Annons:
Etiketthealing
Läst 4116 ggr
Isa56
2012-03-10 15:09

Healing på kassettband

Hej

Häromdagen köpte jag ett kassettband med Distanshealing med regnbågsljus Av Helena Montelius. Igår la jag mig och kopplade in lurarna. Först tyckte jag att hon hade väldigt släpande röst, men sen uppskattade jag den.

Efter ett tag kände jag hur det började kännas i benen och fötterna nästan som jag fick en lätt filt över dem. Jag slappnade av mer och gjorde som hon sa. Sen kändes det som lite lätt vibrationer i händerna och underarmarna. Och jag fick en väldigt varm känsla strax nedanför nacken (har en gammal whiplashskada där).

Jag har bara fått healing två-tre gånger innan och då på distans. Det har varit när jag skrivit att jag haft ont eller varit stel. Det här var något annat.

Idag känner jag piggare och har förvånansvärt inte särskilt ont i axlar och rygg, något jag borde haft, med tanke på vad jag sysslade med på jobb igår.

Vil bara berätta. Är jätteintresserad av healing och försöker lära mig så mycket som möjligt om det. Samtidigt är jag undrande över om healing på det sättet kan funka, eller det är min tro som satte igång lite?

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Tuva-Lena
2012-03-10 23:39
#1

Härligt Isa! Åh va skönt det måste ha varit att bli kvitt smärtorna!Kyss

Då kan jag berätta för dig att det du utövade var självhypnos. Det är ett kraftfullt universalmedel som man kan använda sig av, dels för att kunna slappna av, men också för att sända "helande energier" till sig själv och de ställen där man upplever smärta! Hurra va bra att du berättade! Jag blir så glad!Tungan uteKyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Isa56
2012-03-11 08:24
#2

Tack Tuva-Lena. Då vet jag mer. Kyss

Det här var jättebra för mig. Här fick jag hjälp med att slappna och samtidgt fokuserade jag på healingen eftersom jag koncentrerade mig på vad hon sa. Det var enkla instruktioner och på svenska.

Tankarna har ju en viss förmåga att sticka iväg lite hur som helst, rätt som det är. Oskyldig

Den kasseten ska jag vara rädd om och använda mer.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Tuva-Lena
2012-03-11 09:56
#3

Ja det kan vara lite trixigt att hålla tankarna i styr, men det gör inte så mycket om man slinter en aning. Healingen är på väg dit den ska i alla fall, såvida man inte tappar tråden alltför mycket. Låter hur härligt som helst och jag håller med dig, det bandet ska man vara rädd om. Glad Jag lyckades en gång med att ta bort min tandvärk, hade förnbenat ont men inte råd att gå till tandisen just då, så jag använde reiki. Koncentration koncentration och jag såg "ljuset" lägga sig på käken. Låg väl så en tio minuter/en kvart kanske och värken försvann - helt o hållet!Förvånad Kände inget på flera månader, men då kunde jga gå till tandisen och dra bort eländet.

(Kasettband, det var länge sen man hörde det uttrycketSkrattande - var det ett kasettband verkligen?Tyst)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Isa56
2012-03-11 10:13
#4

Haha, ja det är sant. Vattumannen hade rea. Jag gav 5 kronor för det. Cool Skulle ändå ha lite böcker och någon Tarotlek. Oskyldig

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Clary
2012-03-11 10:52
#5

Jag har en hel del av hennes kasetter men det är länge sen jag körde dem. Minns att jag gillade hennes röst. Måste nog leta fram dem och se om jag har nåt att spela upp dem på Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Hellas
2012-03-11 15:08
#6

Vi har en fantastisk inre förmåga att kunna lindra och hela oss själva.
När man läser sådana här berättelser så blir jag varm i kropp och sinne och känner sådan glädje över de fantastiska förutsättningar vi har utan att ens vara medvetna om dem alla gånger.

Tack för att du delar med dig Glad

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Isa56
2012-03-11 16:07
#7

#5 Så hon har gjort fler? Tycker jag stött på namnet innan, men kan inte placera det. Skrattande

#6 Ja, även om det inte var någon jättestor omvälvande händelse, så var det underbart att känna, att det hände något. Att förmågan finns där och går att ta fram. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Clary
2012-03-11 16:34
#8

#7 Jodå, jag har 8 meditationer som handlar om att skapa överflöd och 8 som heter "Ljuskvällar med Elaiha" Hon har också skrivit några böcker, mina är utlånade. Tror att hon var mycket i ropet i slutet av 80-talet om jag minns rätt.

Jag vet att jag reagerade väldigt bra när jag använde mig av hennes band, synd att de inte kommit på cd. Vet inte riktigt vad hon sysslar med idag, hon flyttade till USA ett tag men tror inte hon är kvar där.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

MaMaMade
2012-03-11 16:37
#9

Det där låter som ngt för mig…har så svårt att slappna av på egen hand! Vad är Vattumannen? Webshop?

Isa56
2012-03-11 16:44
#10

Det finns bandspelare man kan koppla till datorn och med ett ljudprogram konvertera dem till mp3 eller dylikt. Funderar på att skaffa en, för jag har massor med gamla kasettband. Tror jag ska söka vidare, för jag tyckte om hennes röst och enkelheten i övningen.

#9Ja, de har webbshop här är en länk http://www.vattumannen.se/

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Clary
2012-03-11 16:51
#11

Aha, vad bra Isa, det vore ju en kanongrej för jag har också en del kasettband kvar, vet att jag har fler med Helena också liggandes någonstans, tidigare liv bland annat som min sonhustru provade och fick uppleva 1 tidigare liv som förklarade mycket av hennes iintresse av Frankrike.

Ska nog höra om jag kan få tillbaka de två böcker jag lånat ut också, gillade sättet hon skrev på, annars får jag investera i nya Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Hoppetoss
2015-01-07 21:29
#12

Åh vad jag saknar "Ljuskvällar med Elaiha"! Fick låna dem för flera år sedan och de var fantastiska! Finns det någon som har dem och som skulle vilja sälja dem?

Rosen05
2015-01-11 18:25
#13

Hamnade här och tyckte att det Du Isa skrivit är mycket intressant! Så roligt å höra att det gick så bra för Dig! Hoppas Du lär Dig mer och Lycka Till!  Själv blev jag inspirerad, gick in på hemsidan "Vattumannen" och kollade, där fanns mycket kuligt och intressant!

Hälsningar

Rosen05🌺

Annons:
Upp till toppen
Annons: