Annons:
Etikettövrigt
Läst 1011 ggr
Ians
2/26/15, 6:56 PM

Jornötsallergi

För ett tag sedan läste jag en artikel om en alternativbehandlare som blivit anmäld för att hen rekommderade en nötallergiker att  äta små mängder nötter för att vänja kroppen. De som läst samma artikel var mycket upprörda att man kan rekommendera detta.

Nu var det en vuxen så kanske är det så att om man redan har en ordentligt utvecklad allergi, så kanske man inte skall pröva. Men enligt ny forskning så börjar forskarna fundera på om vi inte skapar allergier/intoleranser själva genom att inte utsätta oss för vissa ämnen redan från småbarns åldern.  Problemet med allergier växer år från år, medan rekommendationerna för vad vi skall undvika att ge små barn bara ökar de också. 

Kanske är det så att våra kroppar reagerar mot de främmande ämnena för att vi inte utsatt oss för dem, och de blir just främmande ämnen.

'http://www.svt.se/nyheter/sverige/jordnotter-hjalper-mot-jordnotsallergi 

Att vi i vår iver att vara på den säkra sidan, helt enkelt kommer över i ett annat dike, istället för att hålla oss friska så blir vi sjuka av att undvika det vi är rädda för att bli sjuka av?

Annons:
Pialinn
2/26/15, 7:06 PM
#1

Jag är överkänslig för många saker, så folk undrar hur jag kan ha katt och umgås med hundar.

Jag sniffar på dom!   Jag tror att det är en hjälp till attjag inte reagera på dom.

Det är väl som att ge små doser av nötter eller injektioner för getingallergi.

Har tyvärr dåligt internet så jag kan ej läsa länken i #0

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Upp till toppen
Annons: