Annons:
Etikettövrigt
Läst 1339 ggr
shigne
2015-05-25 07:18

Bubbel 25 maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Nya dag, ny vecka och nya möjligheter! Vilken härlig start - helt oskrivna sidor för denna vecka!

Här är det sol, blåser lite kallt, men skönt med lite uppehåll i allt regnande. 

Möte på förmiddagen och jobb på eftermiddagen, det är vad jag ska fylla dagen med + några korta hundpromenader.

Önskar Er alla en god start på denna vecka! kram

Annons:
Toyan
2015-05-25 07:46
#1

Go'morron! Detsamma önskar jag dig shigne och alla andra här shignehär. Mulet och 12 grader,kanske blir det regn. Kram på er 🌸

Tuva-Lena
2015-05-25 11:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Go'dagens på er allihopa!

Passar på att titta in när uppkoplingen är på bra humör..

Här regnar det, igen. Maj månad har nog varit den sämsta maj sedan mannaminne, kallt, regnigt och blåsigt framför allt. Hann i alla fall in innan nästa skur tar vid. 😉Hade tänkt flytta ut på landet i maj  men kylan och regnet satte stopp för det, det går ju så mycket el till uppvärmningen! Och nu är vattenledningen läck också.. Det råder aldrig brist på göromål i alla fall, den saken är klar. Är nog tjälen som har tryckt sönder den gamla ledningen antar jag.

Får se vad jag fyller dagen med, har skickat efter gjutformar för att gjuta i cement, kräver väl lite övning innan jag lyckas men kanske en perfekt syssla en dag som         den här?🙂Sedan träna hunden.. hon har blivit såå duktig på att komma vid inkallning och dessutom att "stanna" när jag säger till om det. Tjurigheten och hennes envisa humör får jag ta tag i sedan. Ibland känns det som det är en tung timmerstock jag är ute o går med, stark som en björn som hon är. Har nog aldrig haft en hund som varit så envis och visat sån styrka innan, ändå har det varit hanhundar och inte den "Lilla prinsessa" som jag rastar nu.😃Armstyrka får jag i alla fall..

Ha en underbar dag allihopa! Kram kram!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
2015-05-25 18:01
#3

Gomidda på er!

Har vilat mig idag, i hemmet! Fick en skalle bank utan dess like under natten och kunde inte sova alls. Nu har jag kurerat mig med vitlök, ingefära och näsdroppar! För detta är efterdyningarna efter förkylningen som de andra hade här hemma! Inte blev jag förkyld, men ont i bihålorna fick jag 😕 har varit trött som en "gnu" under helgen, och känt mig svullen runt ögonen, men det är ju säkert ögonkrämens fel 😉 detta tror jag på varje gång, hade varit bättre omjag börjat kurera mig redan under fredagen då det började!

Ja ja, sent skall den klentrogne vakna! Så då får man ta en sjukdag istället 😐 ha det bäst alla ni andra med bångstyrig vovve och betonggjutning Tuvan , kram tillbaka Toyan och hoppas du får en alldeles underbar start på veckan Shigne!

Upp till toppen
Annons: