Annons:
Etiketthälsokost-kosttillskott
Läst 33964 ggr
Tazmine
2012-03-12 20:32

MSM + mineraler?

Jag testar allt som testas kan för att få hjälp mot min nervskada. Har nu prövat MSM ihop med koppar, selen o zink x 4/dag. Innan jag började med detta var jag helt galet stel i hela kroppen,särskilt på mornarna, o hade problem med trög mage. Nu, efter en vecka, är stelheten nästan borta o magen är, inte helt bra för jag är fortfarande trög, men jag går på toa upp till 4-5/ggr per dag istället för typ 1-2 ggr/vecka… Är det någon som har erfarenhet av detta? Vad är det egentligen?

Annons:
Ians
2012-03-13 07:17
#1

MSM är svavel och det gör en massa bra saker i kroppen bla stärker immunförsvaret o hjälper mot stelhet i muskler och leder. Hjälper kroppen att bilda nya celler.

Svavel ingår i mycket av den mat som inte är värmebehandlad ex finns det svavel i opastöriserad mjölk…men nästan ingen i pastöriserad mjölk.

Därav får vi i oss välldigt lite svavel idag när allt  vi äter är kokt o värme hållt under längre tider…uppvärmt etc

Det verkar avgiftande på kroppen och i viss mån även smärtstillande…..

När kroppen avgiftas så kommer  magen oftast  igång!

Och visst kan en större frekvens av toabesök förekomma i början om man varit mkt förstoppad….

Men så många gånger som 4-5 ggr/dag är inte nyttigt i längden…..kanske har du börjat med en förstor dos?

Sänk dosen lite o vänta tills kroppen kommer i fatt….man kan också få huvudvärk ibörjan om man tar en förstor dos.

Utrensning i all ära men man skall inte ta i för kraftigt!

Det som händer om man har för stor rotation på systemet är att man blir urlakad på saker som kroppen behöver……när det man äter går för snabbt genom kroppen.

Så fortsätt du med MSMet men ta det lite mer försiktigt! Det är mitt råd!

MSM är inte giftigt…men man skall inte pressa kroppen för hårt…det har ju tagit ett tag att samla på sig det den nu vill göra sig av med….låt den processen gå i en snällare takt Så skall du se att du snabbt mår mkt bättre!

lycka till Glad

MaMaMade
2012-03-13 08:28
#2

Har lurat ett tag på om detta skulle kunna vara ngt för mig som har småont lite här o där mestadels hela tiden. Inget som man får ngn hjälp för men tillräckligt "irriterande" för att vara en belastning i det dagliga arbetslivet.

Var/vad köper du Ians? Holistic har jag hört är ett "bra" märke men det kanske finns ngt bättre/lika bra som är billigare?

Ians
2012-03-13 08:43
#3

har köpt via nätet googla MSM så hittar du endel….billigare än i hälsokosten.

Har tom köpt via "hästaffären" då blir det ännu billigare.

MaMaMade
2012-03-13 18:26
#4

Känner några st med värk som äter det o tycker att det hjälper. Frågan är hur mkt man ska stoppa i sig av olika saker o vad som går att kombinera. Äter ju melantonin än, samt magnesium…

Ians
2012-03-13 19:45
#5

Msm ökar kroppens förmåga att ta upp andra näringsämnen så tycker gott du kan pröva det. Börja m ett krm / dag o öka stegvis .

Elpida
2012-03-13 22:09
#6

Detta var helt nytt för mig, måste nog googla och läsa lite mer!!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
LottaO
2013-03-15 16:11
#7

Har köpt en stor burk med MSM! Har aldrig testat innan, vilket är lite underligt med min ledvärksbakgrund.

Börjar med 1/4 tsk per dag (idag). Man ska öka med 1/4 tsk per vecka och ta någonstans mellan 1/2 och 3 tsk per dag. Man får helt enkelt känna vad man behöver.

Lovar att rapportera! Nu bara det svåra - att komma ihåg…

Dansa kan man alltid göra!

Ians
2013-03-15 17:02
#8

#7 och framför allt att få i sig det…har aldrig smakat något så bittert i hela mitt liv 😉

Får man många biverkningar…..huvudvärk, diarré etc så kan man börja ännu mer försiktigt. 1 krm/ dag och öka till 1 krm X2/dag osv

Kom ihåg att dricka ordentligt för utrensningens skull! så får man inte så tungt huvud i början.

skall bli kul att höra hur det går.

LottaO
2013-03-15 18:14
#9

Jag hällde min första 1/4 tsk i ett fullt glas vatten. Inget problem att dricka :) Ja 1/4 tsk är ju ungefär 1 krm, så det är där jag börjar.

Dansa kan man alltid göra!

penke
2013-03-15 20:07
#10

Jag skaffade en liten burk pulver via en djurhomeopat,
och smög igång ganska försiktigt
så jag fick inga dramatiska ..reaktioner i början
inte heller tycker jag det är så plågsamt att röra upp i lite vatten
 jag kanske fick utspätt pulver elr längtade min kropp så efter detta?

(eg. en fråga vår sajtvärdinnor,i egen tråd.hur pass mycket känner våra kroppar av vad just vi behöver,jag har tex. sett så olika reaktioner på en smutt vetegräs-smothie,lyrisk vs "grön i ansiktet" )

jag är uppe i en tsk dag nu,känner av goda ..värden,(svagt?)
kanske bara otålig,elr att jag ska öka lite till ..
jag läste mig till,att man bör ta det på morgonen  iafla i början
 då det annars kan störa nattsömnen!

   penke

LottaO
2013-03-15 22:34
#11

Hur länge och regelbundet tar du det, penke? Märker du någon effekt? Parentes-frågan. Menar du smaken? Att det är det folk reagerar olika på? Jag funderar också på hu man kan veta vad man behöver. Imbillar mig att jag känner det. Egen tråd?

Dansa kan man alltid göra!

Ians
2013-03-15 23:43
#12

#10 ….ja penke hur menar du? Skall jag svara på något. …. ;)

penke
2013-03-16 12:29
#13

mitt facit:
 jag är ganska ny med msm,snart 6 veckor (bara) 
..några effekter jag noterat,magen har stabiliserat sig,hade en pärs med trög funktion(kort innan),efteråt  har jag märkt,att magen var  "uppblåst". oregelbundet tröga o ömmande leder som mår bättre nu
+ en sak till jag noterat,men om det är en del i utrensningen vet jag inte
håret känns tjockare/som skitigare? (mjukare)  jag behöver tvätta det oftare
 det är flera andra små diffusa effekter,som förbättrar mitt almäntillstånd och därmed mitt  välbefinnande *ler*

jag tar en tsk i ca. en dl vatten på fastande mage var morgon
dvs. innan jag gör frukost

() jag tycker inte det är bittert elr smakar ..så speciellt
tar det ändå i två klunkar !
min fundering kom ur en föreläsning om rawfood,där alla fick smaka på bla. ett glas vetegräs/avocado-jos,vilka skillander det var på oss som var med,några nästan "skreek"o grimscherade…!   ,andra bara log för smekningen i munnen,(allt från samma tillbringare!) det skulle bero på hur sura eler basiska vi var i kropparna
lite nu hur några  ..ryser lite om hur beskt/hemsk msm skulle vara..
om det är pga. hur "svavliga" vi är

med vetegräs-josen var det ju de som reagerade med mest "motstånd" som behövde rätta till obalansen mest (syra/bas)
är det tex. de med sämst "svavel-balans" som tycker msm smakar ovant/konstigt dvs. beskt ?

nä.Ians du behöver inte svara,
det räcker om du *tindrar* å säger:ååååhh 😛*ret*
 jag bara klurar på hur jag/man kan lära känna sin kropp bättre.. : )

   penke

Annons:
LottaO
2013-03-16 13:35
#14

6 veckor! jag har prövat i två dagar :) Står det någon innehållsdeklartion på din burk? På min står det ingredienser: metylsulfonylmetan. Inget mer. Har du/någon testat att smörja in sig? Ska ju vara bra för lederna även utvärtes. Jag funderar på att hälla i badet. Men vet inte hur mycket jag ska ha i… Jag kommer göra som du. Blanda en tsk i vatten innan frukost. Har kört 1/4 nu. Kanske går upp till en halv imorrn. Märker inget än.

Dansa kan man alltid göra!

Sjöstjärna
2013-03-16 16:07
#15

Jag har tagit MSM i drygt tre år nu och har blivit av med det mesta av mina allergiska besvär och blivit bättre i min vävnadshypotyreos. Det finns en salva som heter EMS salva och en annan som heter SIlversalva (jag använder båda) som innehåller MSM och som är bra att smörja med både här och där. Vill man blanda i badet är det bara att skopa i någta matskedar eller så mycket man känner för, det är väl mer en ekonomisk fråga.

Här kan man köpa till bra pris: wwwm natureclean.se

och här kan man läsa mer info om MSM. http://www.tahorseware.se/pub_docs/files/msm.pdf

🙂

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Ians
2013-03-16 17:45
#16

Penke,

Jo det är nog så att man reagerar väldigt olika på smaker, jag tycker att det är bittert.

Vetegräsjuice tycker jag smakar …mmmm gott!  (BTW)😉

Kanske skall jag köpa mig en burk msm, när ni tar upp det……troligen Behöver jag få i mig lite svavel 🙂

Jag hoppas du förstod att jag skickade det förra inlägget fr mobil o inte har alla små smilysar på den…..så det var inget bitchigt inlägg…utan bara en fråga om det var något du ville ha svar på.

Så till frågan som jag såg när jag läste ditt inlägg #10…igen

Nej jag tror inte att du fått något konstigt msm pulver, utan att du bara har annan smak referens än vad jag har.

Kul med de bra effekterna du fått!

LottaO
2013-03-16 17:58
#17

Om jag fattar dig rätt Penke så funderar du på om det kan vara så att det smakar mer illa om det behövs i kroppen. Det vore otroligt ologiskt, men man vet inte. Sjöstjärna! Kul att få lite info! Tack!

Dansa kan man alltid göra!

penke
2013-03-16 22:58
#18

#LottaO
 Va !! har du inte ett enda E-nummer i din, emulgerinsmedel,konsistensgivare,mögelmedel ?? 😮 *skratt*
på min står det ;
MSM 100%
Metyl&organiskt svavel
kroppseget ämne som gör
så att cellen kan förnya sig

jag har bara testat det via munnen,delat med mig lite till en som skulle göra "ögonspray",salva..det borde funka med en tsk upplöst i några msk bra raps elr olivolja ..istä'llet för ..blanda in bivax o burkar mm
om man bara vill pröva..eller i fotbad

del 2
 mjoo,det låter ologiskt..fast " ont ska med ont fördrivas"? heter det oxå
 jag var bara förbryllad o nyfiken,,undrade om Tuva-Lena o Ians hade någon klar lärdom om detta,då de har en viss *ler* erfarenhet,vad jag förstått
jag reagerade så starkt då,på den föreläsningan med vetegräsjos,
att bla. en jag vet är annorlunda i kroppen,nästan rös av josen,jag vågade knappt smaka,jag tyckte det var som en sokskens-smekning i halsen
(trots jag skriver här om msm är jag ganska hälsosam i kroppen)

   penke

penke
2013-03-16 23:15
#19

#Ians
 det är lugnt..(jag är van vid hugg o slag..not😛 )

spännande att också du  är med i MSN-cirkeln
 du får döpa om sajten till Alt. MSM :- )

Tack
och,Oki..bara mina smakpreferenser
eg. var det det jag klurade på,varför vi har olika smakpref.
om de ändras när vi fått tillräckligt av något eller behöver något
elr varför det är tvärt om med tex.vetegräset som är BLää för några och MSM är för beskt för andra
..som jag skrev till LottaO,undrade jag om du o Tuvan hade någon erfarenhet av detta, vi medlemar här tror mycket om er *ler*

   penke

Ians
2013-03-17 01:45
#20

Det beror kanske på att vi naturligt har lite olika ph-värden. Inte stora skillnader..m lite. Ex luktar parfym olika på olika människor. En teori bara ;)

Annons:
penke
2013-03-17 23:06
#21

…oki..!
 jag gillar bara inte att kalla saker för s.k "slump"
vi människor ÄR olika som du skriver
andra.. läror kan ge exakt samma dos till alla.

nåja,tids nog fattar(?) jag :)

   penke

Elpida
2013-03-18 20:40
#22

Jag hoppas ni fortsätter att rapportera för jag vill verkligen veta om det hjälper mot stelheten osv.!🙂

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Pagan
2013-04-22 21:51
#23

Puttar av intresse här.🙂

Fick bodystores nyhetsbrev med mailen i dag och MSM har jag läst en del om och det verkar ju vara rena miraklet. På Body store säger de:

MSM Lignisul är ett svavelhaltigt tillskott av ren MSM som upptas snabbt av kroppen.

  • MSM tillverkas av naturliga ekologiskt riktiga råvaror. 

  • MSM tillverkas av tallar som vuxit i Nordamerika.

MSM Lignisul är ett kosttillskott som ger kroppen ett tillskott av organiskt svavel som är en viktig beståndsdel i proteinen kollagen och keratin som bygger upp bland annat brosk, senor, hjärna, bindväv, muskler, skelett, hud, hår och naglar. MSM, MetylSulfonylMetan, ger organiskt svavel och metyl till kroppen.  Dessa ämnen används i sin tur för att producera aminosyror, dopamin, serotonin, endorfiner, enzymer och andra viktiga ämnen i kroppen.

Lignisul MSM är ett godkänt kosttillskott och finns att köpa i flera olika storlekar. En på 200 gram och en på 500 gram och även i en kilograms burk (MSM Alavis). Alla burkarna innehåller MSM-pulver som blandas i dryck eller i salva. Du kan också göra din egen spray med MSM-pulver. En 200 grams burk räcker i cirka en och en halv till två månader (vid en teskeds intag om dagen för människa). Den kilogramstora burken (MSM Alavis) har en förpackningsstorlek lämpad för djur och doseringen är där litet annorlunda än för människor, följ anvisningarna på etiketten. Köper du ändå den större burken (MSM Alavis) för eget bruk så skall doseringen vara likadan som den för 200g och 500g (MSM Lignisul). De olika burkstorlekarnas innehåll stämmer dock exakt överens med varandra.

Se även: MSM Lignisul (kapslar) och MSM Alavis

Dosering:

MSM kan starta utrensningar i kroppen och därför bör man trappa upp doseringen. Första veckan tar du en kvarts tesked (ca 1 kryddmått) per dag löst i ett glas vatten eller juice. Efter en vecka kan du sedan varje vecka öka dosen med en kvarts tesked upp till det att du nått optimal dos som brukar vara ca en halv till en tesked per dag (2-4 gram). Skulle du inte få önskad effekt på denna dosering, prova en dos om ett par teskedar per dag och se om det ger ett bättre resultat. Doseringen kan variera stort mellan olika individer. Dosen kan fördelas över ett par tillfällen per dygn om så önskas.

Ingredienser:

Metyl Sulfonyl Metan (organiskt svavel)

Övrigt:

Kosttillskott ersätter inte en varierad kost och är ej till för att bota sjukdomar.

Om jag förstått det rätt så är Alavis den pulveriserade formen de andra är piller. Men jag skulle vilja veta av de som testat:

Hur länge har Ni testat

Vad fick/har ni fått ni för resultat

Bodystore tar 167:- för 200 gram är det en vettig prisbild.

Anledningen till att jag vill veta är att jag har en arbetskamrat som haft en del "övergångsbesvär" och inga kosttillskott verkar hjälpa, själv är jag ju på väg åt samma "ålder" och får en känsla av att detta kan hjälpa.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Sjöstjärna
2013-04-23 10:08
#24

Både Lignisul och Alavis är exakt samma pulver, enda skillnaden är att Lignisul marknadsförs mot humansidan och Alavis mot djursidan. Alavis är en burk på 1 kg och blir då lite billigare i längden också. Här hemma kör jag bara Alavis numera till både vovven och mig själv, dels går det en del (jag tar 2 tsk per dag och min storpudel får 1/2 tsk) och dels sparar jag några slantar på den större förpackningen.

MSM är en mineral som hela kroppen behöver så även om jag inte märker tydliga effekter så ser jag det som en långsiktig investering. Kroppen får byggmaterial att hålla ben, muskler och annan vävnad i trim och jag slipper förhoppningsvis att drabbas av problem längre fram. Sedan har jag iofs märkt en del positivt också, t ex mina allergier som är väldigt mycket bättre och även myn vävnadshypotyreos har blivit bättre. Hår och naglar växer som ogräs också. Pudeln päls är extremt tjock och fin och han är muskulärt i toppskick.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Ians
2013-04-23 10:18
#25

Funderar på om kapslarna är lättare att få i sig…jag tycker att det är bittert detta pulver. På gränsen till olidligt bittert, och då tål jag mycket om jag bara  vet att det är nyttigt 😉

Det blir ifs dyrare men får en i sig det så är det ju en fördel.

Pagan
2013-04-23 17:54
#26

Tack sjöstjärna för svar

jasså de smakar så pass Ians, ja jag är rätt härdad själv efter alger och annat gottigott. Nu blir jag ju lite fundersam. Fick ju sluta äta gurkmejan som den var då jag inte kunde svälja den efter en tid. Blev som kramp. Man får vara påhittig. Hur gör du sjöstjärna?

Hoppas fler svarar som testat en längre tid.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

LottaO
2013-04-23 21:29
#27

Jag har testat ett tag nu! 14 mars började jag. Tar en tsk om dagen på morgonen. Kommer jag ihåg tar jag en till när jag kommer hem från jobbet. Kanske mindre stel. Eller inte. Kan ju aldrig veta eftersom det varierar. Ians. 1 tsk i ett stort glas vatten och några droppar citron. Smakar som grape ungefär. I min mun i alla fall.

Dansa kan man alltid göra!

Annons:
Pagan
2013-04-23 21:53
#28

låter ju som nåt man kan få isig Lotta, tack, 

men inte så himla upphetsad av vilken effekt du känt av än så länge.🤔

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

LottaO
2013-04-23 22:04
#29

Jag vet ju inte om det hjälper akut så att säga. Tror kanske mer på att det gör kroppen mindre sjuk på sikt. Eller så har det ingen större effekt. Orkar inte komla men några studier har väl visat god effekt.

Dansa kan man alltid göra!

Pagan
2013-04-23 22:07
#30

Hm, ja, en får väl kanske se effekten på sig själv. Verkar ju fungera på en del plan.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ians
2013-04-24 11:09
#31

Läste att själva effekten kommer successivt över tid. Men man får ge det upp till 6 månader. Köper man en stor burk …den till djur 😉….så borde den räcka under den tiden….. vilket gör det till ett billigt medel.

Eftersom effekten kommer smygandes, så upptäcker endel inte vad den gör förrän de gör ett uppehåll. Men tålamod tjejer!

Skall köpa på mig en sån där stor burk och åtminstone äta det under pollensäsongen….då det hjälper även mot allergier.

För när jag läste vidare så är pulvret den renaste formen, kapslarna innehåller tillsats i form av själva kapseln.

Det där med citron juicen var ett bra knep Lotta, för då blir dessutom upptaget bättre.

Dricker ju varmt citronvatten varje morgon iaf, numer 😉

Pagan
2013-04-24 16:54
#32

Låter som en bra idé Ians, vi e ju också djur,🙂 å citronvatten kan jag göra jag också. Dags att kolla priser nu då.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

penke
2013-04-25 08:40
#33

smygande ..och uppehåll
det kan stämma, jag fick en lite ofrivillig paus mellan burkarna ..
innan den nya kom med posten, just uppehållet märkte jag av.. 😮

..kanske har MSM återväckt min smak.., nu tar jag mitt pulver i en klunk vatten ….utan citrondroppar, de gör annars vattnet mer basiskt
(o-försurat) 🙂
direkt efter, smakar mitt vetegräs än bättre  😛

$$ min senaste pulverburk à 400gram kostade 199:- …
såg också ..kampanjer(?) med tre 400gramburkar för 499:- (tror jag det var)

   penke

Shakti
2013-04-25 09:51
#34

Fyra veckor efter att jag började med MSM är min fotpsoriasis plötsligt helt borta. Det var inte med tanke på mina fötter som jag köpte MSM, utan jag tänkte pröva ut det för en helt annan sak som jag inte löst problemet på än… I alla fall har jag lidit av fotpsoriasis i många år och jag har testat ut både den ena och den andra salvan, i bland med bättre och i bland med sämre resultat. Men aldrig att jag fick dom röda kliande fläckarna att försvinna helt. Nu fyra veckor efter att jag började med MSM är mina fötter plötsligt helt läkta… Huden på mina fötter har helt enkelt regenererat sig???

Annons:
Ians
2013-04-25 10:41
#35

#34 Helt fantastiskt Shakti! 🙂

#33  Tack! för det inlägget. Penke

Pagan
2013-04-25 18:55
#36

ja det var ju en extra bonus som heter duga Shakti, hoppas du finner bot för dina andra bekymmer.

Penke, jag har inte kollat priser, kom annat emellan, tack för påminnelsen.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Sjöstjärna
2013-04-25 21:45
#37

Jag tar 2 tsk i morgonteet och känner inget alls av smaken. Tycker man det är bittert kan man med fördel blanda det i grapefruktjuice, C-vitamin hjälper dessutom till med upptaget. Vilken dos man behöver är väldigt individuellt, speciellt smärtpatienter kan behöva komma upp i så mycket som 2 msk per dag för att bli smärtfria. Börja försiktigt och öka långsamt bara för annars är risken att ni får ni tillbringa dagen på toa.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Ians
2013-04-25 21:52
#38

Nu har jag också börjat med MSM i pulverform blev det. Blandade det i juice och det var inte så räligt som jag kom ihåg 😉

Bland annat så tänkte jag se om det hjälper mot mina grymma allergibesvär. Läst på om vävnadshypotyreos  eller ME som det också kallas……Jag kan säga att jag har en hel bingo där…denna trötthet och värk. Tränar jag så får jag vila flera dar efteråt, orkar knappt hålla mig vaken. Yoga går bra, men inte gym-träning. 

Träningsvärk är ju en sak, men detta blir som om jag har influensa i kroppen. Har funderat länge på vad det är som är fel, går jag till doktorn så tar de prover och jag har toppen resultat. Har börjat tro att jag är inbillningssjuk och pressar mig mer o mer.

Tack sjöstjärna för du skrev om detta. Skall kolla med Gottfri kliniken, om de har någon åsikt om min misstanke.

Sjöstjärna
2013-04-25 22:19
#39

Roligt att kunna hjälpa till. 🙂 Hoppas du kan få hjälp och må bättre.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Ians
2013-04-26 12:30
#40

Har nu talat med Gottfries kliniken de skall skicka en blankett för egen remiss.

Började med msm igår, eftersom hela systemet verkar löpt amok just nu. Hade ont i bihålorna, huvudvärk och känner mig riktigt pissig. Bla på grund av att vi har sorg i familjen just nu.

Då passar kroppen på att lacka ur, som om det blir skojigare då. Min allergi är riktigt jobbig ….och livet är skit.

Tog 1 krm i går och har haft frossa i natt…utan feber. Och idag är jag helt utslagen. Jag har fått en utrensning som heter duga trots den låga dosen. Men det är bara att dricka ordentligt och härda ut tänker jag. Magen löper amok, huvudvärken är som en betongkeps …känns som en rejäl bakfylla om ni förstår hur jag menar!

Men håller hoppets fana högt! Vatten vatten vatten så utrensningen går fortare! Återkommer om hur det går! 😉

Sjöstjärna
2013-04-26 13:09
#41

Ja, det låter som en rejäl utrensning du fått och som du själv säger då är det mycket vätska som gäller. Egentligen så är "tysta" utrensningar att föredra eftersom belastningen på kroppen blir mindre, så du kan mycket väl minska dosen till 1/2 krm eller mindre. Samtidigt så förstår jag att du vill komma åt allergin så står du ut så går det förmodligen över på någon dag eller så.

Jag beklagar din förlust. ❤️

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Annons:
[Starman]
2013-04-26 16:12
#42

[viss text redigerade pga  stötande ordval] /Ians

För celler förnyas hela tiden. Oavsett om du äter MSM eller inte. Det är ju  så man häpnar hur mycket dumheter ni påstår ibland!

LottaO
2013-04-26 17:13
#43

Är du sjuk, Starman? Jag menar inte som förolämpning utan en ärlig fråga. För många av oss som är här är sjuka och/eller har smärtor, på ett eller annat sätt. Och får inte hjälp av den vanliga sjukvården. Det är inte så att vi inte har försökt. 

Därför söker och försöker hitta andra vägar. De vägarna är inte så spikraka, ibland går man på bluffar, ibland hittar man guldkorn som faktiskt fungerar. Vi hjälper varandra!

Jag har svårt att tro att du varit där, eftersom du lite för ofta är oförskämd i din ton.

Jag tycker absolut att man har rätt att säga sin mening om man är skeptisk till saker, men gör det med respekt!

Dansa kan man alltid göra!

Klass
2013-04-26 17:54
#44

Kan man kontrollera om man lider av svavelbrist på något sätt?

Pagan
2013-04-26 21:29
#45

Tror inte det Klass. Har iofs inte en aning om vad du kan söka då det gäller brister mm men hur kan man veta att man behöver c vitamin eller E vitamin ex.vis, skulle tro att det är nåt man känner i kroppen som inte är helt ok och då letar man efter olika lösningar. trial and error. men jag är inte insatt. Kanske nån annan vet.

Nu har jag beställt via http://www.hightechscandinavia.se/ säger sig ha sveriges bästa priser, frakt 29:- beställde en 800gr. brk. Ska bli intressant.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Klass
2013-04-26 21:40
#46

Ett tecken på c-vitaminbrist är väl i extrema fall skörbjugg?
Men jag tror att diverse vitaminbrister går att undersöka och ta reda på om man har, så att man får det bekräftat. Det känns som att det kan bli lite som att famla i mörkret att ställa diagnoser på sig själv. 

Om jag inte missförstått, så hjälper det inte särskilt mycket att ta diverse vitamintillskott om man inte lider brist på det. Om det stämmer så är det ju bara onödigt.

Pagan
2013-04-26 21:49
#47

Klass: ja du kan ha rätt ang skörbjugg, men jag kan tänka mig att det finns en del diffusa symptom på vägen. Jag förstår hur du menar. Men om man nu inte mår "som vanligt" att man successivt tappar ork, kraft, energi mm och inga värden är låga eller att andra undersökningar inte visar på ngn brist, eller att man känner att man inte blir tagen på allvar då man väl tar sig till doktorn - Eller så får man ett piller av doktorn som är framställt på kemisk väg och söker andra mer hälsosamma alternativ. ja då tror jag att vi är många som söker svaren på andra ställen och på andra sätt. Det är ju därför denna sajt e så himla bra, vi delar med oss av våra erfarenheter och våra upptäckter.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Klass
2013-04-26 21:54
#48

#47 Pagan

OK, jag förstår.

Annons:
mayolica
2013-05-01 00:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

   Jag  fick syn på en burk MSM  inne på life förut idag. Har läst då och då att folk nämner det, men aldrig vetat riktigt vad det är?  Har blivit lite smått nyfiken på att prova?  Så jag kunde inte låta bli att köpa en burk när jag såg den, så nu hänger jag oxå på här i gänget och ska börja prova detta omtalade MSM 👋

Jag hade trott att det skulle vara kapslar eller tabletter ,så jag blev lite snopen när jag öppnade burken och att det var pulver🤐 Så här ser burken ut.🤔

~ mayolica ~

Pagan
2013-05-01 09:56
#50

Ja jag väntar fortfarande på att schenker ska komma hit med min burk. Ja det ska klart bli spännande att se vad miraklet kan tillföra🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

mayolica
2013-05-01 12:14
#51

Ja det ska bli spännande….🙂   Jag började på en gång igår med ett kryddmått som det stod, och tog nyss ett igen.. man önskar juatt det är så bra som det påstås… kanske kan lindra  mina allergi problem?🤔

Burken var inte så dyr så jag tycker det var värt att köpa och prova även om det skulle visa sej att det inte är något att ha för mej .,då får jag ju reda på det ..🤫.

~ mayolica ~

Ians
2013-05-01 17:02
#52

Välkommen Mayolica in i MSM-gänget. 😉

Börja försiktigt med doseringen, 1 krm/dag en vecka och sedan höjer man 1 krm/ vecka, bra är att ex ta 1 krm på morgonen och ett på eftermiddagen. Inte försent så det påverkar natt sömnen om man blir pigg av det. Såg att man kan kombinera det med kalcium & magnesium så man inte blir sur i kroppen av utrensningen. 

******

Själv tar jag dosen med kalcium och magnesium när jag skall sova. så får jag en bättre sömn.

Efter mitt första dygn som var helt sanslöst med en huvudvärk som blev riktigt ilsken. (Jag hade den innan som en migränliknande värk, och när jag började med msmet så eskalerade den, samt att magen rensade sig ordentligt. )

Så har jag bara känt positiva effekter, lite piggare och det verkar som mina allergimediciner har lite bättre effekt. Trots att vi nu närmar oss högsäsong av pollen, och det är mer pollen i luften än innan jag började med msmet. Ögonen rinner inte och jag är inte lika tät i näsan. Jag har ätit mina allergimediciner ett tag, och effekten av dem skulle ha kommit innan om det enbart var de som verkade. Men i år ville liksom effekten inte komma riktigt.

Jag fortsätter med msmet och ser hur det blir under våren och sommaren.

Pagan
2013-05-01 22:24
#53

Läste att man kan bli piggare av MSM, är det så bra att ta innan nattinatti Ians? Hade ju hoppats just på piggelineffekten.

Har fått besked om att min brk finns på utlämningsstället så jag ska hämta den i morgon. Men funderade på om jag skulle börja till helgen, vill ju inte få värsta "utrensningen" på jobbet på fredag, eller dröjer det ett par dagar tror Ni?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

LottaO
2013-05-01 22:59
#54

Jag har inte reagerat alls i någon negativ riktning. "Bara" att jag inte har ätit någon medicin på en månad. Svårt att säga om jag hade gjort det annars, men nån gång brukar jag få göra det. Äter just nu två tsk per dag. Jag uppfattar det som det är just de Ians skriver. Ta morgon och eftermiddag, men inte för sent då man kan bli pigg.

Dansa kan man alltid göra!

Ians
2013-05-02 08:28
#55

Pagan, hur sent man kan ta det är ju lite individuellt. Själv tar jag min morgon dos efter natt jobb o somnar ändå, dock är jag piggare när jag vaknar.

Men de dagar då jag skall sova till natten, så tar jag min andra dos på eftermiddagen inte framåt kvällen. Så om man har normala tider så är väll tidig eftermiddag bra. Upplever att jag blivit piggare.

Att jag fick en så stark utrensning det första dygnet beror nog på att jag hade någon skit i kroppen innan jag började, som jag tänkte att jag skulle bli av med snabbare med msmet 😉Minns inte att jag fick det förra gången jag började med detta, däremot fick jag huvudvärk när jag ökade på för snabbt, men det är bara att backa tillbaka då och ta en mindre dos, OCH att dricka ordentligt! Så kroppen får hjälp med att spola ut det den vill göra sig av med.

Annons:
Pagan
2013-05-02 17:31
#56

Men det var ju bra det Lotta, att du sluppit andra mediciner menar jag.

ja, jag tar nog tidig eftermiddag jag också. Idag kom min burk hem och jag tog nyss en första dos på ett krm. Vågar nog inte ta mer i dag. Men ska ta varje morgon innan jobb och varje dag efter jobb och kanske våga mig på att öka lite successivt jag också.

Blev angenämt överraskad av att det inte smakade så illa. Iofs tog jag ett krm till ett helt glas vatten just i fall att.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ians
2013-05-02 17:35
#57

#56

Det är bara bra om du tar det med mycket vatten för utrensningens skull, gärna med lite c-vitamin som citronsaft i vattnet. då gör det ännu större nytta.

Känner också att det smakar mindre illa ju mer man blandar ut det.

Du får skriva lite vad som händer! Lycka till Pagan!

Pagan
2013-05-02 17:37
#58

Tack Ians och detsamma🙂Kommer så klart rapportera.

Ja just det, citron var det ja, ska tänka på det imorgon.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

LottaO
2013-05-02 22:45
#59

Knäppt är det. Äter arcoxia med ojämna mellanrum. Antiinflammatorisk medicin mot inflammationer i lederna. I morse kände jag att det behövdes igen. Känns inte som något större nederlag, men lite fånigt efter det jag skrev igår. Nu känns det bra igen! Får se vad armarna säger om morgondagen…

Dansa kan man alltid göra!

mayolica
2013-05-03 00:34
#60

Tack Ians, kul att vara med i  MSM gänget,det ska bli spännande 😉

jag har tagit kryddmått/dag. Har inte märkt av någonting alls hittills,varken pos eller neg… fast det har ju bara gått några dagar än.🤔

~ mayolica ~

Pagan
2013-05-03 20:00
#61

Jag kör stenhårt med Ingefära och/eller Gurkmeja mot ledernas värk Lotta. Funkar kanon.

Japp, nu har jag tagit ett krm två gånger idag, ingen fara med magras än , var lite orolig att det kunde ske. Kan kanske öka till en tsk under nästa vecka. Funderar även på att göra MSM vatten för utvärtes bruk. Smörja torr hud, Kan hjälpa mot torra ögon och nästäppa också. men jag vet inte hur länge det är brukbart som lösning, någon som har någon aning?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

LottaO
2013-05-03 21:32
#62

Hm… Jag äter nu msn och magnesium. Har Gurkmeja i kapslar och färsk ingefära. Kanske skulle testa det också. Kan det bli för bra? Gissar att magen säger ifrån i så fall…

Dansa kan man alltid göra!

Annons:
Pagan
2013-05-03 22:29
#63

Jag har haft himla besvär med mina knän rätt länge. Har någon form av förslitning tydligen och operation vill jag inte ha och hatar doktorer, men fick det  konstaterat av en läkare redan då jag var 31. Åt först glucosamin eller vad det hette, men det togs bort från hälsokosten en period då det inte var rätt klassning på det eller vad det nu var, det är ju ett par år sedan. När jag googlade engelska sajter fick jag tips om Gurkmeja, och köpte då stora burkar och det hjälpte jättebra. Gurkmeja är himla bra för många saker.

Numera har jag hittat ingefära på pillerburk och det fungerar det också. de är ju av samma släkte så de har samma egenskaper kan jag tro. 

Jag gör ett uppkok numera av både Gurkmeja och ingefära, hottar upp med chili, vitlök och svartpeppar, dricker shottar som smakar apa. Men ingen medicin e ju god. Man vänjer sig🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ians
2013-05-04 16:18
#64

MSM + glucosamin skall tydligen göra riktigt susen för led problem. MsMet gör att effekten från glucosamintet speedas upp. Tänkte pröva denna kombination själv faktiskt.

Annars får jag köra med Pagans dekokt, låter inte illa det heller. Då det säker är riktigt verksamt mot ständigt pågående inflammationer i kroppen. Har faktiskt ingredienserna hemma …..hm skall kanske pröva din dekokt Pagan!

Hur ofta dricker du detta? Kan man göra lite större kok , för ett par dagar och ha i kylen?

Ians
2013-05-04 16:54
#65

Eftersom jag har en juice press så pressade jag

morötter och färsk ingefära tillsatte Gurkmeja och svartpeppar samt chillipeppar. Rörde runt och drack!

Inte alls illa måste jag säga 🙂 vitlöksklyftan blandade jag i min råkostsallad och åt efteråt!

Detta får bli min "morgondrink" framöver. Tusen tack för tipset Pagan ❤️…även om jag inte kokar det så borde det göra susen!

Pagan
2013-05-04 20:23
#66

hahaha, vassego Ians. Jag kokar upp vatten, sedan lägger jag i kryddorna i det heta vattnet, där det få dra och ibland filtrerar med tesil eller kaffefilter, för det blir grumligt men det går lika bra ändå. Häller på glasburk in i kylen, den får skakas lite eftersom kryddorna sjunker till botten. Brukar göra en mix som håller i en vecka. Dricker ett par shottar om dagen. Extra bonus om man får det smarrigt också.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Hellas
2013-05-04 22:20
#67

Helt otroligt, jag läser inne i en Facebookgrupp idag om någonting som heter MSM och frågade vad det var.
Sedan går jag av en ren händelse in på AB och det första jag ser är en tråd om MSM.

Det måste vara en fingervisning om att jag bara ska beställa hem detta undergörande medel.

Tack för bra läsning i tråden, det känns som att jag har lite mer kött på benen nu.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Pagan
2013-05-04 23:40
#68

Gott Hellas, ja en annan har ju också nyss börjat få ett hum, men ska helt klart ge det en chans.🙂Undergörande ja, det är just den effekten jag är ute efter😃

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ians
2013-05-05 13:20
#69

Välkommen Hellas till MSM-gänget! ❤️

Själv har jag fått en bättre effekt av mina allergimediciner, ett tag var det så eländigt att jag trodde att jag skulle behöva gå och ta sprutor i år. Men det har blivit bättre sedan jag började med MSM.

Jag fortsätter och höjer dosen allt eftersom så får vi se vart vi hamnar. Just nu tar jag 2g/ dag nästa vecka är det dags att höja 1g till.

Annons:
LottaO
2013-05-05 16:11
#70

Hur mycket ungefär motsvarar det i ml?

Dansa kan man alltid göra!

Ians
2013-05-05 18:23
#71

1 krm = ca 1g

Hellas
2013-05-05 18:52
#72

Jag ska försöka få tag på MSM imorgon, de borde ha det på hälsokost…..eller i djuraffären 🤪.
Jag läste även att många fått en extra bra effekt då de kombinerat Glucosamin med MSM.

Lite oroad är jag dock över magen och nummer 2.
Jag har ju problem med att jag får springa på toa nästan direkt efter maten, dvs. det går rakt igenom……åh andra sidan, det kan nog inte bli sämre ☺️.

Läste förresten att en person borstat tänderna med MSM i flera år och har inte haft några bekymmer med sina tänder efter det.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

LottaO
2013-05-05 19:12
#73

Vi kanske ska ta det i en annan tråd, Hellas, men vad äter du? Potatis är min senaste hang-up när det gäller testa om magen blir bättre. Jag har ätit snålt med kolhdrater i 7 år. Potatis och mjöl får min mage att svullna och bubbla mer än annat. Och potatis är värst. Därför blir jag nyfiken på vad som skulle hända folk som har problem med magen att pröva att låta bli det en vecka eller så.

Dansa kan man alltid göra!

Hellas
2013-05-05 19:31
#74

#73 LCHF i ett år nu (ej diktatorisk), det är den varianten som fungerar bäst = kanske bara behöver gå 2-3 ggr /dag 😕

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Ians
2013-05-05 22:06
#75

#72 Hellas

MSM kan orsaka vissa problem med no2 i början, men beror på utrensningen isåfall inte att det generellt ger sämre mage. Tvärt om kroppen läker sig. Får du däremot stora problem med utrensningen så minska dosen och håll dig till ex 0.5 krm/ dag i en vecka öka sedan till denna dos X 2/dag och så ökar du ett halvt kryddmått i veckan. själv tar jag en morgon och en eftermiddags dos. Så det blir lite jämnfördelning över dygnet.

LottaO
2013-05-05 22:45
#76

#74 Låter bra i mina öron (kan man säga så om något man läser?) Med Lchf alltså, tufft med magen även om det tycks vara bättre.

Dansa kan man alltid göra!

Annons:
Hellas
2013-05-06 18:07
#77

Då var man MSM are, köpte en burk på djuraffären och har nu tagit min första hutt 1 krm blandat i en slurk vatten *inte gott*.
Håller tummarna över att magen håller 🤐

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

LottaO
2013-05-06 18:11
#78

Ta mer vatten! Jag kör 2,5 dl-glas till 1 tsk. Några droppar citron eller lime gör susen! Håller tummarna för magen!

Dansa kan man alltid göra!

abbis
2013-05-06 19:17
#79

Har skummat denna tråd..Värt att prova,helt klart!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Pagan
2013-05-06 20:52
#80

Japp Abbis. Jag körde ett krm första två dagarna men är uppe i 1 tsk 2 ggr dag nu. Smakar verkligen INTE gott, men förvånansvärt mer lättdrucket med ett par droppar från citronflaskan.

Försökte borsta tänderna med det i dag, om det smakar apa att svälja med vatten så var tandborstning sju resor värre. Kanske kan det räcka att bara gurgla.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

abbis
2013-05-06 22:52
#81

Är det skillnad på pulver och tabletter.Såg att tabletter kostade mindre!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Hellas
2013-05-06 23:10
#82

Man kan tydligen göra salva på MSM pulvret:

Uttrag ur text från sida:
http://www.mamut.net/komiform_nu/subdet34.htm

Eftersom MSM har den förmåga att den faktiskt kan tränga igenom det yttersta hudlagret och nå inflammerade områden i kroppen, så kan man använda MSM med gott resultat i salvor och krämer.
Du kan göra din egen MSM-salva genom att ta en salva som du brukar använda (tex en Aloe Vera) och till den addera MSM pulver och låta den smälta in i salvan.
Stöt pulvret i en mortel först, så att det blir ett finkornigt pulver. Blanda sen upp till en tredjedel MSM-pulver i två tredjedelar salva.
Gnid sedan in salvan på de partier som du har inflammation eller smärta i.
Genom att behandla dina besvär både med salva och genom att dricka MSM löst i vätska, så attackerar man problemet från två håll och chansen att man snabbt ska få hjälp ökar.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Ians
2013-05-07 13:56
#83

Abbis

Tabletter har ju tillsats medel i själva kapseln. Så kan man så är det bra att ta det så rent som möjligt. Dessutom kan man dosera mer fritt med pulvret, dvs minska yttepytte lite eller öka yttepytte lite efter behov, ex om man får jobbiga utrensnings symtom.  Ett halvt g hit eller dit kan göra stor skillnad.

Kapslarna är ju liksom färdig doserade. Om man där emot inte tycker att man får i sig msmet på annat sätt så är kapsel bättre än inget 😉

Annons:
Ians
2013-05-07 14:33
#84

Min frukost numer……

Smoothie

2-3 dl havre mjölk

frysta blåbär o hallon efter smak

1 banan för sötman 😉

1-2 msk hampaprotein

1-1.5 krm msm

1 msk nässlepulver

Mixa och njut! Man blir både mätt och får energi!

Lätt lagat och hinner man inte dricka allt så ta med dig resten eller alltihop i en burk och drick påvägen! 🙂 Lägger du till ordentligt med vatten också under förmiddagen, så står du dig fram till lunch på detta!

Och jag garanterar att msm smaken inte stör alls i denna "brygd"

Jane-Lyzell
2013-05-14 21:12
#85

Härligt tråd - jag provar med 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Pagan
2013-05-14 21:24
#86

Ja här har vi en hel del att berikas av. Tack Hellas, det där med salvor har jag funderat på.

Någon som vet hur mycket man ska blanda för att få "nästäppa" hjälp?

Ians tror jag ska kopiera din frukost, verkar rätt gott även för en frukostvägrare som jag.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Hellas
2013-05-14 22:06
#87

Då har jag ätit MSM i en veckas tid och peppar peppar, jag tycker faktiskt att jag känner mig piggare, om det har med placebo, försommarens intåg eller MSM vet jag förstås inte.
Jag har ökat dosen sakta så nu ligger jag på 2,5 krm x2 /dag.

Detta med salva:
Jag provade att lösa upp MSM i olja men det verkar som om det inte fungerar så kanske det egentligen är bäst att lösa upp det i vätska och tillverka en vattenbaserad kräm el. lotion om man nu vill göra det från grunden🤔. Jag ska testa i helgen om lusten faller på.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Pagan
2013-05-14 22:24
#88

Ja, man får ju testa sig fram. men kanske det löser sig direkt i salvan om den får stå lite varmare?

Jag får också säga att jag känner mig piggare, men vet ju inte heller om det är MSM eller att man haft en släng av vårtrötthet som gått över. jag ligger kvar på 1 tsk morgon och eftermiddag. Har ännu inte märkt av någon utrensningseffekt som jag var lite skraj för.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Hellas
2013-05-14 22:44
#89

Pagan, ja det kanske räcker med att värma på oljan eller salvan lite, det är ju värt att pröva.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Ians
2013-05-15 11:01
#90

Välkommen in i MSM-gänget Jane 😉

Hellas har du stött msm pulvret i en mortel innan? Då löser det sig tydligen bättre.

Sedan tror jag nog på en lotion, hellre än en olja, eftersom det löser sig bra i vatten, och en lotion innehåller lite mer av den varan.

Annons:
LottaO
2013-05-15 20:24
#91

Jättebra att blanda i aloe vera-gelly

Dansa kan man alltid göra!

Pagan
2013-05-15 20:30
#92

Löste det sig då utan problem Lotta? Köpte ett par tuber 100% i Thailand, kan ju vara kul att testa, vilka mått tror du?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ians
2013-05-16 02:07
#93

I aloe vera gelly bör det lösa sig perfekt det innehåller tillräcklig vätska o aloe veran gör att det går in djupare!

LottaO
2013-05-16 08:31
#94

Jag har inte varit så noga med att det löser sig. Jag tar lite aloe i handen, strör över lite msm och gojsar ihop. Det kan bli lite kristaller kvar på ytan, men jag har borstat bort dem sen. 

Men mortlar man och rör runt ordentligt borde det lösa sig!

Dansa kan man alltid göra!

Hellas
2013-05-16 18:13
#95

Jag kommer mortla lite i helgen, lösa upp pulvret i dest. vatten och antingen göra en gel eller lotion.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2013-05-16 18:47
#96

Är det normalt att känna sig som i en bubbla och bli jätte trött !?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Pagan
2013-05-16 19:38
#97

Jag tror att vi alla får lite olika effekt av MSM, och speciellt då i början Jane.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Jane-Lyzell
2013-05-16 20:31
#98

97 om det är så hur länge håller det på ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2013-05-16 21:14
#99

#98 Hur mycket tar du Jane?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2013-05-16 22:40
#100

99 som du ska en kvarts/halv kryddmått - 1 gong om dagen - men jag sa jag är känslig🤪

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2013-05-16 22:47
#101

#100 Bra, jag var rädd för att du dristat dig till att öka dosen för fort.

Det de säger är att det blir en utrensning som kan kännas ett tag, kanske du ska ta varannan dag?

Eller så är det den där bubblankänslan som du behöver just nu?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2013-05-16 22:52
#102

Har inte tid med bubblor just nu - så hoppar i morgon och ser om det blir bättre !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

penke
2013-05-16 23:44
#103

 ! trött o lite som i en bubbla har jag också känt mig sedan ett tag,
 det har jag iofs inte kopplat till msm ..
(tung i huvudet o .."orkeslös")
jag tar sedan ett tag en tsk pulver varje morgon, kanske ska testar att minska !

.. ¿ väl mycket utrensningar eller har de fastnat ? 😮

   penke

Ians
2013-05-17 08:06
#104

Om man tagit msm ett tag och blir trött så tror jag inte att det är det som är problemet Penke. Kan det vara pollen säsongen som spökar tex? Allt exploderade ju ute i naturen, efter en seg start på Våren.

Frågan jag måste ställa till dig och Jane är…..Dricker Du tillräckligt?

De som börjar med msm bör dricka mer, ca 2-2.5 liter vatten /dag då blir man både piggare o får mindre känningar av utrensningen!

Själv tar jag mitt msm med ca 5 dl vätska och dricker iaf 5 dl till på förmiddagen, på eftermiddagen tar jag en dos till och då med 5 dl vätska och minst 5 dl till innan kvällen…. annars blir jag också så där trött.

Man måste hjälpa kroppen att spola ut det den vill rensa ut, annars far det bara runt i systemet o man blir trött och får huvudvärk.

Annons:
abbis
2013-05-17 09:32
#105

Ska man dricka sååå mycket vatten..jag dricker inget annat än ett glas vatten till maten och en kopp kaffe till lunch..Har aldrig tillfört någon extra vätska mellan måltider . Vet att man säger att det är viktigt men jag har aldrig funderat på om jag gör fel.När jag nån gång är i varmare land än sverige kan jag dricka mer men då får jag problem med kisseriet istället..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

penke
2013-05-17 14:04
#106

Jaaa.. pollen kan det vara !
 jag tänker inte hela tanken själv, då jag inte har "röda ögon o näsa"
ergo, besvärsfri …

..hmm, möjligen borde jag dricka än mer +vätska.. rent vatten
(inte te, kaffe) ta ett glas vatten till kaffet/vinet ☺️
disciplin bara :)

tack för tankar

   penke

mayolica
2013-05-17 15:36
#107

vad är det för utrensningssymptom man får?  är lite osäker på vad som är vad ?mår inte så bra.

~ mayolica ~

Ians
2013-05-18 17:48
#108

#107

Hudutslag

Förvärrade symtom av sådant man gått o dragit med….

Magen kan komma igång ordentligt

Huvudvärk som någon har pressat en förliten betongkeps på huvudet på en 😉

Svettningar

Men det lättar om man dricker ordentligt, och har lite tålamod. Blir det riktigt illa så kan man behöva dra ner lite på dosen och vänta ut kroppen. Men orkar man se ljuset i tunneln så ger det sig ganska snart.

Dock är en så snäll utrensning som möjligt, bättre för kroppen.

Ians
2013-05-31 08:47
#109

Hur går det för er ?

Här har ni en som har fått sådan energi! Helt fantastiskt, känner mig glad o trivs med livet just nu.

Just nu tar jag 1 tsk varje "morgon" dvs ibland har jag morgon på eftermiddagen o ibland är det morgon när ni andra har morgon…lite beroende på om jag jobbar eller har jobbat.

Och jag känner att jag orkar hela natten utan att få dippar. Dessutom är jag inte trött som en sengångare när jag är påväg hem!

Allergin är bättre, sen kommer jag inte på fler saker som är bättre än….kanske lite mindre värk i leder o muskler….jo jag glömde min hud är riktigt riktigt bra numer! Detta på drygt 1 månad bara. Fortsätter friskt o ser om det blir fler fördelar 😉

Men så här långt räcker det gott, det också!

Hellas
2013-06-01 15:21
#110

Jag tar numera 1 tsk /dag och är urpiggelin så jag kommer absolut fortsätta för att se vad som händer på lite längre sikt.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Pagan
2013-06-01 19:52
#111

Jo jag kände mig piggare ett tag, men nu är jag inne i en trötthetssvacka igen som jag hoppas blir kortvarig. Kan vara att det är så jäkla mycket på jobbet just nu. Mycket övertid. Eller så har jag påverkats av pollen som jag ju egentligen inte är allergisk mot.

 Ligger kvar på 2 tsk/dag fast jag tar dem direkt på morgonen istället för uppdelat då jag hade svårt att somna en period och trodde det kunde bero på det. tycker jag är klart bättre i magen, dvs den sköter sig bättre. Har haft lustiga matsug, morötter och rödbetor!! Har jag väl aldrig varit sugen på förr, å nej jag är inte gravid.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
penke
2013-06-02 22:20
#112

.. en trötthetsvacka ..eller  mer energilös(?)
 vet inte om det beror på MSM…
 det är mycket annat "skit" också 😡

däremot, tycker jag det är mycket lättare att svälja ned i ett
större(!)glas, med varmt vatten, med lite citrondroppar
 jag ger mig och kroppen någon extra minut på morgonen  :)

   penke

Ians
2013-06-13 16:31
#113

Glömde ta mitt mas några dagar….😕

Ja ibland kan det vara bra att göra det, så vet man vad det gör, egentligen!

Speciellt de tillskott som har en smygande effekt, där man inte märker resultat på studs!

Så vad hände då?…..

Jo jag fick så ont i mina leder att jag knappt visste vart jag skulle ta vägen. Troligen har jag sakta vant mig vid att det gör mindre o mindre ont, och när smärtan återkom i sin fulla blom så fattar jag vilken värk jag gått runt med egentligen.

Min pollen allergi fick sig ett uppsving också, trots att jag fortsatt med tabletterna….jag har god hjälp av msmet med andra ord!

Så det är bara att återgå till mina rutiner o inte glömma att ta det! Redan efter 1-2 dagar känns värken bättre o allergin klingar av!

Pagan
2013-06-13 17:47
#114

Ja Ians, det är nog så att du vant dig vid att ha värk, inte klokt va`men så bra att du fann vad som felades och började med MSMet igen. 

Jag har kommit på att jag inte kan ta dubbla dosen på morgonen, det ger bättre effekt att ta det 2ggr dag. Fast jag får inte ta det för sent på eftermiddagen då, för då blir det svårt att somna.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ians
2013-06-13 18:46
#115

Ett tips är att blanda den andra dosen i en vatten flaska o ha med mig, så kommer man ihåg att ta den, innan klockan blir för mycket. Klockan blir lätt mycket innan man kommer hem på eftermiddagen etc

Pagan
2013-06-13 19:11
#116

Ingen dum idé Ians

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Hellas
2013-06-13 19:59
#117

Jag tycker i alla fall att MSM är toppen, jag tar det numera en gång om dagen men har funderat på om man skulle börja dela upp dosen på morgon/kväll.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Ians
2013-06-13 20:18
#118

Snarare morgon /eftermiddag Hellas. Risken är att du inte kan somna om du tar det för sent!

Lite beroende på hur man reagerar 😉 själv har jag legat vaken en hel natt för att jag tog det vid 18 tiden!

Annons:
Pagan
2013-06-13 21:02
#119

YES! Been there. Får inte tas efter 16 här, måste sova runt 22

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ians
2013-06-25 11:55
#120

Har börjat att ta mitt msm med aloe vera juice, som sägs speeda upp, upptaget av näringsämnen. Så nu får vi se vad som händer 😉

Pagan
2013-06-25 15:47
#121

Jaha, det kanske smakar lite godare också🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ians
2013-06-26 07:27
#122

Nja Pagan, jag dricker de var försig. Aloe Vera juicen är bara en dos på 30 ml så det är inte mycket att blanda ut msmet i.

Tänkte mer att juicen speedar upp verkningen av msmet. Vi får väl se jag kanske blir som en ny människa 😉intressant att se om det har någon effekt iaf. Konstigt nog finns inte Aloe Vera med msm i färdig blandning i Sverige, däremot finns den utomlands. Varför vet jag inte.

Aloe Veran ökar ju näringsupptaget så det kanske blir rena dundret 😃 inget för landet lagom mao!

Pagan
2013-06-26 17:13
#123

Jag ska också prova, har brustabletter med någon promille aloe i 😉det kanske hjälper

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Fjäril
2013-06-28 21:30
#124

En till MSM-medlem 🙂

En vän till mig rekommenderade det pga mitt enorma sögsug. Hon hade samma problem som jag, åt och åt godis (utan att gå upp i vikt - men hur bra mår insidan av det) men sedan hon börjat äta MSM så har hon känt en markant skillnad på sögsuget. Hon har också mindre besvär vid menstraution och hennes torra och nariga fötter/händer har läkt. Håret ska vi inte tala om, det växer som gräs 😃

Nu har jag börjat också, fick min sambo att göra det med (för hans torra och spruckna fötter 😮) så vi får väl se. Lite piggare är jag allt men godis äter jag ändå, mycket av vana antagligen. "Var det inte lite godis jag skulle ha också" 😛

Jag hörde/läste att man skulle använda det under 3 månader för att sedan ha ett uppehåll?

Sajtvärd på Övernaturligt

Thomas71
2013-06-28 23:16
#125

Hej… Är 42 årig kille..eller gubbe? Nåväl.. Har haft allergi/ eksem sen ca 5 års ålder.. Bara fått kortison och annat som bar verkat för stunden i bäst fall. Läste om msm. Började i måndags, gick dock ut för hårt pga missförstånd. Fick grym huvudvärk och illamående. Men kör nu ett krm per dag. Känner mig piggare och även lite bättre gällande pollen, såvida det inte lugnat sig. Ska bli intressant se resultat gällande övrigt. Har även testat utvärtes genom blanda med Kunzea kräm.. Känns bra! Skriv gärna ang eksem erfarenhet och msm! Glad sommar!

Annons:
Ians
2013-06-29 21:45
#126

Välkommen Fjäril och Thomas till msm gänget!

Thomas71
2013-06-29 22:12
#127

Tack! Har nu efter en vecka som sagt känts bra i huden och pigg. Dock har eksem blossat ut runt hals med viss klåda. Smörjer med Kuenza med lite msm i.. Tänker öka intag from måndag.. Thomas

Ians
2013-06-30 02:46
#128

Det kan bli mer aggressivt under utrensningen men bör ge med sig snart. Om du bara står ut och är lite tålmodig, drick lite extra också det påskyndar processen.

Fjäril
2013-07-04 21:20
#129

#126 - tack 🌺

Sajtvärd på Övernaturligt

Thomas71
2013-07-04 23:37
#130

#125 Hallå igen.. Har nu kört snart två veckor. Ökade dosen till en tesked per dag. Känns bra, pigg och bra "tryck" i kroppen vid träning. Dock har exemen brutit ut på allvar över stora delar av kroppen som jag haft/ har eksem sedan tidigare. Speciellt runt halsen och i ljumsk trakten. Jag blandar även MSM/ aloe Vera utvärtes. Jag märker att jag får bättre läkkött med detta men som sagt eksemen är lite halvjobbig nu. Speciellt nu när det är varmt ute och på nätterna=klåda. Ibland blir jag lite desperat och vill använda kortison igen men intalar mig att inte ta det då det är en process och avgiftning på gång i kroppen. Jag försöker dricka mycket men bör nog dricka ännu mer i sommarvärmen. Någon som har lite tips på vägen? Med vänlig hälsning, Thomas

Gahella
2013-07-05 10:27
#131

Här är en till som sällat sig till MSM-gänget 🙂

Har tänkt köpa detta medel i flera år och fick nu den pusch jag behövde då jag läste era fina erfarenheter av MSM.

Så tack alla för era delningar som inspirerade mig att äntligen ta det steget. Ser fram emot då även min kropp börjar mjukna i alla lederna

Ians
2013-07-05 12:24
#132

Välkommen Gahella till vårt MSM gäng 🌺 skriv gärna om Dina erfarenheter, framöver.

Annons:
Gahella
2013-07-05 14:17
#133

Tack Ians 🌺

Ja det gör jag gärna, får se det som en dagbok även för mig själv 🙂

Gahella
2013-07-24 18:11
#134

Då kan jag berätta att mina käk-knäppningar är nästan helt borta! Gud så skönt att bli av med dem!

Hellas
2013-07-25 00:41
#135

#130 skrivet av Thomas71 

Hejsan,
Prova att smörja dig med Rapsolja som anses lindra klåda nästan lika bra som kortison.

Citat från Sheenet (under Hudvård i den länkade sidan)
"I en svensk studie av raffinerad rapsolja fann man att den kan lindra klåda och hudirritationer nästan lika bra som kortison, antagligen på grund av den höga halten steroler; steroler från oljan är ännu bättre än kortison."

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

abbis
2013-08-05 13:16
#136

Nu är jag msm:are..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[Torahzen]
2013-08-05 13:31
#137

Jag med! Sedan en vecka tillbaka. Jag har känt av lite huvudvärk och lösa mage. Jag tar ett kryddmått och tänker gå upp till två kryddmått per dag inom kort.

Ians
2013-08-05 15:40
#138

Välkomna in i gänget Abbis och Torahzen ♥

[Torahzen]
2013-08-06 20:36
#139

Nu har jag tagit ett kryddmått per dag i en vecka. I natt vaknade jag kl 3 och var vaken 2 timmar. När jag vaknade hade jag en blåsa på vänster lillfinger, lite rodnad på två fingrar och på handen. Nu ikväll ser jag att rodnande på handen har blivit till små blåsor. Någon fler som varit med om detta?

I morse tog jag två kryddmått men jag hade blåsa innan dess. Bäst att ta 1 kryddmått igen. Jag har druckit extra vatten.

Annons:
tarotlasse
2013-08-06 22:30
#140

#63 

Pagan jag rekomenderar dig att hoppa över pillerburken med ingefära. 

Ingefära är ett suveränt naturläkemedel mot ledbesvär och helt naturligt. 

Men när du tar det som piller så finns det inget i tablett form som är rent från kemiska produkter. 

Det måste tillsättas en rad otäcka kemikalier för att tillverka en tablett oavsett det är ett naturläkemedel eller inte men de redovisas inte står bara bindnings medel tyvärr. 

Rekomenderar dig i stället att köpa färsk ingefära skiva fem skivor lägg det i en mugg och slå på kokande vatten låt det dra högst 5 minuter annars blir det väldigt starkt i smaken  och drick det som te. 

Blir både betydligt billigare och nyttigare en dessa piller för visst naturligt menpiller  behöver de kemiska substanserna för att bli ett piller.  Det  kommer vi inte i från Tyvärr.  

Färsk  Ingefära kan man hitta i de flesta livsmedels affärer i dag. 

Lasse

tarotlasse
2013-08-07 01:48
#141

Det finns inget bindningsmedel på markanden  i dag som är ett  naturligt preparat.

90% av naturläkemedlen skriver att bindningsmedlet är cellulosa och visst cellulosa är naturligt men ingen som redovisar att det det behövs tillsättas både svavelsyra och lut för att det ska fungera som bindnings medel.  

Övriga bindningsmedel på markanden är stearin eller parrafin och båda delarna behöver kemiska tillsatster för att fungera som bindnings medel.

Jag bor bredvid ett av det mest miljöförstörande kemiska  industrierna i Sverige och som närboende blir jag inbjuden då och då  på information om deras tillverkning och deras kemiska produktion och hur vi ska skydda oss vid en olycka

. För  8 år sedan drabbades denna industri av en olycka och vi fick utrymmas och blev evakauerade under 5 dagar 

De producerar bindnings medel för läkemedels och naturläkemedels industrin och det  finns inget annat en denna kemiska process för att tillverka preparat  som levereras i  pillerform. 

Så visst själva substansen är kanske naturlig men själav  pillret och bindningsmedlet är definitivt inte ett naturligt preparat.

Ett rent sorgligt faktum för finns inget annat att ersätta det med, 

Jag har ju själva arbetat som fototekniker och alla vet att denna kemi är extremt farlig jag visst själv vad jag gav mig in på när jag började arbeta med dessa kemiska procecceser för det har alltid fachinerats mig med kemi jag  har allid fachinerats av kemi.

När jag började tillverka E 6  kemin så visst vi att denna var extremt farlig att det  existerade totalt förbjudna och extremt kivshotande kemikalier o det stod vi och blanda i öpnna 10 liters plast dunkar. efter ett tag börja man dra ören åt sig för visade sig att flera preparat var svårt canser framkallande  oc h total förbjudna  cancer framkallande prepat så nu fick vi arbeta i drag skåp utan skydds mask.  En dag ja då var vi även aanvända skyddsmask. En dag så segnade jag ner på jobbet och det blev direkt remiss till arbetsmiljö kliniken. Det bad mig skicka in ingridienserna i vår produktion för att kolla vad jag för ämnen jag arbeta med. 

Jag körde dit med fem permar med ínnehåll av kemikalier. 

Men det nöjde sig inte med detta för det såg ju att dessa preparat innehåll så mycket mer preparat en vad som redovisades i dessa pärmar jag lämnat så slutade med att jag fick köra in en kombi bil full av över 20 st  pärmar och information om innehållet. Men varningstexten och infon på paketet var kanske på en A4 sid.  

Så ytterst lite som redovisas utåt när det gäller innehåll inom kemisk produktion.

Min läkare skakade bara på huvudet och sa att det var ett under att vi klarat så många år utan avlida o få svåra sjukdommar av dessa kemiska supstanser som en del var total förbjudna eftersom de var så extremt giftiga o inte gick ersätta med andra preparat och inte  visades direkt utåt i några inhålls förteckning så var många veckors jobb för yrkes medicin för att konstatera vad jag egentligen arbetade med för produkter och att en del var extremt farliga och min kollaps nerodde på en allergisk reaktion som hade kommig förr eller senare om cancern också dyker upp framöver är det ingen som förvnar ngn med dessa preparat som ej redovisades för en yrkes labaratoriumet frågade efter detta. 

Så visade att jag skadat lungorna så svårt att jag inte fick sätta min fot  med dessa foto kemikalier igen. 

SOm sagt vad det ärbara en liten bråkdel av innehållet som redovisas för oss som arbetar med det och ännu mindre för den enskilda konsumenten men tyvärr som det funkar i dag. 

Idag anvander man samma farliga kemi men den är innesluten i förpackningar redan från början så inget man kommer i ren kontakt med i dag som när jag arbetade med det.

Elpida
2013-08-07 08:43
#142

Var ifrån köper ni erat msm - märke.. billigast.. bäst??? Måste ju också testa detta med alla mina tarm- och ledbesvär!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Elpida
2013-08-08 11:51
#143

Hallåååå, är det ingen som beställer längre… har ni alla slutat?🤔

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[Torahzen]
2013-08-08 12:32
#144

Jag köpte min 500 g MSM på Bodystore:

http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/msm-lignisul

Ians
2013-08-08 13:22
#145

Oops läste detta på mobilen o kunde inte länka där…….sen glömde jag av det förlååååååt Elpida! 😞

Jag köpte 800 gr för 309 kronor med frakt på www.higtechscandinavia.se

Elpida
2013-08-08 15:04
#146

Hahaha, det är lugnt!😃Tack för tipsen!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
Hellas
2013-08-08 19:54
#147

#146 Elpida, jag köper mitt i djuraffären, mycket billigare men exakt samma pulver :)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

penke
2013-08-08 22:16
#148

http://www.svensktkosttillskott.se/produkter/msm_pulver_3-pack

3 ggr 400gram pulver för 499:-
eller en 400gram a´ 199
 +29 SEK i frakt/porto

jag har hört om djuraffärer, att de ska vara billigare..
det verkar inte stämma jämt 😮

men, Ians ligger bättre i pris
 ska kika vad de hade där i Borlänge, mer att sälja
dags att beställa MSM för mig igen,iafla

   penke

Pagan
2013-08-14 22:48
#149

Elpida kopierar från #45😃

Nu har jag beställt via http://www.hightechscandinavia.se/ säger sig ha sveriges bästa priser, frakt 29:- beställde en 800gr. brk. Ska bli intressant.

Kör en tsk dag på morgonen.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

penke
2013-08-15 08:45
#150

Jag har haft slut ett tag, så jag beställde förra veckan från hightechscaninavia, kom igår efter lite Schenker-strul
 så jag startade "för en stund sedan"
..lite kornigare än jag minns (!)

fyllde på med korn/vetegräs i leveransen, så jag kom över 500:- och fick med mig en "gåva", kolliodal silver ..?  vattenrening ?????
 ..läste på nätet att det verkar rena ..folk med *skratt*
 den blir spännande.

   penke

Elpida
2013-08-15 09:04
#151

Har skickat efter nu, det ska bli spännande att se om det blir någon förändring!🙂

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

abbis
2013-08-15 22:04
#152

På den 1,5 vecka jag ätit intro dosen så har min rocacea lugnat sig betydligt..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
2013-08-16 07:45
#153

Härligt Abbis! 🌺

Annons:
Elpida
2013-08-22 21:42
#154

Någon som har IBS-mage och äter MSM?

Jag har rejält ont av IBS:en efter att ha börjat med msm.et. Tarmarna har kommit igång - och det var jag ju förberedd på - men att jag skulle få så ont och att det skulle påverka refluxen så mycket visste jag inte. Jag har alltså en magmun som alltid står öppen och tar medicin varje dag för att "lägga på ett lock". Hela magen och magmunnen värker, är uppblåst som fanken, inte bästa jobbförutsättningarna om jag säger så…

Någon som upplevt detta? Lättar det eller ska jag dra ner till varannan dag? Jag tar nu en knapp knivsudd på morgonen.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Pagan
2013-08-22 21:53
#155

Har du börjat och fortsatt med en knivsudd? Eller har du gått på för hårt och sedan minskat?

Ser att du beställde den 15:onde, hur länge har du ätit?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Elpida
2013-08-23 11:31
#156

Pagan, jag började inte förrän i måndags och jag har bara tagit en knivsudd hela veckan, 1ggn på morgonen. Idag hoppade jag över för jag orkar inte riktigt fokusera på jobbet annars. Har lite extra värk i kroppen just nu dessutom.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

abbis
2013-08-23 11:55
#157

inga problem med magen här 🙂….

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
2013-08-23 18:09
#158

Jag har inte heller problem med magen….men ta var annan dag om det blir så besvärligt Elpida. Kanske komplettera med Aloe vera juice under en period.

Pagan
2013-08-23 21:05
#159

Jag hoppas att någon annan med Elpidas problematik ger sig till känna och berättar om sina erfarenheter kring msm och IBS för jag blir lite orolig här. Men bra att du startar med låg dos Elpida.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Gahella
2013-08-23 22:05
#160

Elpida, ja tycker också att du ska dra ner lite på dosen och kanske börja med glutamine som är bra för skadad tarm och även för snabbare läkning.

Annons:
Elpida
2013-08-24 16:57
#161

Skam den som ger sig. Idag tog jag liiiiite mindre dos och peppar, peppar har det funkat bättre, är inte lika utslagen. Jag fortsätter med varannan dag ett tag framöver och försöker öka efter hand det känns ok! Jag märker ju att det sker en utrensning, och huvudvärken är ju där. Huden i ansiktet har försämrats men det ser jag som ett tecken på utrensning det oxå!

#160 Gahella, jag har veg. glucosamine - är det liknande typ? Har inte ätit det på ett tag men kanske ska komplettera med det!

Tack snälla för svaren!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Gahella
2013-08-24 18:18
#162

Va skönt Elpida!

Nej L-Glutamine är en aminosyra som är bra på att läka läckande tarm bland annat.

Elpida
2013-08-26 08:59
#163

#162 Ahaaa, då ska jag läsa på om det. Tack för tipset!🙂

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

abbis
2013-08-26 09:08
#164

Nu har rocacean exploderat på näsan … Ändå har jag ökat dosen lite.. ska jag ta mer el minska..ni som vet

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
2013-08-26 20:52
#165

Lite beroende på hur mycket du tar abbis. Dricker du tillräckligt för att utrensningen skall gå smidigare? Stress påverkar ju tydligen skoven. Och en sista fråga. ..står du ut? För om du gör det så kör på och drick ordentligt så kommer det att ge sig snart!

abbis
2013-08-26 22:14
#166

Okey..erkänner att jag är dålig på vätska..har alltid varit kommer alltid vara om jag inte skärper mig..Dricker inget vatten alls om inte sambon förser mig..Dricker en kopp kaffe/dag. Tar 1,25tesked av msm:et/dag nu.

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
2013-08-27 08:55
#167

Skulle rekommendera ca 2-3 liter vatten / dag för att underlätta utrensningen. Bäst är att hälla upp vatten i en kanna eller flaska och om man vill ha en skiva citron eller något i som gör det lättare att få ner….. så dricker man under dagen och när dagen är slut så skall man ha druckit ur det som finns i kannan och ev lite till.

Dricker man lite måste man disciplinera sig helt enkelt!

Annons:
abbis
2013-08-27 09:24
#168

Känns som om det kommer bli mycket toabesök av detta..🙂..är man inkontinent så måste toan vara när hela tiden..😃

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
2013-08-27 09:34
#169

Tricket är att ha en jämn tillförsel och inte dricka ohejdat emellanåt bara…då sprider sig toabesöken över dagen 😉 samt att kroppen tillgodogör sig vätskan på ett annat sätt än om man dricker 1 liter på en kort stund.

Elpida
2013-08-29 09:15
#170

Uppdatering!

Magen tjorvar fortfarande och är både spänd och öm rejält emellanåt. MEN… jag körde mitt balancepass igår och kunde sitta lite längre i cowpose!! Det gjorde knappt ont i knäna alls. 🙂Dessutom är jag inte lika stel och ont i kroppen på morgnarna!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Mooniq
2013-08-29 20:21
#171

Jag har ätit MSM sen i maj -nu 3 månader. Boostar kroppen med 3 tsk/dag och mår otroligt bra! Kör helnyponpulver för c-vitamin-intag och har i dagarna även börjat med Chaga-te (sprängticka).

Jag har inget knak i tår/fötter/knän längre

Len, mjuk hud, behöver inte smörja mig längre. gjorde det morgon/kväll tidigare

Har fått finare "yngre" händer, behöver inte smörja dem efter jag diskat. har smörjt händerna senaste 20 åren.

Har fått tv-reklam-fötter. Helt mjuk, len hud, inga valkar, har tidigare alltid fått smörja och slipa fötterna. Har alltid haft iskalla fötter/händer. har för första gången upplevt fotsvett.. 😐

Mina lår har format om och mina celluliter är nästan helt borta. MSM ökar cirkulationen i huden. Celluliter uppstår pga dålig cirkulation i huden. Jag är supernöjd.

Jag har fått mer kroppshår på armar/ben/käklinje och panna. jag väntar på att huvudhåret ska bli lite tjockare, då jag har stress-syndrom sen 20-års åldern med håravfall i cykler..tyvärr. Detta var orsaken till att jag började äta MSM. 

Körde hem från jobbet sent igår kväll. Mörkt ute- och blev inte längre bländad av mötande trafik.. har sista 2 åren tyckt att det är lite jobbigt att köra i mörker och vill alltid ha extemt ren framruta. igår upplevde jag ingen stickande känsla i ögonen alls. 🙂

Jag är mjuk i alla muskler, skuttar ur sängen på morgonen. Tidigare stapplade jag de 2-3 första minuterna - stel ända upp i nacken.

Jag har satt personbästa på mina promenader 9 gånger under sommaren. har app i mobilen som reggar.. har ett nytt driv i steget jag aldrig haft tidigare.

jag har alltid haft ont av sommarvärmen och hållt mig i skuggan. I år har jag solat för första gången på över 20 år. Kroppen har inte svullnat, vilket den alltid gör annars, värst är fötter och händer - denna sommaren - ingenting!!

Jag är impad! 47 år och känner mig som 20 igen. Börjat spela hög musik i bilen och har blivit sällskapssjuk. Den största ensamvargen har blivit sällskapssjuk… mina vänner står med tappad haka och de säger att jag blivit så mycket piggare och gladare.. 😃

Med blicken i backspegeln så börjar jag undra om jag varit utbränd de sista 10 åren……

Jag kommer att fortsätta med MSM och boosta fram till nov, sen blir det normaldos 1 tsk/dag.

Ska bli spännande o se vad chaga-teet tillför…

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Elpida
2013-08-29 21:14
#172

Mooniq, så underbart det låter!!! Det ger verkligen hopp om verkan!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[Torahzen]
2013-08-29 21:15
#173

Härligt Mooniq!

Pagan
2013-08-30 20:26
#174

Ja det var ju himla rolig läsning Mooniq❤️Gud vad härligt. Hm sådan effekt har det inte haft på mig än, men har å andra sidan inte boostat så som du. Men nu blir jag ju klart sugen, tre tsk per dag får det bli ett tag nu då. Får nog beställa en ny burk😃

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
abbis
2013-08-30 20:28
#175

Jag klarar knappt att få i mig 1tsk..Så äckligt..

Någon som vet om man kan kombinera detta med penicillin..?

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Mooniq
2013-08-30 20:34
#176

#175 abbis

jag kör en smoothie och så smakar det inte så äckligt.

halvtinade bär eller ½ banan, nån typ av mejeri om du dricker det, jag gör inte det så jag har 1 msk jordnötssmör och vatten.Mixar. Smakar gott.

Organiskt svavel är ett kroppseget ämne så det ska inte vara några problem tillsammans med penicillin.

organiskt svavel finns i kött, fisk, fågel och grönsaker men förstörs när vi tillagar det.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Ians
2013-08-31 17:48
#177

Kör också med msm i en smoothie….då försvinner det mesta av den äckliga smaken!

Håller med föregående talare att det inte borde vara några problem att ta msm, även om man äter penicillin. Snarare tvärtom det borde speeda upp verkningen av antibiotikan, så den tar bättre.

Skall ta o köra en högre dos lite längre, vågade mig bara på en vecka med 3 tsk…..men jag borde nog varit mer uthållig, för inte såg jag någon effekt på den tiden. Men ska modigt ta och öka på o köra max dos ett längre tag, för att se om det ger effekt på de återkommande besvären med bihålor etc

Ska försöka få tag i en nässpray flaska också o även spraya för bättre effekt lokalt i bihålorna.

Här skall boostas inför höstens förkylningar!

Pagan
2013-08-31 17:52
#178

Ians när du funnit en sådan flaska, så tala om var du fann den.

Edit

Kollade på den sajt jag beställde min burk och fann att de hade sprayflaskor där, både munsprej och nässpray o lite annat.

15:- är ju taget!

http://www.hightechscandinavia.se/index.php

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ians
2013-08-31 18:18
#179

De har sådana på http://www.hightechscandinavia.se/ 15 kr /st 😉

Pagan
2013-08-31 18:20
#180

ja din sengångare, jag vet😃

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Mooniq
2013-09-01 09:09
#181

Jag har tittat på gamla kort på mig själv. Som 4-åring har jag fint blankt rakt hår och som 17-åring, livlöst, tunt, frissigt och matt hår. Jag börjar fundera på om jag har haft problem i hela mitt liv med att att ta till mig näring i maten, Kanske är det detta som gör att jag upplever såna enorma förändringar.. ju mer jag funderar ju mer rätt tror jag att det är. Jag har IBS (problem med mage/tarm) som försvann när jag la om till lchf för snart 6 år sen. 

Jag tror även att jag har haft överproduktion på Candidasvamp i tarmen och Candida äter först, så kroppen får problem med att dra till sig näringen. Sen 2 år äter jag kallpressat kokosfett i maten- kokosfettet är bra på att mota bort Candida. Så under mina 6 år på lchf så har jag varit lite bättre, men de 3 sista månaderna med MSM är som en skjuts ut i rymden både fysiskt och psykiskt..

ska bli roligt att se om ett år om kvalitén på håret har ändrat sig till det bättre, jag hoppas det.🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Gahella
2013-09-01 19:46
#182

Jag vill också tacka dig Mooniq för inspirationen. Upplever även jag att jag känner mig lite mjukare i mina leder.

Mooniq
2013-09-01 19:49
#183

#182 Gahella -Tack, och vad bra att du upplever att dina leder är mjukare. ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Elpida
2013-09-02 12:09
#184

Jag lägger ner det här nu. Får så ont i magen varje gång att det värker ut i ryggen😭. Ska se om dottern vill testa som oxå har problem med lederna eller om jag kan sälja burken. 😮

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Mooniq
2013-09-02 12:20
#185

Elpida - trist att du får ont i magen. Hur mycket tar du per dag? Första personen som skriver om värk av MSM, men bra för mig att veta om jag tipsar mina vänner.

Om du säljer burken så återkom, vilket märke - är det pulver eller kapslar? 

🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

penke
2013-09-02 16:04
#186

..att det "gör ont&kör ordentligt i magen"
 har jag hört o läst om, av de som ökar dosen för fort ..
Oftast av "förstagångare", för ivrig..**ambiösa

**Jag blir nyfiken på att göra en boast, ta 2-3 tsk under en tid ..
 ( ? hur många kalorier inehåller det, om jag samtidigt gör en 5:2 ? 😃)

   penke

Ians
2013-09-02 16:31
#187

Det lät jobbigt Elpida, att det onda inte ger med sig! Men man måste konstatera att Allt inte passar alla, och ge sig när det bara blir jobbigt!

Mrjag
2013-09-03 10:53
#188

Jag brukar använda cal-mag.

Annons:
Elpida
2013-09-03 21:13
#189

#185,#186 Jag har kört en knivsudd hela tiden och drog ner det till varannan dag dessutom så jag har inte "kört på" utan startat med en uns..😕

#187 Ja just nu funkar det iaf inte. Får se om jag vågar testa lite längre fram igen. Märket på burken är High Tech Sccandinavia. ❤️

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Hellas
2013-09-04 22:06
#190

För min del märker jag ingen direkt skillnad på min fysiska kropp, däremot så är det en markant skillnad gällande behov av sömn.
Jag behöver inte lika mycket sömn och är så mycket piggare min vakna tid på dygnet. Det jag får vara noga med att inte äta MSM efter lunchtid om jag  inte vill ha en vaken natt.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Torahzen]
2013-10-09 20:57
#191

Halloj alla MSM:are!

Jag är nu uppe i 3 tsk /dag. Jag är lite yr ibland så det kanske är lite mycket. Kanske inte ska ta rågade skedar…

Jag har lenare hy i ansiktet. Jag tycker att mitt hull på stuss, midja och lår luckras upp och försvinner så jag är lite smalare. Jag vet inte om jag gått ner i vikt då jag inte har en våg. 

Jag behöver inte lika mycket sömn, så jag sover mer "normalt" nu. Jag kunde sova nästan hur mycket som helst förut.

Hur går det för er?

Mooniq
2013-10-09 21:59
#192

.. bara fint här. 😃 kör 3 rågade tsk/dag och stortrivs. Piggare, slätare, mjukare hud, mjuk i muskler o leder. Väntar på att håret på huvudet ska växa till sig.. lär få vänta ytterligare ett halvår innan jag kan se resultat på mitt tunna, matta, frissiga, hår…

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Gahella
2013-10-10 22:51
#193

Kul när det går framåt 🙂Mjukare hud har jag också fått, nu väntar jag på mjukare leder

Mooniq, har du provat att ha kokosfett som inpackning? Jag har fått jättemjukt hår nu när jag börjat med det. Jag brukar efter jag tvättat håret låta det torka, sedan smörjer jag in hårbotten och topparna med det. Och det blir inte flottigt om du tar lite för håret suger upp det ganska omgående

abbis
2013-10-11 09:30
#194

Någon som provat msm i tablett form ? Vilken sort är bäst i så fall?

Min rocacea lugnar ner sig av msm:et betydligt .Det är den enda effekten jag ser..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Mooniq
2013-10-11 09:39
#195

www.greatlife.se har kapslar med msm och dom är bra men lite dyra. Det var de första jag provade innan jag gick över till pulverform.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
[Starman]
2013-10-11 09:39
#196

Mitt tips är att om ni nu "måste" (ni måste inte, det är bara att ni fått för er att det är livsnödvändigt…) äta detta tillskott, så köp det inte från nätet. På nätet lurar många oseriösa aktörer, och många av de tillskott som säljs är fyllda med extremt olämpliga substanser.

Och blir ni konstiga i magen och får försämrad hud av att äta det, så är ju det snarare en fingervisning om att ni ska lägga ned, än att saker håller på "och ordna upp sig". Det är helt skev logik att tro att någonting håller på att "ordna upp sig och rensas ut" när det egentligen ligger till så att tillskottet har gjort magar oroliga och givit sämre hud. Sluta äta saker som gör era magar oroliga och som förändrar er hud! 😮

Att magen trilskas och att ni känner er yra av att äta detta tillskott borde vara nog för att era varningsklockor ska börja ljuda. De borde även börja ljuda efter att ni läst på och upptäckt att MSM används som industriellt lösningsmedel. Men tydligen inte, eftersom ni valt att lyssna på försäljare istället för att sätta er in i vad ämnet egentligen är.

Äter ni en varierad kost så kan ni omöjligt lida av svavelbrist.

Sluta äta detta, ni har ingen som helst aning om vad det kan ha för konsekvenser att äta svavel. Det är inte ett traditionellt använt tillskott och vi vet inte långtidsverkningarna.

Elpida; du säger att det blev bättre när du tog en mindre dos. Gissa varför. Prova att sluta upp med denna onödiga självmedicinering istället för att öka doserna, så kommer du förmodligen se en ännu större förbättring. Att magen blir orolig och din hud förändras är varningssignaler, och inte signal om "förbättring". Sluta innan det är för sent.

Edit: Såg att Elpida har slutat med detta tillskott. Tack o lov! :) Hoppas ni andra som är yra och dåliga i magen gör kopplingen och slutar upp med denna "självmedicinering". Ni behöver inte äta svavel om ni äter en varierad kost.

Mooniq
2013-10-11 09:55
#197

#196  Starman

Ja det finns många meningslösa tillskott, speciellt de kemiska fabrikstillverkade.

Jag känner ENORM skillnad med MSM - något jag inte själv trodde var möjligt. Jag är enormt kritisk, då jag är en tjej som går på LCHF och äter så naturligt som möjligt med bra råvaror och så lite E-ämnen som möjligt. Jag är en person som kritiskt granskar och letar info - både positivt och negativt innan jag tar nästa steg.

Om du skrollar upp en bit så ser du mina förbättringar som jag skrivit ner. Min mamma är bättre i leder - hon har mild artros. Min brors flickvän är av med värken och stela leder + några till i min bekantskapskrest som känner positiva egenskaper - jag har inte planterat dessa känslor hos dem utan uppmanat dem allihop att vara kritiska.

Sen är vi alla olika och vi reagerar olika på saker/mat/livsmedel/tillskott.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[Starman]
2013-10-11 09:58
#198

#197

Absolut. Alla tillskott är fabrikstillverkade, och alla innehåller de kemikalier. Och alla är de helt onödiga att ta om man kan äta en varierad kost.

Jag utökade min kritik. Visste du att MSM används som industriellt lösningsmedel? Kan förklara varför människor upplever yrsel och dålig mage…

Gahella
2013-10-11 10:17
#199

Mooniq glömde säga att frissigt hår kan bero på sköldkörtelbesvär, så det är ett tips du kan kolla upp om du känner för det.

Mooniq
2013-10-11 12:49
#200

Starman - ge mig underlag - visa mig länkar.

Gahella - mitt hår blir sakta bättre och under det här halvåret jag ätit MSM har håret fått mycket bättre kvalite - det tar dock tid innan nytt hår växer ut, då jag är tunnhårig. Jag ser på hela kroppen att kroppshåren blivit fler - om än tunna o färglösa så kommer dom att växa till dom oxå. och det ser jag som en stoooor framgång. Har inget fel på sköldkörteln.🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

abbis
2013-10-11 13:53
#201

Det är mycket som är farligt

Röka

dricka alkohol

knarka

äta chips,godis och annat skit.

sitta still för mycket

flyga

bilåkningl

så lås in er och släng bort nyckeln . .

🙂

Jag kom oxå på en annan grej med msm ..Stelheten i mina leder är nästan helt borta..och ögonfransarna har blivit längre o tätare….

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Gahella
2013-10-11 14:07
#202

Va bra Mooniq, det gläder mig att höra hur du och andra inkl. mig själv blivit så mycket bättre med msm 🙂

Japp, vi har vår egen fria vilja att söka på nytt och på nytt ända tills vi hittar det som hjälper oss bli friska! Guskelov&tack 🙂

Annons:
[Starman]
2013-10-11 14:26
#203

#202

Och om något går snett finns ju alltid den skattefinansierade sjukvården som skyddsnät att falla tillbaka i…

Gahella
2013-10-11 14:43
#204

#203, jag ska svara dig för en gång skull.

Hade jag inte gått den alternativa vägen hade jag varit ett vrak idag och kostat sjukvården och samhället en förmögenhet.

OCH jag har alltid betalt från egen ficka dessa alternativ

Och en sak till, har lärt mig genom mig själv och andra att det man inte förstår har livet en förmåga att se till att man hamnar i för att få vissa insikter och bli lite ödmjuk på vägen. Så kanske du inte ska vara så kaxig?

Men har respekt för att du kör på i ditt race, och hoppas du en dag visar andra samma respekt  🙂

Mooniq
2013-10-11 15:51
#205

#203 starman

Jag har inte haft en enda sjukskriven minut från jobbet de sista 12 åren! Har du?

Under mitt liv har jag fått vara relativt frisk, tack o lov. Jag är 47 år.

Jag har haft svår IBS sen tidig tonår, men ändå kämpat mig igenom vardagen, ibland med fruktansvärda smärtor. Nu sen 6 år tillbaka äter jag LCHF och är kärnfrisk - på 6 år har jag haft en lätt förkylning.

Jag antar att du inte röker, du dricker inte varken kaffe eller vitt, grönt eller svart te, du dricker inte heller energidrycker - och antagligen inte alkohol heller - för du har väl läst om koffein, nikotin och alkohol - DET är riktigt farliga grejer det.

Har du inte läst om koffein så googla koffein blodsockernivå, så får du upp lite läsbart. koffein stressar binjurarna och kroppen i övrigt, hade vi hittat kaffeplantan idag så hade det aldrig blivit klassat som livsmedel.

Jag väntar på länkar angående MSM - du har nog läst om DMSO - som man kan utvinna MSM från, en helt annan sak.

Sen är vi inte dummare än att om vi märker att något vi äter/dricker inte funkar för just mig så låter man ju bli, eller hur?? Skulle jag inte fått alla mina förbättringar så skulle jag såklart sluta med MSM. Men jag har fått enorma förbättringar, alltså fortsätter jag.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Gahella
2013-10-11 17:04
#206

Vi tar verkligen ansvar för vår egen hälsa, det är uppenbart kan jag tycka 😮

Minns inte sist när jag satt på en vårdcentral eller i något väntrum som har med den typen av "vård" att göra. Idag har jag lärt känna min kropp så pass bra och skaffat mig massor av kunskap för att stärka den när den behöver, och genom det slipper de åtminstone en till i deras överfyllda väntrum

Ians
2013-10-11 18:45
#207

Så då har vi rett ut det Starman.

Så återgår vi att diskutera msm i den anda som vi haft innan i tråden.

silversol35
2013-10-20 17:57
#208

Har börjat med MSM sedan några dagar. Fick hemsk huvdvärk första dagen, tänkte att jag kanske dragit på för mycket, men sedan dess ingen huvudvärk. Inga andra symtom heller. Möjligen har jag mindre ont i kroppen, men det är svårt att säga.

HUr lång tid ska det gå innan man får ngn effekt?

Mooniq
2013-10-20 19:27
#209

#208 - lite olika för olika personer.. jag upplevde det första förbättringarna efter ca 10 dagar - då knak i fötter, tår och knän försvann när jag gick ur sängen på morgonen.. Några dagar senare upplevde jag ingen stelhet alls i kroppen på morgonen och sen har det rullat på.. om du skrollar upp en bit så har jag skrivit ner mina förbättringar..

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
silversol35
2013-10-20 21:48
#210

#209 Tack för svar, då får jag vänta lite. Har läst hela tråden tidigare.

abbis
2013-11-03 12:29
#211

Någon som testat pulver resp tabletter och känt någon skillnad?

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Pagan
2013-11-03 13:49
#212

nope, kör pulver

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ians
2013-11-04 17:15
#213

#212 Samma här!

Mooniq
2013-11-04 17:17
#214

#211 jag började med tabletter som jag köpte på greatlife.se - helt ok men dyra.

sen köpte jag Ion Silver Alavis (för djur men samma sak som Lignisul) 1 kg spann för 495 kr på bodystore.se och den är jag nöjd med.. jag är inne på min andra spann nu. Visserligen smakar det lite beskt/bittert men jag har inte ont av smaken. kör 3 tsk/dag.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

fitnesslady
2014-02-11 16:18
#215

Hej! Jag äter oxå msm och har gjort det 3 veckor! I början märkte jag inte av mycket men när jag kom upp till 1 tsk så började jag må jättedåligt! Fick bla värmekänsla i ansiktet, som att det hettade hela tiden! Oerhört trött, illamående, lite svullen, svettningar, ökat sug på onyttig mat, humörsvängningar och influensa symtom, samt kass i magen! Har idag gått ner till 2 kryddmått istället och känner fortfarande av symtomen, men de är bättre! Har hinkat i mig mycket vatten också! Jag äter oxå mycket mediciner! Bla adhd mediciner och de här dagarna har det känts som att medicinen inte har fungerat! Mitt minne har även försämrats! Kan detta vara utrensningssymtom? Jag har ätit väldigt mycket mediciner i mitt liv och funderar på om det kan göra att man drabbas hårdare? Undrar också om nån vet om msm kan påverka effekten av mina nuvarande mediciner?

tolvan
2014-05-12 10:23
#216

Hejsan här är en till som börja med MSM ..skulle vara skoj med en uppdatering från er andra som har hållit på nu ett tag sedan 2013 …Hur mår ni idag.

Jag började för 3 veckor sedan och hoppas att jag blir bättre från värken jag har i mina leder och en inflammation i min hälsena.

Annons:
Gahella
2014-05-12 17:12
#217

Jag tog den i flera månader men märkte ingen skillnad tyvärr.

Och så finns det delade meningar om att ta den om man har problem med sköldkörteln. Kommer inte ihåg nu var det var, men på något sätt hindrade msm ett viktigt ämne eller hormon att tas upp av kroppen

[Torahzen]
2014-05-12 20:56
#218

Jag har tagit MSM under några månader i vintras. Jag brukar ta tillskott i perioder. Jag kände att jag låg nog lite för högt i dos då det tar på levern med utrensningen. Förutom smaken så kände jag inte så mycket. För att verkligen märka resultat hade jag nog behövt hålla på längre och kanske mätt något värde före och efter.

tolvan
2014-05-12 21:37
#219

Jag har ju läst om den innan jag började men självklart så skulle jag ha varit mer kritisk innan jag kilade iväg och köpte …..men den verkade ju vara så magisk men kanske bara det borde ju ha fått mig att tänka till där.

Tron kan ju försätta berg sägs det ju :)

Men placebo effekter är ju aldrig långvariga

Gahella
2014-05-12 21:47
#220

För vissa har den ju varit väldigt bra. Och den var ju värd att testa, tycker jag

Ians
2014-05-13 08:36
#221

Av och till kör jag med MSM och de perioder då jag är duktig och tar det varje dag, känner jag att jag mår bättre i lederna bla. så det har absolut effekt!

Läste någon som höll styr på fästingar, på sina katter med MSM, man tar då 1 msk msm till en liter vatten och sprayar på katten/ hunden varje dag. Det är ju inte giftigt om de slickar i sig det heller.

MSM kan även användas att borsta tänderna med, för dem som känner sig skeptisk till vanlig tandkräm med fluor, och andra konstiga tillsatser.

abbis
2014-05-13 09:14
#222

Jag har effekt och det märker jag när jag gör uppehåll..Äter detta tillsammans med glukosine för min artros..Tar 2 teskedar / dag.

Stelheten i lederna försvinner till viss del och så pass mycket att jag märker stor skillnad .

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Mooniq
2014-05-13 20:20
#223

Jag började med MSM förra året i maj och har ätit 1 msk/dag. Upplever stora förbättringar med min hud som är mjukare och smidigare, hårväxten är bättre på huvudet - och även bättre/återkommer på resten av kroppen då jag lider av stresssyndrom som yttrar sig som håravfall.

Fötterna är mjuka och jag har inte längre sprickor eller hårda hudområden.

jag slipper min gräsallergi, nyser/snyter mig inte längre om jag klipper gräset.

Sen 2 veckor har jag startat med glucosamin så nu har jag bestämt mig för att köra en vecka MSM och en vecka glukosamine (1 tsk/dag).

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
tolvan
2014-05-14 12:15
#224

Det var upplyftande att se det ni skrivit😃 Så då har jag inte kastat pengarna i sjön och kan lugnt fortsätta med mitt pulver och invänta en förbättring av mina leder och ömma hälsenor :)

tinajosefsson
2015-05-19 19:49
#225

Hej allihopa.

Jag har sen tre veckor tillbaka tagit msm pulver. Började med 1 krm men blev ivrig och ökade med 1krm varje dag och kom upp till 2 msk för några dagar sen och fick hemska reaktioner i kroppen. Blev sjukt trött, ont i hela kroppen ( knäna, ryggen), yr, huvudvärk mm,  jag gick ner till 1 msk istället och mår nu mycket bättre, är inte lika trött och huvudvärken har släppt.  Men jag har fortfarande ont i delar av kroppen, knäna, ryggen, har krypningar i baken/låren. Ont i själva benen (skelettet ) ibland. rycker till av smärta ibland som kanske vara någon sekund.

Det som oroar mig mest är min onda rygg.  Jag har sedan några år tillbaka ont i ländryggen, Har fått en diagnos som kort innebär att jag har en uträtad svank. Gör ont som fasiken i slutet på dagen och kan inte stå eller gå alltför länge innan smärtan börjar. Träning och muskelavslappnande brukar hjälpa men inte alltid.

Hur som helst har jag fått ont som fan igen men denna smärta fortsätter lite längre upp i ryggen och längst sidorna. Börjar bli orolig att mina  njurar eller binjurar börjar krångla? Kan det vara så?

Jag har läst någonstans att när kroppen rensar ut och börjar läka sig själv så kan det göra ont på olika ställen på kroppen men jag vill ju inte slå ut mina inre organ.

Det skulle vara jätte intressant och höra från er som tagit MSM en längre period, te x #Mooniq. Hur mår du idag? Fortsätter du ta MSM eller har du lagt av? 

Du nämnde även Candida som du lyckades sätta på sin plats, vill du berätta mer om den. Jag är nämligen övertygad om jag har det också.

Hälsningar

Tina

Ians
2015-05-19 20:13
#226

När jag ökade dosen för fort så kändes det som jag hade "Betongkeps". Så en viss försiktighet i doseringen är att rekommendera. Kroppen mår bäst när den får läka sig i en lugn takt!

tinajosefsson
2015-05-20 10:47
#227

Tack Ians,

Idag tog jag bara 2 tsk, jag mår bra än så länge men jag hoppas allt som gör ont i min kropp slutar göra det.

  Ians, tar du msm fortfarande? Hur mår du idag av det?

kvjb
2015-05-21 18:49
#228

Jag tog msm-pulver i 2 års tid. Fick superfin hy och alla mina finnar försvann. Rekommenderade det till alla! Fick extrema pmsbesvär och gick till familjens homeopat. Jag hade överdoserat msm och det var väldig obalans i min kropp. (Trodde inte man kunde överdosera det ämnet, men som med allt annat så tydligen kunde man det) jag fick pulsatilla för att balansera upp det i kroppen och det kändes bättre direkt! Ingen mer msm för min del. Iallafall har jag lärt mig att det där "trappa sedan upp och ta den dos som passar dig" är bullshit! Tror fortfarande att msm är bra. Men det är inget man ska lattja med och bestämma sin egna dos. Det är starka grejer som i mitt fall rubbade hormonerna rejält!

[laloli]
2015-05-23 05:54
#229

Hur stor dos tog du under dessa två år? Första gången jag hör nåt negativt om msm, förutom att inte alla upplever förbättringar.

Sisselie
2015-05-23 19:45
#230

Jag har ätit MSM i 10 dagar. Efter 4 dagar började jag få världens utrensning. Först kraftig feberfrossa, och när jag vaknade 5 dagen var jag så yr, matt och svag att jag kom inte ur sängen förrän vid 12. (Jag brukar vara morgonpigg.) Sen fick jag världens diarré ett par dagar, och nu har jag även fått magkatarr, mitt ständigt återkommande gissel. Jag brukar ha problem med torr hud, men idag har den varit extremt torr. Dvs symptom jag brukar ha som förvärrats av den utrensning som satts igång.

Jag började med 1 krm, men har fått sänka till 0,5, och hoppa över helt när det varit som värst. Minns inte om nån skrivit det här i tråden, men jag läste på ett annat ställe att om utrensningen blir för svår kan man ta bara några korn i en vattenflaska och dricka under dagen. Då brukar man tåla det. Och sen trappa upp jättelångsamt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: