Annons:
Etikettnaturlig-hudvård
Läst 2230 ggr
Officielle
2015-02-11 21:26

Mountain fresh

Hörde talas om den här deodoranten för ett tag sedan och beställde hem en. Har inte hunnit få den så har inte testat. 

Nu är frågan, är den här verkligen så bra och naturlig för en? Vad innehåller den egentligen?

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
Ians
2015-02-12 05:43
#1

Det är bergskristall, finns liknande att köpa i hälsokosten, så ja den är helt naturlig. 

Viktigt är att man är lite fuktig när man stryker på den. Många tycker att det fungerar jätte bra. Har själv prövat den av och till, vet inte varför jag inte fortsatte med den 😐 möjligen för att den inte luktade något, men det kan man ju reglera själv genom att ta på lite lite parfym efteråt 😉

[laloli]
2015-02-12 06:22
#2

Är det sån där thaideo? Då är det nog vanlig alun. Det köper jag i kryddhyllan i vanliga affären och smällter i vatten. Förvarar i liten sprayflaska. Hittade på shenet.se. Funkar bra för mej.

Officielle
2015-02-12 08:13
#3

Om man klickar på "ingredienser" längre ner på sidan står det att den innehåller något med aluminium. Jag trodde att aluminium var dåligt att ha i deodoranter.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

[laloli]
2015-02-12 09:07
#4

Undrar om inte ammoniumaluminiumsulfat är detsamma som - alun kort och gott. Kan inte svära på det.

shigne
2015-02-12 09:22
#5

#4   -  Antar att det är samma!?

http://www.shenet.se/ravaror/alun.html

Har en arbetskamrat som använder en sån deo, fast av annat märke. Hon säger att den är superbra.

Upp till toppen
Annons: