Annons:
Etikettövrigt
Läst 417 ggr
shigne
2015-02-24 05:49

Tisdagsbubbel 24 februari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Ofrivilligt vaken, men det ska väl gå det med! Så kan det vara när man börjar komma upp i en gedigen ålder och hormonerna spelar sitt spratt!

Tempen står på +2, vad det blir för väder återstår att se. En får vänta till det ljusnar lite 😉

Önskar er alla en fin dag! kram

Annons:
Ians
2015-02-24 19:02
#1

Det bidde n dubbel postning idag av bubbeltrådar! Tog bort min nu och klistrar in det jag skrev i morse! 😉

Hoppas att ni mår bra idag och att ni sovit gott under natten.

Idag är det Mattias och Mats som har namnsdag, så passa på att gratta dem ni har runt er som heter så. 

Idag går solen upp 07.20 och ner först kl 17.30 här hos oss! Och skall man tro meteorologerna så är det bara 30% risk för regn…just nu iaf Skämtar det där kan ju ändra sig under dagen! Det konstiga är att det är 1.1 grad på min termometer och på prognosen står det att det är +3°C, men känns som 0°C! Ja ja vi har ett väder iallafall, det är inte illa det!

Hoppas att ni alla får en bra dag! Var rädda om er och glöm inte att ta en stund där ni sträcker på er och djup andas. Det hjälper kroppen att lösa upp den inre stressen Hjärta nu skall jag skynda mig så jag inte blir sen till jobbet!

Ians
2015-02-24 19:08
#2

Det där med risk för regn var en klar under prognos, det har skvätt lite på oss mest hela dagen.

Ändå känner jag att min kropp och knopp nu börjar vänja sig vid rutiner och allt stående och gående som det innebär att jobba dagtid inom sjukvården! så det blev en promenad efter jobbet, och sedan en liten sväng efter jag hämtat vovven på dagis också! Och det kändes Skönt att gå!

Innan har jag trött som en Gnu hasat mig till bussen och vidare till dagis, hämtat hunden och sedan gått hem o lagt mig, på vardagarna. En går ju inte alls lika mycket när en jobbar natt! Så träningsvärken har gjort mig helt slut i övergångs perioden.

Sedan är det ju som sagt vad allt nytt som skall läras in också, som tar på krafterna, man blir trött i huvudet!

Men nu verkar det som jag kommit över den puckeln, tack o lov! Och kan se fram emot långa sköna kvällar efter jobbet, med familjen. Plus att tiden går så fort när man hela tiden har att göra!

Upp till toppen
Annons: