Annons:
Etikettandligt-shamanism
Läst 4508 ggr
mayolica
4/11/12, 1:25 AM

Har börjat på mediumkurs

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För några veckor sen började jag mediumkurs enligt gammal svensk mediumtradition jag visste inte särskilt mycket om medium, hade inte tänkt på att det var olika med svensk o engelsk mediumtradition.

I den svenska traditionen blir man kallad som medium av andevärden,man samarbetar med olika andevärdar och färdas mellan olika värdar,söker upp och tar kontakt med olika andevärdar.tror inte att man kan hjälpa några andar in i "ljuset" eller att "ljuset" finns som en särskild plats i andevärden där andar ska vara.

Det är mycket som är helt nytt för mej och väldigt spännande, ser fram mot nästa kurshelg om ca månad

~ mayolica ~

Annons:
MaMaMade
4/11/12, 10:00 AM
#1

Så intressant! Det hade jag inte heller ngn aning om…berätta mera snälla du! Glad

Tuva-Lena
4/11/12, 10:12 AM
#2

Låter spännande och lite ovanligt.. Ljuset är ju platsen dit alla medium skickar osaliga andar, åtminstone på TV..Obestämd fast om man tänker logiskt så finns ju andarna runt omkring oss, hela tiden. Det är väl på det sättet man får möjligheten att kan "fånga upp dem" när man fokuserar.. skulle dom sitta i ljuset så vete sjutton om dom hade någon lust att besöka oss?

Om man färdas mellan världarna som du beskriver, så skulle man nästan kunna tro att det är en häxkurs du går. När dom färdas mellan världarna, som på skärtorsdag när dom "åker till Blåkulla", så går resan till en plats utan tid och rum egntligen - alltså platsen mellan världarna som heter Den Odiska Manteln.. där dåtid, nutid och framtid möts..

Blir spännande att följa din utbildning mayolica. Den låter som sagt väldigt annorlunda jämfört med andra kurser. Lycka till! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

mayolica
4/11/12, 12:50 PM
#3

#1 Ja visst är det spännande,det kommer mer framöver Flört

Ja endel saker är säkert samma som det kan vara häxkurser, Men det är ingen häxkurs jag går "fast häxa är jag ändå Flört Det där man ser på TV, medium som säger "Gå mot ljuset var ju så som jag oxå trodde att det skulle varaFörvånad Nu fick jag lära mej att man tror så i engelsk mediumtradition.

Visst är det spännande att det finns en gammal nordisk svensk/lapplänsk mediumtradition som tydligen varit på väg att dö ut. Jag blev så glad att jag råkade komma på en sådan kurs,istället för en vanlig mediumkurs. Men det var säkert ingen tillfällighet  att det blev så,eftersom man enligt svensk tradition blir kallad av andevärden, tror jag att det var meningen att jag skulle till just den kursen.

Inget fel på engelska medium många är jätteduktiga,men jag tycker det är viktigt  bevara vår egen kultur. Jag känner att den här kursen passar mej bättre just nu,det käns mycket mer jordnära och lätt att ta till sej. Allt förklaras så naturligt och enkelt,läraren krånglar inte till det och gör det till något övernaturligt och mystiskt.

Många pratar om andevärlden som en andevärld ett ställe,ljuset som ett och vår värld med tid o rum som en. här finns inte någon sådan struktur på det sättet,allt finns överallt samtidigt och det finns hur många andevärldar som helst.

~ mayolica ~

MaMaMade
4/11/12, 2:35 PM
#4

Vi kanske ska börja att se andevärlden som en motsvarighet till vår värld…många olika länder med olika folk…om ni fattar vad jag menar. Många talar ju om vår värld som en skugga av den "riktiga" världen, t om vetenskapsmän numer! Glad

Det kanske finns jättemånga olika världar…som ett slags skola med olika klassrum? Det här måste jag fnula på ett tag… Förvånad

mayolica
4/11/12, 11:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4  Ja så kan man ju oxå föreställa sej andevärldarna  Flört

Men jag kan nog inte riktigt ta till mej att vår värld skulle vara en skugga av den riktiga världen,vad skulle vara riktiga världen då? Jag tänker att alla världar är lika riktiga och att vår värld är en del av den riktiga världen.  Många olika världar, världar innuti världar,samtidigt som alla världar är en enda helhet.

lite som dockorna eller kuberna.

~ mayolica ~

MaMaMade
4/12/12, 8:05 AM
#6

Naturligtvis är det så mayolica, det är bara vårt magra språk o min dåliga känsla för hur jag ska uttrycka mig som ställer till det! Allt är ju energi o ingenting är fast…då borde ju dimensioner kunna ligga o gå in i varandra lite hur som helst…allt annat gör ju det!

Jag såg jag ett program på Discovery…kommer inte ihåg exakt vad det hette el handlade om…vår uppkomst kanske? Där var det forskare som trodde att vår värld liksom var en skugga…spegelbild…replikation kanske…av en annan värld som ligger vid universums kant. Där talade de också om olika dimensioner. En forskare såg det som att flera dimensioner ligger i skikt på varandra o att krökningar i rum/tiden gör att de ibland går ihop…o då skapar upplevelser som vi har svårt att förklara i vår egen dimension…ngt sådant. Roligt är det iaf att vetenskapen börjat acceptera saker som förut bara ansågs som hysteriskt humbug!

Man kanske inte ska ta ordet skugga för vad vi i normala fall lägger in i det…spegelbild är kanske bättre?

Annons:
mayolica
4/12/12, 3:23 PM
#7

MaMa .Jag tycker att du kom på ett jättebra sätt förklara andevärlden, likna med vår värld, många olika länder och olika folk.

~ mayolica ~

Elpida
4/13/12, 9:33 AM
#8

Mayolica - grattis!!! Vad roligt att du kommit igång! Du får gärna dela med dig av dina framgångar!!!Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

mayolica
4/15/12, 5:31 PM
#9

Jodå Elpida ,jag hoppas att det blir några "framgångar".Flört

~ mayolica ~

[C Stark]
4/17/12, 11:36 AM
#10

Gud så spännande! Vill du berätta var man hittar just dessa kurser? Har sameblod i mig själv så det känns ju som en självklarhet att jag ska välja denna väg! Glad

mayolica
4/17/12, 12:18 PM
#11

#10  här hittar man kurserna

http://www.anna-lena.se/

~ mayolica ~

[C Stark]
4/17/12, 2:37 PM
#12

Ah, ska genast inspektera - Tusen tack!! Glad

MaMaMade
4/18/12, 11:32 PM
#13

Hon verkar vara en mkt sympatisk person! Men så är hon ju nästan från mina hemtrakter också… Flört

Kanske man skulle testa en distanskurs i sommar…

Annons:
Elpida
4/19/12, 8:42 AM
#14

Jag tycker att Anna-Lena har en ödmjuk inställning till mediumskap, vilket fler borde ha… Det var hennes bok om Reiki som ledde till mitt diplom, hon har en syn på att alla kan. Inget ska döljas, inget är hokuspokus vissa förunnat. Det gillar jag!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[C Stark]
4/19/12, 10:00 AM
#15

Ödmjukhet borde fler ha, i alla kategorier…. Flört

Vad kul att hon får så bra kritik, det känns lovande!

mayolica
4/19/12, 12:37 PM
#16

Jag uppskattar verkligen hennes kurser,hennes sätt passar mej väldigt bra. Jag gick alla reiki-kurserna från grundkurs till reikimaster hos henne.Glad Jag har lärt mej väldigt mycket av henne som jag haft stor nytta av vardagslivet. hon gav mej dom verktyg jag behövde för att själv kunna förändra mitt liv med egen kraft.

Jag vet att hennes sätt inte passar alla. Har hört några som upplevde henne lite hård. Jag tror att jag förstår vad dom menar. Hon"daddar"inte precis med folk. Vill man ha någon som stryker en medhårs,tycker synd om en "hjälper med allt" har färdiga lösningar och svar, löser problemen åt en så man slipper tänka så mycket själv och berättar hur man ska tycka tänka göra o tro "så är rätt o si är fel" Då ska man inte gå kurs hos henne.

Jag kan rekomendera hennes kurser för den som vill jobba med sej själv för att utveklas personligt och bli starkare i sej själv,tro på sej själv o lära sej lita mer på sej själv och sin egen förmåga än andras, bli mer självsäker,få bättre självförtroende o självkänsla. Hon står för verktygen och kan ge många bra stöd o råd på vägen när det behövs,men tänka måste man göra själv hon gör inte jobbet åt en.

~ mayolica ~

Elpida
4/19/12, 12:58 PM
#17

Och hade hon inte varit så.. hade man ju egentligen inte lärt sig mer när man gick därifrån än när man kom..Flört

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[C Stark]
4/19/12, 1:32 PM
#18

Kritik behövs för utveckling… Glad

mayolica
4/19/12, 2:23 PM
#19

#18 Ja särskilt den upplyftande sortens. Man växer ju inte om andra tänker åt en,det gör man omatt människor tror på en.

~ mayolica ~

desti
9/21/13, 11:56 AM
#20

Kul! Var själv i de tankar. Just nu med skolan och jobb går det inte men till våren tänker jag ta en distans kurs! Längtar redan. Vad kul mayolica !

Annons:
Upp till toppen
Annons: