Annons:
Etikettmassage
Läst 4068 ggr
Teamcalle
4/19/12, 4:08 PM

Energi

Nu i vår utbildar jag mig till massör och jag har en fundering.

När jag masserar och hittar en muskelknuta blir jag jätte svettig.
Ex. Jag massera längs scapula och hittar en knuta som jag då masserar lite extra över (blir varm/svettig) när jag forsätter längs scapula förvinner värmen och sen när jag masserar på knutan blir jag svettig igen.

Lite svårt att förklara, men har ni någon aning varför jag blir så svettig när jag masserar knutor?

/E

Annons:
mayolica
4/19/12, 9:53 PM
#1

Ja antingen kan det vara av själva arbetet du utför när du masserar du blir varm och svettig.

Men du kanske menar att värmen kommer från själva knutan? Det kan bero på att varm energi som sitter fast i knutan frigörs när du masserar och utstrålar värme.

~ mayolica ~

Tuva-Lena
4/22/12, 10:57 AM
#2

Som sagt, när man masserar bort knutor så får man minsann ligga i! Jag är själv massör och har masserat bort tusentals såna. Har man inte tid att motionera själv så är ett bra sätt att massera bort muskelknutor.Skrattande

Annars kan det vara så att du är känslig för energier. Det som gör att det bildas en muskelknuta är en obalans i den kropp du masserar - och då är det antingen för mycket av Yin eller Yang, i det här fallet borde det vara yang eftersom du blir varm. Det kan vara så att du tar upp den energin själv och därför upplever värme i din egen kropp.

En sak du bör tänka på när du masserar andra med problem i rörelseapparaten, är att "stänga av" dina egna kanaler så att du inte själv tar upp dom problem du vill eliminera hos dina klienter.Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: