Annons:
Etikettövrigt
Läst 616 ggr
shigne
2015-04-21 06:40

Tisdag 21 april

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Solen skiner och det är hur lugnt ute som helst! Ska visst bli en kanonhärlig vecka. Jobb ikväll, så jag hinner njuta av solen och värmen hela dagen nästan. 

Ha en underbar dag alla! kram

Annons:
Toyan
2015-04-21 08:12
#1

God morgon!

Solsken här också, härligt, då får barnbarnet och jag en fin dag ute🙂

Ha en fin dag allihopa🌺

gummimamma
2015-04-21 19:04
#2

God kväll!

Det har varit en solig dag, men solen har jag bara kunnat betrakta genom fönstret på jobbet. Ingen värme ändå ute. Vindarna är så kalla! Men värmen kommer väl snart… 

Såg igår att björkarna börjat få små musöron! Det händer så otroligt mycket i naturen nu. Full fart på både växter och djur. 

Andparet Andersson har visst spridit ut ett rykte om att jag har bra servering, för det har dykt upp minst ett annat par som tigger efter mat. Första gången jag märkte att vi fått fler besökare, var det fru Andersson själv som uppmärksammade mig om det. Hon kvackade och trumpetade hysteriskt där utanför altanen! Var herr Andersson var vet jag inte. Men två främmande änder simmade i dammen. Jag klurade snabbt ut att det var fru Andersson som förde oväsen. När jag plockade fram brödet och sa "snurra", snurrade hon runt flera varv i upphetsningen. Jag brukar ju be henne snurra eller hoppa innan hon får mat! Den andra honan glodde som om vi inte var kloka. Sedan blev det lite gnabb över brödet! Efter det har jag alltid testat om jag får en reaktion från honan innan jag ger maten. Men nu i morse blev jag lite osäker. Om jag inte kommer ihåg fel, så brukar fru Andersson alltid snurra moturs. Med god fart! Men i morse snurrade honan medurs. Hon verkade väldigt tveksam när hon snurrade, men hon gjorde det i alla fall. Var det fru Andersson i alla fall, eller var det någon annan? Hmmmm, jag får börja ringmärka mina vänner så jag känner igen dem!

Ians
2015-04-22 18:43
#3

😂älskar dina berättelser om Herr och Fru Andersson, gummimamma 😍

Upp till toppen
Annons: