Annons:
Etikettövrigt
Läst 2415 ggr
InkaAthilea
5/18/15, 8:21 PM

Behandling för Herpes?

Känner ni till några alternativa behandlingar mot herpes? (Känner redan till L-lysin, finns det något annat?)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Annons:
[HammyPaws]
5/18/15, 8:30 PM
#1

Det beror på om du menar munherpes eller könsherpes… Min munherpes mår bäst om jag spräcker de små blåsorna. Faktum är att de inte brukar blomma ut lika mycket då :)

InkaAthilea
5/18/15, 8:34 PM
#2

munherpes!

Okej.. jag vill gärna försöka mota bort dem innan de blir blåsor…

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

[HammyPaws]
5/18/15, 8:36 PM
#3

Jag använder inte sådant för jag brukar aldrig känna så kallade "stickningar". Jag vaknar bara upp med blåsor liksom! Men anti tycker min mamma funkar!

InkaAthilea
5/18/15, 8:39 PM
#4

Okej, Jag har haft uppehåll flera år men nu har det börjat komma väldigt frekvent… :( . Jag känner av stickningar och så… men det hinner bara försvinna så kommer det snart tillbaka. :(

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

[HammyPaws]
5/18/15, 8:49 PM
#5

Usch, jobbigt! :( Jag får det vid varje förkylning och ibland efter mens! Man får det av stress också. Stressar du mycket? Jag tycker det fungerar att torka ut det också! Ta ingen salva på det och håll det torrt.

[laloli]
5/19/15, 5:42 AM
#6

När/om du inte jobbar så blöt en bomullstuss, häll bikarbonat på och tejpa på munsåret, låt sitta så länge det går och gör gärna om när tussen torkat. Bikarbonaten torkar ut såret snabbare, tar bort smärtan och såret läker fortare. Den proceduren har gjort mitt "herpesliv" lättare genom åren :-)

Annons:
Ians
5/19/15, 6:12 AM
#7

Tänkte just på bikarbonat också!

[laloli]
5/19/15, 3:39 PM
#8

Ett universalmedel, lans ;-)

InkaAthilea
5/19/15, 3:43 PM
#9

Bikarbonat är ju bra för mkt annat, det vet jag. :) Tvätta håret med t.ex! :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

[laloli]
5/19/15, 4:19 PM
#10

Det har jag inte prövat. Blir det fint?

InkaAthilea
5/19/15, 4:28 PM
#11

har inte fått kläm på det om jag ska vara ärlig… man får inte glömma sursköljen efteråt.  viktigt! (pga rätt ph-värde i hårbotten) men ska slita mindre, om jag förstått det rätt :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

[laloli]
5/19/15, 5:07 PM
#12

Okej. Har ett tag nu blandat magnesium (epsomsalt) i mitt schampoo. Håret blir så mjukt och skönt av det. Prova gärna, om du inte gjort det redan :-)

InkaAthilea
5/19/15, 5:15 PM
#13

Cool… det där var nåt nytt.. Magnesium, alltså.. där ser man. Varje dag lär man sig nåt nytt :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Annons:
[laloli]
5/19/15, 5:16 PM
#14

Visst gör man :-)

kvjb
5/21/15, 6:51 PM
#15

Herpes simplex. Tar alltid tabletter när jag känner av stickningarna och slipper munsår varje gång!

InkaAthilea
5/21/15, 7:19 PM
#16

#15 vilka tabletter? L-lysin, eller? Det brukar funka för mig…. men har haft det väldigt stressigt ett tag…och då hjälpte det inte,  även fast jag tog det innan det bröt ut.

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Upp till toppen
Annons: