Annons:
Etiketthälsokost-kosttillskott
Läst 35044 ggr
intrexium
2014-01-22 11:29

Enkel växt dödar upp till 98 % av cancerceller....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Enkel växt dödar upp till 98 % av cancerceller – och stoppar diabetes

===

Jag är alltid på jakt efter naturliga ämnen, som kan påverka cancercellers säregna metabolism . Det är viktigt att dessa ämnen angriper cancerceller och lämnar normala celler orörda . Jag har berättat om några av mina upptäckter i det förflutna . De innefattar resveratrol, grönt te, seanol med flera naturämnen.Idag ska jag berätta om en växt, som säkert svälter ut cancerceller lika effektivt som ett kraftfull kemiskt läkemedel . I själva verket fungerar den även på pankreatiska cancerceller i bukspottkörteln, vilka är särskilt svår att döda.

Det handlar om en vanlig grönsak från Asien, som kallas ” bitter melon ”. Den är populär bland den långlivade befolkningen på Okinawa , Japan .

Bitter melon juice utspädd till bara 5 % i vatten visade sig vara anmärkningsvärt effektiv i en studie, som japanska forskare gjorde där juicen mycket positivt påverkade fyra celllinjer med pankreascancer, som studerades. Den bittra melonjuicen minskade två cancercellinjer med 90 % , medan den slog ut de två andra linjerna med hela 98 % . Och det gjorde det efter bara 72 timmars behandling !
I det förflutna har jag berättat om apoptos . Det är naturens sätt att hantera egensinniga celler . De dödar sig själva helt enkelt . Bitter melon juice framkallar denna programmerade celldöd längs flera olika vägar .

Det visar sig att juicen slår ut cancercellernas glukosmetabolism. Cancercellerna berövas tillgången på det glukos de behöver för att överleva

Har dessa laboratoriestudieräven tillämpning på för levande djur ? Det är uppenbart att så är fallet! Forskare vid University of Colorado gav möss bitter melon med doser,som lätt kan uppnås även för människor. Djuren hade en minskning av 64 % i tumörstorlek i bukspottkörteln utan biverkningar ! Denna nivå av effektivitet slår vad som uppnås för de mest använda cellgifter och droger. som kan användas för att behandla denna dödliga cancertyp .

Ny video avslöjar

Denna super- antioxidant
från havet som kan
åtgärda och läka ut skador som uppkommit genom åren i
ditt hjärta , hjärna ,
dina leder och nerver.

Titta på videon nu
Den dos som används i möss kan översättas till 6 gram pulver för en medelstor vuxen (75 kg) . Big Pharma söker intensivt för att hitta patenterbara petrokemiska produkter för att uppnå det som Gud lagt ned i bitter melon frukten . Det förbryllar Big Pharma att en enkel naturprodukt kan svälta ut cancerceller så att de inte får tillräckligt med bränsle. Du behöver inte några fancy- kemikalier för att få det att hända .
Forskarna fann nyligen att bitter melon förbättrar även för diabetiker genom dess positiva effekter på glukosmetabolismen .

Det är underbara nyheter . Men vii kommer inte att slå ut cancer med en enda metod . Man måste fokusera på flera faktorer och metoder. Med andra ord… stärk immunsystemet, avgifta , eliminera tandinfektioner och giftiga dentala material , se till att din kropp inte blir för sur, oxidera kroppen med oxidations terapi , välj lämplig föda och undvik det som uppenbart inte är bra..

Bitter melon kan vara ett väldigt bra hjälpmedel för att man skall kunna undvika att få cancer eller förbättra utsikterna att bli frisk om man redan har drabbats.

Vi på OHC-Health finns här för att ge dig en optimal hälsa.

Gratis konsultation och rådgivning 0733-945306 http://ohc-health.com/ 

Mycket spännande läsning under "Artiklar om hälsa" Nyhetsbrev 

Annons:
[KosmosBill]
2014-01-22 11:36
#1

Härligt🙂….var är videon?

CatchFatch
2014-01-22 11:37
#2

Du skriver "I det förflutna har jag berättat om apoptos . Det är naturens sätt att hantera egensinniga celler . De dödar sig själva helt enkelt . Bitter melon juice framkallar denna programmerade celldöd längs flera olika vägar ."

Men hur funkar detta på friska celler då?

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

intrexium
2014-01-22 11:38
#3

Vi på OHC-Health finns här för att ge dig en optimal hälsa.

Gratis konsultation och rådgivning 0733-945306 http://ohc-health.com/ 

Mycket spännande läsning under "Artiklar om hälsa" Nyhetsbrev 

intrexium
2014-01-22 11:40
#4

Här finner ni videon som förklarar mera om Bitter Melon

http://www.youtube.com/watch?v=_zRxZMCIm2E

Vi på OHC-Health finns här för att ge dig en optimal hälsa.

Gratis konsultation och rådgivning 0733-945306 http://ohc-health.com/ 

Mycket spännande läsning under "Artiklar om hälsa" Nyhetsbrev 

intrexium
2014-01-22 11:46
#5

Vetenskapen berättar om många fina resultat gällande bitter melon

Här finns vetenskapen 

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=Bitter+Melon

Här kan ni köpa bitter Melon:

http://ohc-health.com/alla-produkter/bitter-melon-gurka/

Vi på OHC-Health finns här för att ge dig en optimal hälsa.

Gratis konsultation och rådgivning 0733-945306 http://ohc-health.com/ 

Mycket spännande läsning under "Artiklar om hälsa" Nyhetsbrev 

Magi-cat
2014-01-22 11:52
#6

#5 Säljer du själv bitter melon?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
intrexium
2014-01-22 14:43
#7

Jo det gör vi. Vi säljer Bitter Melon i vår shop

Vi på OHC-Health finns här för att ge dig en optimal hälsa.

Gratis konsultation och rådgivning 0733-945306 http://ohc-health.com/ 

Mycket spännande läsning under "Artiklar om hälsa" Nyhetsbrev 

abbis
2014-01-22 18:17
#8

Då har du löst både cancergåtan och diabetesgåtan..HELT fantastiskt 🙂..Då kommer du bli stenrik..vad kostar den?

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

intrexium
2014-01-23 15:00
#9

206 kr   

hjavascript:nicTemp();ttp://ohc-health.com/alla-produkter/bitter-melon-gurka/

Vi på OHC-Health finns här för att ge dig en optimal hälsa.

Gratis konsultation och rådgivning 0733-945306 http://ohc-health.com/ 

Mycket spännande läsning under "Artiklar om hälsa" Nyhetsbrev 

tarotlasse
2014-01-24 19:50
#10

Ja det låter fantastiskt men jag vill ha reda på vilka är biverkningarna på intag av denna växt?

Allt vi intar ger biverkningar på vår kropp på olika sätt vatten, Växter, mediciner ja precis allt ger ngn biverkning.

Så vilka är bi verkningar på Bitter melon ?

Det är inte bara lag på att kunna lämna vetenskapliga studier på att ett naturläkemedel har en verkan  som man påstår du ska även kunna redovisa biverkningarna på den.

Kan även informera om att det är enligt alternativ vårds lagen är förbjudet att behandla både Cancer och Diabetes utan läkare ordination och ger upp till 3 månaders fängelse.

Jag har själv blivit polisanmäld för detta  men det  blev avskrivet på grund av brist på bevis.

Så rätt så   eller rättare sagt jäkligt korkat av dig att gå ut offentligt, skriftligt  och helt öppet på ett forum berätta om detta att bota Cancer och diabetes efter som det bryter mot Svensk lagstiftning och kan ge 3 månaders fängelse.

Bli nu inte förbannad på mig det är inte jag som stiftar lagarna.

Lasse

NiklasTyreso
2014-01-24 23:39
#11

Intressant att en försäljare av bittermelon kommer med informationen.

Det finns många växter som påverkar tumör- och cancersjukdomar och många av dem fungerar genom att förmå cancercellerna att begå självmord genom apoptos.

Det finns inte ett enda super-ämne eller en enda superväxt som förebygger eller botar alla former av tumörer. Man bör därför äta allsiktigt och få i sig många olika nyttiga födoämnen varje dag, varje vecka resten av livet. 

Har man tumörsjukdomar i släkten kan man i o f s leta reda på vilka födoämnen som förebygger just de tumörsjukdomarna. Alltså, välj de cancerförebyggande födoämnen som visat positiva effekter på just de tumörformer som dina gener ger di förhöjd risk för.

Bittergurka har troligen vissa positiva effekter, meeen…

…Det är banalt att tro att man kan äta ett enda födoämne, såsom bittergurka, och inbilla sig att man då inte löper risk att någonsin få någon tumörsjukdom.

tarotlasse
2014-01-25 00:12
#12

Jag blir även lite konfunderad över att man lämnar University of Colorado som källa i sina forsknings studier.

University of Colorado är ett univeritet och center för rymdteknik.

Deras inriktning är på teknik rymdforskning och forskning på atmosfären.

Jag hittar bara tekniska utbildningar på detta universitet i  jag hittar inga medicin studier på universitetet lite underligt kan jag tycka att de då har cancer forskning där hmmmmm.

Men som sagt vad så är det olagligt enligt Svensk lagstiftning med alternativa cancer behandlingar och att sälja produkter där man utlovar att bota cancer.

Lasse

Magi-cat
2014-01-25 08:31
#13

#5 Tittade lite snabbt igenom länken "här finns vetenskapen". Det är en lång rad studier (den översta verkar befinna sig under omarbetning), råttstudier och växthusstudier blandat.
Det är ganska mycket begärt att läsaren ska ta sig igenom alla dessa länkar, utvärdera och bilda sig en uppfattning. 
Om du själv skulle välja ut tre av dess studier som bäst belyser momordicans förtjänster, vilka skulle det vara och vad visar de? 

Tack på förhand! 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Ians
2014-01-25 11:34
#14

Tog bort den andra Tråden i detta ämne. Men tycker att diskussionen ändå är intressant här, angående länkarna och dess riktighet. En diskussion som är viktig i sig med någon som säljer ett preparat som de påstår kunna bota en mängd ganska allvarliga sjukdomar. Låter därför tråden vara kvar utifrån det. Då några redan reagerat på detta.

Hur är det med länken till ovan nämnda universitet egentligen????? Är det som Lasse påstår ett universitet som inte ens har en medicinsk utbildning/forskning på sitt program?

För lite misstänksam blir jag alltid när något sägs bota väldigt mycket eller allvarliga sjukdomar!….som sagt innan

Visst De Japaner som äter detta lever länge, och drabbas sällan av Cancer eller? Jag tänker nog lite som så att Detta inte är det enda de gör, äter bitter melon, för att hålla sjukdom och ålderdom ifrån sig.

Liksom många andra super växter som sägs bringa ett långt liv bland folk i fjärranländer, och säljs snor dyrt här, i piller och pulver form.

Deras levnads vanor i övrigt då? Och att de bor där de bor, påverkar inte det också i ganska höggrad? Vad är det då som säger att dessa "super" frukter har samma inverkan på oss, där vi bor och med våra levnadsvanor?

Det är nog inte så enkelt att vi kan inta något i kapsel/tablett form och tro att vi skall få ta del av deras långa och friska liv, även om jag förstår att försäljarna hoppas på det, för då har de ju gjort Sin lycka!

Så om vi ser bort ett ögonblick från vad säljaren här påstår att denna växt kan göra och riktar våra blickar mot länkarna och dess riktighet…..hur är det med dem egentligen? Det är en väldig intressant diskussion i sig, faktiskt!

Allt skall inte sväljas med hull och hår, utifrån vad reklamen påstår !

**Vi kan ju passa på nu när vi har en försäljare på tråden ;)
**

Ians
2014-01-25 12:17
#15

Själv tror jag att det är många faktorer som spelar roll i utveckling av sjukdomar. Naturligt genetiskt arv, livsstil, var vi bor i världen, maten vi äter, klimatet, etc etc

Vi föds med ett arv eller som man säger inom sjukvården, "en genetisk disposition"

Det faktumet är beroende av både våra förfäders levnads sätt och vår egen livsstil, om den skall visa sig och accelerera i vår kropp. Där kommer var vi bor i världen också in, dvs den miljö som vi utsätter våra kroppar för, och den livsstil som råder där vi bor.

Att man lever länge och är mer frisk på en liten avlägsen ö, där man inte utsätts för stress, äter mat som är ren från miljögifter, så långt det är möjligt numer, är inte konstigt alls med andra ord. Att man då dessutom äter en viss sorts bär eller annat från naturen, är en del av den livsstilen, inte det absoluta avgörandet för sjukdomars uppkomst i sig. Vilket gör att jag inte tror att man kan peka ut eller isolera En enda faktor som skulle kunna tas ur sitt sammanhang och kunna bota även andra människor på andra ställen på jorden, med helt andra förutsättningar i livsstil och miljö.

För då glömmer man att kanske dessa människor på den isolerade ön, eller var de nu bor, kanske inte ens äger den "Genetiska dispositionen" pga att deras förfäder bott och verkat på samma ställe med samma eller liknande förutsättningar under generationer. Där av att det inte drabbas av vissa sjukdomar.

Vi har under årens lopp sett åtskilliga påståenden ang ett långt och friskare liv. Ett exempel är de gamla som äter yoghurt varje dag och påstods bli så gamla enbart pga det. Kanske var den syrade mjölken en faktor i sig, men bara en del av sanningen. För visst fanns det andra faktorer till att dessa människor blev så gamla på en viss plats på jorden!?!

Lite så tänker jag………..Det krävs alltså lite mer för att hålla sig frisk och bli gammal än en enda växt eller extakt av den. För att förebygga eller bota vad det vara månde.

Tuva-Lena
2014-01-25 12:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

University of Colorado bedriver studier i kemi, och biokemi inte minst. I dessa ämnen ingår självklart även forskning kring cancergåtan. Biokemi handlar uteslutande om livet på cellnivå och det är ju där som något har gått fel i "programmeringen" av cellerna när cancer utbryter.

Läs själva:

http://www.colorado.edu/catalog/2013-14/content/chemistry-and-biochemistry

Jag emotsätter mig också att trådskaparen skulle ha marknadsfört sina produkter på ett oseriöst sätt. Han hänvisar till relevant forskning och uttrycker det som att det kan vara ett sätt att bota, eller få cancerceller att begå självmord.

Om någon medlem sedan frågar om han själv säljer naturläkemedlet, vad skall han svara? Skall han ljuga och säga neeej, det gör jag inte, eller svara ärligt..?

I tråden som togs bort framgår det extra tydligt att han endast redovisar relevant forskning, då han i första meningen själv ställer sig frågan: "Finns redan framtidens cancermedicin på marknaden..?" han prackar  alltså inte på oss någonting utan ställer frågan till dem som läser tråden. Jag tycker därför att den tråden bör få stå kvar.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[rara]
2014-01-25 14:03
#17

Jag tackar åtminstone för tipset om bittermelon :)

Tänker att om jag skulle få cancer att jag ändå inte skulle ha något att förlora, att det redan skulle vara förlorat och att jag på så vis bara skulle ha att vinna. För mig skulle det vara självklart att inte bara ta cytostatika utan att jag även skulle ta allt annat som skulle kunna hjälpa till. Det skulle ju inte kunna bli värre än vad det redan är… Så bittermelon och sen selen i höga doser skulle jag också ta. http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=36737&a=109646&l=sv Men även akupunktur och healing och ja allt vad skulle komma på skulle jag pröva på :) För mig handlar det inte om endera eller utan om allt tillsammans för att uppnå bästa möjliga resultat. Om det inte räcker så räcker det inte, men jag skulle i alla fall försöka.

[rara]
2014-01-25 15:36
#18

#14

"Hur är det med länken till ovan nämnda universitet egentligen????? Är det som Lasse påstår ett universitet som inte ens har en medicinsk utbildning/forskning på sitt program"

Varför inte gå in själv på länken och kolla vad som står där? "A group of scientists working at the Colorado University Cancer Center in Denver." http://www.naturalnews.com/041366_bitter_melon_pancreatic_cancer_natural_cures.html

Ser det ut som att Colorado University Cancer Center behandlar rymdteknik? http://www.ucdenver.edu/Search/Results.aspx?k=bitter%20melon&s=Medicine 

"Så om vi ser bort ett ögonblick från vad säljaren här påstår att denna växt kan göra och riktar våra blickar mot länkarna och dess riktighet…..hur är det med dem egentligen? Det är en väldig intressant diskussion i sig, faktiskt!"

Nu har jag riktat min blick mot länkarna och tycker inte att diskussionen här är lika intressant som det som står i länkarna. Fast det kanske beror på att det hellre diskuteras trådskaparens syfte  än det som verkligen står i dem? Ja hur är det med länkarna, varför inte läsa dem själv? Det är ju inte trådskaparen som påstår en massa utan han verkar bara skriva om det som man kan läsa om i länkarna och det är jätte intressant tycker jag.

"When tested against cancer cell cultures, bitter melon juice (diluted to just five percent in water) showed remarkable potency in reducing the viability of all four pancreatic cancer cell lines tested. The viability of AsPC-1and Capan-2 cancer cell lines was reduced by 90 percent, while BxPC-3 and MiaPaCa-2 viability was reduced by 98 percent, after 72 hours Treatment"
Learn more: http://www.naturalnews.com/039583_bitter_melon_pancreatic_cancer_cytotoxicity.html#ixzz2rQ44afQB

Ians
2014-01-25 18:57
#19

Bra då har vi utrett länkarnas riktighet. ;) Frågan som återstår är då varför man enligt lag inte skulle få diskutera alternativa metoder vid "allvarliga" sjukdomar? Visserligen tycker jag fortfarande att det bästa skyddet mot mycket är att tänka till före…mycket påverkar vår disposition för ex cancer, och möjligheten att utveckla cancer från denna givna disposition. Och jag tror inte helhjärtat att man kan peka ut ett enda ämne som det som håller oss från vissa sjukdomar. Det är lite mer komplicerat än så, men inte heller har jag sagt att jag inte skulle vara beredd att pröva Om jag hamnar i ett läge där jag inte har något val.

NiklasTyreso
2014-01-25 21:42
#20

Trådens namn ljuger!

"Enkel växt dödar upp till 98 % av cancerceller…."

Bittermelon dödar inte 98% av alla cancerceller, det är ljug!

Trådskaparen refererar till en specifik lab-studie där bittermelon dödade två olika sorters pancreas cancer celler (men var är länken till just den studien?).

Det finns tusentals sorters cancer, förutom pancreas cancer, och på alla andra sorters cancer finns det inga som helst bevis att bittermelon skulle döda 98 % av cancercellerna.

Ingen av de vetenskapliga studierna gör anspråk på att döda 98 % av alla sorters cancer: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=Bitter+Melon

Mittermelon har medicinska effekter men Det är tragiskt att folk i denna tråd blivit lurade att tro på falska påståenden, så att de skrivit att allt var i sin ordning med trådskaparens påståenden. Lurade av en försäljare!

Rubriken är så vilseledande att jag tillåter mig att säga trådskaparen ljuger.

Annons:
intrexium
2014-01-25 21:52
#21

Först av allt vill jag tacka för alla fina kommentarer. Men jag är lite besviken att min andra tråd i ämnet togs bort. 😕

Jag tycker att man ska vara öppen för alla möjliga eller tänkbara lösningar i ämnet "cancer" och inte mota bort det genom att hindra att man skriver om de alternativ som kan vara till stor hjälp om man nu har drabbats eller har vänner som drabbats . Jag har jobbat och studerat mycket inom alternativ medicin sedan 1999 och jag har läst väldigt många olika studier som visar bra resultat och en bra hjälp för de som drabbats. 

Jag vill bara säga att man ska inte i ett öppet forum ta bort möjligheten att dela den erfarenhet jag haft genom åren och en möjlighet som kan hjälpa så många. Enligt mina undersökningar i ämnet kan man uppnå bra resultat om inte individuellt så kan man uppnå bra resultat om man kombinerar dessa två produkter och kanske någon till som jag studerar. 

Jag anser inte att vi ska avleda den så kallade alternativa forskningen på grund av att vi blir vilseledda av den medicinska forskningen.

Alternativ medicin har funnits i tusentals år medan den medicinska forskningen ett 100 tal år eller så.

Hoppas att min tråd som togs bort kan återupptagas och att jag kan bifoga mina andra studier.

Allt har ju dessutom gjorts riktiga studier på individuellt vad jag gör att jag titta på kombinationen och sambandet i kroppens funktioner för att kombinera vissa örter och kosttillskott för att maximera resultaten.

Om man motstrider sig möjligheten att det jag skrivet om i denna artikel och den som togs bort att möjligheten att vi kanske kan vara närmare en lösning än vad många tror så tycker jag det är lite tråkigt.

Jag är i alla fall helt överens med att lösningen finns i den alternativa behandlingen eller i en kombination 🤓

Ni får gärna kontakta mig om ni vill höra mera. 0733-945306

Vi på OHC-Health finns här för att ge dig en optimal hälsa.

Gratis konsultation och rådgivning 0733-945306 http://ohc-health.com/ 

Mycket spännande läsning under "Artiklar om hälsa" Nyhetsbrev 

tarotlasse
2014-01-26 01:35
#22

Hitills så har alla Naturläkemedel som vetenskapligt bevisats ha en botande verkan på sjukdomar.

Har registrerats som läkemedel och där läkemedelsindustrin fått ensamrätt på att sälja det och så har det inte fåtts säljas av ngn annan en läkemedels industrin detta är en miljard industri för läkemedels bolagen. 75 % av förra årets registrerade natur läkemedel blev registrerat som läkemedels industrin och det fick slutas att säljas som natturläkemedel i vanlig handel och miljaard belopp till läkemedelsbolagen 

Om nu denna Bitter melon skulle bota 98% av cancer tumörerna så är dessa forskare riktigt stora jubelidioter  för det skulle vara mång miljardärer i dag för det läkemedelsbolag som kan registrera detta naturläkemedel för att bota 98% av cancer tumörerna.

För det läkemedelsbolaget som registrerar detta blir det läkmedelsbolag som blir det rikaste och det mest beroende framkallande läkemdelsbolaget i välden det kommer inte vara ett enda läkemedels bolag i välrden som skulle ha den minsta chans att kunna rkonkurera med detta Läkemedels bolag som skulle utan tvekan bli världens rikaste läkemedelsbolag så länge de  äger licensen på bitter melonen.

Hur jäkla naiva kan ni vara att läkemedls bolagen skulle totalt skita i denna bittermelon om det skulle bli det absolut rikaste och mäktigaste läkemedels bolaget på jorden.  

Jag har i dag fyra naturläkemedl utskrivna på recept som läkemedel o jag får hämta dem på apoteket som jag tidigare köpte i Hälskost afärren.

Det är så det går till  vem är fortfarander så jäkla naiv och korkad så ni tror på denna bitter melon för skulle forsknings rapporten stämma skulle läkemedelsbolagen registrerat detta och blivit ett vad världens rikaste o mäktigaste käkemedels bolag.

Så stora frågan är varför är nu inte läkemedelsbolagen är intreserade om det nu skulle vara så klara forskningsresultat och att det skulle bli så mäktiga de som ansökte om licens för läkemedel.

Så öppna upp ögonen var inte så jäkla naiva för dettta  skulle omedelbart  bl läkemedels klassat efter sådant forsknings resultat och Hur tusan kan folk gå på sådant här. ' 

Jag har i dag försökt polisanmäla både sajten som uppmanar till brott genom sin publicering och även försäljaren eftersom det är enligt Svensk lag förbjudet att sälja ngt som utger för att bota cancer och Diabetes.

Det var inget akutärende förklarade polisen Men var mycket intreserad av att få in en anmällan i morrgon.

Lasse

Ians
2014-01-26 04:47
#23

Tarotlasse för det första får jag be dig att använda ett vårdat språk. Det är inte ok att använda svordomar i inläggen! Man får enligt lag diskutera ad man vill öppet. Ingen förutom TS då fördöker få människor att köpa detta preparat. Så jag blir inte speciellt skrämd av de hot du kommer med i ditt sista inlägg. Att TS som importör och försäljare har andra krav rättsligt är en helt annan sak än att man öppet diskuterar och ifrågasätter det försäljare säger, och påstår att det finns bevis för, om sina produkter. Här ser jag ett ypperligt tillfälle att faktiskt Ha en diskussion med en sådan. Jag hoppas att det ganska klart har framgått inte på något sätt låtit diskussionen fortgå för att uppmuntra till köp eller försäljning. En av orsakerns till att jag tog bort den andra tråden som samma TS lagt upp var för att det mer började likna en reklam kampanj för TS firma. Det räcker med en tråd i detta ämne mao.

Magi-cat
2014-01-26 08:01
#24

#22 Jösses, Lasse, det där språkbruket….

Och polisanmäla? För att en surmelon diskuteras på ett diskussionsforum?😮

(Jag kan tänka mig en orsak till trådurspårning här, så Ians, ta bort min kommentar om den bidrar till det.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2014-01-26 08:36
#25

#21 Intrexium: Moder Natur har de botemedel som behövs för att upprätthålla balansen. Där är vi säkert överens.

Men det känns lite som att du kommer in på detta diskussionsforum för att kränga dina grejer, mer än sprida upplysning. Det du skriver - har du författat det själv? Det låter mer som något ur reklamen för preparaten.
Därmed inte sagt att preparaten inte kan vara bra, men vill du övertyga - undvik överdrifter som i rubriken! Du förstår säkert att den kan uppfattas som att preparatet dödar 98 % av alla cancerceller rakt av.

Flera frågor har ställts, men jag har inte funnit att du hittills passat på tillfället att räta ut våra frågetecken.

I det förflutna har jag berättat om apoptos 

står det t.ex. i #0. Vems förflutna och var? Vill du kanske berätta här också?

Jag bad dig välja ut några studier och berätta mer om dem. En lång rad länkar säger egentligen inget om preparatets förträfflighet och själva växthusodlingen är jag inte speciellt road av.
Vilken studie visar allra bäst det du vill säga?

#21 Jag anser inte att vi ska avleda den så kallade alternativa forskningen på grund av att vi blir vilseledda av den medicinska forskningen.

Här säger du att vi blir vilseledda av den medicinska forskningen, men är det inte medicinsk forskning du hänvisar till? Kan du förstå att det känns motsägelsefullt?

Berätta hellre med egna ord och skippa säljsnacket, är mitt tips!👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

intrexium
2014-01-26 09:03
#26

Jag är inte ute efter att sälja produkter utan mitt live existerar för mit syfte att hjälpa så många som möjligt till bra information som ej kommer oss till känna om ingen gör något.

Att denna Lasse vill polisanmäla någon för ren information som har dokumenterade bra resultat från mängder av olika håll i världen är ju helt fantastiskt.

Att man kan trivas med att vara så negativ.

Jag vill bara hjälpa de som drabbas att finna de alternativ som för många är så okända.

Det är på tiden att man sätter sig emot de som anser att den riktiga medicinen ska kallas för alternativ medicin då den hjälpt oss människor i tusentals år. 

Ja sen som Lasse skrev så borde denna upptäck blivit uppköpt redan om denna Bitter Melon skulle vara effektiv.

Ja det är ju så vi blir vilseledda när dom köper upp allt som är bra och gör om det till kemiska preparat i vinstsyfte inte för att hjälpa oss- 

Jag vill bara att vi ska kunna ta del i det som finns att erbjuda. Det kanske inte är så att denna produkt gör exact vad artikeln utlovar men det har en stor inverkan. Och i en rätt balans av denna produkt , rätt kost och ett par andra tillskott så kan jag säga en sak. Jag har sett resultaten. 

Det är på tiden att vi öppnar upp oss för alternativa sätt till en bra hälsa och inte förlitar oss endast på de kemiska substanserna

Vi på OHC-Health finns här för att ge dig en optimal hälsa.

Gratis konsultation och rådgivning 0733-945306 http://ohc-health.com/ 

Mycket spännande läsning under "Artiklar om hälsa" Nyhetsbrev 

Magi-cat
2014-01-26 09:17
#27

#26

Du skriver på ett forum för alternativa behandlingar, så merparten av de som läser är säkert positiva till sådana. 😎

"Det kanske inte är så att denna produkt gör exact vad artikeln utlovar men det har en stor inverkan. Och i en rätt balans av denna produkt , rätt kost och ett par andra tillskott så kan jag säga en sak. Jag har sett resultaten."

Så det var alltså en artikel texten kom ifrån? Närmare bestämt?

Om preparatet inte gör exakt vad som utlovas, kanske du kan räta ut frågetecknen?

Att en enda produkt kan göra allt, det har vi förstått redan. 🙂 Vilka resultat har du sett?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
intrexium
2014-01-26 10:05
#28

Jag har skrivet artikeln med information från olika källor och studier som underlag och mycket studerande och lyssnat på alla testemonials från användare. Mina resultat är mycket positiva men det är i kombination med olika saker som jag vill tro att jag har hittat ett system för den behandling som vi alla borde känna till. Men då jag inte kan ta upp detta i denna diskussion så kan jag inte direkt hänvisa till mina resultat.

men jag hade cellförändringar och nu har jag det ej så mycket kan jag säga.

Min katt har haft en tumör och lever med mig efter snart ett och ett halvt år.🙂

Det finns mycket man kan göra med alternativ behandling och kunskap.

Vi i detta forum är ju öppna för de alternativ till droger och jag anser att min uppgift i livet ar att dela med mig till såmånga som möjligt om den kunskap jag samlat på mig under åren

Vi på OHC-Health finns här för att ge dig en optimal hälsa.

Gratis konsultation och rådgivning 0733-945306 http://ohc-health.com/ 

Mycket spännande läsning under "Artiklar om hälsa" Nyhetsbrev 

Magi-cat
2014-01-26 10:28
#29

#28 Det var fint att du och katten mår bättre! 🙂🐱


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

tarotlasse
2014-01-26 10:47
#30

Intrexium du hänvisar till veteskapliga forsknings rapporter.

Alla  godkända vetenskapliga forsknings rapporter har ett ibsn nr

 För att man enkelt ska kunna hitta all sådan här  forskning.

Kan du ge mig dessa IBSN nummer så jag och det andra läsarna  kan hitta denna vetenskapliga forskning och göra oss en egen bedömning.

Senast i dag kan vi läsa på text tv om miljonvite för ett hälso företag i  Lund.

Då detta företag säljer växten Djävulsklo för smärtor och ledförslitning.

Men det får inte säljas enligt Svensk Lag eftersom produkten har egen skaper som motsvarar läkemedel.

Cancer behandling är enligt lag enbart tillåtet för sjukvården och för registrerade läkemedel.

Så Oavsett hur mycket vetenskaplig forskning du en har så är det inte tillåtet att sälja alternativ medicin om du påstår att det botar cancer och diabetes.  

De som säljer djävulsklo har inte ens nämt att djävulsklo hjälper mot smärtor och artros men stoppas ändå.

Eftersom ett läkemedelsbolag registrerat djävuslklo som ett läkemedel .

Viket alla Naturläkemedel som har genomgått en godkänd vetenskaplig  forskning och visar kunna ge en läkande egenskap.

Så blir det registrerat som läkemedel och Läkemedels bolagen får ensam rätt på dom och  forskningscentret får ersättning för sin forskning.   

Därför jag är ytterst tveksam till din hänvisning till forsknings resultaten för då borde detta vara ett registrerat läkemedel i dag.

Men jag behöver dessa ISBN nummer på forsknings studierna för att kunna läsa mer om dessa resultat.

Men oavsett är det som sagt vad olagligt att sälja alternativ medicin mot cancer och diabetes i Sverige.

Lasse

[KosmosBill]
2014-01-26 11:35
#31

#30 Senast i dag kan vi läsa på text tv om miljonvite för ett hälso företag i  Lund.

Då detta företag säljer växten Djävulsklo för smärtor och ledförslitning.

Men det får inte säljas enligt Svensk Lag eftersom produkten har egen skaper som motsvarar läkemedel.

Ett mycket tydligt fall av den ondska som läkemedelsbolagen dikterar.

De har beslutsfattare i sin ficka.

De får härja fritt med sina läkemedel som dödar tusentals svenskar varje år. Nu drogas t.o.m. barnen ner med påhittade diagnoser som ADHD och annat. 

Det är klart att de ser naturläkemedel som ett hot. Hur skulle de kunna göra sina megavinster om folk vore friska. Smart sätt att komma åt alternativ medicin. Att förbjuda informationsspridning om naturläkemedel. 

Skiljelinjen mellan gott och ont blir extra tydlig när det gäller naturmedicin.

Att informera om bitter melon och annat ser jag som något positivt. Ingen tvingar på någon någonting!!!

Att dessutom kunna hjälpa till med att tillhandahålla detta är jättebra.

Tror inte för ett ögonblick att denna verksamhet har profit som någon prioritet.

Cancer behandling är enligt lag enbart tillåtet för sjukvården och för registrerade läkemedel.

Så Oavsett hur mycket vetenskaplig forskning du en har så är det inte tillåtet att sälja alternativ medicin om du påstår att det botar cancer och diabetes. 

Lasse hänvisar hela tiden till dessa sjuka lagar som begränsar människors tillgång till naturlig medicin. Man får intrycket av att du stödjer dessa sjuka regler. När du sedan polisanmäler detta….ja, då har du verkligen visat vilken sida du står på. 

Du har gjort bort dig  BIG TIME!!!

Du upprepar att det är olagligt som ett mantra. Du kanske sörjer att du inte blev polis…eller du kanske är polis?

[rara]
2014-01-26 13:00
#32

#31

Lasse kanske springer läkemedelföretagens ärenden ;)

Nu handlar ju den här sajten faktiskt om alternativa behandlingar och med alternativa behandlingar menas ju just behandlingar som skolmedicinen inte erbjuder. Annars skulle de ju inte vara alternativa. Inte sagt att det måste betyda endera eller, för man kan ju använda sig av både och.

Men sen är det ju självklart att om man inte blir hjälpt skolmedicinen att man måste ha rätt att få pröva sig fram med andra medel  och där tycker jag det är fantastiskt med all information som vi faktiskt har tillgång till i dag och som vi kan delge varandra på sajter som dessa.

Jag vet inte hur många gånger jag själv varit tvungen att inse att skolmedicinen inte har kunnat hjälpa mig och det har även hänt att jag t.o.m blivit sjukare än jag varit innan och att jag sedan bara på grund av det har sökt hjälp från andra håll i stället. Tycker därför det är otroligt bra att det finns sajter som dessa där man just kan delge varandra informationer och fakta om andra möjliga sätt att gå till väga.

Magi-cat
2014-01-26 13:08
#33

Mitt i allt detta om alternativ och förbud är det värt att komma ihåg att maten är vår medicin, läkning finns i Moder Naturs örter och att de lyckligtvis inte är förbjudna.

Det är förbjudet att göra reklam, men inte att forska om och lära sig mer om dem, odla eller äta dem och helas av dem. Man får hoppas att det inte blir det heller.🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Olaf]
2014-01-26 14:09
#34

#33 Vi får börja odla själva. Det går nog att odla bittermelon hemmavid. Djävulsklo likaså. Problemet för läkemedelsindustrin är att de inte kan ta patent på växter…marknaden för dessa växter är ett problem de vill undanröja! Läkemedelsindustrin är inga dunungar precis. Lasse skrev: "Hur jäkla naiva kan ni vara att läkemedls bolagen skulle totalt skita i denna bittermelon om det skulle bli det absolut rikaste och mäktigaste läkemedels bolaget på jorden. " det ÄR dom redan, i slutändan konkurrerar dom inte med varandra utan delar samma ägare i toppen. ..däremot försöker dom undanröja lilla david mot Goliat. Tror att det är du som är naiv här. Men du kan trösta dig du är inte den ende som sagt samma sak. Jag ser det uttalandet överallt. Att industrin skulle bli stenrika om medlet verkligen funkade. Nej det skulle dom inte dom skulle bli utfattiga! Alltså måste det bekämpas. Marknadsundersökarna på denna sajt jag länkar till här, lovar guld med täljkniv för investerare i den enormt växande cellgiftsindustrin, som spås växa enormt. ( varför tror dom det månne?) Helt lagligt är denna bussiness dessutom. Inte etiskt enligt mig men lagligt. Tur för dom. http://www.researchandmarkets.com/reports/335548/chemotherapy_market_insights_20062016_a

Annons:
tarotlasse
2014-01-26 14:19
#35

#31

När det gäller ADHD och medicineringen så finns det otaliga forsknings resultat som visar att vi med ADHD har en förändring på

kromosom 16.

Den största vetenskapliga studien gjord i Reykjavik där 30 000 personer ingår talar sitt tydliga språk att ADHD inte är en påhittad diagnos.

Världens största DNA bibliotek i USA stöder också denna forskning eftersom i DNA arkivet kunnat konstaterar att väldigt många med denna förändring av kromsom 16 som har fått diagnosen ADHD.

De med Autism har samma förändring på kromosom 18.

Det är ingen som i frågasätter diagnosen Autism men  ADHD som diagnos ifrågasätter man.

Det är sorgligt när enstaka läkare och lärare inom sintelogi rörelsen  går ut med att diagnosen inte existerar. Tvärt emot vad den vetenskapliga forskningen visar.

Ja det är tråkigt att vara polis och behöva förklara lagen för det som arbetar med alternativ medicin om lagen.

Jag arbetar själv inom alternativmedicinen som healer  och har under flera år varit återförsäljare av naturläkemedel.

Lagen tillkom inte för att Naturläkemedel var farliga på ngt sätt utan för att det var oseriösa alternativbehandlare som utnyttjade svårt sjuka personer .

Man gav cancer sjuka verkningslösa behandlingar gjorde provtagningar som inte existerade behandlingar som kostade 100 000 kr.

Man skrev även naturläkemedel som visade sig vara socker piller och det blev en miljon industri för vissa kliniker i Sverige.

Så det är de bedragarna vi har att skylla dagens alternativvårdslag för.

I december gick man ut med att bedrägerierna inom Naturläkemedel ökat lavin artat de senaste 2 åren.

Mycket för att vi är naiva och inte har kunskapen om det.

Att som t.ex   utlova botande och hänvisa till vetenskapliga studier.

Men vet man hur systemet fungerar och att ett naturläkemedel som visat sig fungera och vetenskapligt bevisat så blir det klassat som läkemedel och då får läkemedels industrin ensam rätt på det.

Vilket man kan i ifrågasätta även jag tycker detta är fel men motiveringen är att forskningen kostar enormt mycket  pengar och att forskarna och läkemedelsbolagen ska kunna få in pengarna på de det lägger ner på forskningen. 

Så blir det ett skyddat läkemedel under ett visst antal år innan det släpps fritt igen.

Kan bara se på min blodtrycks medicin den kostade 1260 kr när den släpptes fri och andra företag fick  tillverka den så gick priset ner till 123 kr.  

Men finns raka motsatsen också min sömnmedicin Melatonin som såldes i Hälsokost affären innan kostade som naturläkemedel 28,50 kr per tablett som registrerat läkemedel och utanför högkostnads skyddet

så får jag betala 8,60 kr för Läkemedelsbolagets tablett på recept.

I USA där det är recept fritt får jag betala 60 öre tabletten.

Så visst är det  ngt fel på läkemedelssystemet

Jag är för naturläkemedel men jag vill ha en ren bransch och få bort allt lurendrejeri i december så visade det sig att 30 av 32 undersökta kost tillskott hade  felaktiga innehållsdeklarationer och innehöll b.la Viagra antibiotika corticon mm som inte redovisades i innehållsförteckningen.

Under några år har man i USA kontrolerat 250 000 olika naturläkemedel och kost till skott 2 tredjedelar där stämde inte innehålls förteckningen utan inne höll tillsatta läkemedel.

Men vi bara köper och är så naiva och tror på att innehålls förteckningen stämmer.

Kan ju även tillägga att de flesta naturläkemedel tillverkas av läkemedels bolagen.

Det var ett flertal produkter jag själv köpte in från naturbolag men leveransen kom från olika läkemedelsbolag

Det är på tiden att vi själva reagerar och ställer krav på naturläkemedels industrin och att vi får rena produkter som håller vad dom utlovar.

Lasse

[rara]
2014-01-26 15:36
#36

#20

"Trådskaparen refererar till en specifik lab-studie där bittermelon dödade två olika sorters pancreas cancer celler (men var är länken till just den studien?)."

Se mitt inlägg 18, längst ner.

Vill också uppmärksamma dig på att trådskaparen skrev i sitt huvudinlägg att man måste fokusera på flera metoder och faktorer och att man inte kan slå ut cancer med enda metod, så jag vet inte vem här som du tror att har blivit lurad av några falska påståenden. Det finns väl ändå ingen här som tror (eller har förskt lura i någon) "att man kan äta ett enda födoämne, såsom bittergurka, och inbilla sig att man då inte löper risk att någonsin få någon tumörsjukdom" ? (som du skev i ditt inlägg 11)

Eller finns här faktiskt någon som på allvar tror det?

[KosmosBill]
2014-01-27 12:42
#37

#35 TS verkar inte vara en av dessa bedragare.

Vilka produkter är det du finner så bedrägliga att du polisanmälde honom Lasse?

Själv har jag lärt mig om Mikrospiralfilter för att rena vatten från hans hemsida. Ska nog köpa ett sådant av honom.

ADHD är ett betéende, inte en sjukdom.

http://newsvoice.se/2014/01/22/mattelararen-som-blev-adhdns-storste-kritiker/

Tuva-Lena
2014-01-27 13:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Märkligt ändå, att en diskussion kan spåra ur så totalt!

Här diskuteras mer om trovärdigheten av artikeln, än vad växten ifråga skulle kunna åstadkomma - vilket väl ändå var meningen ifrån början?

Varför skulle någon skriva en artikel, inom ett så brännande ämne, om den inte har ett relevant underlag att hänvisa till?

Och märkligt är det också, att genast då det gäller forskning kring alternativa metoder så skall dom ifrågasättas och är "sannolikt inte tillförlitliga". Nej, då är det "företaget ljug och båg" som har redovisat resultaten.. Samtidigt så sväljer man all forskning som läkemedelsföretagen tar fram, som sponsras av mångmiljonärer och en överstatlig myndighet som är skiträdd för att människor skall börja tänka självständigt.

Forskning är ju vad man kräver kring alternativa metoder för att de skall vara trovärdiga! Ja men, ta då till er den forskning som bedrivs utan att konstruera nya skäl för att kunna rata den! 

Jag kan hålla med om att rubriken skulle kunna utformas på ett annat sätt. Lägg till ett "kan" …döda upp till 98% av cancerceller, så är det helt grönt i mina ögon.

Och tack o lov att vi har dessa "stigfinnare" i det här landet, som vågar gå utanför ramarna och upplysa folk om att det finns ett alternativt sätt att bemöta sjukdom!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

tarotlasse
2014-01-27 23:05
#39

#37

Därför att alternativvårdslagen förbjuder att både ge alternativvård överhuvudtaget  och att sälja naturläkemedel som säger eller  skriver  att det botar cancer diabetes o flera andra sjukdommar   som är total förbjudna.

Att behandla en person med cancer eller diabetes HIV sjukdomar inom smittskyddslagen, gravida och barn under 8 år får ingen behandla utanför  den offentliga sjukvården.

Vi får inte ens ge dessa personer massage jag som healer får inte heala en cancersjuk person för sin stukade fot även om jag gör det gratis.

Finns en predjucerande dom på detta där en healer dömdes till en månads fängelse för att hon get healing till en cancer sjuk o hennes stukade fot o även om hon inte tog betalt så räknades det ändå som yrkesverksamhet.

I min massage utbildning gjordes det helt klart att vi massörer får inte ge massage till dessa sjukdomar utanför sjukvården och utan remiss från läkare  för kunde ge oss upp till 3 månaders fängelse även om vi inte skulle ta betalt så hjälper inte det.

Däremot så ger jag nu mer inte healing till cancer patienter jag ger dom kärlek och värme och det är inte olagligt.

TS kan mycket väl sälja sin bitter melon om han slutar skriva  att den botar 98% av cancertumörerna och botar diabetes eftersom det är lagstadgat att enbart sjukvården får behandla dessa sjukdommar.

Lagen är solklar så sälj bittermelonen som bitter melon utan att nämna cancer o diabetes o så är det fritt fram och han riskerar inte då att få skaka galler på ett Svenskt fängelses.

Men nämn absolut inte Cancer o Diabetes för det är som sagt vad 3 månader bakom galler för detta.

Att som i denna tåden med den rubriken och sedan förklara att man säljer det och lämnar ut sina kontakuppgifter är det tyvär solklara bevis och svårt att komma i från.

Är det då även en godkänd vetenskaplig forskning gjord och det då visat sig så effektiv är den även läkemedels klassad.

Som jag skrev i ett inlägg så är det förbjudet för oss alternativbehandlare att använda oss av receptbelagda läkemedel.

O som Naturläkemedel firman som fick vite på miljonbelopp för att de sålde växten Djävulsklo som visat sig i en godkänd vetenskaplig forskning hjälpa mot smärtor och astros och därmed blev klassad som läkemedel.   

Men jag är faktiskt förvånad att så få som arbetar med alternativmedicin har så väldigt dåliga kunskaper så att de riskerar fängelse straff för det dom gör.

Men det är en djungel med dessa lagar jag är varken advokat eller polis som vissa påstår men jag är journalist med inriktining sammhälsfrågor/funktionshinder och ingår i mitt jjobb i dag att hålla koll vad som sker inom läkemedels forskningen, Naturmedicin lagar o paragrafer.

Men jag är helt oskyldig till att dessa lagar tillkommet så det kan ni inte bli förbannade på mig för.

Men förstår att ni blir förbannad när jag informerar om detta som jag inte borde behöva informera för en försäljare av naturläkemedel för den kunskapen om Svensk lagstiftning borde vara en självklarhet om man har det som yrke.

I vissa fall slår man i hop dessa domar från alternativ vårdslagen med bedrägeri domar.  

En alternativ vårdare blev i dessa kombinationer till 2 års fängelse och det var på tok för lindrigt staff mot vad hon gjorde anser jag . När hon frigavs så startade hon upp en ny cancerklinik på en annan ort och bröt mot samma lagar igen.

Så hon fick en runda till bakom galler.

Lasse

tarotlasse
2014-01-27 23:55
#40

När det gäller forskningen skärps lagen betydligt framöver.

Där Eu parlamentet i dag enats om ett nytt lagförslag att all läkemedelsforskning ska publiceras och vara offentligt.

Att alla studier och resultat ska lagras i en offentlig databas .

Vilket att alla läkemedels studier som genomförs inom EU  ska resultaten vara registrerade och lättillgängliga och ska rapporteras.  läkemedelsbolagen kommer ha betydligt svårare att gömma sin forskning över läkemedel och naturläkemedel som dom i dag intea alltid vill visa upp. Naturläkemedel är ju en miljard industri för läkemeds industrin som står bakom den mesta forskningen och försäljning från läkemedelsbolagen.

Lasse

abbis
2014-01-28 09:35
#41

Tuvan..Det va rubriken jag reagerade emot..Jag är för alternativa metoder annars vore jag inte här. Har en i familjen som oxå är det men dessutom vet att man inte kan göra eller säga vad som helst..😉

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Annons:
Magi-cat
2014-01-28 09:48
#42

#39 Lasse, du varnar så uttryckligt för vad man får och inte får göra enligt lagen och det är en sak, men du gick ett steg längre och t.o.m. polisanmälde! Så bråttom var det att du inte ens kunde vänta till nästa dag! Jag förstår dig inte.

Dessutom kan det inte stämma som du är inne på att man knappt får röra en person med cancer eller diabetes. Det vore fullständigt orimligt om en person med förhöjt blodsocker inte skulle kunna få t.ex. massage! Så pass får vi ännu bestämma över våra kroppar, tack och lov!

Däremot får man inte säga "min beröring botar din diabetes", vilket är en helt annan sak.

Du silar mygg och sväljer kameler i den hantering där vi vanliga konsumenter får allt svårare att få tillgång örter och naturmedel och upplysning om dem. Läkemedelsbolagen är självklart inte särskilt intresserade av något som botar diabetes. De vill hellre se diabetikern livslångt beroende av deras medel. DET är big business!

(Det är naturligtvis bra att det finns medicin, men forskning om och tillgång till naturmedel måste också finnas.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[rara]
2014-01-28 10:45
#43

#39

"Lagen är solklar så sälj bittermelonen som bitter melon utan att nämna cancer o diabetes o så är det fritt fram och han riskerar inte då att få skaka galler på ett Svenskt fängelses."

Men om det finns forskning som gjorts på bittermelon och cancer och på bittemelon och diabetes så får man nämna det och hänvisa till denna forskning som trådskaparen gjorde. Läste du aldrig länkarna han gav oss? Såg du inte att han bara skrev om vad man kommit fram till där? För mig är det just denna forskning som är det mest intressanta och jag blir själv bara glad när någon delar med sig av forskningen.

Läste också att bittermelon används inom ayurvedisk medicin mot t.e.x hudproblem. Också intressant.  "In Indian medicine, such as ayurveda, bitter-gourd juice (from the gourd or leaves) has long been used as a remedy for diabetes and liver problems. Karela juice is also used to treat skin problems like psoriasis, and is generally good for skin health as it purifies blood. Ayurvedic doctors also prescribe bitter-gourd juice for digestive problems and to boost immunity. A glass of karela juice with a dash of lemon, taken on an empty tummy, is supposed to improve general health as well as skin health. - See more at: http://www.vegrecipes4u.com/health-benefits-of-karela-bitter-gourd.html#sthash.qVrb1dRH.dpuf"

http://www.vegrecipes4u.com/health-benefits-of-karela-bitter-gourd.html

Har själv en stor respekt för ayurveda sen jag fick bättre kontroll på mitt blodsocker efter att ha druckit ayurvediskt Te med Gymnema sylvestre.  http://en.wikipedia.org/wiki/Gymnema_sylvestre

[rara]
2014-01-28 11:01
#44

#42

Ja det är fullständigt orimligt att en person med diabetes inte skulle få gå på massage.

Det skulle betyda att jag skulle måsta sluta att gå till min massör för mina nackproblem om jag fick cancer och att jag skulle måsta sluta ta selen som kosttillskott eftersom det finns forskning som visar att selen verkar toxiskt på maligna Celler ;) Nej så illa ställt är det tack och lov inte :)

Magi-cat
2014-01-28 11:07
#45

#44 Precis. 🙂

Vi får verkligen hoppas att det inte blir så illa heller, att vi helt tappar alla möjligheter att välja själva.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[rara]
2014-01-28 11:23
#46

#45

Ja det får vi hoppas, för skulle jag inte fått välja själv skulle jag säkert inte vara så frisk som jag är i dag.

Ians
2014-01-28 12:27
#47

Tack Magi-cat i ditt inlägg #42,

där du tar upp det jag själv tänkte påpeka, att Tarotlasse inte bara Varnar för vad lagen säger, i all välmening. så det är inte det jag reagerade på alls, utan att han dessutom i all hast kontaktar polisen för att anmäla!

Möjligen som ett resultat av att jag trots pm inte tog bort tråden, och att vi inte ens hörsammade de inlägg Lasse gjorde, innan detta försök till polisanmälan.

Då handlar det inte om välmenta råd längre, utan om ett sätt att försöka styra vad vi får eller inte får diskutera här inne.

Det finns lagar som styr mycket, men än är det tillåtet att diskutera, nyttan av olika örter och växter. Inte heller tror jag att man inte får ge massage eller healing till en cancer sjuk person, MEN man får inte påstå att detta botar din cancer, däremot.

Lasse nämner ett exempel där en kvinna som gett healing, för något annat blir anmäld och dömd, trots att hon inte tar betalt eller inte ens ger healing mot cancern, utan för en stukad fot.

Vad som föregått DEN historien vet vi väldigt lite om, kanske har det varit en bitter fejd mellan dem runt omkring den sjuke, och denna healer. Att man sedan gör sig helt "snövit" när de tröttnat på påståendena och anmäler, är kanske inte konstigt.

Hade gärna velat veta exakt vad som VERKLIGEN föregick Den polisanmälan, och domen! Innan jag sväljer detta rakt av, och tror att man inte får ge healing till en medmänniska med stukad fot, trots att denna medmänniska även råkar ha cancer!

[KosmosBill]
2014-01-28 12:31
#48

#39 Men jag är helt oskyldig till att dessa lagar tillkommet så det kan ni inte bli förbannade på mig för.

Dessa lagar är vidriga men också mycket avslöjande.

Om man reglerade skolmedicin på ett annat sätt så skulle det inte behöva dö tusentals svenskar varje år av dess verkningar/biverkningar

Vore man mån om folket så skulle man inte agera på detta sätt. Man har tydligen en annan agenda, för det är knappast av ointelligens man agerar så.

Men du Lasse ställer sig på deras sida när du agerar informatör till dessa lagstiftare.

Att du aktivt kontaktar polisen för att bifalla denna mörka agenda är sannerligen avslöjande.

Jag tror att många är förvånade.

Annons:
tarotlasse
2014-01-29 02:53
#49

#47

Ja vi hade den diskussionen på ett annat forum och jag själv sa själv då att om jag inte tog betalt och inte behandlade själva cancern utan ngt annat så kunde detta knappast bryta mot lagen.

Dels för att jag inte tar betalt och inte kan kallas yrkes mässigt eftersom jag inte tar betalt och dels att jag inte ger healing för själva cancern.

Det blev en het diskussion och slutade med att en i gruppen ringde upp socialstyrelsen och frågade vad som gällde.

Beskedet vi fick från socialstyrelsen var att det fanns en predjuserande dom där just en Healer hade behandlat en stukad fot hos en cancer patient där Healern blev fälld fallet gick ända upp till högsta instans för att bli prövat och predjuserande och vägledande för framtida domar.

När det gäller att man inte tar betalt ansåg man att när man behandlar svårt sjuka personer så sätter man som behandlare patienten i en beroende ställning mot behandlaren och likställdes som yrkesmässigt oavsett betalning eller ej.

Healern som ringde och frågade socialstyrelsen fick även kopior på dessa fällande domar.

För några år sedan gav vi på ett annat forum grupphealing till ett barn på 6 år som låg i koma och bedömningen från sjukvården var att barnet inte skulle vakna upp igen.

En person polisanmälde detta för enligt alternativvårs lagen får vi inte behandla barn under 8 år.

Även vi Admin på sajten blev informerade om att vi utreddes för brott som ansvariga utgivare för sajten.

För det var vår skyldighet att bort tråden om denna grupphealing och eftersom vi inte gjort detta så ansågs vi var delaktiga i brottet. 

Nu lades åtalet ner mot oss admin men tre av de som deltog i grupphealingen och arbetade inom sjukvården blev fällda och böter.  

2 av dem fick en prick och varning på deras legitimationer den 3e fick sin legitimation indragen och blev därmed avskedad.  

Kan tillägga att barnet vaknade upp ur koman och är helt återställd i dag och trots sjukvården sagt att inget mer fanns att göra var det inget man tog hänsyn till i sin fällande dom.

När det gäller cancer behandlingar eller andra människor med svåra sjukdomar.  

Så är det tyvärr så många som blivit utnyttjade av bedragare så jag har full förstålse för denna lag även om jag tycker den borde förändras och tillåtas om det inte sker för ekonomisk vinning. 

Om det vore så att trådskaparen nöjt sig med att informera om effekterna hos bittermelonen och lämnat sina referenser till undersökningar som visar på effekten. 

Så hade det varit en helt ok information.

Men när man sedan talar om att man säljer detta och lämnar sina kontakt uppgifter och prisuppgifter så är det ett solklart lagbrott.  

Att ge referenserna till ett Universitet  och inte ge ut det registrerade referens numren på forsknings studierna så säger detta inte ett enda dugg och kan lika gärna vara påhittade information av ngn som bara vill tjäna pengar på svårt sjuka personer som griper efter sista halmstrået.  

Jag eftersökte i ett inlägg referens numren på dessa studier för då kunna finna det publicerade resultatet i de medicintidskrifter som krävs för att det ska bli en godkänd vetenskaplig forskning. 

Som t.ex forsknings studien om D vitamin som publicerades i veckan så har den referens nummer PIIS223-8587(13)70212-2 och man kan då finna den och läsa forsknings rapporten.

Men jag fick aldrig dessa referens nummer vilket jag tycker är mycket märkligt för det är en självklarhet att man får om man frågar efter forsknings studier som en tillverkare eller försäljare hänvisar till.

Får man inte det finns det all anledning till att tvivla på riktigheten till hänvisade forsknings studier.  

När det gäller läkemedel så inte alltid man får hela forsknings resultatet med hänvisning till företags sekretess och man mörkar delar av den för att skydda sig mot  piratkopior.

Den Svenska sjukvården är inte alls främmande för alternativa behandlingar när det inte finns kända och godkända behandlingar inom sjukvården.

Men de hänvisar då till ett antal seriösa och kontrollerade alternativ  vårds kliniker utomlands.

De kunde inte rekommendera alternativ vården i Sverige på grund av vårt bristande lag system och att  kontrollen av innehållet av naturläkemedel är obefintlig i Sverige och det märker vi ju tyvärr vid de få kontroller som görs att fusket är omfattande här i Sverige.  

En anhörig betalde 50 000 kr för en vecka på en av dessa kliniker som Landstinget rekommenderade och fick sedan sina naturläkemedel levererade till Sverige vilket var helt lagligt  eftersom de var utskrivna av en legitimerade läkare på kliniken då en del av dessa Naturläkemedel var läkemedels klassade här i Sverige men ännu inte godkända av läkemedelsverket i Sverige.

Bittermelon ingick inte bland dessa naturläkemedel vilket är mycket underligt om det nu är bevisat  att vara så effektivt mot cancer.  

Sverige är tyvärr ett U-land när det gäller naturläkemedel det som förbjuds och inte godkännes vid kontroller utomlands levereras till Sverige som har de liberalaste lagarna i världen när det gäller naturläkemedel och kosttillskott.

Lasse

[rara]
2014-01-29 06:17
#50

#49

Du menar doi numret:

doi: 10.1093/carcin/bgt081

http://sv.wikipedia.org/wiki/Digital_object_identifier

tarotlasse
2014-02-02 00:53
#51

Här kommer en samanställning av alternativvårds lagen nu har denna lag skärpts en hel del under åren och den är inte riktigt dagsaktuell.

Men hittade ingen nyare version,

Men  finns  hänvisningar till alla lagtexter men det är många kapitel ur lagboken att läsa så ni får nöja er med kapiel 4 ur lagboken  och svart på vitt om vilka sjukdomar som vi alternativbehandlare inte får behandla,

Lasse

ALTERNATIVVÅRDSLAGEN

Den nya lagen för alternativmedicinsk verksamhet heter SFS 1998:531, Lag om yrkesverksamhet på

hälso- och sjukvårdens område, kapitel 4. I sakinnehåll är den identisk med gamla kvacksalverilagen.

--------------------------------------------------------------------------------

(Den gamla lagen hette 1960:409 om förbud i vissa fall mot verksamhet på hälso och sjukvårdens område)

1. Alternativvårdslagen gäller inte den som har behörighet att utöva läkaryrket eller som annars i sin verksamhet på hälso och sjukvårdens område är ställd under socialstyrelsens tillsyn.

2. Alternativvårdslagen gäller den som mot ersättning undersöker annans hälsotillstånd eller behandlar annan för sjukdom eller liknande tillstånd. För att omfattas av kvacksalverilagen måste man ta betalt för konsultation och dessutom vidta eller föreskriva någon åtgärd i förebyggande, botande eller lindrande syfte.

3. Den som omfattas av Alternativvårdslagen får inte:

a) Behandla sjukdomar som enligt smittskyddslagen utgör samhällsfarliga sjukdomar. Detta är bl.a. polio, hepatit B, gonorré, infektion av HIV, hepatit A och klamydia.

b) Behandla cancer, diabetes, epilepsi och sjukliga tillstånd i samband med havandeskap och förlossning.

c) Undersöka eller behandla barn innan det har fyllt åtta år.

d) Utan personlig undersökning av den sökande lämna skriftliga råd eller anvisningar för hans eller hennes behandling.

e) utprova eller tillhandahålla kontaktlinser. Lag (1989:292).

4. Den som omfattas av Alternativvårdslagen får inte heller under utövning av verksamhet som avses i punkt 2 undersöka eller behandla annan under allmän bedövning eller under lokal bedövning genom injektion av bedövningsmedel eller under hypnos, ej heller behandla annan med användande av radiologiska metoder.

5. Ansvar

a) Den som undersöker eller behandlar någon i strid mot punkt 3 ovan kan dömas för häsofarligt kvacksalveri till böter eller fängelse i högst 1 år.

b) Även den som inte bryter mot punkt 3 ovan kan dömas för hälsofarligt kvacksalveri. Detta kan ske om man uppsåtligen eller av oaktsamhet tillfogar den sökande skada som inte är ringa, eller framkallar fara för sådan skada. Detta oavsett om skadan eller faran orsakas av olämplig behandling eller avbrott i pågående läkarvård eller dröjsmål med läkarvård.

c) Den som på grund av brist på utbildning och erfarenhet inte kunnat inse sjukdomens natur eller förutse skadan, befrias inte från ansvar enligt ovan.

6. Observera att social styrelsen inte utövar någon tillsyn över personer som omfattas av Alternativvårdslagen.

Eventuellt brott mot utreds inom rättsväsendet och aktualiserats först genom att någon gör en polisanmälan. Däremot kan socialstyrelsen om någon döms för hälsofarligt kvacksalveri, meddela förbud för den personen att under viss tid utöva sin verksamhet.

--------------------------------------------------------------------------------

Denna lagtext hittar du på www.jit.se/lagbok/960409t.html

tarotlasse
2014-02-02 01:41
#52

Den Alternativbehandlare som avslöjades hos Robert Aschberg som lurat en dam med naturläkemedel som påstods vara vetenskapligt bevisade. Men var bara påhittade referenser till forsknings studier.

Damen hade tagit lån på huset på 200 000 kr till dessa kostnader på naturläkemedel mot cancer.

Aschbergs reporter skulle behandlas för en obotlig cancer i ryggen för 75 000 kr genom Healing där alternativbehanadlaren  använde en gas brännare på en kristall kula  han fick 2 månaders fängelse och närings förbud. Det är ett rent hån kan jag tycka mot det drabbade.

Om inte vi själva reagerar över allt skumt som finns på marknaden så lär hela alternativvårds marknaden försvinna inom de närmaste åren här i Sverige.

Medan  man i övriga länder med skärpta regler och kontroller får ett ökat förtroende för naturläkemedel.

Så stort att Svenska läkare och Landsting rekomenderar alternativvård i andra länder en  den i Sverige det är tragiskt. För vi är mycket långt i från detta med att kontrolera och säkerställa naturläkemedlen här.  

Är så skrämmande när ett naturläkemedel med 7 olika amfetamin preparat varit förbjudet i samtliga eu länder i 2 år .

Men då man marknadsför det i Sverige och med mördande reklam blir det mest sålda naturmedlet i Sverige för här har vi ingen lag på vad naturläkemedel får innehålla.

47 olika Svenska naturläkemedel blev totalförbjudna i EU i somras på grund av de innehöll växter som var och en var ofarliga men i kombination dessa innehöll så kunde de ge livshotande skador. I övriga världen är det stoppat också men i Sverige säljs det fortfarande.

Det är skrämmande lätt att lura  godtrogna mäniskor i Sverige och dessutomt helt lagligt.

Ngt som vi måste reagera på och när saker som  dyker upp här inne och som inte verka stämma och som nu även  bryter mot  alternativvårds lagen.

Så håller man den ansvarige bakom  ryggen ja inte är detta att skydda naturläkemedlen i Sverige utan snarare raka motsatsen.

Lasse

[rara]
2014-02-02 17:01
#53

#Lasse

Det är en stor skillnad mellan att tipsa om och hänvisa till saker som kan förbättra utsikterna till att bli frisk och mellan skojare som påstår sig kunna bota cancer med kristallkulor och gasbrännare. Jag vet inte ens vad det senare har med hela den här sajten att göra när det snarare är det första sajten handlar om? Vad tycker du om bitter melon? Har du läst studierna som det länkades till? Vad har du för invändningar. Bra eller dåligt? Skulle du kunna tänka dig bittermelon om du fick cancer eller finns det något annat som du skulle kunna tänka dig att komplettera med och vad tipsar du själv andra om?

Ians
2014-02-02 17:31
#54

Är det ingen mer än jag som ser att det var längesedan vi såg trådskaparen med i diskussionen? Däremot har Lasse tagit över hela tråden med sin diskussion om vad lagen föreskriver.

Så om inte den som skapade tråden har något mer att tillägga, och ingen annan har något att fråga så stänger jag tråden, då den inte längre handlar om bitter melon utan , om man får diskutera alternativa metoder eller inte.

Magi-cat
2014-02-02 17:51
#55

Det blev bittert allting, inte bara melonen, och det vore tråkigt att behöva stänga en angelägen diskussion.

Snack om polisanmälan (!) befrämjar inte heller en öppen diskussion och jag håller med #53.
Vi måste stå upp för vår rätt till örter, alternativa metoder och att öppet kunna diskutera och informera om dem och om studier som bedrivs!
(Annars tar det kanske vägen till det fördolda, och DET är det ingen som vill.)

Det går aldrig att jämföra örter som de facto innehåller verksamma ingredienser med medvetna lurendrejares tilltag! (Precis som ingen klandrar sjukvården för enskilda personers felaktiga ageranden, eller fördömer all medicin för att vissa är skadliga eller ännu värre, etc.)

Men, för att återgå till bittermelonen, TS borde kunna förklara lite bättre! Nu känns det mest som säljsnack.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Ians
2014-02-02 17:57
#56

#55.Men, för att återgå till bittermelonen, TS borde kunna förklara lite bättre! Nu känns det mest som säljsnack.

Håller med dig Magi-cat, hade velat ha mer av TS i denna tråden.

tarotlasse
2014-02-02 23:14
#57

Ja för tyvärr är det så många canser forskningar som aldrig någonnis kommer ut  för att är gjorda för att lura klienterna. 

Försäljarna och marknadsförarna hittar på forsknings studier för att få sälja sina preparat  men många av det preaparat har inte dessa forsknings rapporter gjort och man kan aldrig lämna ut reg nr på forsknings nummren för det finns inte och man kan inte överhuvutaget visa att dessa natiuläkemedel  är testade och att det verkligen funkar. 

Hade jag som återförsäljare både konstaterat att det är olagligt att marknadsföra och sälja detta  Nantur läkemede skulle nu det visa sig att dessa forsknings resultat är förfalskade och denna försäljare inte kan redovisa vetenskaplig studier så själv klart  blir det väldiigt tyst för grymt pinsamt och man riskerar faktiskt fängelse  för brottslig handling 

Jag tycker  samtidigt väldigt synd om grabben om han omedvetet börjat köpa in detta och själv  blivit lurad  och  gått ut med att det botar cancer o diabetes ja då är det ett självklart lagbrott även mot honom.

Men har han varit medveten om olagligheten ja då ska han skaka galler i ett par år utan tvekan kan jag tycka. Men att vara tyst och inte kunna lämna ut de  vetenskpaliga  bevisen ja då skulle jag också dra mig undan och inte sagt ett  piss om det vilket är jätte synd för att få en redhet om det nu finns ngn forskning eller ej eller om den bara är iopfantiserad  för att få en säljande produkt. 

Det finns fortfarande otroligt mycket att förklara från TS.

Lasse

[KosmosBill]
2014-02-03 00:26
#58

 #57 Men har han varit medveten om olagligheten ja då ska han skaka galler i ett par år utan tvekan kan jag tycka.

Nu handlar det inte om att det finns farliga läkemedel från läkemedelsindustrin i hans produkter.

Visst finns där bedragare i branschen. Finns dock ingenting som tyder på att TS är det.

Läkemedelsbolagen ser naturprodukter som ett stort hot mot deras toxiska "mediciner" som dödar så många och har därför sett till att det finns lagar som begränsar även de som inte är bedragare.

Att du Lasse fortfarande hävdar att dessa sjuka lagar är något att respektera till den grad att du vill att TS ska ha ett par år i fängelse om han känner till dessa sjuka lagar, ja det är märkligt.

Du står här som en tjallare och förrädare till den goda saken.

Hur mycket du än skriver om lagen så döljer det inte vilka lojaliteter du har. Du borde skämmas !

[rara]
2014-02-03 10:38
#59

#57

Det som du anser vara ett vetenskapligt bevis på att studien är äkta gav jag dig redan. doi: 10.1093/carcin/bgt081 Det var numret du sökte efter. Men du blundade för det. Här har du en till studie som gjorts på bitter melon: DOI: 10.1371/journal.pone.0078006

http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0078006

Nu tycker jag att du i stället för att kasta ur dig en massa lösa anklagelser och hotelser skulle kunna ta och berätta vad det är som inte stämmer med studierna och hur du kommit fram till att dom är förfalskade och kom med bevis på att det är som du säger.

Du skriver:

"Jag tycker  samtidigt väldigt synd om grabben om han omedvetet börjat köpa in detta och själv  blivit lurad  och  gått ut med att det botar cancer o diabetes ja då är det ett självklart lagbrott även mot honom."

Så här skrev trådsksaparen:

"Bitter melon kan vara ett väldigt bra hjälpmedel för att man skall kunna undvika att få cancer eller förbättra utsikterna att bli frisk om man redan har drabbats."

Han skrev inte att man undviker cancer och han skrev inte att man blir frisk om man drabbats av cancer utan han skrev precis det som jag citerade. Jag kan inte tolka det som du, att han lovar bot åt cancer och diabetes, utan jag tolkar det mer som att det skulle kunna vara ett hjälpmedel till förbättrade utsikter.

Du svarade inte heller på mina frågor som jag ställde dig om bitter melon i inlägg 53. Vad är dina kunskaper om denna grönsak?

[rara]
2014-02-03 10:41
#60

#56

Saknar också TS i diskussionen. Men han kanske inte har intresse av att svara på en massa lösa påståenden och att lyssna på en massa hot. Så på ett sätt förstår jag om han inte bara vill skriva här just nu.

Magi-cat
2014-02-03 10:46
#61

#60 Precis, TS hade nog inte anledning att vänta sig bli misstänkliggjord med svepande anklagelser på ett alternativforum, så jag kan förstå honom. Bra skrivet i #59!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[rara]
2014-02-03 10:49
#62

#55

Sen botar ju skolmedicinen inte heller alla som har cancer, utan många dör i alla fall. Tycker därför att det bara är bra med mer kunskap om alla örter och växter som finns där ute som man kan komplettera med om man själv skulle drabbas. Inte sagt att allt hjälper, men kanske något faktiskt gör det :)

Annons:
Magi-cat
2014-02-03 11:04
#63

#62 Helt riktigt. Cancer är också så mångfacetterat, inte bara en enda sjukdom där endast stora cellgiftssläggan existerar, att det är önskvärt att öka kunskapen om olika naturliga medel och olika sätt att förebygga inte minst. Det finns ju faktiskt studier…😎

Naturen har ett rikt förråd av verksamma örter.🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[rara]
2014-02-03 11:28
#64

På tal om att förebygga hittade jag en annan intressant studie om Bitter melon:

"Together, these results suggest that BME modulates several signal transduction pathways, which additively or synergistically restrict prostate cancer growth, and can be utilized as dietary supplement for prevention of prostate cancer."

http://cancerpreventionresearch.aacrjournals.org/content/4/12/2122.full

Du har så rätt Magi-cat. Vi har ett riktigt rikt apotek i naturen :)

Magi-cat
2014-02-03 11:43
#65

 Mycket intressant studie (#64) där man börjar identifiera momordicans verkningssätt, (2011), vilket verkar lovande: (ur länken ovan, min fetstil.)

The novel findings in this study are that (i) BME treatment in prostate cancer cells induces cell-cycle arrest and eventually cell death, (ii) BME feeding in TRAMP mice inhibits prostate tumor progression without any toxicity, and (iii) the chemopreventive efficacy of BME is accompanied by delays of tumor progression at high-grade PIN, and a decrease in cell proliferation. The potential molecular mechanisms of BME-mediated inhibition of prostate cancer growth are a decrease in expression of critical cell-cycle regulatory proteins cyclin D1 and cyclin E as well as a block in S phase, with a concomitant increase in p21 protein level. This is the first article to our knowledge describing the mechanism of BME-mediated prostate cancer growth inhibition.

Fler studier måste göras om andra cancerformer, säger man också.

Hoppas man kan lyckas med in vitro-studier.😐


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

sanna2005
2015-09-05 11:17
#66

Vart kan man köpa en bittermelon?

Upp till toppen
Annons: