Annons:
Etikettövrigt
Läst 66522 ggr
Yvonna
2/4/08, 9:35 PM

Bihåleinflammationer

Någon som har några bra tips för hur man slipper dessa eländiga bihåleinflammationer ,både min dotter och jag är likadana så fort vi blir minsta täppta eller kanske bara får halsont så får vi bihåleinflammation ,,ofta måste vi ta pencillin för att få det att gå över och sänkan är hög så det är bakteriellt ,dotterns pojkvän däremot han får halsfluss då vi har bihåleinflammation ,finns det några bra alternativa kurer kanske någon hemeopat medicin,,någon som vet /kan

Kram Yvonna

Annons:
CatarinaJ
2/4/08, 10:02 PM
#1

Jag vet ju inte men det jag läst är att man kan bocka huvudet över skållhet vatten och dra in ångerna.. Men jag tycker att om man har ont så kan man ta en alvedon…. Men som du själv skriver så måste man kolla om det är bakterier… Homeopatmedicin kan jag inget om så jag lämnar den frågan vidare!

Lycka till o hälsa ett krya på

Catarina

Tuva-Lena
2/4/08, 11:51 PM
#2

Krossa några vitlöksklyftor också, och lägg i ångbadet! Vitlök är ett dundermedel mot förkylningar och bakterier.

Har du provat Kan Jang? det tog jag en gång när jag åkte på halsfluss och inte fick tid på vårdcentralen. Redan dagen efter var jag mycket bättre. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Perla
2/5/08, 7:07 AM
#3

Genom att trycka med långfingertopparna 3x30 sek på de akupunkturpunkter som sitter i anslutning till näsan kan man "tömma" bihålorna.

De här akupunkturpunkterna sitter
- i ögonvrån precis intill näsan
- i vecket där näsvingarna böjer sig utåt
- och strax under näsvingarna

En liten varning när det gäller Kan Jang och Echinacea..
Bara för någon dag sedan fick jag lära mig att om man har en autoimmun sjukdom ska man inte ta preparat som innehåller echinacea (röd solhatt). Det triggar igång det immunförsvar som redan jobbar för fullt i kroppen och man blir då ännu dåligare.

Hoppfull
2/5/08, 9:00 AM
#4

Prova att använda näskanna, min syster hade förr nästan kroniska bihåleinflammationer med penicillin och spolningar osv. Men sedan hon skaffade en näskanna och började skölja regebundet har de försvunnit.

Dessutom pratar man ju om att man måste äta penicillin när det är bakteriella infektioner men här har vi en läkare som forskar på pencillin eller ej för öroninflammation. Han har kommit fram till att det läker ut MINST lika bra utan penicillin plus att man skaffar sig antikroppar då.

Krya på er allihop :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Ina123
2/5/08, 1:10 PM
#5

Jag köpte ett naturmedel på apoteket som skulle fungera avsvällande. Har provat 1 gång och det hjälpte mig då så jag slapp bihåleinflammation. Kommer inte ihåg vad det heter men kan titta efter senare idag. Om man måste ta läkarhjälp så har jag blivit hjälpt med att få Rinexin utskrivet då har jag många gånger sluppit att ta till Penicillin. Lycka till!

FiaH
2/5/08, 5:59 PM
#6

Vilka bra tips, det ska jag dela med mig till min väninna som just nu har en bihåleinflammation…..

Annons:
Ina123
2/5/08, 6:57 PM
#7

Sinova heter naturmedlet, ska dock ej tas av barn under 12 år.

Citronmeliss
2/5/08, 9:59 PM
#8

För mig har Sinova gjort underverk….Glad

Hade otalig bihåleinflammationer förr och de blev inte bra trots penicilin trodde till slut jag skulle bli resistent pga all antibiotika jag fick ta pga de eviga bihåleinflammationernaLedsen

Men sedan kom jag i kontakt med Sinova när den var ganska ny läste om den av en tillfällighet och beslöt att pröva den.

Det var med mycket gott resultat så nu för tiden slipper jag de eviga penicilinkurerna… De gånger jag blir förkyld och det börjar kännas i "näsan" så tar jag genast Sinova och det hjälperSkrattande

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Yvonna
2/6/08, 10:07 AM
#9

Tack för alla goda råd ,jag fick även kontakt med en homeopat och fick några tabletter -kalium chlor som man ska ta i 2 dagar sedan "forsar" allt som sitter i bihålorna ut ,,Någon sa med man kan dricka cocacola och äta rå lök då blir det en kemisk reaktion och det rensar ,,har inte provat det ,,,än  Sinova har jag med hört ska vara bra men på apoteket sa de man inte ska ta den om man är pollen -blomm allergisk och det är både jag och dottern .

kram Yvonna

Hoppfull
2/6/08, 12:58 PM
#10

http://www.renasnoken.se/

Jag vill bara slå ett slag till för denna miljö- och människovänliga behandling av bihåleproblem ;)  Även läkare rekommenderar dessa och de finns att köpa i hälsokostbutiker och till och med på vissa apotek!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

KattaH
2/8/08, 7:30 AM
#11

Tack för jättebra tips! Jag rusade till apoteket i går kväll med sprängande värk i alla bihålorna och täppt näsa. Efter att ha inhandlat Sinova, nässpray och ibumetin lovade damen i kassan mig med ett leende att nu skulle jag bli riktigt frisk Flört och jag känner stor skillnad idag. Jag kan äntligen andas igen och trycket över bihålorna har minskat avsevärt. Sååååå skönt.

Tack Fia för att du tipsade mig om denna underbara sida, här finns hur mycket bra som helst.

Kram till er alla! Kyss

abbis
2/11/08, 12:23 AM
#12

För att få bort trycket som bíldas och stoppet som gör att det blir inflammation använder jag ÖRONLJUS..det behövs bara en behandling så släpper det..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2/11/08, 12:55 AM
#13

#12 Öronljusbehandling har jag hört talas om, men vet inte riktigt vad det går ut på. Kan du berätta lite abbi.s? ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
abbis
2/11/08, 1:08 AM
#14

Det bildas ett undertryck som ett vakum när man använder dessa ljus.Dom som jag har är gjorda av bivax och textil en lite billigare variant men fullgod för det..Man sätter den rundade delen av ljuset så den tätar örongången sen tänder man på ljuset i andra änden det skall sen brinna ner till anvisat rött sträck..det tar ungefär 15 min/ljus..Det som händer är att den fungerar som en vakumpump det följer med allt skräp ,vax ,insekter som du har i örongången..eftersom den värmer lite så löser den upp proppar..Man kan gå till en terapeut som gör sådana behandlingar men eftersom ljusen inte är dyra och det inte är svårt att göra en behandling så rekommenderar jag att försöka själv…

Själv använder jag dom för att lindra min tinnitus som är hemsk annars samt att vid förkylningar förebygga bihålsinflammation som jag alltid fick innan jag kom på detta..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ina123
2/11/08, 9:32 AM
#15

#14 Vilket bra tips, det måste jag prova! Gör det ont eller hur känns det när det lossnar allt? Generad Jag kan ta smärta men vill bara vara förberedd på den i så fall ehhh :)

Clary
2/11/08, 11:39 AM
#16

Hej Ina, nej det gör inte ont att använda öronljus, det knastrar och sprakar men är riktigt skönt. Gjort en hel del sådana behandlingar på släkt o vänner och ingen tyckte det var obehagligt. Helt klart värt att prova men du måste ha någon som hjälper dig så du själv kan koppla av under tiden

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Ina123
2/11/08, 5:18 PM
#17

#16 Tack Clary för ditt svar, då vet jag. Ska prova det nästa gång jag får problem.

BitteS
2/16/08, 11:56 PM
#18

Yvonna: Jag har haft återkommande bihålebesvär sedan jag blev tvungen att börja använda glasögon på heltid. Vet inte om jag har trånga gångar så glasögonen klämmer på näsan, eftersom jag så fort jag blivit minsta snuvig täppt till och får hiskelig värk i bihålorna. Det enda som hjälper för mig är att skölja med koksaltvatten. Jag kokar upp vatten med salt, ca 1-1,5 msk/l vatten. Kokar ca 2-3 liter. Detta får svalna så det blir kroppstemperatur. Därefter häller jag det i en plastpåse med hörn (ICA:s),  det måste vara raka hörn så man får en spets att sätta mot näsan, klipper av så det blir ett litet hål i hörnet och sätter det hålet mot ena näsborren och låter därefter vattnet rinna av sig själv genom näsan. In genom ena näshålet och ut genom det andra medan jag lutar mig fram över handfatet. Det killar lite och kan kännas lite obehagligt men går snabbt över. Har du fått vatten i näsan när du badar någon gång så vet du hur det kommer att kännas.

När hälften av vattnet runnit igenom byter jag och tar det andra näshålet. Därefter snyter jag ur näsan coh låte det vatten som är kvar i bihålorna verka en stund. Efter ett tag kan man böja sig framåt och vrida huvudet från höger till vänster och då brukar det vatten som är kvar rinna ut. Det är väldigt effektivt.

Jag har absolut inte fått någon respons från läkarstationen när jag ringt dit, (jag springer INTE där speciellt ofta, har inte varit där mer än ca 5 ggr på de 14 år jag bott här) men tydligen anses det inte som värt att få komma dit och ta upp deras dyrbara tid med denna plåga. Så jag har desperat provat mig fram till detta sätt.

Tidigare hade jag återkommande besvär ca en gång per månad. För att nu sedan jag började äta LCHF så har besvären klingat av.  Nu är det ca 2 månader sedan jag jag hade svår värk senast.

Var faktiskt förkyld i mitten på januari utan att det fastnade i bihålorna. Gissa om jag var glad.

Perla
2/17/08, 7:29 AM
#19

#18

Vilket bra tips på en enkel "näskanna"! :) Själv använder jag mig av Renässans näsdroppar (saltlösning utan konserveringsmedel) och det brukar hjälpa rätt bra.

Sedan snart en månad har jag också ätit LCHF-kost men jag har slarvat och använt honung (i téet) och lite socker (i kaffet) så jag antar att jag inte har fått se de mest genomgripande effekterna av kosthållningen ännu.

korseett
2/17/08, 10:43 AM
#20

tänkte bara nämna det att bihålebevär kan komma från magen, dvs den är orsaken till att det svullnar i näsan.

Annons:
BitteS
2/17/08, 12:25 PM
#21

Perla: Jag brukar också använda Renässans. Den tar jag med mig i väskan till jobbet. Det är "lite" besvärligt att ta med en påse med saltvatten, hi hi. Gjorde det en gång när jag var nästan desperat och det var så där lagom kul att stå på jobbet med den. Lite smidigare då med en liten sprayflaska som man kan för tillfället lindra besvären med. Det brukar krävas några dagars behandling med sköljningar innan värken ger med sig.

Vattnet för morgonsköljningen kokar jag upp på kvällen innan, så jag bara kan värma upp det till lagom temp på morgonen. Jag vill gärna koka vattnet för att ta död på de ev baciller som kan finnas i vattnet. Känns onödigt att tillföra ännu fler till de som redan härjar i hålorna.

Ina123
2/18/08, 7:09 PM
#22

#20 På vilket sätt då, har man problem med magen då också eller märker man det bara genom bihåleinflammationen?

korseett
2/18/08, 8:19 PM
#23

#22 ja det kan vara så att har man mycket magproblem så kan det ge bihålebesvär. Bara bihålor och helt frisk mage ja då kommer det inte från magen

Ina123
2/19/08, 10:42 AM
#24

#23 ok, jag har en del problem med magkatarr, kanske det som visar sig i bihålerna också då. Tack för ditt svar. Man får lära sig mycket nytt här, jättebra!!!

EVANIEE
1/22/11, 2:44 PM
#25

#3 Tack förtipsen om att trycka på akupunktur punkter. Funkar utmärkt. Är just nu hemma med förkylning och feber och brukar oftast få känningar av bihålorna. Har tröttnat på pencillin kurer så nu vill jag söka alternativ. Igår var jag tvungen att använda nasonex men efter att ha tryckt en omgång gånger 3 så släppte massor av tryck och smärta. I morse efter frukost tryckte jag igen och har inte behövt ta nässpray. Jag är lyrisk, Tack så mycket #3! Kram!

Tuva-Lena
3/8/11, 10:15 AM
#26

*Puttar till Mamsen--* ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: