Annons:
Etiketttips
Läst 9435 ggr
Ians
2011-09-01 10:36

Fotsvett..

Läser i tidningen Må Bra att våra fötter i genomsnitt producerar 250 ml svett per dag!

2,5 dl fotsvett Förvånad inte undra på att det luktar svett om strumpor och skor ibland!

Några tips för dem som svettas mycket om sina fossingar är att man tar ett fotbad med lite ättika i emellanåt för att ta död på bakterierna…..

Funderar bara på hur fötterna luktar efter det?

För att få bort lukten ur gympa skor och sneakers rekomenderas att man lägger dem i frysen…istället för att tvätta dem i maskin…för tvättandet är inte bra för sömmarna…

Och så konstaterar man att nylon strumpor inte är bra för svettande fötter…vilket inte är en nyhet Flört….

utan man skall använda en strumpa med 80% bomull och 20% syntet….syntet materialet gör att svetten transporteras bort från fötterna. Även ullsockar är bra…vilket jag själv har hela vintrarna…

Men man skall inte ha en bomullsocka i dem utan ha dem som de är då värmer de bäst….De aviga maskorna på insidan masserar fötterna när man går i dem Flört

Kliet som endel upplever går över när fötterna vant sig vid ullen!

Dax att börja sticka nya sockor till hösten förresten! Skrattande

Men att man kan producera Så mycket svett i sina skor…..Det visste iaf inte jag!

Annons:
Clary
2011-09-01 10:56
#1

För att inte tala om hur mycket svett det finns i sängkläder, madrasser och kuddar……………Såg det på "How clean is your house" skrämmande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[Mastre]
2011-09-01 12:09
#2

Att sätta fötterna i ett bad av te ska vara bra för att få bort lukt. Tanninet i te tar nämligen död på bakterierna. 30 minuter om dagen i en veckas tid, om jag minns rätt. Upprepa vid behov.

MaMaMade
2011-09-01 12:35
#3

Ojdå!

Men hur ska man ta sig tid till 30 min om dagen…framför kvällens deckare då men jag är för lat för att ställa iordning. Å andra sidan har jag ett rosente som är odrickbart (smakar parfym) men fötterna kanske börjar lukta mumma efter det! Skrattande

Varför tänker jag kanelolja? Minns ni de där skolsulorna som det gjordes så mkt reklam för ett tag…var det inte kanelolja i dem?

Ians
2011-09-01 14:06
#4

The?…får man inte Bruna fötter då Obestämd

Kanelolja låter trevligt…när man sedan tar ut sina varma fötter ur skorna så luktar det bulle  eller?Flört Bättre än ättika iaf !

Ians
2011-09-01 14:13
#5

Googlade lite ang the mot fotsvett…..

Kamomill te läste jag skulle vara bra både mot lukten och fukten på svettiga fötter….

Det verkar bakteriedödande och garvsyran i thét gör att man svettas mindre…..

Risken är väll minimal då att fötterna blir gul bruna av thet eftersom kamomill verkar blekande också iaf på hår…Flört

abbis
2011-09-01 18:31
#6

Den mängden fotsvett gäller inte abbis i alla fall..

Ska kolla med sambon vad han tror om te teorin…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Annons:
MaMaMade
2011-09-01 20:06
#7

Ättikelukten brukar försvinna ganska fort, iaf när man haft en skål i kylskåpte t ex.

Ians
2011-09-01 22:23
#8

Vi hade en dam på jobbet  som rökt mkt och hennes möbler luktade Sååå äckligt…när hon flyttade in så man vill knappt gå in där!

Någon kom på att ställa in fat med ättika i lägenheten…..jag lovar det luktade inlagd rökt sill där i flera veckor!

Men sedan fick de ifs bukt med doften av tobaksrök i möblerna…

Men under tiden var det så det sved i ögonen när man gick in….Tror jag testar med kamomill iaf

Om jag behöver…för precis som Abbis undrar jag lite över den mängden 2,5 dl/ dygn

Hur har de mätt de måntro Obestämd

frittfall
2011-09-05 13:46
#9

Testa ODABAN skopulver mot stinkande skor.

Finns hos www.skortornet.se

Elpida
2011-09-05 14:39
#10

Urk, kändes nästan som att man inte behövde veta det… Den äldsta dottern hemma hade iofs grym fotsvett som liten, inte kul!

Kamomillthé skulle ju kännas okej att använda isåfall…

Vet ni att man faktiskt kan botoxa bort svett om man lider av det! Kanske inte den bästa alternativa behandlingen men min körkamrat hade sådan armsvett att han efter tex halva konserten fick gå och byta skjorta (han är operasångare på "fritiden"). Han led kopiöst men efter en spruta i vardera armhåla kunde han leva normalt igen!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[jonbocken]
2012-06-20 09:29
#11

2,5 dl per dygn är förstås ett genomsnitt och kanske varierar lite från person till person, har själv aldrig haft några problem men så försöker jag vara barfota så ofta som möjligt, lite svårt på jobbet bara, man skulle jobba i en simhall så fötterna fick vara fria hela dagarna.

Upp till toppen
Annons: