Annons:
Etikettövrigt
Läst 8986 ggr
mariasupernova
6/15/11, 9:44 PM

Allergisk mot vitlök, bota?

Hej,

Jag är helt ny här men tänkte slänga in en fråga och hoppas på svar.

Sedan några år tillbaka har jag kommit på att jag är allergisk / intolerant mot vitlök. Ibland går det bra att äta lite (om det är som ingrediens i något) ibland får jag jätteont av samma mängd.

Det som händer är att jag får världens magknip, känns som jag ska dö så ont gör det. Sedan får jag diarre. Detta kommer ca 30 min efter jag har fått i mig vitlök. Magontet kan hålla i sig upp till ½ dygn.

Går det att bota detta på något sätt? ALLT verkar innehålla vitlök idag, sååå jobbigt att vara tvungen att tänka på det.

Annons:
allhealing
6/15/11, 10:51 PM
#1

Mitt förslag är att du tar dig en närmare titt på ditt inre känsloliv. Det är livet som man inte "gärna eller alls" berättar om för sin omgivning. Där kommer du med rätt hjälp när du är redo att möta dig själv på ett än djupare plan att hitta lösningen på din fråga och inte bara den frågan kommer att få ett svar. När man närmar sig sig själv expanderar man sin egen förståelse för sig själv, detta leder därför till mer svar än man kanske först frågade efter.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Allamej
6/16/11, 9:02 AM
#2

Eller ta den homeopatiska vägen till bot. Inta en ytterst liten mängd vitlök under låååång tid och bygg upp tolerans.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Grodan
2/19/15, 9:31 PM
#3

Jag reagerar på färsk vitlök ungefär på samma sätt som du, men vitlökspulver funkar bra…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: