Annons:
Etikettrecept
Läst 3701 ggr
shigne
2014-10-01 06:22

Förkylningsdrink

Sitter i arla morgonstund och letar recept!

Hittade detta som jag för länge sen fick med mig från ett hälsohem i Torneå som jag besökte - det var på den tiden när man fick hälsohemsvistelse per recept!!

Vitlöksdrink - förebyggande och lindrar förkylning

2-3 klyftor/person

2 dl juice/person

1/2 citron/person

Mixa väl tillsammans med lite vätska. Drick och gå till sängs inlindad i varma filtar - eller gör svagare och används som välkomstdrink.

Annons:
Ians
2014-10-01 10:44
#1

Låter som en perfekt drink för mig! Bäst är att pressa sin egen juice, då är alla näringsämnen med!

Köpt juice hettas upp för att konserveras , och då förstör man dessutom vissa näringsämnen i frukten. Själv har jag en egen juicepress och pressar frukt och grönsaker efter säsong, då blir det inte så mycket dyrare att pressa egen juice!

Brukar slänga i vitlöken också när jag ändå pressar!

gummimamma
2014-10-03 18:49
#2

Jag fick låna en juicemaskin av en bekant för några år sedan. God juice blev det, men jösses vilket jobb det var att rengöra maskinen! Har inte velat köpa någon egen sen dess.

Ians
2014-10-05 14:36
#3

#2 Den jag har är super lätt att göra ren, men det är en juicepress med få delar. Jag behöver i stort sett bara skölja delarna och vispa lite med en diskborste över de 3 delarna som jag använder. Men vet att det finns apparater som är Mycket mer komplicerade att få rena.

Upp till toppen
Annons: