ingen brådska Inga-Lena, jag har haft besvären i ca 20 år mer eller mindre men det vore bra om man kunde hjälpa kroppen lite.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
2008-05-12 15:20
#11

#10 Okay, då kör vi! Dom här punterna påverkar vätskeutsöndringen i kroppen och får bl a urin blåsan att arbeta, så var beredd att kuta på toa lite oftare!

1. Lunga7, sitter två fingerbredder - 1 cun - upp på underarmen från handleden räknat. Alltså när du flexar handleden så mäter du 2 fingerbredder uppåt därifrån på mediala sidan, eller "tumsidan" av handleden.

2. Mjälte 9. Fördjupningen nedanför mediala knäskålen. På insidan av knät alltså, där du känner en fördjupning strax nedanför.

Urinblåsa 39. Utgå från mitten av knävecket. Mät sedan två fingerbredder - 1 cun - mot utsidan av benet.

Mage 36. Nedanför knäskålen känner du en fördjupning. Därifrån går du ca 2 cm - 1 cun - mot utsidan av knät. Du känner genast en grop när du flyttar fingret, och där sitter punkten, tryck lite uppåt.

Mjälte 6. Den här punkten hittar du ca 5 cm - 3 cun - ovanför den mediala fotknölen, alltså fotknölen som sitter på insidan av benet. Mät 3 inches, tum, uppåt från den knölen så hittar du rätt punkt. 1 tum är ca 2 cm.

Inom akupunkturen använder man måttenheten "cun", och den motsvarar ungefär en tum, eller på svenska "ca 2 cm". Det enklaste sättet att ta reda på vad 1 cun motsvarar på din kropp, är att mäta avståndet på långfingrets mellanfalang. 1 cun varierar alltså något från person till person beroende på storleken. ;) Lycka Till! :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hoppfull
2008-05-12 15:35
#12

Åh Tack gulle-dig!!

Oj, det var en hel rad punkter. Hur länge, hur ofta och hur hårt ska man trycka? Och ska man trycka eller massera?

tack igen I-L!!!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
2008-05-12 15:41
#13

#12 Du trycker på punkterna ca 1 minut. Trycket anpassar du själv efter hur du uppplever det. Inte för hårt, men du skall ändå känna av det. Du kan prova att behandla 1 gång /dag och se hur du upplever det. Känner du obehag så ta varannan dag istället i början. Behandla sedan, säg tio gånger. Gör ett uppehåll på en vecka fjorton dagar. Sedan kan du pröva igen. Håll koll på hur kroppen reagerar, och fråga här om det är nåt. :) Kraaam!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Hoppfull
2008-05-12 15:43
#14

Ok, det måste jag testa!

Har ju gått på akupunktur innan och hon satte nog en del nålar på några av dessa (känner igen dem) men ingen behandling hittills har ju haft effekt på mig… men testa själv kan man ju göra!

Kyss

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
2008-05-12 23:11
#15

#14 Hur många behandlingar gick du på? Gör du akupressur själv så kan du behandla över en längre tid och du kan kanske få ett bättre resultat av den anledningen. Trägen vinner som det heter.. ;) och en obalans i kroppen kan ta lång tid att åtesrtälla.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hoppfull
2008-05-13 10:13
#16

Jo precis, man har ju oftast inte råd att gå så många ggr som det behövs. Jag gick inte mer än 5 -6 ggr eller så, eftersom jag då fått noll resultat och insett att jag hade svår näringsbrist (pga livslång bantning) så slutade jag och tänkte att jag måste nog äta lite mera först :) Det fungerade förstås inte heller eftersom min kropp inte smälter mat… men det hade samtidigt varit meningslöst att fortsätta med akupunkturen just då.

Det här kan jag som sagt göra själv hemma en längre tid.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

BitteS
2008-05-13 19:32
#17

Inga-Lena, Tack för råden!  Jag ska försöka hitta dessa punkter.

Ayena, Jag har också använt Renässans, det är bra att ha med till jobbet. Annars när det är för j…ast kokar jag egen saltlösning som jag häller i en plastpåse på vilken jag klipper ett litet hål i ett hörn och använder som nässköljare. Det fungerar jättebra förutom att det är obehagligt så det räcker och blir över. Det står jag bara ut med när jag är absolut tvungen.  Det löser ju bara upp det sega inte sväller av. Tack för de andra råden. Jag ska kolla upp dem.

Hoppfull
2008-05-13 20:06
#18

BitteS, har du testat med näskanna?

http://butik.yogacentrum.com/products/nasoklar?gclid=CMHr0dXso5MCFQo1QgodekuXnw

http://www.renasnoken.se/

http://www.yoga.se/butik/naesskoeljningskannor/nosebuddy

Här är några länkar… många som har återkommande problem med sina bihålor blir hjälpta genom detta!

Lycka till!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

BitteS
2008-05-14 18:39
#19

Hoppfull: Jag har sett att det finns sådana kannor men det fungerar ju bra med plastpåse så det har inte blivit av att leta reda på någon näskanna. Ska kika på länkarna du skickade med.

Hoppfull
2008-05-14 18:58
#20

Ja just det Generad tänkte inte på det… men sköljer plastpåsevarianten rent i bihålorna med? För det gör ju näskannan, den är ju utformad så att man ska böja sig så långt framåt så att det även renar i bihålorna.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
BitteS
2008-05-14 19:39
#21

Jojo mensan, kommer in i bihålorna, hi hi. Det som inte rinner ut på en gång kommer när jag kommit till jobbet och lutar mig framåt när jag går runt bland hyllorna och plockar böcker. Det gäller att ha näsduken i beredskap efter sköljningen. Även om jag böjer mig framåt när jag är klar hemma så kommer tydligen inte allt ut på en gång.

Hoppfull
2008-05-14 20:12
#22

Så bra :) fast konstigt att du har fortsatta besvär då.

Fast å andra sidan så rekommenderar de (yogalärarna) att man ska skölja varje morgon under en längre tid för att få bort bakteriesamlingarna som kan sitta permanent i bihålorna (om jag uppfattat det rätt). Du kanske får testa med att skölja varje dag i en månad eller två?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

BitteS
2008-05-14 23:04
#23

Kanske jag skulle prova det. Jag brukar bara hålla på tills smärtan går över. Jag tycker att det verkar som att saltvattnet torkar ut slemhinnorna i näsan. Det blöder gärna lätt efter några dagars sköljande. Kanske jag har en aning för salt vatten?! Jag brukar inte mäta saltet utan tar lite på ett ungefär. Men mitt "vatten" svider inte mer än vad Rännesans gör när jag använder det.

Tuva-Lena
2008-05-15 01:48
#24

#23 Låter krångligt förstås, att skölja bihålorna varje dag under så lång tid. Jag tippar på att du har kronisk bihåleinflammation. Jag behandlade en man med det, med min medicinska laser - det var han som ville testa om det fungerade, och han blev bra på ett par behandlingar!! Laserljuset är också bakteriedödande nämligen, men har du inte möjlighet att få det så tycker jag att du skall testa akupressuren eller, ännu bättre, akupunktur som är effektivare vid invärtes sjukdomstillstånd.

Jag menar, om du ändå måste skölja under så lång tid, så kan du lika gärna behandla med akupressur under samma tidsrymd - även om jag tror att du får snabbare effekt av akupressuren. :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hoppfull
2008-05-15 10:38
#25

Det ska absolut inte irritera slemhinnorna alls. Då har du nog inte helt rätt blandning, det är ganska viktigt. Dessutom är det viktigt att man har salt utan tillsatser. Jo, det är faktiskt så att det tillsätts kemikalier även i salt, så ett rent havssalt är det bästa.

Sedan är det såklrt som Inga-lena säger, att om vill behandla det går det säkert över ännu snabbare! Detta med näskanna var bara ett tips som är helt naturligt, gratis och väldigt effektivt om jag fattat det rätt.

Lycka till hur som helst BitteS!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
2008-05-20 00:21
#26

Putt! :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ayena
2008-05-20 01:31
#27

Sitter och funderar på detta med problem med bihålorna.

Är det någon som vet om detta är ett "modernt" problem eller om detta har funnits i alla tider. Man skulle ju kunna tänka att vi andas in en massa luftföroreningar och skräp som inte hör hemma i luftvägarna. Damm har ju människan utsatts för i alla tider…… Något som vet?

Annons:
Tuva-Lena
2008-05-20 01:57
#28

#27 Ja du, det vore kanske logiskt det du skriver. Allergierna har ju också ökat de senaste decennierna, men bihåleinflammation kan ju orsakas av en vanlig förkylning också förstås. Men det skulle inte förvåna mig om alla luftföroreningar har ett finger med i spelet. Och inte bara dom, tänk alla partiklar från främmande ämnen som vi andas in numera, alltså "nya" ämnen som har tillkommit på senare tid.. Fundersam

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hoppfull
2008-05-20 10:15
#29

Jag tror dessutom att vi äter alldeles för mycket mediciner och annat skräp som försvagar våra slemhinnor. Man säger ju att ofta beror infektioner på dålig tarmflora, eftersom immunförsvaret till stor del sitter i tarmen, alltså är maten vi käkar avgörande för vårt immunförsvar. Där tror jag en stor del av våra problem har sin orsak, skräpmat och mat med lågt näringsinnehåll. Billig mat som är alldeles för snabbt framställd genom diverse metoder för att skynda på…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
2008-06-11 20:33
#30

Puttar för intresserade.. :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

MaMaMade
2008-06-11 21:41
#31

Intressant men har aldrig fördjupat mig i det. Själv har jag alltid tryckt (för att det känns skönt) i inre ögonvrån o på tinningspunkten när jag har huvudvärk. Inre ögonvrån + på sidan av näsans mittpunkt när jag är snuvig o är tätt i bihålorna…ganska skönt att även massera tinningarna då. (Också kroniker, sällan slem o snor utan bara igensvullen.)

Det gör ont när jag trycker på punkterna utanför armvecket (måste ju testa!)…ömma senfästen el ngt annat?

Får läsa på till hösten de dagar småligisterna är på skolan!

Min teori om mig själv o min infkänslighet som barn o ungdom: mamma var storrökare, dessutom rätt så sjuk så vi umgicks inte m så mkt folk…jag var en sjukligt blyg liten enstöring. Var frisk fram till jag började skolan, då blev det rena bakteriechocken för mitt immunförsvar. Sedan började man äta lördagsgodis på det…i ungdomen blev jag chipsoman…

Philia
2009-02-17 12:08
#32

Finns det några akupressur punkter mot trötthet?

Jag sitter mycket på möten och konferenser, ibland käns det som grus i ögonen och hela hjärnan är på väg mot en härdsmälta trotts att jag har sovit gott en hel natt.

finns det någon qvick fix mot detta?

Tiia
2009-02-17 22:26
#33

Jag har missat denna tråd,kul att den är uppe igen

intresserad också ang.trötthet som #32

Tuva-Lena
2009-02-19 23:10
#34

#32 Trötthet kan ju ha många orsaker; näringsbrist, sömnbrist, stress, psykisk obalans, sjukdom o s v .. så det första du bör göra är att ta reda på vad tröttheten beror på. Beror den på att du får din sömn störd av att du vaknar under natten, eller att du har svårigheter med att somna in, så kan du däremot pröva de här punkterna:

Du 20, Baihui ligger mitt uppe på huvudet, där kronchakrat är beläget. Dra en linje från öronen rakt upp på huvudet. Tryck eller massera på punkten/kommande punkter under ca minut.

Heart 7 ligger nere vid handloven på lillfingersidan, alldeles vid vecket som blir när du böjer handen in mot kroppen. Det är en lugnande eller sedativ punkt.

P 6, eller Neiguan hittar du 3 fingerbredder från handlovsvecket, och mitt på undersidan av armen.

UB 62,  Shenmai ligger 1/2 fingerbredd nedanför den yttre fotknölen. Den här punkten är också en avslappningspunkt.

Lycka till! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Philia
2009-02-19 23:22
#35

Tack, jag ska prova dessa punkter :)

Tiia
2009-02-19 23:32
#36

Tack,Tuvan.

Jag var väldigt öm vid alla de punkterna

Tuva-Lena
2009-02-20 11:14
#37

#36 Ja, det kan vara ett tecken på att dom behöver stimuleras Tiia! Bara gnugga på och kanske en gång/dag till att börja med. Man bör vara försiktig med att inte överaktivera punkterna, då kan man få en motsatt/utebliven reaktion.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

BitteS
2009-02-20 16:51
#38

Finns det någon litteratur ni kan rekommendera där man kan se var dessa punkter är och vad de är bra för?

Tuva-Lena
2009-02-21 00:50
#39

Dom böcker jag har kommer från kurserna jag gått, men om du kanske går in på ad libris och söker där..? Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

vildarosen
2009-05-24 22:20
#40

Finns det nån bra sida på nätet som visar var punkter sitter då man är nybörjare på detta.. vill gärna lära mig mer då det kan underlätta min vardag o slippa så mycket värkmediciner som möjligt

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

Gusan
2009-08-20 14:44
#41

Jag har en förstoppad mage som jag haft väldiga problem med länge och skulle behöva hjälp med.

Har typ provat allt men inget funkar speciellt bra. Jag började med LCHF för ett år sedan och gaserna jag hade i magen försvann men jag är fortfarande så hård.

Ang påsar så har jag också det och jag har hört att jag har det för att mina njurar är belastade. Jag har det inte bara på morgonen utan hela dagarna.

Var ska jag trycka för att komma till rätt med det?

Jag har precis anmält mig till en kurs i Akupressur för egenvård. Blir jättespännande!!

Annons:
Hoppfull
2009-08-20 19:28
#42

Det kan bero på mjölkprodukter… särskilt hårdost kan ge påsar under ögonen enligt info jag fått. Och mina påsar har som sagt minskat radikalt när jag plockat bort alla mjölkprodukter.

Så kul med kurs, då får du gärna berätta hur det går och vad du tycker sen!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Gusan
2009-08-20 21:26
#43

Jag ska berätta vad jag tyckte om kursen sedan. Det blir jättespännande.

För min del vet jag inte om jag tror att det beror på mjölkprodukter och ost, det kanske är om man inte tål dom det blir så….kanske.

För några år sedan var jag laktosintollerant och då åt jag väldigt lite mjölkprodukter och för ett år sedan började jag med LCHF och jag tycker dom har blivit betydligt mindre sedan jag började med det. Min laktosintollerans har försvunnit och jag äter nu ganska mycket mjölkprodukter, dock inte mjölk. Jag skulle vilja få bort dom ännu mer.

Om det beror på njurarna, var ska jag då trycka? Skulle även vilja veta var man trycker för att magen ska bli bättre.

Hoppfull
2009-08-20 21:33
#44

Jag kan inte akupressur, det kanske någon annan kan.

Jag trodde oxå att min laktosintolerans var borta, tyckte inte att jag hade några som helst problem med mjölkprodukter… åt under en period LCHF med massor av mjölkprod och tyckte inte att jag mådde dåligt av dem…. tills jag tog bort dem helt… OJ vilken skillnad! Om det är mjölken så är det ju bl.a. den som frestar på njurarna eftersom de ska rena det din kropp inte tål och blir stressade och får lägga "giftet" på lager, i exempelvis påsar, tills den hinner med…. och då hjälper det nog inte att trycka på njurpunkter. Fast det behöver ju inte vara så även om det är betydligt mer vanligt än vi tror och förstår.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Gusan
2009-08-20 21:36
#45

#23 - Jag måste berätta om min kroniska bihåleinflammation som jag hade för några år sedan. Jag hörde att antioxidanter skulle hjälpa mot inflammationer och köpte då Bioflavonoider från Nature´s Own som dom hade förr. Jag märkte ganska snart att bihålorna blev mycket bättre. Jag laborerade hit och dit och gjorde uppehåll men så fort jag gjort uppehåll ett tag kom det tillbaka.

Dom slutade dock med dom tabletter så jag började i stället äta Antio ox (som deras Antioxidanter heter), funkade lika bra.(Finns ju andra antioxidanter än deras och dom funkar ju lika bra såvida det är ett bra innehåll med antioxidanter)

Det hände i början att jag fick känningar men då ökade jag bara tablettdosen. Nu kan jag känna av det när immunförsvaret är lite risigt men det går över direkt. Jag äter rätt mycket olika kosttillskott och jag är så glad att jag slipper Rinexin. Det är många år se´n sist.

Så ett mycket bra tips är att testa antioxidanter.

Föresten min man var även han storkonsument av Rinexin men det var lika länge sedan han åt dom och han äter också antioxidanter + annat som säkert också är bra.

BitteS
2009-08-20 23:45
#46

Det låter intressant. Undrar vad antioxidanterna gör med bihåleinflammationen? Kanske man bara får bättre motståndskraft mot bakterierna, att kroppen bättre kan kämpa mot infektionen om man äter dem. Så man får äta antioxidanter som i förebyggande syfte.

Jag har märkt att ofta innan jag får ont, och det som kommer ur bihålorna blir grönt, så har jag nästäppa och ett väldigt segt slem som sitter långt bak uppåt i näsan. Kanske det är slemmet  (eftersom det är så segt och svårt att få loss) som gör att det sedan blir infekterat och varigt i hålorna. Eller så är det varet som gör att slemhinnorna blir irriterade och producerar supersegt slem för att skydda sig. Ni vet den där om hönan och ägget, vilket som kom först. Svårt att veta.

Gusan
2009-08-22 16:31
#47

# 46 - Antioxidanter är inflammationshämmande. Jag äter alltid antioxidanter som tillskott nu. Det är superviktigt att få i sig.

BitteS
2009-08-22 18:17
#48

Jag kanske ska köpa mig en förpackning med piller och prova. Det kan säkerligen inte vara farligt i alla fall.
Har någon ett namn på någon bra produkt? Please!

Annons:
[Jeremina]
2009-08-22 19:00
#49

Bihåleproblem?

BitteS
2009-08-22 19:22
#50

Jeremina: Vad menar du med Bihåleproblem?

[Jeremina]
2009-08-22 20:00
#51

#50 Jag har förtjockad slemhinna i hö bihåla enl datortomografiröntgen. Jag har yrsel och ont med tryck i pannan!

BitteS
2009-08-22 21:14
#52

Ok.

Gusan
2009-08-22 23:00
#53

Júst nu äter jag Berrymix och Gojibär, Helhetshälsa  i kapslar. Superfrukterna tror jag är jättebra!

Förr drack jag Nonijuice som också är superbra. Tror jag ska börja om med det sen. På hälsokosten finns det något som heter Astaxin men jag har hört att den inte är så prisvärd.

felixifokus
2009-08-24 12:46
#54

'*trycker på ögonbrynskanten och ovanför öronspetsarna*  vet inte vad dessa punkter leder till, men tycker det känns kul - och hoppas att kursen fortsätter Glad

CarlaG
2009-10-08 18:30
#55

Vilken toppensida! Är lite nyfiken på akupressur, har inte testat än dock.

Undrar om du har några punkter mot depression och nedstämdhet?

Sen två allmänna frågor:
- Hur länge ska man trycka på varje punkt, är det en minut?
- Ska man gärna variera mellan några punkter eller bara trycka på en av dem, fast återkommande? Alltså, trycka en minut på en punkt. Vänta lite, trycka igen på samma.

Tack till Tuva-Lena! :)

Annons:
mamma_mo
2013-03-02 10:19
#56

Tja alldagliga vet jag inte om det är ,men Ont i Nacke , axlar , diskbråck som värker nedåt benen ut i tårna och ALLERGI bla mat allergi , mycket läkemedelsallergi ! Ja kanske det kan ses som alldagligt i dagens stressiga samhälle ?  Finns det punkter som man själv kan trycka på och massera för lindring i allt detta ?

Mvh Mona

Novisan
2013-12-11 10:37
#57

Jag är öm på alla möjliga punkter. Betyder det att dessa behöver stimuleras?

mamma_mo
2015-01-06 18:26
#58

Hej  Så här in i Januari 2015 / Och God fortsättning alla här inne !

Jag skulle vilja ha reda på vilka punkter jag ska behandla ( trycka på ) när jag har återkommande hals/heshet och tät i bröstet när jag blir förkyld fixar i regel inte en förkylning utan PC

Med vänlig hälsning Mona H

Luleå

mamma_mo
2015-01-06 18:31
#59

Vore tacksam för tips på punkter jag ska trycka på !

Tack på förhand

Bitte22
2019-03-16 16:26
#60

Har tarmkramper, tacksam för tips på punkter! Tack på förhand!

Sabah
2019-03-16 17:48
#61

Ser att Tuva-Lena inte varit inloggad sedan 2016 så något svar kanske inte kommer därifrån men det kan ju finnas någon annan med samma kunskap som kan svara på frågan 😊 Akupressur och Zonterapi är bra självhjälpsbehandling, finns det någon som är kunnig inom något av det skulle det vara intressant med en ny tråd om någon har lust att starta en 😊


💖🧡💛💚💙💜

Pyttelite
2019-03-16 23:02
#62

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Upp till toppen
Annons: