Annons:
Etiketthuskurer
Läst 48130 ggr
aussiemia
2008-02-05 02:14

Klåda i örat

Hej alla!

Jag har ganska länge nu gått omkring med en gräslig klåda i ena örat. Eftersom vi bor i Australien så är min teori att det blivit för fuktigt av alla poolbad och värmen i övrigt. Jag hörde av någon att man kunde blanda tea tree oil med en annan typ av olja, tex olivolja och droppa i örat, men kommer inte ihåg hur mycket av varje. Min förhoppning är att någon kunnig här inne vet. Alla ingridienser finns tiom en sån där droppgrunka.

aswedishsmorgasbord.com

Annons:
korseett
2008-02-05 11:01
#1

ta några droppar tea tree i en matsked olivolja, rör omkring och dutta med en tops försiktigt i örongången. Är det vätskande eksem i örat kan man ta lite ren tea tree på fuktat bomullstuss eller tops.

aussiemia
2008-02-06 04:09
#2

Tusen tack för tipset!! Ska genast prova!

aswedishsmorgasbord.com

nighttrain
2008-02-07 13:11
#3

Klåda kan vara svamp infektion!

mvh, N-train

Hoppfull
2008-02-07 14:02
#4

Mmmm, min klåda eller eksem som läkaren kallade det för, i ena örat kom av min candida vet jag idag. Läkaren gav mig kortisonsalva vilket är precis vad candidasvamparna vill ha att mumsa på och kunna föröka sig av. Teatree däremot är candidadödande så det är väldigt bra att använda.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

abbis
2008-02-11 01:10
#5

eller öronljus som funkar på det mesta…min mor hade eksem i öronen som hon spolade och fick en massa cortison för…med öronljus så försvann detta besvär….se tråden om bihåleinflammation där jag beskriver effekten av en öronljusbehandling

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

anisoara33
2017-05-03 11:55
#6

kroniska öronproblem: kliar ? klåda ? smärta ?   jag använde:

oPlantaMedNaturo   

naturliga/växt. mycket effektivt. Jag var botad i 2 dagar. ( eftersom åren 2000 har jag haft kroniska öronen problem. Klåda, smärta,…  fungerar mycket weel för mig.) nu slutligen botade!

Annons:
Upp till toppen
Annons: