Annons:
Etiketttips
Läst 2233 ggr
Ians
5/2/15, 11:26 AM

Sov längre och Tänk positivt

Enligt en studie så påverkar antalet timmar vi sover, vårt förmåga att tänka positivt eller att  hänge sig åt de negativa tankarna.

Vill du kunna tänka positivt och se det positiva i livet, så se till att du får ordentligt med sömn i första hand!

http://mabra.com/lagg-dig-tidigare-pa-kvallen-och-bli-lyckligare/

Annons:
Fridaaaa
5/2/15, 11:30 AM
#1

Tror det är extremt individuellt. Här stämmer det inte

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Toyan
5/2/15, 11:43 AM
#2

Som Frida säger så kan det nog vara individuellt.  För egen del så blir jag mer lättirriterad om jag får för lite sömn. Flera nätters dålig sömn brukar ge huvudvärk och även om jag sover för länge, men det är mycket ovanligt.

Detta sammantaget gör ju inte att man är pigg och glad vilket gör det lättare att tänka negativt.

Loris M
5/2/15, 12:32 PM
#3

Det är bara 100 personer som deltagit i studien, vilket är alldeles för få för att kunna dra några generella slutsatser. Det stämmer inte på mig heller. Sover jag mer än jag brukar blir jag bara mera trött och gnällig vilket i sin tur leder till att jag är mera negativ.

Magi-cat
5/2/15, 5:10 PM
#4

Ja tack! 😴😴


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ians
5/3/15, 10:53 AM
#5

Själv känner jag att om jag sover för lite så är jag mer benägen att vara negativ. Kanske inte om jag sover dåligt en natt, men när det blir flera nätter i rad, så går tålamodet ner på noll nivå.

Men att sova förlänge blir inte heller bra, så optimalt bör jag sova en 7 tim/ natt för att må riktigt bra. 

så visst känner jag igen mig i både den lilla studien och det ni säger.

Upp till toppen
Annons: