Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Akupressur Akupunktur Alt medicin - djur Andligt Aromaterapi Ayurveda Balsam för själen Blogg trådar Egen erfarenhet av alt beh Fysioterapi/smärtlindring Gamla huskurer Gott och nyttigt - Receptsamling Healing Homeopati Husapotek/Huskurer Hälsokost - Kosttillskott Inredning/feng shui Klotterplanket Kreativa hantverkstråden :) Massagetekniker Musik till avkoppling Naturlig hudvård Off Topic Presentationer/medlemmar Qi Gong Temaveckor Tips & Trix Tävlingar Vår prunkande trädgård Våra djur Vårda själen Web shopen Yoga Zonterapi Öronakupunktur Örter Örtkosmetik Örtmediciner Övrigt Secondhand trådar Övningar Shamanism
Balsam för själen

Beröring/taktil

2015-05-29 22:09 #0 av: Ptorparn

Ömsint beröring får kroppen att jubla . Beröring /taktil har ni vågat prova det ?

Anmäl
2015-05-30 15:52 #1 av: Sanyara

Japp, provat några gånger och det är helt underbart.

Man går omkring och mår gott oftast i flera dagar.

Det frigörs oxytocin vid den här lätta beröringen som man får.

Anmäl
2015-05-30 16:58 #2 av: Ptorparn

Ja visst är det bra att vanliga varma lugna händer kan hjälpa till bättre välmående . 

Anmäl
2015-06-01 18:04 #3 av: Ians

Kanske något för mig Skämtar Här är det jag som lägger händerna på de som kommer i min väg, men skall kanske pröva att få lite handpåläggning själv Glad

Anmäl
2015-06-01 23:26 #4 av: Ptorparn

Ja det borde du prova och du har säkerligen sett att de du har berört deras reaktioner . Vissa har säkert vart vaksamma o andra njutit så brukar det vara :-) . 

Lycka till

Anmäl
2015-11-01 16:09 #5 av: Annielle

Japp gick regelbundet på taktilmassage (taktipro, orginalmetoden) för några år sedan hos en otroligt varm, lugn och trevlig kvinna.

Mådde bättre under den perioden, mindre ångest, stress och sömnproblem....blivit sämre sen jag slutade och skulle verkligen behöva gå igen, men tyvärr har hon som jag gick till slutat och jag har jättesvårt att känna mig bra till mods i sådana sammanhang, det är mycket som ska stämma..

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.