Annons:
Etikettmassage
Läst 4406 ggr
Angel3
11/1/12, 8:22 AM

Ishiasnerven

Nu har jag fått probelm med ishiasneerven. Var till massören igår men hon vågade inte massera så mycket.

Har ni några tips på vad jag kan göra så jag blir bättre???

Annons:
Tuva-Lena
11/1/12, 9:04 AM
#1

Stretcha musklerna, yoga o s v. Sedan beror det också på vad som orsakar ischiasen. Är det en inflammation i själva nerven så skall du varken massera eller  tillföra värme - inflammation i nerven får man oftast då man har blivit nedkyld eller suttit på nåt kallt t ex.. ischiasnerven ligger som ytligast precis vid våra sittben och är väldigt känslig just för kyla. Din ischiasnerv är lika stor som ditt eget lillfinger så den blir lätt "förkyld".

Kommer däremot ischiasen från ryggen, alltså att musklerna i ryggen är spända/överansträngda och påverkar nerven där den går ut genom ryggraden och ner i benen, ja då är det läge för massage och värme eller stretching. Ett varmt bad med någon eterisk olja som sätter igång cirkulationen är inte heller dumt om ischiasen beror på spända muskler. (tall, pepparmynta, en, björk o s v..)

Hoppas att du får ordning på din värk! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Angel3
11/1/12, 10:10 AM
#2

Det kommer från ryggen för jag har ont där också.

Jag har stått galet när jag har jobbat inom vården.

tack då ska jag klä mig varm och massera och stretcha ut.

LottaO
11/1/12, 7:29 PM
#3

Ett litet tips till!

Stretcha framsida lår och höftböjaren! Stretcha mjukt och försiktigt, men länge. Gärna varm!

Dansa kan man alltid göra!

[Aquelegia]
11/1/12, 11:54 PM
#4

Akupunktur och en kunnig massör som vågar bearbeta den nerven. Såg ett youtubklipp igår om just den sortens massage.

Upp till toppen
Annons: