Annons:
Etikettfysio-zon-aromaterapi
Läst 2216 ggr
skogstanten97
1/16/14, 6:32 PM

Hjälp, värk som läkarna inte bryr sig om!

Hej! 
Mitt namn är Hanna, fyller 17 iår. Har alltid haft lite problem med knän osv som ung när jag red och tävlade. 
När jag gick i 8:an, år 2011 blev lederna totalt värdelösa, låser sig och gör ont. Värken jag fick då gick inte att beskriva och började även bli tröttare och tröttare, jag som kunnat gått i skogen en hel dag med om det nu var häst eller hund kunde nu inte längre göra vad jag ville.

Uppsjö med läkarbesök började, vårdcentralen var först. Där de tog alla möjliga blodprov utan resultat. Skickade hem mig med Tradolan (några slags morfintabletter, otroligt starka) som ändå inte fungerade. 

I 3 år nu har vi varit hos många läkare, tagit hur många blodprov som helst och ingen hittar själva felet. 

Symptomen är alltså ; värk i leder och kropp, otrolig trötthet, utmattad, leder knäpper och ett nytillkommet symptom är migrän och feber dagen efter träning.

Resultaten av dessa 3 år är alltså en desto mer deprimerad tjej som alltid haft problem med hem, ångest osv. Jag har fått göra mig av med hästarna och trappat ned på promenader, jakt osv. Jag, 17 år får tänka mig för varje dag vad jag gör så att jag inte gör något "för" jobbigt så jag orkar hela dagen eller nästkommande dag.

Detta är inte acceptabelt. Sjukvården skall nu skicka mig till smärtindiheten då min smärtgräns knappt är kännbar längre.

Så min fråga är här till er alla, hjälp mig. Kom med alla möjliga ideer, förslag vad det kan vara, behandling, disskusioner osv.

Tack på förhand!

Annons:
Sjöstjärna
1/16/14, 6:46 PM
#1

Usch så heskt för dig! Så ska ingen behöva ha det och speciellt inte när man bara är sjutton år.

Har du testats för glutenintolerans? Annars bör du få gjort det.

Jag har en annan tanke också som stämmer ganska väl in på det du beskriver, och det är vävnadshypotyreos. Sjukvården har säkert tagit prover för vanlig hypotyreos, men det finns en ny variant som inte visar sig i blodet men där symtomen är desamma. Du kan läsa om den här:

http://hypotyreos.info/

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Tuva-Lena
1/17/14, 10:10 AM
#2

#1 Så bra att du hittar nya vägar när inte sjukvården riktigt kan hantera det! *jättebra inlägg* ;)

Något du skulle kunna prova är akupunktur, som ju återställer obalanser i kroppen, där det finns några. Det är en behandling där man ser effekten på sikt, så ha tålamod. Mot smärtan just nu kan du testa medicinsk laserbehandling, en mycket effektiv metod mot smärta i leder och muskler, den är dessutom inflammationshämmande, får kroppen att utsöndra eget cortison, dessuom endorfin, som ju är kroppens eget "morfin" = smärtlindrande, triggar igång celldelningen så att ny vävnad bildas där den har blivit förstörd vid olika sjukdomstillstånd m m..

Lycka till! Hoppas verkligen att du får hjälp, en 17-åring skall inte behöva gå med sån smärta!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

skogstanten97
1/17/14, 1:15 PM
#3

Tack för tipsen!!

Någon som har erfarenhet av håranalys? :)

Sjöstjärna
1/17/14, 1:26 PM
#4

Japp, jag gjorde dem ganska regelbundet ett tag och man får fram mycket nyttig information. Men nu har jag hittat något som jag tycker är ännu bättre och det är ES Teck-skanning. Enligt min uppfattning ger det mer information och mer aktuell information.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Ians
1/17/14, 5:20 PM
#5

När jag läster TS så tänker jag …en ständigt pågående inflammation i kroppen! Det ger en ständig trötthet trötthet etc 

Har du googlat syra/bas balans i kroppen? För mycket syra anhopningar ger också inflammation. Själv buffrar jag basiskt nu och mår mycket bättre. 80% av det som man äter bör vara basiskt eller främja den basiska miljön i kroppen och 20% som går mer åt det sura hållet ph-mässigt.

Googla och se om du får lite tips där. För mig gör det stor skillnad faktiskt både vad det gäller värk och energimässigt.

allhealing
1/17/14, 5:51 PM
#6

På samma sätt som vi minns saker vi upplevt med våra fem sinnen minns även kroppen samtliga händelser. Vi är alla biologiska varelser som upplever känslor genom kemiska reaktioner. Stress lagras i kroppen på det här sättet, det kallas för cellminne. Det går att få hjälp med det här.

Även problem med benstommen i kroppen som inte uppvisar den rörlighet den ska går att åtgärda.

Den tredje biten som oftast är den som många väjer att inte arbeta med är sin personlighet. Vi gör det inte eftersom vi upplever att det inte är något fel på oss. Givetvis är det ingenting som är fel.

Orsaken till att vi inte arbetar med oss själva på en djupare psykologisk nivå beror på att vi helt enkelt inte vet hur. Även här finns hjälp att få.

Många bär med sig andra personers uppfattning om hur verkligheten fungerar. Vi gör det eftersom vi någon gång kopierat deras beteende. Även här finns hjälp att få för den önskar frigöra sig från andras tankar och idéer om vad som är och vad som inte är möjligt att uppnå i livet.

Givetvis är detta ingen omedelbar fix. Det behövs ett personligt engagemang om att vilja gå hela vägen. Med den inställningen blir en sådan resa betydligt enklare att genomföra.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
Magi-cat
1/18/14, 8:36 AM
#7

#6 Så om man har värk har man inte jobbat med sin personlighet?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

allhealing
1/18/14, 8:54 PM
#8

#7,

alla människor är individer. Jag ger alltid individuella svar på frågor som ställs. Sedan har vi alla olika förmågor att svara från olika djup när en fråga ställs.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Magi-cat
1/18/14, 9:14 PM
#9

#8 Sedan har vi alla olika förmågor att svara från olika djup när en fråga ställs.

Hur då menar du?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Näring
1/21/14, 11:30 PM
#10

Jag hade i första hand rätta till kosten. Nästan alla sjukdomar och åkommor är kostrelaterade.
Jag kopierar ett inlägg jag skrev i en annan tråd.

Jag rekomenderar att du äter en soppa på, eller en skål råa grönsaker (framförallt gröna bladgröns. och kålväxter, och utöver det en variation av valfria grönsaker) och bönor. När soppan/salladen är klar så blanda i mortlade linfrön (Köp hela linfrön som du mortlar själv!).
Se till så du får i dig 2msk frön, bönor 1-2 dl torrvara (alt. 1-2 paket kokta bönor på tetra) och 1-2kg grönsaker per dag.
Ha denna mat som bas, och utöver detta så kan man äta lite nötter om man vill men det är inte nödvändigt, denna soppa (inkl. bönor+frön) innehåller all näring som vi och eventuella foster behöver, utom jod och D-vitamin och kanske även selen. Ta därför tillskott av jod, selen och på vintern även D-vitamin. Omega-3 får vi från lin-/hampafrön, och det är därför jäkligt viktigt att man äter något av dessa frön!
Ät inte så mycket kött, fisk, ägg.

Äter man så här så äter man så nära vår naturliga föda man kan komma. Och då får vi också i oss all näring som vi behöver. Men det räcker inte bara med att äta mer av nyttig/näringsrik mat för att uppnå fundamental hälsa, man måste också utesluta/minska radikalt på sådant som är skadligt för oss;

Ät därför så lite som möjligt, och helst inget alls av följande:

  • Fabriksprodukter. D.v.s. i princip allt som har en ingredienslista. Dessa produkter är inte riktig mat, det är totalt onödigt, näringsfattigt och i många fall rent av skadligt.

  • Oljor. Helt onödigt och ohälsosamt, speciellt om vi steker i det.

  • Bröd. Totalt onödigt och högt blodsocker är skadligt för bl.a. blodkärl! Om man tvunget måste äta bröd, ät rågbröd/hårdbröd på råg utan tillsatt socker och max 1 skiva mjukt/2 skivor hårdbröd/dag.

  • Pasta, ris, potatis och annan stärkelserik mat. Alldeles för låg närings-kolhydrat-ratio. Och högt blodsocker är något vi vill undvika.

  • Socker och allt som innehåller socker, som t.ex. godis, choklad, läsk. (Det är ok att äta en frukt/dag)

  • Fabriksproducerat fett, t.ex. margarin. Likaså när det står "veg. olja" eller "veg. fett" som ingrediens i fabriksprodukter (som man ändå bör undvika helt.), det låter nyttigt men det är så ohälsosamt så det finns inte ord för det. Tillsammans med socker så är veg. fett det absolut skadligaste vi människor stoppar i oss.

Börja med det här, och försök röra på dig 5 dagar/veckan. Några frågor?

allhealing
1/22/14, 6:23 PM
#11

#9,

oavsett inom vilket professionellt yrke du arbetar finns det där en kompetens som gemene man inte har.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Upp till toppen
Annons: