Annons:
Etikettmassage
Läst 2297 ggr
Teamcalle
9/2/12, 6:14 PM

Hur ofta

Hur ofta rekommenderar ni era kunder att gå på massage vid följande:

1. få bort en spänning som inte lossar vid första besöket? När vill ni att kunden kommer tillbaka?

2. när man har lossat en spänning, när vill ni kunden kommer tillbaka för "underhåll"?

3. vad säger ni till kunder som vill bara komma för att må bättre? En gång i månaden/ varannan vecka?

Annons:
Tuva-Lena
9/2/12, 11:53 PM
#1

1: När ömheten efter första behandlingen har släppt. När man masserar bort en "knuta" så uppkommer det alltid små miniskador i muskelfibrerna - därav kommer ömheten - och dom måste få läka innan du behandlar på nytt.

2. När kunden själv vill, eller om den upplever att spänningen är på väg tillbaka - vilket den inte borde göra om man har jobbat bort den. Har den ett arbete som ger belastningsskador däremot, så bör den komma för underhåll så ofta den själv känner ett behov av det.

3. Åter igen, det bör kunden själv avgöra, men varje vecka är väl lämpligt i inledningsskedet. Sedan kan den göra ett uppehåll, för att ta upp behandlingarna på nytt när den känner behov av det.

Det är alltid kunden själv som vet bäst vilka behov den har. Annat blir det vid skador, då är det du som bäst vet hur ofta eller hur många behandlingar som behövs. Sedan reagerar människor så olika. En del blir av med sina problem ganska snabbt medan andra kan behöva gå fler gånger. Du gör alltid en undersökning innan du börjar en behandling, sedan avgör du beroende på hur kunden reagerar på palpation, triggerpunkter o s v vad du skall göra och hur långvarig en behandlingsomgång blir.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Teamcalle
9/3/12, 2:31 PM
#2

Jo givetvis är det upp till kunden, men jobbar man med detta så vill man ju sälja ;) Det var lits så jag tänkte.

Teamcalle
9/3/12, 2:32 PM
#3

Men köper dina svar! :)

Upp till toppen
Annons: