Annons:
Etikettfysio-zon-aromaterapi
Läst 3968 ggr
sanna82
2011-12-15 00:08

Alternativ behandling av värk?

Hej

Jag har en del problem med värk och har prövat medicin, sjuk gymnastik, akupunktur och massage. Tänkte höra vad det finns för alternativa behandlingar och om någon har ett, eller flera bra tips för att få bukt med värk i kroppen?

Tacksam för svar.

Be a rainbow in someones cloud

Annons:
Elshira
2011-12-15 00:15
#1

Det kan ju vara en fördel om du säger vilken typ av värk det är (vart och hur den sitter någonstans)? :)

Hakuna matata!

sanna82
2011-12-15 01:10
#2

Värken flyttar sig men mestadels i huvud, axel, nacke , rygg.

Be a rainbow in someones cloud

MaMaMade
2011-12-15 08:57
#3

Kommer den av en känd fysisk skada - har du varit utsatt för ngt trauma? Felställning i ryggen ed?

Muskelspänningar och/eller inflammationer i de muskelgrupper som sitter där du beskriver kan skapa rätt så rejäl smärta när det bär till (vet av personliga erfarenheter).

Du verkar ju ha testat det mesta men jag vet att Tuvan här på sajten ofta brukar förespråka laserbehandling. Du skulle ju kunna testa att äta Gurkmeja (ur kryddburken el så finns det tabletter på hälsokosten) som är inflammationshämmande.

Tänker på det här med massage också, det finns ju en uppsjö av olika tekniker o det är inte alla som passar till alla problem. Om du fått djupgående massage kanske den inte passar dig om spänningarna t ex beror på stress, utan då skulle du kanske prova taktil stimulering istället. Har upptäckt att det också är en himmelsvid skillnad på sjukgymnaster, deras kunnande, intresse o metoder - prova några st o hör vilka utlåtanden de kommer fram till o jämför.

Lycka till!

Elpida
2011-12-15 09:45
#4

Förutom det som Mama redan nämnt kan jag verkligen rekommendera pilates som träning. Det hjälper mig otroligt mycket att balansera upp kroppen på ett skonsamt sätt!

Lycka till, det är inget vidare att gå med värk hela tiden. Kroppen blir ju superstressad!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

MimmiH
2011-12-15 10:01
#5

Det finns dom som blivit bättre av att ändra kosten. Vet dock inte vad som motverkar värk - det kan nog vara individuellt.

Vissa blir bättre av LCHF - låg kolhydrat - högt fett.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

 

Tuva-Lena
2011-12-15 10:15
#6

Har du värk av det subtila slaget, alltså att du inte riktigt kan sätta fingret på vad värken beror på, så skulle jag rekommendera hypnosterapi i kombination med massage, och ev yoga sen du blivit av med värsta smärtan. Jag kan rekommendera en hypnosterapeut åt dig som bor i S-holm, bara pm:a så får du hennes adress. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
sanna82
2011-12-15 10:44
#7

Tack så jättemycket för alla era svar, skönt med nya idéer och sätt att lösa ett problem. Ha en bra dag :-)

Be a rainbow in someones cloud

jiison
2013-07-01 21:10
#8

Massage och zonterapi är ofta effektivt mot smärtor i muskler och leder. Jag har själv positiva erfarenheter av REIKI vid smärttillstånd, både vid tandvärk och vid spänningshuvudvärk. Även värkande leder i knän och händer/fingrar har fått betydande smärtlindring.

MimmiH
2013-07-13 22:42
#9

Jag känner en person som blev av med sin värk genom att äta D-vitamin. Hon hade för låga D-vitaminvärden.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

 

Mrjag
2013-08-19 12:35
#10

Funkade inte massagen och akupunkturen överhucudtaget?

MimmiH
2013-09-10 09:37
#11

Vill bara tillägga till mitt inlägg ovan om att en person blev av med sin värk genom att äta D-vitamin. Värken försvann ett tag men har nu kommit tillbaks. Nu försöker hon bota värken genom att äta sådan kost som svälter ut candidasvamp. Detta ska hon göra en period..

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

 

Upp till toppen
Annons: