Annons:
Etikettyoga-qigong
Läst 1408 ggr
Caracara
7/15/13, 8:16 PM

Kanska yoga????????

Jag har nog inte fattat grejen med yoga… alla säger att det är så bra, mot vadå??? Jag har testat ett par gånger halvhjärtat men det var liksom ingen wow känsla. Kan någon förklara för mig vad man ska ha yoga till? Och någon BRA yoga bok!

Annons:
Tuva-Lena
7/16/13, 9:29 AM
#1

Ja varför inte..?😉 Yogaträning är som med all annan träning, effekten får du efter kontinuerlig träning, inte efter någon enstaka gång. (Även om jag själv tycker att själen/hjärnan blir avslappnad redan efter första gången..) Du bör nog hellre köpa en yoga DVD också, så att du ser hur rörelserna skall utföras. Tittar man i en bok får man inte helheten riktigt.. sedan får du spänna dig för varje gång du utför en rörelse eftersom du samtidigt skall titta i boken. Inte bra..🤔

Det bästa vore nog att gå en yogakurs så att du lär dig vad yoga går ut  på, andningen bl a är jätteviktig inom yoga, men också hur du skall utföra rörelserna så att de ger maximal effekt.

Ge inte upp och lycka till med världens bästa träningssätt!🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Caracara
7/16/13, 9:38 AM
#2

Tack så mycket,att du tog dig tid att svara på min fråga! 🌺

Tuva-Lena
7/16/13, 10:00 AM
#3

#2 🙂Gjorde jag så gärna så..🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
7/16/13, 10:05 AM
#4

Håller med Tuvan,

Man upptäcker nog ingen träningsform på enstaka gånger. Själv har jag på den tiden jag kunde jogga, prövat det några gånger o inte alls blivit beroende av jogging 😉 trots att de flesta som gör det säger att man blir både lyrisk av det och känner sig rastlös om man inte kommer ut i spåret regelbundet. Men som sagt jag kom aldrig över den gräns då det bara verkade jobbigt, så Det är väl inget jag längtar efter precis.

Tycker också att du skall pröva DVD varianten, mycket bättre än en bok. Och kan man väl grunden så kan man göra det hur svårt som helst….rena akrobatiken….när kroppen sakta töjer ut sig och blir smidigare. Som jag brukar säga till mina elever. Jag brukar rekommendera en kurs också till helt nybörjare, för är man lite stel i början så kan man behöva en lärare som visar lite tips o trix för att man inte skall göra sig illa, och för att hjälpa kroppen att slappna av o töja ut sig. Det brukar gå snabbare att komma in i det då.

Dessutom är det kul att göra yoga i grupp. Gå då till en Yoga studio, som håller på med enbart yoga. Gymmens poweryoga har fått många ovana yogisar att tappa sugen totalt, när man känner sig som ett kylskåp jämfört med resten av gruppen….

Lite beroende på hur van man är att röra på sig i övrigt. Lycka till!

Upp till toppen
Annons: