Annons:
Etikettövrigt
Läst 418 ggr
shigne
1/16/15, 7:53 AM

Morgonbubbel 16 Januari

Gomorron!

Ledig dag och inte kunna sova längre än till 7!!!!  Irriterande - fast jag har ju förmånen denna dag att gå och vila precis när jag vill 😉

+5 och blåst, så den is och snö som kom igår hoppas jag försvinner fort som attan…

Inga direkta planer för dagen, lite vardagliga sysslor och mycket vila!

Ha det gott! kram

Annons:
Ians
1/16/15, 11:52 AM
#1

Go´midda!

Hur är det med vovven Shigne? Och vad det låter gott att kunna gå och vila!

Just så brukar jag göra när jag är ledig, gå upp tidigt och sedan kunna unna mig lyxen att vila en stund på dagen. Det får mig att verkligen känna att jag är ledig. sover jag bara längre så känns det liksom inte likadant!

Här vilas det rejält, hostar så lungorna snart kommer upp, kroppen och halsen värker och huvudet känns som en bikupa!

Dricker chaga té i stora mängder och suger på timjan tabletter, inatt var jag uppe och kokade mig Salvia té och fick sedan sova ganska ostört. har en sådan där torr hosta som inte känns som den gör någon nytta alls, utan bara irriterar.

Funderar på om en bikarbonat kur kan göra susen för den? 🤔 Har iaf fått i mig en halv kopp kaffe idag, för att se om en del av huvudvärken beror på koffein abstinens, även om chaga téet gör mig lite piggare så innehåller det ju inte koffein. Har inte druckit kaffe sedan i måndags eftermiddag, då jag inte vågat för magens skull.

Ha nu en bra dag alla goingar där ute och var rädda om er!

Ians
1/16/15, 11:56 AM
#2

Läste i gårdagens tråd nu om vovven Shigne! 

Vilken tur att det inte var livmodersinflammation, och förstår att hon skramlar runt ordentligt med struten på huvudet, och vill vanka runt då hon har ont. Hoppas hon repar sig snabbt! 😍pyss på nosen till vovven!

Toyan
1/16/15, 1:42 PM
#3

God middag!

Solen lyser!!😮😉 Just så känns det efter dagar av regn och blåst. Måste passa på och ut och njuta, ischiasen har slagit till idag, men blir ju inte bättre av att jag sitter still.

Ha en fin dag allihopa🌺

Ians
1/16/15, 1:49 PM
#4

Nej tyvärr Toyan, man mår ju inte bättre för att man sitter still! Även om man Vill göra det när man har ont! Har själv problem med ischias emellanåt så jag vet vad du talar om. Och har också upptäckt att ju mer man försöker vila bort det, ju värre känns det. Lite försiktiga promenader är att föredra framför att sitta still 😉Och som sagt bäst att passa på när det inte regnar på tvären, vi är inte bortskämda med fint väder denna vintern precis!

Hoppas du får en fin promenad och snart mår lite bättre! Kram

Toyan
1/16/15, 6:34 PM
#5

Det var jätteskönt med en promenad när jag väl kom igång, sen blev det en stund med vetekudden när jag kom hem, just nu känns det helt ok🙂

Upp till toppen
Annons: