Annons:
Etikettövrigt
Läst 1315 ggr
Frida B
5/30/15, 3:37 PM

Huskurer till kliande insektsbett!

Vet inte om jag hamnat rätt nu… 

Sen igår har jag haft 5 kliande bett på magen, och dessa tar snart livet av mig. Jag sov ingenting inatt för vaknade av klådan, varken hydrocortison, aloe vera eller någonting sådant hjälper… Men klarar inte av klådan. Finns det någonting att göra? Har tagit allergitabletter som hjälper lite, men det är väldigt lite…  Så finns det någon mirakelkur som hjälper kanske? ;)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
veggie4every1
5/30/15, 7:51 PM
#1

Tea tree olja är bra till insektsbett. Bäst resultat får man dock om man sätter på oljan inom 15 minuter från att man blivit biten.

Men den är ändå effektiv oavsett när man sätter på den tycker jag, så det är något att ha hemma under insektstider🙂

Jag använder den rena oljan, men vissa anser man ska späda den. Det beror nog på hur känslig man är och vad man använder den till. Jag har alltid använt den rena oljan direkt på huden.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Tant Grön
5/30/15, 10:02 PM
#2

Det bästa är att inte börja klia på dom. Annars kan man blanda en halv tsk bikarbonat i en halv kopp vatten och badda på. Bra mot all slags klåda.

Frida B
5/30/15, 11:27 PM
#3

Tack! Ska testa det imorgon :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Ians
6/1/15, 6:05 PM
#4

Bikarbonat är bra till mycket 😉

tlover
6/3/15, 9:40 AM
#5

Jag är känslig för mygg så myggbett brukar klia mycket för mig men kådsalva hjälper riktigt bra  för mig.

l'm back

Upp till toppen
Annons: