Annons:
Etikettövrigt
Läst 2918 ggr
Ians
2015-02-07 09:32

Vilken årstidstyp är Du?

Vi är alla olika som människor, en del trivs bäst på sommaren, andra på hösten eller våren, och några tycker att vintern är toppen.

Vilken årstid passar dig bäst? Och varför?

Annons:
Ians
2015-02-07 09:33
#1

Själv är jag inte en sommar typ, även om jag gillar de långa ljusa kvällarna, men värmen kunde jag varit förutan emellanåt. Jo om jag är på semester så är det gott med lite värme och sol, men att försöka sova när det är allt för varmt i sovrummet är inte lätt. En vinter med gnistrande snö och kallt passar mig bättre, då kan man mysa med lite värme och ljus inomhus, vilket passar mig mycket bättre Stugsittare som jag är.

Hösten gillar jag också, den är vacker med sina fina färger, det är då jag brukar börja boa mig inför vintern Skämtar

Magi-cat
2015-02-07 09:43
#2

Sommar sommar sommar!!! ❤️☀️🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

VildaVittra
2015-02-07 09:56
#3

Jag gillar våren och hösten lika mycket. På våren sår man och på hösten skördar man. Odlingsfantast. 

Sommaren är för varm och vintern för kall.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Halvdansken
2015-02-07 12:08
#4

Vintern i Skåne/Danmark är våt og geggig med barfrost så det är inget att glädja sig åt. Jag har alltid gillat hösten, det var starten på skoåret (jodå!) men nu när jag har trädgård så glädjer jag mig mer åt våren.

Sommaren är skön med ljuset, i övrigt inget jag är så förtjust i.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Toyan
2015-02-07 12:37
#5

Gillar hösten mest, vackra färger, mörka kvällar och svalt, mysa inne med en bok och tända ljus.

Våren är också fantastisk, älskar tiden från mitten av mars till slutet av juni, sen blir det oftast för varmt för min smak.

veggie4every1
2015-02-07 22:25
#6

Jag gillar mest sommaren med förhoppningsvis mycket värme och mycket sol 😎

De ljusa nätterna på sommaren är jag dock inte förtjust i. Tycker mest det är störande att det inte blir mörkt ordentligt på natten. Efter många år utomlands där vi inte hade dessa ljusa sommarnätter men ändå sol och värme har jag börjat att irritera mig på ljuset sommartid och längta efter mörka varma nätter….

Men ljuset har ju sin charm det med förstås 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
shigne
2015-02-08 10:48
#7

Jag älskar hösten - alla vackra färger, höstvindarna med frisk luft, bär, svamp och den egna lilla täppan med allehanda örter!

Tuva-Lena
2015-02-08 11:48
#8

Vårmänniska men lika mycket höst. Våren fram till början av juni sedan blir det för varmt och fuktigt och med det kommer insekterna. Fågelsången, doften av grönt och blöt jord, finns inget bättre! Hösten med sin klara, höga luft och de vackra färgerna, fåglarna som flyttar söderut, jo jag håller koll på dem också, bär och svamp och härliga skogspromenader! Förändringarna är nog det som jag föredrar i naturen. Men visst, nog är det härligt med de ljusa sommarkvällarna när man sitter på verandan och njuter av värme och fågelsång också! Å andra sidan, en skidtur i ett vackert vinterlandskap är inte dumt heller, då man ser avtrycken av de vilda djuren som rör sig helt nära inpå en… då känner man en viss gemenskap med det ursprungliga, som ju egentligen är vad det handlar om.🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Farwuq
2015-02-08 16:24
#9

Våren med alla blommande träd kastanjer, hyll, syren och magnolior m. m.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

gummimamma
2015-02-09 20:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Våren är min årstid! Då vaknar jag upp och börjar leva igen. Hösten och vintern hatar jag. Och jag menar verkligen HATAR!!! Grått, mörkt, blött, kallt, blåsigt, deppigt… Men med våren kommer färgerna, ljuset, värmen och glädjen! Hade jag fått göra som jag vill, så skulle jag gå i ide i oktober och krypa fram igen framåt april.

NiklasTyreso
2015-02-16 21:00
#11

Sommar är härligt!

Då lever jag 110 %!

[laloli]
2015-02-18 12:26
#12

På våren vaknar allt till liv, så även jag efter vårdeppen som brukar gå över på en månad.

Jane-Lyzell
2015-02-21 15:46
#13

Gillar alla men sommarn är bäst!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
AnneN
2015-02-22 22:13
#14

Jag är en sommarmänniska, älskar solen, värmen, bada i hav/sjöar, slippa det mesta av värken och hudproblemen.

Enda nackdelarna med sommaren är pollenallergin och stickande/bitande insekter.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Dioramabyggare
2019-10-19 15:57
#15

Jag är "höst"-människa. Det får mig att må bra att naturen "stannar upp", och jag blir väldigt glad av att björkarna här i området och i skogen blir klart gula, orange och röda (björkar, och ekar, är mina favoritträd).

Jag gillar att vara ute i skogen, och på hösten är ju luften välgörande fri från mygg och knott.

Magi-cat
2019-10-19 19:00
#16

#15 Ovanligt intensiv "Ruska" i år, så det finns mycket fina färger i naturen att njuta av länge än! 😍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JRSN
2019-10-20 03:58
#17

På våren kommer ljuset tillbaka och det finns massor av saker att göra som inte varit möjligt under vintern. Den spirande grönskan skapar en känsla av positiv framåtanda. Dessvärre har vårarna varit 'ur rytm' de senaste åren. Snön har uteblivit och det blir ingen normal avsmältning med porlande rännilar och bäckar.

Ofta har våren uteblivit helt och från senvinter har sommaren kommit plötsligt från en dag till en annan. Sommaren är härlig men är ofta för varm och klibbig. Hösten är frisk och mycket vacker men har en känsla av vemod över sig. Vintern kan vara fin, speciellt i februari med krispig snö och intensiv sol. ☀️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Soligajag1
2020-01-09 19:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Sommar, sommar , sommar ! Älskar värmen och solens heta strålar !! Njuter verkligen då ! 😀 med en bok 📖 och kaffe ☕️ + 💦 vatten . .

HH 🙂

Tarotstollan
2020-01-10 23:22
#19

Jag älskar hösten och antagligen våren lika mycket. Dofterna , färgerna, lagom temperatur, allting börjar på nytt eller lägger sig i dvala för nästa säsong.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

NiklasTyreso
2020-01-23 19:11
#20

Förr tyckte jag att sommaren var bäst, men sedan jag slutade lönearbeta har jag börjat njuta av alla årstider!

Annons:
Farwuq
2020-01-27 06:44
#21

#20 Jag ligger nära att hamna där du är, både av:
ålder, sjukdom och arbetspolitiska åtgärder.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Soligajag1
2020-01-27 07:07
#22

Tycker fortfarande att sommaren är den härligaste årstiden ! Njuter varje dag av sol ☀️ och värme ! Kan det bli skönare . . 😀☀️☀️☀️☀️

HH 🙂

MonicaLagerquist
2020-01-28 08:46
#23

SOMMAR ☀️🌊

Stolt ägare till fem La permer

Lona
2020-01-28 09:26
#24

Helt klart höst! Såna där kyliga, krispiga höstdagar med sol - oslagbart! Är det pissväder så kan med gott samvete sitta inne och mysa med en kopp te.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: