Annons:
Etikettövrigt
Läst 540 ggr
shigne
2015-01-20 07:40

Bubbel 20 januari

Gomorron!

Så har vintern kommit igen! Åter har vi vitt på marken och runt 0 grader = halkigt som tusan när man ska åka till jobbet. Det gäller att vara ute i tid och inte behöva stressa i trafiken. 

Trött är jag, sitter med kaffekoppen i högsta hugg och försöker förtvivlat vakna. Detta är för mig den besvärligaste årstiden känns det som. 

För ett tag sedan började jag med ekologiskt nyponpulver och kände att det gjorde susen för mina leder som trilskas. Nu är det slut i burken och jag väntar på ny som skulle ta några dagar innan den kommer…. Å det känns skillnad med en gång. Vilken tur att jag hittade detta pulver - MSM fungerade inte alls! 

Idag ska jag vakna till, stöka undan lite snabbt och sen iväg till jobb! 

Önskar Er alla en fin tisdag! Åsså en xtra kram till Ians som ligger sjuk! 🌺

Kramar till alla! ❤️

Annons:
Toyan
2015-01-20 10:01
#1

God morgon!

Hoppas resan till jobbet gick bra shigne, förrädiskt nu med halkan. Kram tillbaka.

Här är det 2 plus och blötsnö som försvinner lika fort som den kommer.

Blir en tur till biblioteket idag, för övrigt se vad dagen ger.

Ha det gott allihopa❤️

Ians
2015-01-20 10:53
#2

Go´midda på Er alla,

Ja, visst är det en tung period nu Shigne, inga ljus som lyser upp och ger lite mys stämning, i den offentliga miljön, som innan jul. Bara mörkt och lite småtrist!

Men snart är det vår även om det är svårt att tro det just nu!

Hoppas du får en fin dag på jobbet Shigne och Toyan hoppas att du får en trevlig tur till biblioteket!

Här hostas det vidare! Var iväg till doktorn igår, och fick Starka hostmedicinen, och då kan man ju tro att jag skulle få sova. Men icke, inte ens den medicinen bet på denna hostan!  Tror att jag somnade ordentligt vid 05 i morse, efter att ha legat och slumrat till , hostat, slumrat till  osv

Så nu sitter jag här och somnar nästan över datorn. Ute är det ett tunt lager av vitt på marken, men det är bättre än detta eviga regn iaf.

skall sticka färdigt min socka idag, som jag började på igår, ett nytt mönster så vi får se hur de blir.

Tur att man kan sysselsätta sig under dessa vaknätter! Och att doktorn sjukskrev mig resten av veckan!

Ha det gott alla goingar och var rädda om er därute i trafiken och på gångbanorna!

Tuva-Lena
2015-01-20 11:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Go-morron på er där ute!

Trist vinter ni har, här är det lagom vinter med -7 och lätt snöfall. Hoppas det håller sig så, läste i gårdagens Expressen att det "kan bli vargavinter" med sibirienvindar längre fram.😮Nej det här är precis lagom för att kunna njuta av vintern, så den tackar jag för.

Igår hämtade vi hem vår nya voffsing Ylva. Hon får heta så för det betyder enligt gammal fornnordiska "varginna" och det passar den här damen. Bestämd men glad och framåt så det nästan stör just nu, inte en lugn stund,😃 Ääälskar snön! Bra det så slipper hon frysa när vi är ute. Vår gammelvovve är lite avvaktande men inte konstigt med tanke på att han är blind, men svansen går och det är huvud saken.🙂

Måste slänga ut julgranen idag, annars brukar jag behålla den till slutet av januari när de fina skotten kommer fram, men nu har Ylva ruskat tillräckligt i den för att golvet ska vara heltäckt av barr, så kanske bäst att göra slag i saken..🤔

Hemska förkylning du åkte på Ians, men det brukar bli så när man börjar på jobb där bakterier förekommer bland patienter och personal. Har nästan  ALLTID blivit sjuk när jag börjat på nya jobb med nya människor och okända basselusker.😕 Men sedan blir man mer eller mindre immun istället. Kram o krya på dig!❤️

Ja hoppas att bilresan gick bra shigne, förrädiskt just när det ligger på nollan..

Ha en fin dag du med Toyan, hoppas att du hittar någon bra bok att fördriva blötsnöandet med.

Kram till er alla!

Skidtur i söndags!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: